abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 maart 2003 @ 10:02:15 #1
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_8904359
Op dit moment kijk ik wazig uit mijn ogen vanwege traanoogjes, zit mijn kop vol snot en nies ik mijn hele monitor steeds onder. Soms heb ik het ff koud, maar dat duurt nooit zo lang. Verder voel ik mij niet ziek ofzo. Ik vreet gewoon als normaal, en koffie gaat erin als koek.

Is vekouden zijn, ziek zijn? Of moet je dan koorts hebben. Hoe weet je of je koorts hebt als je geen termometer bij de hand hebt? Ik weet nooit of ik ziek ben of niet. Ik zit wel eens, nu ook, best belabberd op mijn werk, maar ik durf mij nooit ziek te melden.
Ik ben altijd bang dat als ik mij ziek meldt, dat ik niet echt ziek ben en dan zit ik thuis met een vreselijke schuldgevoel omdat ik het idee heb dat ik aan het stelen ben ofzo.

Wanneer ben je ziek

donderdag 6 maart 2003 @ 10:05:33 #2
44691 Chevron
The lost art
pi_8904420
ligt eraan wat voor persoon je bent, ik had hetzelfde als jou de gehele afgelopen week, maar ik laat dat me niet tegenhouden, ga gewoon naar me werk en blijf sporten, maar ik ga dan wel iets vroeger naar bed
The Willow knows what the storm does not: that the power to endure harm outlives the power to inflict it.
pi_8904469
je bent pas ziek als jezelfte veel last hebt om fatsoenlijk te kunnen werken.
dat kan per persoon heel erg verschillen
pi_8904479
Ziek? Ben je gek. Je kan nog steeds tikken, dus ben je niet ziek.
Mijn log op [url]http://www.brillie.org[/url]
  donderdag 6 maart 2003 @ 10:11:51 #5
24988 Roscoo
THT: 30 - 06 - 2088
pi_8904507
Je hebt watjes en doorzetters. Jij bent een doorzetter. Voor de 1 is een keer niezen al een reden om thuis te blijven terwijl de ander net zolang doorgaat tot ie er bij neervalt. Zo'n type ben jij dus. Net als ik trouwens. Nu zit ik thuis met een knie die ik niet mag belasten maar voel me verder echt niet ziek. Zou zo aan t werk kunnen als ik zittend werk zou hebben. O ja, dan heb je ook nog van die figuren die meteen thuisblijven als ze horen dat er een bepaalde kwaal "heerst".
Er gaat niks boven Urk
pi_8904642
Er hoeft maar een griepje rond te gaan of ik krijg hem te pakken.
Ik heb een representatieve baan, ik kan niet zomaar snotterig op mijn werk verschijnen, dus ik neem dan vitaminen en veel jus d'orange en hoop op betere tijden.
Nu zit ik alleen thuis met schouder- en rugklachten.
Mag van de dokter niet aan het werk. Ben dus maar thuis een beetje aan het klussen.
pi_8904644
ik ken het gevoel van het niet durven ziekmelden, ben zojuist ook ziek naar huis gestuurd omdat ieder toilet wat ik tegenkwam in beslag nam, had vanochtend toen ik naar mijn werk ging nog nergens last van, heb wel al dagen een vervelend gevoel. Maar om even op je vraag te antwoorden, koorts uit zich vaak in koude rillingen, dan heb je het niet zomaar een beetje koud maar zit je echt te rillen van de kou, je ervaart dus extreme temperatuurverschillen want na zo'n rilling heb je het vaak weer heel erg warm, vaak zie je rood of juist heel bleek en voelt je voorhoofd erg warm aan, je bent heel erg moe en zou een hele dag kunnen slapen, vaak is koorts een reactie op een infectie en een infectie kan veroorzaakt worden door een verkoudheid, je kan dus wel degelijk goed ziek zijn van een verkoudheid, echt griep uit zich in meer lichamelijke klachten zoals: spierpijn, hoofdpijn, misselijkheid/braken en koorts wordt ook vaak veroorzaakt door een verkoudheid.
  donderdag 6 maart 2003 @ 10:23:32 #8
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_8904724
quote:
Op donderdag 6 maart 2003 10:18 schreef BladE-l----- het volgende:
.....
Nu zit ik alleen thuis met schouder- en rugklachten.
......
beetje aan het klussen.
Dat mag wel
pi_8904725
ik vind dat je pas ziek bent als je ECHT niet meer kan functioneren.
Problemen bestaan niet, je weet alleen de oplossing niet.
pi_8911761
quote:
Op donderdag 6 maart 2003 10:23 schreef Beavis het volgende:

[..]

Dat mag wel

Ja. Ik ben niet bezig mijn huis te verbouwen of zo.
Ik heb een nieuwe videokaart in mijn PC gezet en ben bezig met een PC van een kennis te stoeien omdat een "medewerker" dacht dat hij wel wist wat je met PC's wel en niet kan doen.
Ik doe het op mijn eigen tempo en kan even op bed gaan liggen als ik last heb.
't Is niet dat ik voor mijn lol thuis zit of zo.
pi_8911893
Als je niet meer goed kunt functioneren dan ben je ziek.
Of dat nou verkoudheid, griep, een ernstige ziekte, geestelijke aandoening of een lichamelijke beperking is.

Wat ziek "voelen" is ,is subjectief..

De 1 voelt zich hondsberoerd als hij/ zij verkouden is en een temperatuurverhoging heeft, de ander kan gewoon doorwerken.

“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')