Toen we iets kregen (ze was inmiddels 17, ik 21) was ik de gelukkigste jongen op aarde, maar ook bezorgd...Ik was namelijk haar eerste serieuze vriendje en ik wist dat er een moment ging komen dat ze nieuwsgierig zou worden hoe het met iemand anders is (ook seks enzo). Zij zei altijd dat ze zich dat niet kon voorstellen en dat ze mij nooit meer kwijt wilde...
Ik heb de angst dat dit zou gebeuren maar weggestopt, ze zei immers bijna iedere dag dat ze van me hield.
Maar helaas is dat moment nu wel gekomen. 3 weken geleden om precies te zijn. als donderslag bij heldere hemel. Ik snap haar heel goed, en ik weet dat het goed is zo, maar ik heb zoveel moeite met het loslaten...ik hou écht van haar. Ze zegt ook nog van mij te houden en dat als ik de ware ben het uiteindelijk toch allemaal wel goed komt...ooit. Maar ik wil niet wachten op ooit, want wie weet komt ze wel een andere 'ware' tegen...
Ik moet haar loslaten, ik weet het, maar het is zo moeilijk...Iemand een goed advies over hoe hiermee om te gaan??
zo ja, ga met hun praten. En dan zullen zij je in je (mits het goede vrienden zijn) standpunten (vrijlaten ed) steunen.
je bent, statistisch gezien op 1/5 van je leven. Nooit vergeten.
En dan komen de oh zo vertrouwde en voor bullshit aangeziene adviezen van je moeder weer boven.
er komt wel een ander.
wacht maar.
quote:ga slapen
Op donderdag 6 maart 2003 04:42 schreef Suncross het volgende:
Heb je toevallig ook vrienden?
zo ja, ga met hun praten. En dan zullen zij je in je (mits het goede vrienden zijn) standpunten (vrijlaten ed) steunen.je bent, statistisch gezien op 1/5 van je leven. Nooit vergeten.
En dan komen de oh zo vertrouwde en voor bullshit aangeziene adviezen van je moeder weer boven.
er komt wel een ander.
wacht maar.
quote:blijf ontopic, quote geen 20 regels als jouw reactie 1 regel is, zeker niet als die ook nog onder het bericht zelf staat.
Op donderdag 6 maart 2003 05:02 schreef thetruth het volgende:
ga slapen
Tsja op zich is dat meisje natuurlijk een beetje verwarrend bezig. Enerzijds zeggen van je te houden er te zeggen dat je de ware bent anderzijds niet met jou door willen gaan (zij heeft het uitgemaakt ga ik voor het gemak even van uit).
Niet alleen zij kan iemand anders tegen komen maar ook jij, en welicht wordt dat voor jou dan de ware en heeft dit meisje als ze dan terug komt dikke pech.
Als ik jou was zou ik er gewoon met haar over praten, en kijken wat jullie nou zelf allebei willen. Als het haar nou louter gaat om sex-ervaringen met andere jongens kunnen jullie hier wellicht afspraken over maken en toch bij elkaar blijven (als het heeel erg de ware voor je is) want je zegt in je post al dat je daar opzich begrip voor heb. En tsja, als je open kunt staan voor een iets minder monogame relatie zou dat een optie zijn.
Kort samengevat, vraag/verlang van haar duidelijkheid. Gaan we wel verder of gaan we niet verder. Want leven in hoop is ook geen doen, je kan moeilijk thuis af zitten wachten of haar volgende relatie wel of niet slaagt lijkt me.
Suc6
maar dat maakt het leven ook leuk, ik bedoel als jij nu al vast zou zitten aan een meisje.. en de rest van je leven vast stond... niet echt spannend...
Gelukkig heb je je dit allemaal al beseft. zoals suncross al zei...
er komt echt weer een ander in je leven..
[Dit bericht is gewijzigd door bolivian op 06-03-2003 06:22]
Nee, daarvoor verschillen mensen te veel.
Praten erover helpt. En als zij overtuigd is van haar keuze, dan moet je dat niet teveel of zelfs helemaal niet met/tegen haar doen. Dat leidt meestal tot een beetje teveel zelfkastijding.
Voor de rest is het een beetje gaan met de "flow", als je je klote voelt, laat dat dan ook gewoon toe. Daartegenover, als je je lekker voelt, laat dat dan ook gewoon toe en sla dat niet gelijk kapot met depressieve gedachten (ik spreek uit ervaring )
En heel cliché, probeer dingen te doen waar je veel plezier uithaalt. Plan leuke dingen voor de komende tijd om naar uit te kijken. Ga niet actief op zoek naar iemand anders, want daar raak je alleen maar opgefokt van. Maar goed, zoals gezegd iedereen verschilt.
Everything Happens For A Reason (ook een dooddoener maar wel fijn om in te geloven. Cheer Up )
quote:Mee eens, zonde van de tijd.
Op donderdag 6 maart 2003 08:41 schreef EggsTC het volgende:
Niet aant lijntje laten houden,.. gewoon zeggen dat ze het kan vergeten als ze terug komt.
quote:idd, ex hield mij ook aan het lijntje. Zo van we blijven vrienden en het kan goed komen want ik hou van je blablabla
Op donderdag 6 maart 2003 08:41 schreef EggsTC het volgende:
Niet aant lijntje laten houden,.. gewoon zeggen dat ze het kan vergeten als ze terug komt.
quote:Laat haar dan ECHT los. Ga niet van binnen denken 'misschien komt ze wel terug.' Nee, ze komt niet terug!! Zoek afleiding, ga met vrienden rondhangen, doe dingen die je anders niet kon omdat je tijd kwijt was aan je vriendin.
Op donderdag 6 maart 2003 04:34 schreef Nilis het volgende:
Ik moet haar loslaten, ik weet het, maar het is zo moeilijk...Iemand een goed advies over hoe hiermee om te gaan??
Tis erg lastig en heb het er nu nog steeds een beetje moeite mee. Het is moeilijk iemand los te laten waar je 24 uur per dag aan denkt, waar je ieder moment van de dag samen mee wilt zijn en dan opeens is dat over...
In het begin kon ik het ook niet, ben zoveel mogelijk andere dingen gaan doen maar iedere keer werd ik wel weer door iets herinnerd aan haar waardoor ik toch weer een beetje wegzakte....
Nu ben ik een beetje zover dat ik het los kan laten en me op andere dingen kan focussen en dat is het beste wat je kan doen... andere dingen, in het begin zal het je wel niet boeien maar beetje bij beetje leer je de plezier van dingen weer inzien waardoor het stapje voor stapje gaat...
Forceer het niet een laat de pijn over je heen komen, je moet er niet voor weglopen maar het onder ogen zien...
Sterkte iniedergeval
ik denk dat het inderdaad het belangrijkste is dat je je realiseerd dat je een keuze gaat maken.
ik geef geen advies welke keuze je moet maken, want dat moet je voor jezelf bepalen. maar ik denk wel dat als je een keuze maakt, dat je daar dan ook naar moet leven, dus als je kiest om haar los te laten, laat haar dan ook écht los. ga leuke dingen doen met vrienden, zoek afleiding in sport enz enz.
quote:dat is em.. (ik was even kwijt hoe ie psies in elkaar zat)
Op donderdag 6 maart 2003 12:53 schreef EggsTC het volgende:
If you love something, let it go
If it comes back to you, its yours...
If it doesn´t.... -it never was
Heel veel sterkte!
Anyway: bijkomend probleem is dat ze een goede vriendin van m'n zusje is, en dat ik op 'zakelijk' gebied nog met haar stiefvader te maken heb. We worden dus nog regelmatig met elkaar geconfronteerd. Dat maakt de zaak wel wat lastig.
Ze heeft overigens ook al laten weten dat ze al spijt heeft gehad van haar beslissing, maar dat ze toch door wil zetten omdat ze weet dat dit gevoel toch weer terug zou komen...ooit. Door dit soort uitspraken ga je jezelf onbewust toch hoop geven, en dat is niet goed.
Waarom rijmen gevoel en ratio nou nooit met elkaar?!?!?!
quote:Gevoel en verstand rijmen ook nooit
Op donderdag 6 maart 2003 15:42 schreef Nilis het volgende:
Waarom rijmen gevoel en ratio nou nooit met elkaar?!?!?!
Zit er ook erg mee maar het leven gaat verder ik ga zondag naar het theater met een hele lieve knappe meid waar ik verliefd op geworden ben. Misschien iets te vroeg maar ja soms lopen die dingen zo.
ik dacht ook ik kom er nooit meer eentje tegen.
Zo zie je maar het leven heeft altijd een verrassing voor ons in petto.
Ook voor jou, sterkte.
quote:Mijn ex zei ook heel vaakdat ze spijt had van dingen die ze had gedaan. Lekker makkelijk is dat, eerst vanalles doen en dan jezelf er vanaf maken met zeggen dat je spijt hebt. Niets van aantrekken en je eigen plan trekken, hoe moeilijk dat nu ook is. Je moet nu eerst aan jezelf denken, het is haar keuze geweest, respecteer dat.
Op donderdag 6 maart 2003 15:42 schreef Nilis het volgende:Ze heeft overigens ook al laten weten dat ze al spijt heeft gehad van haar beslissing, maar dat ze toch door wil zetten omdat ze weet dat dit gevoel toch weer terug zou komen...ooit. Door dit soort uitspraken ga je jezelf onbewust toch hoop geven, en dat is niet goed.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |