quote:Daar sluit ik me bij aan, Apie
Dit topic bestond al. Maar goed, nou zijn hier al zoveel reacties.
Ik had overigens 550. Natuurlijk.
Bij mij in de klas zat trouwens een jongen die 1 fout in zijn hele toets had! En 4 of 5 van de 19 hadden 550...
quote:Bij ons 4 v.d. 18 550, en 1 of 2 549......
Op zondag 9 maart 2003 15:50 schreef ChrisJX het volgende:[..]
Daar sluit ik me bij aan, Apie
Reden genoeg voor mijn ouders om me naar de Atheneum-brugklas te sturen, ipv Havo-Ath. Waar mijn leraar in groep 8 het niet mee eens was, maar daar hadden mijn ouders gelukkig schijt aanBij mij in de klas zat trouwens een jongen die 1 fout in zijn hele toets had! En 4 of 5 van de 19 hadden 550...
quote:Bij ons ook nog 1 of 2 549
Op zondag 9 maart 2003 16:15 schreef Xtreem het volgende:Bij ons 4 v.d. 18 550, en 1 of 2 549......
quote:ik 13 volgens mij
Op zondag 9 maart 2003 16:21 schreef ChrisJX het volgende:[..]
Ik 11
en de dommere mensen moeten harder werken en halen hogere cijfers leert de praktijk bij ons op school...
quote:Ben ik het niet mee eens. Ben zelf een tegenvoorbeeld. 550 op mijn cito, en met een 9 gemiddeld geslaagd met 9 vakken.
Op zondag 9 maart 2003 17:59 schreef mabit het volgende:
iedereen die 550 of 549 heeft haalt op de middelbare school niet al te beste cijfers omdat ze denken (/me incluus) dat ze het toch wel kunnenen pas een avondje voor een tentamen gaan leren...
quote:goed had een onderscheid moeten maken tussen jongens en meisjes:
Op zondag 9 maart 2003 21:33 schreef Marialice het volgende:[..]
Ben ik het niet mee eens. Ben zelf een tegenvoorbeeld. 550 op mijn cito, en met een 9 gemiddeld geslaagd met 9 vakken.
Maar uiteindelijk blijft een cito-toets toch maar een momentopname, en zegt je score veel minder over je intelligentie en mogelijkheden dan over in hoe verre je geschikt bent voor dit type toets.
gewoon uit de praktijk: de jongens die met de citotoets het hoogste hebben gescoord, zijn op de middelbare school van die luie etters die nix meer presteren dat ze vaak lagere cijfers halen en bovengemiddeld vaak van school getrapt worden (zit op atheneum, dus overstappen naar havo is er niet bij....)
Uitzonderingen daar gelaten.
Nja, CITO toets zegt meer over de school dan over de leerlingen; dat blijkt wel weer.
quote:Eh ja, ik bedoelde te zeggen atheneum i.p.v. VWO (geen klassieke talen). Is ook al zooooo lang geleden.
Op vrijdag 7 maart 2003 16:51 schreef _TK het volgende:[..]
VWO = Gymnasium (+Atheneum)
quote:
Op zondag 9 maart 2003 17:59 schreef mabit het volgende:
iedereen die 550 of 549 heeft haalt op de middelbare school niet al te beste cijfers omdat ze denken (/me incluus) dat ze het toch wel kunnenen pas een avondje voor een tentamen gaan leren...
quote:Daar zou ik maar niet te veel waarde aan hechten. Mijn groep8-leraar wilde me naar Havo-VWO hebben, terwijl ik nooit problemen heb gehad op het VWO en nu al weer 3 jaar zonder problemen studeer.
Heb nooit een cito-toets gemaakt. Zat op een Jenaplan basisschool, en daar hechten ze meer waarde aan de mening van leraren.
quote:dan had die leraar het toch bij het goede eind,om je naar de havo - vwo brugklas te sturen.......? Ik zie het probleem niet.
Op maandag 10 maart 2003 23:13 schreef ChrisJX het volgende:[..]
[..]Daar zou ik maar niet te veel waarde aan hechten. Mijn groep8-leraar wilde me naar Havo-VWO hebben, terwijl ik nooit problemen heb gehad op het VWO en nu al weer 3 jaar zonder problemen studeer.
maar t is ook wel een flut toets hoor...
zit nu op HBO..heb havo gedaan btw..
volgens mij maken precieze scores niet zoveel uit..iemand van 545 kan makkelijk even goed zijn als iemand van 550.. stel je hebt 530 ligt t wel wat anders.
quote:hm het is opvallender dat mijn tweelingbroer veel hoger dan ik had! Terwijl we toen als identiek beschouwd werden. Was natuurlijk ook zo, maar zoals als eerder gezegd is: het is een moment opname, heb je een slechte dag zoals ik toen had wordt je er wel opafgerekend.
Op woensdag 12 maart 2003 20:26 schreef SEMTEX het volgende:
543. Broer had 544, was wel grappig dat we qua score zo dicht bij elkaar zaten. 543 was geloof ik 30 fout of zo.
hoewel ik met 538 toch naar Havo/VWO ging. Het was toen veel te hoog gegrepen. Gelukkig heb ik maar 4 jaar weggegooid om het niveau alsnog te bereiken
[Dit bericht is gewijzigd door Toffe_Ellende op 12-03-2003 20:31]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |