Deze mensen hadden geen vervoerbewijs en weigerden mee te werken volgens hem. Hij zei dat de trein was gestopt en de mensen eruit waren gezet - midden in het weiland. Dit was op het traject Hoorn-Purmerend.
Toen de trein weer ging rijden heeft hij ze idd in het weiland zien staan.
Éen en ander heeft tussen 15 en 16 uur plaatsgevonden.
Ik vind het wel een gave actie .
Ik heb ook een paar keer mensen gezien die geen vervoersbewijs hadden en die zich niet konden identificeren. Die mochten op het volgende station fijn met de politie mee.
quote:Lijkt mij niet, want die zwartrijders zijn heel vaak daklozen die bedelen. Laat ze het maar voelen, daar kan de trein best wel eventjes voor stoppen. Je hoeft ze ook niet allemaal afzonderlijk te droppen, gewoon allemaal tegelijk.
Op donderdag 6 maart 2003 14:40 schreef Fixxxer het volgende:
lijkt me ook beter die aan de politie mee te geven, dan kun je ze ten minste beboeten en krijg je ten minste geen vertraging bij elke zwartrijder.
Voorbeeld: Afstand Utrecht-Amsterdam: alles verzamelen, en een kilometertje of twee voor Abcoude eruit zetten..
quote:
Op donderdag 6 maart 2003 14:44 schreef elfrikandel het volgende:
Voorbeeld: Afstand Utrecht-Amsterdam: alles verzamelen, en een kilometertje of twee voor Abcoude eruit zetten..
quote:En maar klagen dat die treinen altijd te laat aankomen...
Op donderdag 6 maart 2003 14:33 schreef dennisdotcom het volgende:
Een collega van mij vertelde gisteren tegen mij dat toen hij eerder op de dag een treinreis had gemaakt, er twee mensen uit de trein zijn gezet.Deze mensen hadden geen vervoerbewijs en weigerden mee te werken volgens hem. Hij zei dat de trein was gestopt en de mensen eruit waren gezet - midden in het weiland. Dit was op het traject Hoorn-Purmerend.
Éen en ander heeft tussen 15 en 16 uur plaatsgevonden.Ik vind het wel een gave actie
.
Voor de rest een gave actie!
quote:Zuiging in een open weiland?
Op donderdag 6 maart 2003 14:38 schreef Argenta het volgende:
WereldActie.
Alleen nu maar hopen dat die mensen niet langs het spoor verder zijn gaan lopen, beetje link, zo'n trein heeft nog best wel zuiging als die voorbijraast.
quote:Ja of allemaal verzamelen op het station, uit allerlei treinen en dan gezamelijk op een zwartrijderstrein zetten die ze ergens dumpt.
Op donderdag 6 maart 2003 14:44 schreef elfrikandel het volgende:[..]
Lijkt mij niet, want die zwartrijders zijn heel vaak daklozen die bedelen. Laat ze het maar voelen, daar kan de trein best wel eventjes voor stoppen. Je hoeft ze ook niet allemaal afzonderlijk te droppen, gewoon allemaal tegelijk.
quote:
Op donderdag 6 maart 2003 14:53 schreef Fixxxer het volgende:
Ja of allemaal verzamelen op het station, uit allerlei treinen en dan gezamelijk op een zwartrijderstrein zetten die ze ergens dumpt.
Laatste jaren nooit meer meegemaakt.
quote:Da's ook wel weer een ander uiterste he.
Op donderdag 6 maart 2003 15:32 schreef kikkerlikker het volgende:
stom dat hun die trein eerst hebbe stil gezet
Stond hij daar beduusd om zich heen te kijken.
Sommige lui moet je gewoon zo aanpakken, anders leren ze het nooit.
quote:
Op donderdag 6 maart 2003 14:33 schreef dennisdotcom het volgende:
Een collega van mij vertelde gisteren tegen mij dat toen hij eerder op de dag een treinreis had gemaakt, er twee mensen uit de trein zijn gezet.Deze mensen hadden geen vervoerbewijs en weigerden mee te werken volgens hem. Hij zei dat de trein was gestopt en de mensen eruit waren gezet - midden in het weiland. Dit was op het traject Hoorn-Purmerend.
Éen en ander heeft tussen 15 en 16 uur plaatsgevonden.Ik vind het wel een gave actie
.
quote:Dan heb jij nooit op het station in Rijswijk gestaan...
Op donderdag 6 maart 2003 14:48 schreef Chayenn het volgende:[..]
En dat valt wel mee van die zuiging...
Als ik daar loop dan zou ik het liefst mijn zoontje aan een (honden)riem doen.
en ik heb het zelf ook al meegemaakt dat de trein vertrok toen wij kwamen aanrennen
een vriend rent naar de deur waar de conducteur in stond (terwijl de trein dus al reed) en springt naarbinnen net voordat de deur dicht ging......30 meter verder stopt de trein en die vriend werd er hartelijk uitgekickt door de conducteur
quote:Jawel hoor, maar weinig stations zijn zo overdekt als Rijswijk. Op een station als Holland Spoor valt het reuze mee en in een weiland heb je al helemaal geen zuiging.
Op donderdag 6 maart 2003 16:18 schreef Mirage het volgende:[..]
Dan heb jij nooit op het station in Rijswijk gestaan...
Als ik daar loop dan zou ik het liefst mijn zoontje aan een (honden)riem doen.
quote:Er is dan ook geen enkele trein die niet op Hollands Spoor stopt
Op donderdag 6 maart 2003 19:56 schreef Chayenn het volgende:
Op een station als Holland Spoor valt het reuze mee
quote:Reden ?
Op donderdag 6 maart 2003 16:33 schreef Bolderbast het volgende:
en ik heb het zelf ook al meegemaakt dat de trein vertrok toen wij kwamen aanrennen
een vriend rent naar de deur waar de conducteur in stond (terwijl de trein dus al reed) en springt naarbinnen net voordat de deur dicht ging......30 meter verder stopt de trein en die vriend werd er hartelijk uitgekickt door de conducteur
quote:In een rijdende trein springen misschien?
Op vrijdag 7 maart 2003 07:16 schreef dennisdotcom het volgende:[..]
Reden ?
quote:Ehm ja nu je het zegt.
Op vrijdag 7 maart 2003 07:15 schreef dennisdotcom het volgende:[..]
Er is dan ook geen enkele trein die niet op Hollands Spoor stopt
.
quote:Uhmmm, geen zin in puinruimen denk ik
Op vrijdag 7 maart 2003 07:16 schreef dennisdotcom het volgende:[..]
Reden ?
Ze hebben het verboden om in een rijdende trein in te stappen... daarom zijn al die deuren ook dicht... behalve die waar de conducteur staat... En waarom kijkt die naar buiten dan en staat die deur open? Om te kijken of de trein veilig vertrekt (sein veilig en dat soort dingen).
Het is niet bedoelt om te gaan rennen en in een rijdende trein te springen... uitwerkingen zijn denk ik wel op [edit: ontoelaatbare link, zie policy] te vinden
ontopic: Van mij mogen ze zwartrijders inderdaad midden in het traject afzetten... enigste probleem is dat het volgens de voorschriften van de NS niet mag (veiligheid enzo).
En elfrikandel... de meeste zwartrijders zijn geen daklozen of zwervers... die worden er meestal op het station al uitgegooit (m'n moeder is conductrice). Ik zal maar niet zeggen welke bevolkingsgroep het meeste gepakt wordt... vindt links nederland niet leuk
[Dit bericht is gewijzigd door Cynix ® op 08-03-2003 00:38]
beetje off-topic.. maar goed:
Vanmorgen in de trein, we reden net weg bij Almere Muziekwijk.. begon de conducteur door de intercom te praten
"Goede morgen dames en heren... even een mededeling... de witte auto met kenteken bla bla nog iets, die voor het station staat geparkeerd heeft zijn lichten aan staan! Geeft niets hoor, gaan vanzelf uit.. maar ik zeg het toch maar even!" grapjas
quote:links nederland moet is uit z'n ogen kijken...
Op vrijdag 7 maart 2003 12:06 schreef PatrickM het volgende:[..]
Uhmmm, geen zin in puinruimen denk ik
Ze hebben het verboden om in een rijdende trein in te stappen... daarom zijn al die deuren ook dicht... behalve die waar de conducteur staat... En waarom kijkt die naar buiten dan en staat die deur open? Om te kijken of de trein veilig vertrekt (sein veilig en dat soort dingen).
Het is niet bedoelt om te gaan rennen en in een rijdende trein te springen... uitwerkingen zijn denk ik wel op [edit: ontoelaatbare link, zie policy] te vindenontopic: Van mij mogen ze zwartrijders inderdaad midden in het traject afzetten... enigste probleem is dat het volgens de voorschriften van de NS niet mag (veiligheid enzo).
En elfrikandel... de meeste zwartrijders zijn geen daklozen of zwervers... die worden er meestal op het station al uitgegooit (m'n moeder is conductrice). Ik zal maar niet zeggen welke bevolkingsgroep het meeste gepakt wordt... vindt links nederland niet leuk
quote:Dat lijkt me ook een veel betere oplossing, nu moesten ze een stukje lopen, dat vind ik geen geweldig grote straf...
Op donderdag 6 maart 2003 14:38 schreef Vision het volgende:
lijkt me erg sterk.Ik heb ook een paar keer mensen gezien die geen vervoersbewijs hadden en die zich niet konden identificeren. Die mochten op het volgende station fijn met de politie mee.
quote:Oplossing: In de dienstregeling elk trajectdeel (tussen 2 stops dus) met 1 minuut verlengen. Hoeft er niemand uitgezet te worden, dan heb je gewoon een minuut extra stoptijd op het volgende station. Moet er wil iemand uitgemikt worden, dan ben je nog steeds op tijd.
Op vrijdag 7 maart 2003 20:19 schreef dethoom het volgende:
ah! daarom hebben de treinen bij de NS zo vaak vertraging
Soms is het zo simpel .
quote:Een keer stoppen kost incl. afremmen en aanzetten met een IC drie minuten, ook al stop je 10seconden.
Op maandag 10 maart 2003 02:00 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:[..]
Oplossing: In de dienstregeling elk trajectdeel (tussen 2 stops dus) met 1 minuut verlengen. Hoeft er niemand uitgezet te worden, dan heb je gewoon een minuut extra stoptijd op het volgende station. Moet er wil iemand uitgemikt worden, dan ben je nog steeds op tijd.
Soms is het zo simpel
.
Maar er zit een marge van plm. 7% op een totaal traject qua inhaalheid.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |