abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 maart 2003 @ 04:34:44 #1
1092 Nilis
Här kommer Pippi Långstrump
pi_8903068
2 jaar geleden kreeg ik iets met een meisje waar ik al jaren een zwak voor had. Omdat ze 4 jaar jonger was manifesteerde zich dat anders, maar toen ze 16 was werd ik verliefd op haar.

Toen we iets kregen (ze was inmiddels 17, ik 21) was ik de gelukkigste jongen op aarde, maar ook bezorgd...Ik was namelijk haar eerste serieuze vriendje en ik wist dat er een moment ging komen dat ze nieuwsgierig zou worden hoe het met iemand anders is (ook seks enzo). Zij zei altijd dat ze zich dat niet kon voorstellen en dat ze mij nooit meer kwijt wilde...

Ik heb de angst dat dit zou gebeuren maar weggestopt, ze zei immers bijna iedere dag dat ze van me hield.

Maar helaas is dat moment nu wel gekomen. 3 weken geleden om precies te zijn. als donderslag bij heldere hemel. Ik snap haar heel goed, en ik weet dat het goed is zo, maar ik heb zoveel moeite met het loslaten...ik hou écht van haar. Ze zegt ook nog van mij te houden en dat als ik de ware ben het uiteindelijk toch allemaal wel goed komt...ooit. Maar ik wil niet wachten op ooit, want wie weet komt ze wel een andere 'ware' tegen...

Ik moet haar loslaten, ik weet het, maar het is zo moeilijk...Iemand een goed advies over hoe hiermee om te gaan??

tjolahopp, tjolahej, tjolahoppsan sa
---> FootoowBoek! <---
  donderdag 6 maart 2003 @ 04:42:42 #2
15864 Suncross
Stacheldrahtfloss
pi_8903070
Heb je toevallig ook vrienden?

zo ja, ga met hun praten. En dan zullen zij je in je (mits het goede vrienden zijn) standpunten (vrijlaten ed) steunen.

je bent, statistisch gezien op 1/5 van je leven. Nooit vergeten.
En dan komen de oh zo vertrouwde en voor bullshit aangeziene adviezen van je moeder weer boven.

er komt wel een ander.

wacht maar.

Harmless victims, left to die...
  donderdag 6 maart 2003 @ 05:02:17 #3
32266 thetruth
juvat inconcessa voluptas
pi_8903083
quote:
Op donderdag 6 maart 2003 04:42 schreef Suncross het volgende:
Heb je toevallig ook vrienden?

zo ja, ga met hun praten. En dan zullen zij je in je (mits het goede vrienden zijn) standpunten (vrijlaten ed) steunen.

je bent, statistisch gezien op 1/5 van je leven. Nooit vergeten.
En dan komen de oh zo vertrouwde en voor bullshit aangeziene adviezen van je moeder weer boven.

er komt wel een ander.

wacht maar.

ga slapen
pi_8903089
quote:
Op donderdag 6 maart 2003 05:02 schreef thetruth het volgende:
ga slapen
blijf ontopic, quote geen 20 regels als jouw reactie 1 regel is, zeker niet als die ook nog onder het bericht zelf staat.

Tsja op zich is dat meisje natuurlijk een beetje verwarrend bezig. Enerzijds zeggen van je te houden er te zeggen dat je de ware bent anderzijds niet met jou door willen gaan (zij heeft het uitgemaakt ga ik voor het gemak even van uit).

Niet alleen zij kan iemand anders tegen komen maar ook jij, en welicht wordt dat voor jou dan de ware en heeft dit meisje als ze dan terug komt dikke pech.

Als ik jou was zou ik er gewoon met haar over praten, en kijken wat jullie nou zelf allebei willen. Als het haar nou louter gaat om sex-ervaringen met andere jongens kunnen jullie hier wellicht afspraken over maken en toch bij elkaar blijven (als het heeel erg de ware voor je is) want je zegt in je post al dat je daar opzich begrip voor heb. En tsja, als je open kunt staan voor een iets minder monogame relatie zou dat een optie zijn.

Kort samengevat, vraag/verlang van haar duidelijkheid. Gaan we wel verder of gaan we niet verder. Want leven in hoop is ook geen doen, je kan moeilijk thuis af zitten wachten of haar volgende relatie wel of niet slaagt lijkt me.

Suc6

Het leven is wat je gebeurt terwijl je andere plannen maakt - Jonh Lennon
pi_8903104
Ja dat is lastig zeg...

maar dat maakt het leven ook leuk, ik bedoel als jij nu al vast zou zitten aan een meisje.. en de rest van je leven vast stond... niet echt spannend...

Gelukkig heb je je dit allemaal al beseft.
zoals suncross al zei...
er komt echt weer een ander in je leven..

Noot: Deze post is origineel en uniek. De kleine variaties in spelling en grammatica vergroten haar individueele karakter en schoonheid en kunnen in geen geval beschouwd worden als onvolmaaktheden of fouten.
  donderdag 6 maart 2003 @ 06:18:13 #6
35245 bolivian
Gun-toting hip gangster
pi_8903109
Dat valt niet mee, de "vrouw van je dromen" loslaten. Natuurlijk ben je er van overtuigd dat zij de enige is. Maar nee, dat is ze waarschijnlijk niet. Er is namelijk een groot aantal "waren". Het probleem is om de eerste te vergeten. Elke volgende modelleer je naar de eerste en vaak is zelfs die eerste niet meer karakteristiek voor zichzelf... Waar blijf je dan...
Ik denk dat het nu ongetwijfeld nog erg moeilijk is [trust me, het is voor mij 9 jaar geleden!], maar de zekerheid komt nog. Met een beetje geluk is zij het zelf, maar het kan ook maar zo een andere "ware" zijn. Er zijn genoeg "waren", of "fish in the sea", zoek en gij zult vinden. So will she...

[Dit bericht is gewijzigd door bolivian op 06-03-2003 06:22]

And so I throw the windows wide /
And call to you across the sky
Lissabon!
  donderdag 6 maart 2003 @ 06:20:47 #7
35245 bolivian
Gun-toting hip gangster
pi_8903111
[edit: dubbel]
And so I throw the windows wide /
And call to you across the sky
Lissabon!
pi_8903380
Pasklare adviezen?

Nee, daarvoor verschillen mensen te veel.

Praten erover helpt. En als zij overtuigd is van haar keuze, dan moet je dat niet teveel of zelfs helemaal niet met/tegen haar doen. Dat leidt meestal tot een beetje teveel zelfkastijding.

Voor de rest is het een beetje gaan met de "flow", als je je klote voelt, laat dat dan ook gewoon toe. Daartegenover, als je je lekker voelt, laat dat dan ook gewoon toe en sla dat niet gelijk kapot met depressieve gedachten (ik spreek uit ervaring )

En heel cliché, probeer dingen te doen waar je veel plezier uithaalt. Plan leuke dingen voor de komende tijd om naar uit te kijken. Ga niet actief op zoek naar iemand anders, want daar raak je alleen maar opgefokt van. Maar goed, zoals gezegd iedereen verschilt.

Everything Happens For A Reason (ook een dooddoener maar wel fijn om in te geloven. Cheer Up )

Voetbal?
pi_8903450
Niet aant lijntje laten houden,.. gewoon zeggen dat ze het kan vergeten als ze terug komt.
Lambo of Rekt
pi_8904432
quote:
Op donderdag 6 maart 2003 08:41 schreef EggsTC het volgende:
Niet aant lijntje laten houden,.. gewoon zeggen dat ze het kan vergeten als ze terug komt.
Mee eens, zonde van de tijd.
Kan je beter investeren in andere dingen.
pi_8904475
quote:
Op donderdag 6 maart 2003 08:41 schreef EggsTC het volgende:
idd, ex hield mij ook aan het lijntje. Zo van we blijven vrienden en het kan goed komen want ik hou van je blablabla
En nu? Ik weet pas sinds het uit is hoeveel ik voor hem beteken!! NIX
Als ze nog steeds van je houdt zal ze reageren als je zegt dat ze het kan vergeten, zo niet dan weet je dus genoeg
pi_8904636
geloof me er komt weer een moment dat je je goed voelt en je niet meer voor kunt stellen dat je je zo klote hebt gevoeld. Een advies probeer zo veel mogelijk bij haar uit de buurt te blijven want in het begin blijft het trekken en kan het gebeuren dat als er eventueel in de toekomst nog een kans zou zijn dat je die gaat verzieken door haar niet de ruimte te geven. Als het voor haar echt over is heeft dat dan toch verder geen zin en zou jij het prettig vinden dat ze bij je terug komt omdat jij "zielig" bent? want als ze echt nog van je houd maar geen relatie meer met je wil heb je daar ook nog een grote kans op en een ding heb ik wel geleerd in de relaties die ik gehad heb, ik wil op de eerste plaats staan en het belangrijkst zijn voor mijn relatie en zeker niet een blok aan iemands been zijn dus veizel je ego op en go for it! Leef het leven en geniet van iedere seconde met of zonder haar want geloof me je bent het jezelf verplicht
pi_8904685
en dan nog iets.... als zij niet net zoveel van jou houd als jij van haar ga je jezelf wegcijferen en tekort doen. Zij zal dat op een gegeven moment in gaan zien en zich erdoor ongelukkig voelen, je uiteindelijk toch loslaten omdat je meer verdient. Keep that in mind.....
  FOK!fossiel donderdag 6 maart 2003 @ 11:24:47 #14
10 RemCOW
SG Special power! :D
pi_8906022
quote:
Op donderdag 6 maart 2003 04:34 schreef Nilis het volgende:
Ik moet haar loslaten, ik weet het, maar het is zo moeilijk...Iemand een goed advies over hoe hiermee om te gaan??
Laat haar dan ECHT los. Ga niet van binnen denken 'misschien komt ze wel terug.' Nee, ze komt niet terug!! Zoek afleiding, ga met vrienden rondhangen, doe dingen die je anders niet kon omdat je tijd kwijt was aan je vriendin.
Weet ik veel, maar 't belangrijkste is wel dat je voor jezelf ook duidelijk maakt dat 't gewoon over is.
Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
Let's have fun ---- Life will suck soon enough
Hattrick: 206761
pi_8906554
Heb een beetje hetzelfde meegemaakt...

Tis erg lastig en heb het er nu nog steeds een beetje moeite mee. Het is moeilijk iemand los te laten waar je 24 uur per dag aan denkt, waar je ieder moment van de dag samen mee wilt zijn en dan opeens is dat over...

In het begin kon ik het ook niet, ben zoveel mogelijk andere dingen gaan doen maar iedere keer werd ik wel weer door iets herinnerd aan haar waardoor ik toch weer een beetje wegzakte....

Nu ben ik een beetje zover dat ik het los kan laten en me op andere dingen kan focussen en dat is het beste wat je kan doen... andere dingen, in het begin zal het je wel niet boeien maar beetje bij beetje leer je de plezier van dingen weer inzien waardoor het stapje voor stapje gaat...

Forceer het niet een laat de pijn over je heen komen, je moet er niet voor weglopen maar het onder ogen zien...

Sterkte iniedergeval

No trumpets sound when the important decisions of our life are made. Destiny is made known silently
pi_8907417
love hurts

ik denk dat het inderdaad het belangrijkste is dat je je realiseerd dat je een keuze gaat maken.
ik geef geen advies welke keuze je moet maken, want dat moet je voor jezelf bepalen. maar ik denk wel dat als je een keuze maakt, dat je daar dan ook naar moet leven, dus als je kiest om haar los te laten, laat haar dan ook écht los. ga leuke dingen doen met vrienden, zoek afleiding in sport enz enz.

donderdag 6 maart 2003 @ 12:40:55 #17
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_8907656
Let her go. You're only hurting yourself...
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
pi_8907967
If you love something, let it go
If it comes back to you, its yours...
If it doesn´t.... -it never was
Lambo of Rekt
pi_8908333
Gewoon laten gaan. Ze zegt wel dat ze nog van je houdt, (en misschien doet een deel van haar dat ook nog wel; hoewel het waarschijnlijk meer te maken heeft met gewenning) maar ze is al over je heen - anders kon ze het niet uitmaken - en kijkt nu verder.

De kans dat dit ooit nog weer goed gaat komen is kleiner dan nihil, en het verstandigste advies is dan nu ook: denk terug aan een mooie tijd in je leven samen met haar, en hou het daarbij.

Mocht ze ooit nog beslissen,dat ze beter bij jou past dan bij iemand anders, dan is dat 100% haar beslissing; daarop zul je nooit enige invloed kunnen uitoefenen. Bovendien moet je dan nog steeds leven met de gedachte dat ze, nu ze vrij is, ook kan slapen met anderen, en dezelfde dingen die ze ooit tegen jou zei (ik hou van je en wil je nooit meer kwijt blabla) dan waarschijnlijk ook tegen hem / hen zegt.

Zo werkt dat nu eenmaal in de liefde, en als je over haar heen bent en weer een nieuwe vriendin krijgt zul jij die dingen ook tegen haar zeggen... Wacht maar af.

Natuurlijk blijft het klote om iemand te verliezen waar je gek op bent, dat zal iedereen hier beamen.
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_8908403
quote:
Op donderdag 6 maart 2003 12:53 schreef EggsTC het volgende:
If you love something, let it go
If it comes back to you, its yours...
If it doesn´t.... -it never was

dat is em.. (ik was even kwijt hoe ie psies in elkaar zat)
this says it all... heeft voor mij wel geholpen, hoe gek het misschien ook klinkt.
komt er op neer dat je niet moet blijven hopen, maar gewoon door moet gaan..als ze echt voor je kiest komt ze zelf naar je terug.
  donderdag 6 maart 2003 @ 13:13:19 #21
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_8908468
Ga gewoon eens een potje lekker lopen janken. Alles eruit gooien, het helpt echt.
En schrijf al je gedachten, gevoelens op papier. Dan hoef je niet steeds hetzelfde steeds opnieuw te gaan denken, dan weet je dat het op papier staat. Het is even lastig op gang komen maar het heeft mij in ieder geval wel geholpen.

Heel veel sterkte!

Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
  donderdag 6 maart 2003 @ 15:42:15 #22
1092 Nilis
Här kommer Pippi Långstrump
pi_8912817
Bedankt voor alle adviezen, doet me zeker goed! Ik weet ook dat ik haar los moet laten, dat is het beste voor allebei. Als we namelijk echt bij elkaar zouden horen is het niet goed om zo jong en onervaren al in een vaste relatie te zitten (ze was ook mijn eerste echte vriendin). Dat zou zich op den duur gaan wreken (want beiden zouden op den duur nieuwsgierig worden naar anderen).

Anyway: bijkomend probleem is dat ze een goede vriendin van m'n zusje is, en dat ik op 'zakelijk' gebied nog met haar stiefvader te maken heb. We worden dus nog regelmatig met elkaar geconfronteerd. Dat maakt de zaak wel wat lastig.

Ze heeft overigens ook al laten weten dat ze al spijt heeft gehad van haar beslissing, maar dat ze toch door wil zetten omdat ze weet dat dit gevoel toch weer terug zou komen...ooit. Door dit soort uitspraken ga je jezelf onbewust toch hoop geven, en dat is niet goed.

Waarom rijmen gevoel en ratio nou nooit met elkaar?!?!?!

tjolahopp, tjolahej, tjolahoppsan sa
---> FootoowBoek! <---
  donderdag 6 maart 2003 @ 15:49:55 #23
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_8913019
quote:
Op donderdag 6 maart 2003 15:42 schreef Nilis het volgende:
Waarom rijmen gevoel en ratio nou nooit met elkaar?!?!?!
Gevoel en verstand rijmen ook nooit
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  donderdag 6 maart 2003 @ 15:56:31 #24
26733 Hellracer
Life begins at 180Mph
pi_8913201
Ik heb ruim twee maanden geleden de "vrouw van mijn leven" verloren (zij maakte het uit, zei time out afijn).

Zit er ook erg mee maar het leven gaat verder ik ga zondag naar het theater met een hele lieve knappe meid waar ik verliefd op geworden ben. Misschien iets te vroeg maar ja soms lopen die dingen zo.
ik dacht ook ik kom er nooit meer eentje tegen.

Zo zie je maar het leven heeft altijd een verrassing voor ons in petto.
Ook voor jou, sterkte.

Het leven is een feest en ik ben niet uitgenodigd
  donderdag 6 maart 2003 @ 16:26:41 #25
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_8914114
quote:
Op donderdag 6 maart 2003 15:42 schreef Nilis het volgende:

Ze heeft overigens ook al laten weten dat ze al spijt heeft gehad van haar beslissing, maar dat ze toch door wil zetten omdat ze weet dat dit gevoel toch weer terug zou komen...ooit. Door dit soort uitspraken ga je jezelf onbewust toch hoop geven, en dat is niet goed.

Mijn ex zei ook heel vaakdat ze spijt had van dingen die ze had gedaan. Lekker makkelijk is dat, eerst vanalles doen en dan jezelf er vanaf maken met zeggen dat je spijt hebt. Niets van aantrekken en je eigen plan trekken, hoe moeilijk dat nu ook is. Je moet nu eerst aan jezelf denken, het is haar keuze geweest, respecteer dat.
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')