en dan heb ik het niet alleen over
* blank/zwart/geel/turk/marokaan
maar ook over
-vrouwen
-stoteraars
-blinden
-"mongolen" (mensen met het downsyndroom)
-homo's
reageer AUB serieus
[Dit bericht is gewijzigd door djjumbo op 28-12-2000 18:31]
quote:soms wel soms niet...
Op 28 december 2000 16:55 schreef MiRRoRMaN het volgende:
Serieus: Spreekt dit niet ontzettend voor zich?
voor somige mensen is dat moeilijk te bevatten...
quote:Mijn punt is: Zijn we er niet allang uit dat Discriminatie niet cool is? Zelfs een fascist moet dat deep down nog weten.
Op 28 december 2000 17:02 schreef DrBeavis het volgende:
inderdaad, ik denk niet echt dat er mensen zullen reageren met: goh ik vind discriminatie tof ofzow....Het is verschrikkelijk onnodig en jammergenoeg zal het er denk ik altijd wel in een of andere vorm blijven bestaan
Ik ben opgevoed met het idee dat iedereen gelijk is en daar leef ik nog steeds mee. Of iemand nou blank, zwart, geel, bruin, gehandicapt hoe dan ook is, maakt me geen flikker uit. Ik merk het vaak pas als ze er zelf over beginnen en dat is echt zonder gein.
Iedereen zou zijn kinderen zo op moeten voeden dan waren er geen vooroordelen meer in de wereld.
quote:
Op 28 december 2000 16:50 schreef djjumbo het volgende:
reageer AUB serieus
In mijn geval komt daar nog het feit bij dat als ik met mijn vriend hand in hand liep daar, dat dat dan niet in hun cultuur paste... Nou, gelukkig is dit dan de onze....
Uiteindelijk is mijn vriend in elkaar geslagen en bijna neergestoken door de buurman daar, waarna we halsoverkop verhuizen moesten en zelfs (bij gebrek aan woonruimte) 2 weken in een woonwagen gezeten hebben...
Enniewee, na die ervaringen daar is het voor mij heel moeilijk om niet alles over 1 kam te scheren...
quote:dit soort reacties bedoel ik nou....
Op 28 december 2000 17:13 schreef Herald het volgende:dit vind ik discriminerend, nu mag ik hier niet reageren
gut, wat erg voor je
Op zich is iedereen gelijk en evenveel waard, niemand is dus beter dan een ander, maar ik vind dat onderlinge cultuur- en afkomstverschillen niet ontkend moeten worden. Daarom vind ik discriminatie als zijnde een grapje geen bezwaar, omdat het dan een bepaald aspect (vaak een belachelijk vooroordeel) van de ander zijn cultuur op de hak neemt, zonder dat je er kwaad mee wilt.
quote:maar dan is het dus ook discrimineren wat hun doen of had dat niets te maken met het fijt dat je vrriend was neergestoken?
Op 28 december 2000 17:23 schreef Gellarboy het volgende:
Ik vind het ontzettend moeilijk om niet te discrimineren. Heb in de Bijlmer gewoond en het is echt tuig wat daar rondloopt.In mijn geval komt daar nog het feit bij dat als ik met mijn vriend hand in hand liep daar, dat dat dan niet in hun cultuur paste... Nou, gelukkig is dit dan de onze....
![]()
![]()
Uiteindelijk is mijn vriend in elkaar geslagen en bijna neergestoken door de buurman daar, waarna we halsoverkop verhuizen moesten en zelfs (bij gebrek aan woonruimte) 2 weken in een woonwagen gezeten hebben...
Enniewee, na die ervaringen daar is het voor mij heel moeilijk om niet alles over 1 kam te scheren...
quote:
Op 28 december 2000 17:38 schreef Soep v/d Dag het volgende:
een homofiele woonwagenbewoner...
quote:Ja, dat is het ook! Maar daar lijkt geen haan naar te kraaien.
Op 28 december 2000 17:38 schreef djjumbo het volgende:
maar dan is het dus ook discrimineren wat hun doen
quote:heb ff het begin aangepast
Op 28 december 2000 18:12 schreef Gellarboy het volgende:
Ja, dat is het ook! Maar daar lijkt geen haan naar te kraaien.
Maar dit wil niet zeggen dat je voor de rest van je leven onverschillig moet zijn, als je onrechtvaardigheid om je heen ziet.
Door samen te collaboreren (zwart/wit/geel/klein/groot/man/vrouw/moslim/christen/joods/hindu/rijk/arm) kun je dit soort ziektes de baas blijven.
8) Fighters of all countries UNITE!! 8)
quote:yup...
Op 28 december 2000 16:57 schreef Trainspotter het volgende:
Bewust: nee
Onbewust: ongetwijfeld
onbewust discrimineer je altijdt
want op het moment dat je dit schreef dacht je ook aan onderschijt
of toch nie
quote:Ik bedoel niet zozeer dicriminatie door donkere mensen tov homo's, maar ook tov blanken in het algemeen.
Op 28 december 2000 18:32 schreef djjumbo het volgende:
heb ff het begin aangepast
als een turk een fiets steelt is het niet van godver wat een eikel..nee dan is het vieze turk.. excuse me.. is alleen een voorbeeld..
Iedereen doet het of ze het nou toegeven of niet..het is gewoon ingeburgerd.
quote:nee daar heb jij ook gelijk in maar zo gaat het bij iedereen toch sorry voor dit voorbeeld stel ik ken iemand die homo is zeggen we al snel ah rot toch op flikker we kunnen dan toch ook zegggen he rot op man of zo
Op 28 december 2000 19:30 schreef Capoeiristas het volgende:
Ach iedereen discrimineert. Zelfs zonder dat ze het maken.als een turk een fiets steelt is het niet van godver wat een eikel..nee dan is het vieze turk.. excuse me.. is alleen een voorbeeld..
Iedereen doet het of ze het nou toegeven of niet..het is gewoon ingeburgerd.
Het meest voor de hand liggende pak je beet en gooi je eruit.
[Dit bericht is gewijzigd door Capoeiristas op 28-12-2000 22:10]
dat is opzicht al discriminatie, want je vindt de ander dan al minder,
IEDEREEN doet het, jij ook. misschien denk je wel ff van niet, maar het is wel zo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |