abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 maart 2003 @ 15:52:57 #1
27362 ballou
strakke lijnen !!!
pi_8913104
FF heel snel en kort. Ik ken sinds twee maanden een hele leuke meid. Zij heeft een vriend en een kind. kind is overigens niet van haar huidige vriend. Nu wil het geval dat we steeds meer voor elkaar zijn gaan voelen en dat het dus uit de hand gelopen is. Dat wil zeggen, we zijn stapel op elkaar en als het ook maar ff kan dan is ze bij me (blijft ook wel eens slapen met een smoes). Maar we kunnen het dus niet aan de buiten wereld laten merken omdat zij nog een vriend heeft. Nu snap ik wel dat ze eerst zeker wil weten of het tussen ons goed zit omdat ze nauurlijk ook een zoontje heeft die je niet van hot naar her kunt slingeren. Je begrijpt dat dit dus al een vrij lastige situatie is. Ik heb met haar ook wel eens gesproken over hoe nu verder. Zij zegt dus dat ze heel graag met mij verder wil maar het niet kan uit maken met haar huidige vriend omdat hij zoveel voor haar gedaan heeft. ook gaat het totaal niet goed tussen die twee, ze hebben constant ruzie en zien elkaar weinig (humm hoe zou dat nu komen? ) Ik ben alleen op dit moment een beetje bang aan het worden dat een gebed zonder eind gaat worden. Heeft iemand wel eens in zo'n situatie gezeten, of heb je een bruikbaar advies? Kom maar op
Ballou de beer
pi_8913212
Natuurlijk kan zij haar zoontje niet heen en weer slingeren, maar als haar vriend onder het idee leeft dat ze een aardige relatie hebben vind ik het wel nogal schijnheilig om wel met jou het bed in te duiken.

Laat haar eerst eens goed nadenken over wat ze wil, voordat jullie nog meer uithalen. Ik bedoel: het is gewoon niet netjes tegenover haar vriend om seks te blijven hebben. Bovendien heeft zij nu beiden: de stabiliteit van haar oude relatie en het nieuwe van jou. Niet echt een situatie waarin je snel tot een keuze komt.

Ook voor haar zoontje en voor haar vriend lijkt het me het beste als ze eerst eens heel goed gaat nadenken over wat ze wil en dan echt een keuze maakt.

Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  donderdag 6 maart 2003 @ 15:57:14 #3
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_8913223
Als ik jou was zou ik haar concreet vragen wat ze wil.
Jou of hem, maar niet allebei.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  Moderator donderdag 6 maart 2003 @ 16:00:25 #4
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_8913322
Jij had afstand moeten bewaren. Als zij dan naar jouw toekwam dan had je moeten zeggen dat ze eerst moest kijken wat ze met haar huidige relatie deed. Wat jij nou doet is fout. Dat kind zal jou strax gaan zien als degene die alles kapotgemaakt heeft denk ik, kan dr ook naast zitten hoor, maar dat gok ik gewoon.

Je kunt alsnog afstand nemen en zeggen tegen haar dat ze een keuze moet maken. Pas als ze voor jouw kiest (definitief, want nu eet ze van 2 walletjes) kan ze terugkomen.

Beetje dom van je om dit zo te laten lopen vind ik persoonlijk. Ik vind het ook een kutreden van haar om te zeggen dat ze het voor haar kindje nog verzwijgt omdat die anders heen en weer geslingerd wordt. Dat gebeurt hoe dan ook al en het begon met dat zij met jou vreemdging, dus dat had ze ook eerder al kunnen bedenken...

Klinkt misschien een beetje hard, maar zo denk ik er wel over.

Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 6 maart 2003 @ 16:05:54 #5
27362 ballou
strakke lijnen !!!
pi_8913479
Het concreet vragen dat heb ik al wel eens geprobeert maar ben bang er teveel druk op te leggen en dat het dan tegen ons zal keren. Maar ik besef me ook dat als dit het geval zou zijn het toch niet zou kunnen worden.
Aan de andere kant heb ik zelf ook zoiets van op het moment heb ik zelf ook niemand anders dus wat kan mij het schelen alleen wordt ik wel steeds gekker op haar en zij ook op mij.

En zoals er net ook al werd geschreven heb ik af en toe wel een beetje het gevoel dat ik word gebruikt. Zij heeft alles en ik weinig zeg maar. Zij komt naar mij omdat ze in mij veel meer dingen vind die ze nodig heeft maar blijft bij hem om de stabiliteit voor het kind. Ik heb er zelf ook al zitten denk om de keuze voor haar te maken en er gewoon een eind aan te maken maar dat is echt super moeilijk. Dit is weer het eerst in jaren dat ik me zo bij iemand gevoeld heb

Ballou de beer
pi_8913527
quote:
Op donderdag 6 maart 2003 16:00 schreef CoolGuy het volgende:
Jij had afstand moeten bewaren. Als zij dan naar jouw toekwam dan had je moeten zeggen dat ze eerst moest kijken wat ze met haar huidige relatie deed. Wat jij nou doet is fout. Dat kind zal jou strax gaan zien als degene die alles kapotgemaakt heeft denk ik, kan dr ook naast zitten hoor, maar dat gok ik gewoon.

Je kunt alsnog afstand nemen en zeggen tegen haar dat ze een keuze moet maken. Pas als ze voor jouw kiest (definitief, want nu eet ze van 2 walletjes) kan ze terugkomen.

Beetje dom van je om dit zo te laten lopen vind ik persoonlijk. Ik vind het ook een kutreden van haar om te zeggen dat ze het voor haar kindje nog verzwijgt omdat die anders heen en weer geslingerd wordt. Dat gebeurt hoe dan ook al en het begon met dat zij met jou vreemdging, dus dat had ze ook eerder al kunnen bedenken...

Dat je je kind niet op de hoogte brengt van iedere vlam is een verstandige keuze, pas als er wat meer stabiliteit in een relatie is gekomen moet je het kind hier in betrekken.
Maar....dat gaat hier maar half op, de reden dat dat ze het niet openbaar wil maken lijkt meer te maken te hebben met het niet willen opbreken met haar huidige partner.

Laat je niet gebruiken, en als puntje bij paalte komt dumpen.....laat haar kiezen, of jij of hem....het kind al dan niet op de hoogte brengen is een vraag die pas daarna beantwoord hoeft te worden

pi_8913600
quote:
Op donderdag 6 maart 2003 16:05 schreef ballou het volgende:
Het concreet vragen dat heb ik al wel eens geprobeert maar ben bang er teveel druk op te leggen en dat het dan tegen ons zal keren. Maar ik besef me ook dat als dit het geval zou zijn het toch niet zou kunnen worden.
Aan de andere kant heb ik zelf ook zoiets van op het moment heb ik zelf ook niemand anders dus wat kan mij het schelen alleen wordt ik wel steeds gekker op haar en zij ook op mij.

En zoals er net ook al werd geschreven heb ik af en toe wel een beetje het gevoel dat ik word gebruikt. Zij heeft alles en ik weinig zeg maar. Zij komt naar mij omdat ze in mij veel meer dingen vind die ze nodig heeft maar blijft bij hem om de stabiliteit voor het kind. Ik heb er zelf ook al zitten denk om de keuze voor haar te maken en er gewoon een eind aan te maken maar dat is echt super moeilijk. Dit is weer het eerst in jaren dat ik me zo bij iemand gevoeld heb

Leuk voor je dat je verliefd bent, maar i erger me altijd mateloos aan mensen die doen alsof dat het enige is dat belangrijk is. En het feit dat andere mensen bedrogen worden of gekwetst worden niet.

Wat ik altijd zeg: ik begrijp dat mensen verliefd kunnen worden. En dat daardoor hun eerdere relatie beeindigd wordt. Maar wat ik niet begrijp is hoe mensen tijdenlang anderen kunnen bedriegen. Ik heb dit meegemaakt met een goede vriendin en ik heb zelf in onze vriendschap meer moeite om haar te vertrouwen. Ik heb immers gezien hoe ze mensen waar ze om lijkt te geven kan voorliegen en bedriegen. Ik zou dus nooit mee willen doen aan zoiets. En ook zo iemand niet kunnen vertrouwen.

donderdag 6 maart 2003 @ 16:10:12 #8
27362 ballou
strakke lijnen !!!
pi_8913613
quote:
Op donderdag 6 maart 2003 16:00 schreef CoolGuy het volgende:

Ho Ho Ho stop!!!!!! Nee zo is het niet helemaal denk ik. Ik heb een hele tijd de boot af gehouden als het gaat om het sex gedeelte. ik vond dit inderdaad niet goed en vond dat zij eerst een beslissing moest nemen. Ik ben van nature vrij koppig en kan dit ook normaal lang vol houden. maar op een gegeven moment kan ik er ook weinig meer aan doen. Ik heb ook gevoel!!!

En ja ik me je opmerkingen verder voostellen. ik weet zelf ook dat het niet goed is wat ik doe. Maar ik ben nu wel op een punt dat ik zoiets heb van dat ik altijd aan andere gedacht heb en nu maar eens aan mezelf moet gaan denken.

En nog ff voor de duidelijkheid ik ga nog niet met haar zoontje om dat vind ik echt niet kunnen.

Ballou de beer
  donderdag 6 maart 2003 @ 16:11:01 #9
15067 Sinaasappel
Hennie stoel O+
pi_8913637
Ik denk dat het toch vanzelf wel uitgaat tussen hun hoor, als ze telkens ruzie hebben, kan dat nooit goed gaan
Booonnie bonnie bonnie kom je buiten spelen!!! Bonnie kom je gauw op straat? Bonnie kheb nog kauwgom om te delen :{ Bonnie Ik heb een echte pop die praat, die herinnering raak je niet kwijt..... waar is ie gebleven die tijd? ;( :D ;)
  donderdag 6 maart 2003 @ 16:14:15 #10
27362 ballou
strakke lijnen !!!
pi_8913729
quote:
Op donderdag 6 maart 2003 16:09 schreef Ripley het volgende:

[..]

Leuk voor je dat je verliefd bent, maar i erger me altijd mateloos aan mensen die doen alsof dat het enige is dat belangrijk is. En het feit dat andere mensen bedrogen worden of gekwetst worden niet.

Wat ik altijd zeg: ik begrijp dat mensen verliefd kunnen worden. En dat daardoor hun eerdere relatie beeindigd wordt. Maar wat ik niet begrijp is hoe mensen tijdenlang anderen kunnen bedriegen. Ik heb dit meegemaakt met een goede vriendin en ik heb zelf in onze vriendschap meer moeite om haar te vertrouwen. Ik heb immers gezien hoe ze mensen waar ze om lijkt te geven kan voorliegen en bedriegen. Ik zou dus nooit mee willen doen aan zoiets. En ook zo iemand niet kunnen vertrouwen.

Ik begrijp helemaal wat je bedoeld. Ben zelf ook vaak genoeg bedrogen en vraag me ook wel eens af of zij dan nog te vertrouwen is. En ja dat ik hieraan mee doe is misschie wel heel erg stom.
Ballou de beer
pi_8913770
quote:
Zij zegt dus dat ze heel graag met mij verder wil maar het niet kan uit maken met haar huidige vriend omdat hij zoveel voor haar gedaan heeft. ook gaat het totaal niet goed tussen die twee, ze hebben
Uit maken!! dit is zonde van je tijd als je nu al deze problemen krijgt. Als je nu nog verder gaat ben je echt heel stom bezig zij vreet van 2 wallen en jij bent zo naief om door te gaan.

Klinkt allemaal hard maar als je verder gaat dan kom je weer zulke problemen tegen met haar ze vreet van 2 wallen, iemand die zo`n instelling heeft daar moet je niet mee om willen gaan, en ze zal wel 999999 smoesjes hebben....

donderdag 6 maart 2003 @ 16:17:21 #12
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_8913827
quote:
Op donderdag 6 maart 2003 16:14 schreef ballou het volgende:

[..]

Ik begrijp helemaal wat je bedoeld. Ben zelf ook vaak genoeg bedrogen en vraag me ook wel eens af of zij dan nog te vertrouwen is. En ja dat ik hieraan mee doe is misschie wel heel erg stom.

Ja, het lijkt me iig niet slim. Als dit echt iets is, moet ze gewoon zo snel mogelijk een keuze maken en haar vriend niet langer in de maling nemen.
  donderdag 6 maart 2003 @ 16:21:14 #13
27362 ballou
strakke lijnen !!!
pi_8913952
quote:
Op donderdag 6 maart 2003 16:15 schreef zim_ra het volgende:

[..]

Uit maken!! dit is zonde van je tijd als je nu al deze problemen krijgt. Als je nu nog verder gaat ben je echt heel stom bezig zij vreet van 2 wallen en jij bent zo naief om door te gaan.

Klinkt allemaal hard maar als je verder gaat dan kom je weer zulke problemen tegen met haar ze vreet van 2 wallen, iemand die zo`n instelling heeft daar moet je niet mee om willen gaan, en ze zal wel 999999 smoesjes hebben....

Ik kan je eigenlijk niet meer dan gelijk geven maar ja wat doe je met gevoel he?!

Op dit moment ben ik ook wel aan het proberen om wat afstand te nemen en wat opervlakkiger te doen maar het lukt niet echt

Ballou de beer
pi_8913968
Vind je dit eerlijk? ik bedoel tegenover haar vriend?

En stel je een voor dat jij dan straks haar vriend bent,
En elke keer als ze weg is je je zal afvragen of ze niet
bij een ander is, en elke keer als jullie ruzie hebben je
zal afvragen of ze bij jou niet naar een ander toe rent ...

Denk je dat je een vrouw die nu een andere man bedriegt
en daar blijkbaar weinig moeite mee heeft qua toneelspel
ooit 100% zou kunnen vertrouwen als 'jij' in de schoenen
van 'de vriend' staat?

Succes

donderdag 6 maart 2003 @ 16:23:37 #15
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_8914018
het is leuk dat je aan het kind denkt. Maar hoe denk je dat het kind het vind om steets z,n moeder en z,n stief vader ruzzie zien hebben? Dat word even vergeten.

Dat meisje moet beslissen wat ze gaat doen. Het lijkt er op als of zij en haar huidige vriend niet echt lang nog een relatie hebben. Ze blijft bij die vriend om weet ik veel wat. En alles wat ze mist haalt ze bij jou. Helaas is dat niet zo simpel. En moet ze dus beslissen. Wat ga je doen. Blijf bij je huidige vriend. En wacht af wat er gaat gebeuren. Of kiest ze voor jou. Ik denk dan dat als je ook aan het kind denkt. Het mischien wel beter kan zijn om voor jou te kiezen. Jullie zijn een stabiel stel zoals ik dat nu zo hoor.

Je moet gewoon zeggen. Oke wat wil je? Want dit schiet dus niet op. Jij kan die knoop niet door hakken. Alleen zij. En hoe moeilijk het ook is. Er moet een keuze gemaakt worden.

Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_8914140
quote:
Vind je dit eerlijk? ik bedoel tegenover haar vriend?
En stel je een voor dat jij dan straks haar vriend bent,
En elke keer als ze weg is je je zal afvragen of ze niet
bij een ander is, en elke keer als jullie ruzie hebben je
zal afvragen of ze bij jou niet naar een ander toe rent ...

Denk je dat je een vrouw die nu een andere man bedriegt
en daar blijkbaar weinig moeite mee heeft qua toneelspel
ooit 100% zou kunnen vertrouwen als 'jij' in de schoenen
van 'de vriend' staat?

Succes

Precies met zo iemand wil je toch niet verder gaan??
ik vind het trouwens ook niet goed van jouw jij weet dat ze een vriend heeft en toch ga je met haar? kom op man waar zijn je manieren!!!

En je gevoelens? tja denk maar eens hoe die ander zich voelt terwijl jij zijn vriendin ligt te neuken.

als ik het zo bekijk ben je voor elkaar geschapen.

donderdag 6 maart 2003 @ 16:29:58 #17
27362 ballou
strakke lijnen !!!
pi_8914222
quote:
Op donderdag 6 maart 2003 16:23 schreef ook_gek het volgende:
het is leuk dat je aan het kind denkt. Maar hoe denk je dat het kind het vind om steets z,n moeder en z,n stief vader ruzzie zien hebben? Dat word even vergeten.

Dat meisje moet beslissen wat ze gaat doen. Het lijkt er op als of zij en haar huidige vriend niet echt lang nog een relatie hebben. Ze blijft bij die vriend om weet ik veel wat. En alles wat ze mist haalt ze bij jou. Helaas is dat niet zo simpel. En moet ze dus beslissen. Wat ga je doen. Blijf bij je huidige vriend. En wacht af wat er gaat gebeuren. Of kiest ze voor jou. Ik denk dan dat als je ook aan het kind denkt. Het mischien wel beter kan zijn om voor jou te kiezen. Jullie zijn een stabiel stel zoals ik dat nu zo hoor.

Je moet gewoon zeggen. Oke wat wil je? Want dit schiet dus niet op. Jij kan die knoop niet door hakken. Alleen zij. En hoe moeilijk het ook is. Er moet een keuze gemaakt worden.

Ik denk dat jij op dit de situatie goed aanvoeld al moet ik zeggen dat ik de mening van de andere ook zeer goed kan begrijpen.

Zij heeft inderdaad een relaie die niet goed is maar ik kan me haar situatie ook wel een beetje begrijpen.
Het is volgens mij ook niet zo makelijk om als alleenstaande moeder aan een "goede"relatie te komen en koester je dus al snel wat je hebt.

Ik denk inderdaad dat wij nu al stabieler zijn dan dat ze dat met haar huidige vriend is al zal dat sommige vreemd in de oren klinken. Maar ze is meer bij mij dan bij hem.

Ballou de beer
  donderdag 6 maart 2003 @ 16:35:11 #18
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_8914380
quote:
Op donderdag 6 maart 2003 16:29 schreef ballou het volgende:

[..]

Ik denk dat jij op dit de situatie goed aanvoeld al moet ik zeggen dat ik de mening van de andere ook zeer goed kan begrijpen.

Zij heeft inderdaad een relaie die niet goed is maar ik kan me haar situatie ook wel een beetje begrijpen.
Het is volgens mij ook niet zo makelijk om als alleenstaande moeder aan een "goede"relatie te komen en koester je dus al snel wat je hebt.

Ik denk inderdaad dat wij nu al stabieler zijn dan dat ze dat met haar huidige vriend is al zal dat sommige vreemd in de oren klinken. Maar ze is meer bij mij dan bij hem.

Ik dnek overigens dat dat meisjes eens moet leren om op haar eigen benen te gaan staan. Het klinkt alsof ze als alleenstaande moeder niet zonder man kan en leunt op of de een of de ander. Je kunt, ook als alleenstaande moeder, beter alleen zijn dan met iemand waar je eigenlijk niet meer van houdt.
pi_8914412
quote:
Jullie zijn een stabiel stel zoals ik dat nu zo hoor
Stabiel stel als dat meisjes nog bij haar niets vermoedende vriend woond, en dat ze het niet uit wil maken met die vriend?

Niks stabiel!

je moet eens in de spiegel kijken, en nadenken wat jij aan het doen bent maat je zit nu iemand zijn relatie te vergassen.
hoe denk jij dat die jonge zich voelt, dat jij zijn vriendin aan het neuken bent?

Er is hier wel een kind in het spel...

pi_8914460
quote:
Op donderdag 6 maart 2003 16:27 schreef zim_ra het volgende:
Precies met zo iemand wil je toch niet verder gaan??
ik vind het trouwens ook niet goed van jouw jij weet dat ze een vriend heeft en toch ga je met haar? kom op man waar zijn je manieren!!!

En je gevoelens? tja denk maar eens hoe die ander zich voelt terwijl jij zijn vriendin ligt te neuken.

als ik het zo bekijk ben je voor elkaar geschapen.

Inderdaad ik moet er niet aan denken dat mijn vriend
een ander ligt te neuken terwijl ik denk dat ie aan het
klimmen o.i.d is!

En andersom ik kan me niet voorstellen dat ik hem
dan ooit nog recht in de ogen zou kunnen kijken.

Ze heeft een relatie! klaar toch? dat betekend dat je voor
iemand kiest, en dat zodra je je maar enigszins tot een ander
aangetrokken voelt je met je partner gaat praten, en je het
als je gevoelens niet over gaan uitmaakt eer dat je met een
ander gaat liggen vozen, en als die ander zijnde hou je je in,
tot die ander een keus gemaakt heeft en het een en ander
afgerond, mensen die dit soort dingen anders bekijken vallen
vaak in herhaling jammer gezegd, en ik weet niet of je dat
risico wel wilt nemen?

Wees eerlijk tegenover jezelf, zeg tegen haar dat van nu af aan
jullie verhouding platonisch is totdat zij een keus heeft gemaakt
dan zal je er snel genoeg achter komen waar het haar om gaat.

[Dit bericht is gewijzigd door Logician op 06-03-2003 16:41]

pi_8914467
quote:
Op donderdag 6 maart 2003 16:35 schreef Ripley het volgende:

[..]

Ik dnek overigens dat dat meisjes eens moet leren om op haar eigen benen te gaan staan. Het klinkt alsof ze als alleenstaande moeder niet zonder man kan en leunt op of de een of de ander. Je kunt, ook als alleenstaande moeder, beter alleen zijn dan met iemand waar je eigenlijk niet meer van houdt.

helemaal mee eens. Toch zie ik dit vaker gebeuren in mijn omgeving, mede omdat de moeder toch niet (geheel) financieel afhankelijk is, en dan genoegen neemt met minder liefde....
pi_8914479
quote:
Op donderdag 6 maart 2003 16:29 schreef ballou het volgende:
Maar ze is meer bij mij dan bij hem.
Dus ook meer bij jou dan bij haar kind?

En bij wie is dat kind dan als zij bij jou is?

Sorrie maar dit klinkt nogal scheef

donderdag 6 maart 2003 @ 16:48:35 #23
27362 ballou
strakke lijnen !!!
pi_8914754
quote:
Op donderdag 6 maart 2003 16:38 schreef Logician het volgende:

[..]

Dus ook meer bij jou dan bij haar kind?

En bij wie is dat kind dan als zij bij jou is?

Sorrie maar dit klinkt nogal scheef

Ne dat is niet waar want het kind is de helft van de week bij de "echte vader"
Ballou de beer
pi_8914870
quote:
Ne dat is niet waar want het kind is de helft van de week bij de "echte vader"
Dat is dan mooi om te horen, maar ga eens in op die anderen dingen

wat ik en Logician schreef

donderdag 6 maart 2003 @ 16:54:21 #25
27362 ballou
strakke lijnen !!!
pi_8914900
quote:
Op donderdag 6 maart 2003 16:37 schreef Logician het volgende:

[..]

Inderdaad ik moet er niet aan denken dat mijn vriend
een ander ligt te neuken terwijl ik denk dat ie aan het
klimmen o.i.d is!

En andersom ik kan me niet voorstellen dat ik hem
dan ooit nog recht in de ogen zou kunnen kijken.

Ze heeft een relatie! klaar toch? dat betekend dat je voor
iemand kiest, en dat zodra je je maar enigszins tot een ander
aangetrokken voelt je met je partner gaat praten, en je het
als je gevoelens niet over gaan uitmaakt eer dat je met een
ander gaat liggen vozen, en als die ander zijnde hou je je in,
tot die ander een keus gemaakt heeft en het een en ander
afgerond, mensen die dit soort dingen anders bekijken vallen
vaak in herhaling jammer gezegd, en ik weet niet of je dat
risico wel wilt nemen?

Wees eerlijk tegenover jezelf, zeg tegen haar dat van nu af aan
jullie verhouding platonisch is totdat zij een keus heeft gemaakt
dan zal je er snel genoeg achter komen waar het haar om gaat.

Ik begrijp je fanatisme maar begrijp ook dat ik er mee zit anders had ik het hier echt niet neer gezet!! Ik begrijp ook dat dit niet geen goede situatie is alleen is dit voor mij nieuw! Omdat we normaal in het dagelijks leven ook veel met elkaar omgaan is het na eventueel uitmaken ook moeilijk om met elkaar om te blijven gaan.
Ik ben tever gegaan en ben zwak geweest ik weet het!!!
Ballou de beer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')