als je een vrouw wilt beffen en je hebt bijvoorbeeld geen beflapje, das lastig dan zeker
en je kon toch ook een bloedtest laten doen om te weten of jullie een soa hebben, en zo nee, dan hoefde je nie meer condoom te gebruiken
Je kan wel een bloed onderzoek doen, bij de gg&gd ofzo...
En tot slot... condooms houden ook de zwemmertjes tegen die maar wat graag een eitje willen bevruchten...
Edit: KAP NOU EENS MET JE URL-dingetjes erbij zetten...
[Dit bericht is gewijzigd door Kaaltie op 06-03-2003 21:24]
quote:
Op donderdag 6 maart 2003 21:19 schreef Roellio het volgende:
Beffen met een beflapje? Doen mensen dat echt?
quote:0.???
Op donderdag 6 maart 2003 21:22 schreef dewiii het volgende:
maar stel voor, we hebben sex en ik wil haar graag beffen ofzo, maar ik heb geen beflapje
. Wat is de kans dat ik zonder beflapje dan een soa krijg, en wat als ze nog maagd is
?
quote:Geen maagd, heeeeeeeeeel erg klein.
Op donderdag 6 maart 2003 21:22 schreef dewiii het volgende:
maar stel voor, we hebben sex en ik wil haar graag beffen ofzo, maar ik heb geen beflapje
. Wat is de kans dat ik zonder beflapje dan een soa krijg, en wat als ze nog maagd is
?
Zo goed?
[Dit bericht is gewijzigd door ParanoidEv op 06-03-2003 21:26]
Zolang jezelf geen wondjes in je mond hebt is de kans op een ziekte gering tijdens het beffen.
wou ff weten, want ik heb nooit echt diepgaand werkstuk over SOA's ofzo gehouden. Dus wist niet of je door beffen enzo ook echt wat gevaarlijks enzo kon krijgen
quote:?? Wanouweer?
Op donderdag 6 maart 2003 21:23 schreef speknek het volgende:
platjes, schaamluis e.d. maarja die kun je ook al krijgen door tegen een muur te staan.
quote:Okeeeee dan... ik zou zeggen lees asjeblieft heel Sexualiteit hier eens door en zorg dat je weet waar je aan begint, en waar het goeie gat zit enzo....
Op donderdag 6 maart 2003 21:26 schreef dewiii het volgende:
ja hahawou ff weten, want ik heb nooit echt diepgaand werkstuk over SOA's ofzo gehouden. Dus wist niet of je door beffen enzo ook echt wat gevaarlijks enzo kon krijgen
dat beflapje... dat lijkt me dus echt een hel om dat te gebruiken, hoe werkt dat in godsnaam? (wat is eigenlijk het ergste wat zou kunnen gebeuren als je geen beflapje gebruikt maar haar wel beft?)
quote:Nou, wat dacht je van herpes? Als je koortslip heb als beffer zijner kan je het dus overdragen zodat je vriendinneke herpes genitalis krijgt..
Op donderdag 6 maart 2003 21:25 schreef ParanoidEv het volgende:
Een beflapje is geloof ik eerder tegen ongesteldheidsbloed dan SOA's ist nie?.....
quote:hahahaha, ja dat weet ik wel hoor
Op donderdag 6 maart 2003 21:28 schreef ParanoidEv het volgende:[..]
Okeeeee dan... ik zou zeggen lees asjeblieft heel Sexualiteit hier eens door en zorg dat je weet waar je aan begint, en waar het goeie gat zit enzo....
quote:Dat je mond nat word!
Op donderdag 6 maart 2003 21:28 schreef iefow het volgende:
je kunt geloof ik niet samen een SOA 'maken'. 1 van de 2 maagden zal dus op de een of andere manier iets hebben moeten opgelopen...dat beflapje... dat lijkt me dus echt een hel om dat te gebruiken, hoe werkt dat in godsnaam? (wat is eigenlijk het ergste wat zou kunnen gebeuren als je geen beflapje gebruikt maar haar wel beft?)
quote:Dat zijn uitwendige bacterien/beestjes, maar alleen doordat ze in de schaamstreek nestelen is de kans groot dat je het door sexueel verkeer overbrengt.
Op donderdag 6 maart 2003 21:26 schreef yvonne het volgende:
?? Wanouweer?
Voor overdracht van soa via seksueel contact is direct contact tussen twee slijmvliezen nodig.
Dit betekent dat contacten tussen penis-vagina, penis-aars, penis-mond, penis-penis, vagina-vagina, mond-aars, mond-vagina en mond-mond mogelijk soa kunnen overdragen.
Niet alleen contact tussen de slijmvliezen, maar ook contact van een slijmvlies met vaginaal vocht, menstruatiebloed, sperma of voorvocht kan voor de overdracht van soa zorgen. Daarom is het bijvoorbeeld aan te raden seksspeelgoed niet te delen of bij het wisselen goed te reinigen. Het betekent ook dat je met soa kan besmet raken door wederzijdse masturbatie indien er contact is tussen een vocht van één persoon en een slijmvlies van de ander.
Soa komen vooral voor waar er slijmvliezen zijn: rond, op of in de geslachtsorganen en de mond, maar ook op de huid en soms zelfs in de keel of de ogen. Enkele soa manifesteren zich ook elders.
Bij seksueel contact kan het correct gebruik van een condoom of een liklapje, besmetting met de meeste soa voorkomen.
genoeg mogelijkheden om een soa op te lopen dus en ook "erfelijk" :
Een zwangere vrouw die besmet is met een soa kan deze infectie op verschillende momenten op haar kind overdragen.
Syfilis bijvoorbeeld kan tijdens de zwangerschap overgaan met ernstige gevolgen voor het kind. Dit is echter zeldzaam omdat iedere zwangere vrouw in België sowieso op syfilis onderzocht wordt.
Tijdens de bevalling kan een moeder een besmetting met hiv, hepatitis B, herpes, chlamydia, syfilis, genitale wratten of gonorroe doorgeven aan het kind. Zo kan chlamydia tijdens de geboorte tot een oogontsteking of longontsteking bij het kind leiden.
Ook herpes is gevaarlijk voor de ongeboren baby. Bij een eerste besmetting met het virus tijdens de zwangerschap kan het tot het afsterven van de vrucht leiden. Heeft de moeder een herpesinfectie tijdens de bevalling, dan kiest men vaak voor een keizersnede om besmetting van de baby te vermijden. Want een baby besmet met herpes kan aan deze infectie overlijden.
Vindt een heropflakkering van de infectie tijdens de zwangerschap plaats, dan is dat "zonder gevaar" voor het kind tijdens de zwangerschap zelf. Ook bij de geboorte is het gevaar op besmetting dan miniem.
quote:ah dan krijgt zij ook een keer om te zeggen 'slikken kreng' ...
Op donderdag 6 maart 2003 21:29 schreef Brendovic het volgende:[..]
Dat je mond nat word!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |