quote:'t is nederland niet waar de politie naar eigen inzicht werkt. Het is in de VS ietsjes strikter. Op het buro zoeken ze wel uit of het terecht is, niet ter plekke.
Op vrijdag 7 maart 2003 11:01 schreef SCH het volgende:[..]
Precies - dan is de politie niet verplicht om die man te arresteren - ze maakt een eigen in schatting en vond het t-shirt blijkbaar ook niet kunnen.
quote:Jep, het is heel normaal als je iemand één jaar gevangenisstraf geeft omdat hij een shirt heeft met daarop: "Give peace a chance".
Op vrijdag 7 maart 2003 11:05 schreef skyhigh het volgende:
't is nederland niet waar de politie naar eigen inzicht werkt. Het is in de VS ietsjes strikter. Op het buro zoeken ze wel uit of het terecht is, niet ter plekke.
quote:Sinds wanneer is hij al veroordeeld?
Op vrijdag 7 maart 2003 11:07 schreef Farzin het volgende:
Jep, het is heel normaal als je iemand één jaar gevangenisstraf geeft omdat hij een shirt heeft met daarop: "Give peace a chance".
quote:Doe eens normaal, dat gebeurt echt niet hoor. Het is niet eens precies duidelijk waarom hij daar weg moest. Sommige sites melden dat het om het t-shirt gaat en andere sites melden dat hij daar met een grote groep was en te veel trammelant veroorzaakten.
Op vrijdag 7 maart 2003 11:07 schreef Farzin het volgende:[..]
Jep, het is heel normaal als je iemand één jaar gevangenisstraf geeft omdat hij een shirt heeft met daarop: "Give peace a chance".
quote:Dat zegt dus al iets.
Op vrijdag 7 maart 2003 11:05 schreef skyhigh het volgende:[..]
't is nederland niet waar de politie naar eigen inzicht werkt. Het is in de VS ietsjes strikter. Op het buro zoeken ze wel uit of het terecht is, niet ter plekke.
Maar wat mij opvalt in dit topic is dat de tendens juist is dat veel dingen uit Amerika worden goed gepraat en er dan over details wordt doorgezeverd om het gelijk aan te tonen. Terwijl het gaat om de algemene tendens dat het mensen die zeer kritisch zijn kan worden lastig gemaakt in een land dat zich omschrijft als het begin en het einde van de vrijheid en democratie. Hoe zit dat dan?
quote:Hij kan één jaar cel krijgen, omdat hij het niet eens is met dictator de democraat Bush...
Op vrijdag 7 maart 2003 11:08 schreef Ernst het volgende:
Sinds wanneer is hij al veroordeeld?
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 11:08 schreef Disorder het volgende:
Doe eens normaal, dat gebeurt echt niet hoor. Het is niet eens precies duidelijk waarom hij daar weg moest. Sommige sites melden dat het om het t-shirt gaat en andere sites melden dat hij daar met een grote groep was en te veel trammelant veroorzaakten.
quote:"with my son". Inderdaad, die groep was erg groot.
"I was in the food court with my son when I was confronted by two security guards and ordered to either take off the T-shirt or leave the mall," said Downs.When Downs refused the security officers' orders, police from the town of Guilderland were called and he was arrested and taken away in handcuffs, charged with trespassing "in that he knowingly enter(ed) or remain(ed) unlawfully upon premises," the complaint read.
quote:Dat moet een eigenaar helemaal zelf weten, zolang het niet stelselmatig vanuit de overheid gebeurt kan ik me er niet druk over maken.
Op vrijdag 7 maart 2003 11:04 schreef SCH het volgende:
Ja - hij moest weg omdat hij dat t-shirt droeg. Dat vinden jullie normaal?
Er komen weer wat onderbuikgevoelens naar boven hier zeg.
quote:Hij krijgt geen gevangenisstraf vanwege dat T-shirt.
Op vrijdag 7 maart 2003 11:07 schreef Farzin het volgende:[..]
Hij krijgt "misschien" gevangenisstraf omdat hij niet luisterde naar bewakingspersoneel van die winkelcentrum.
Al vind je de regels in dat winkelcentrum nog zo stom, als ze je vragen om weg te gaan en je blijft dan koppig bezig. Dan bellen ze idd de politie om je van het terrein af te zetten.
Dan krijg je gelijk een aanklacht tegen je voor "tresspassing".
[Dit bericht is gewijzigd door The_Punisher op 07-03-2003 11:13]
quote:Nee. Hij kan één jaar cel krijgen omdat hij niet de aanwijzingen opvolgde van het beveiligingspersoneel in dat winkelcentrum.
Op vrijdag 7 maart 2003 11:10 schreef Farzin het volgende:
Hij kan één jaar cel krijgen, omdat hij het niet eens is met dictator de democraat Bush...
Hij is opgepakt voor trespassing en daar kan hij dus ook voor veroordeeld worden.
quote:Ik zeg toch ook dat andere nieuwssites een ander verhaal plaatsten.
Op vrijdag 7 maart 2003 11:11 schreef Farzin het volgende:[..]
[..]"with my son". Inderdaad, die groep was erg groot.
quote:Er wordt niks goedgepraat. Het is een incident, een beslissing dat door een winkeleigenaar is genomen en heeft verder helemaal geen zak met de rest van Amerika, Bush of wie dan ook te maken, maar díe link willen veel mensen hier maar al te graag zien.
Op vrijdag 7 maart 2003 11:10 schreef SCH het volgende:
Dat zegt dus al iets.Maar wat mij opvalt in dit topic is dat de tendens juist is dat veel dingen uit Amerika worden goed gepraat
quote:Farzin, wat een onzin verkoop je hier.
Op vrijdag 7 maart 2003 11:10 schreef Farzin het volgende:Hij kan één jaar cel krijgen, omdat hij het niet eens is met dictator de democraat Bush...
quote:Ach, het is al langer duidelijk dat de Amerikaanse overheid bezig is met het inperken van de vrijheid van meningsuiting. Als je het niet eens bent met Bush, kom je op een zwarte lijst. Je kunt maandenlang opgesloten worden zonder proces...
Op vrijdag 7 maart 2003 11:11 schreef Ernst het volgende:
Dat moet een eigenaar helemaal zelf weten, zolang het niet stelselmatig vanuit de overheid gebeurt kan ik me er niet druk over maken.
quote:Het staat je vrij om een voorbeeld te geven hoor.
Op vrijdag 7 maart 2003 11:14 schreef Disorder het volgende:
Ik zeg toch ook dat andere nieuwssites een ander verhaal plaatsten.
quote:Bron?
Op vrijdag 7 maart 2003 11:15 schreef Farzin het volgende:
Ach, het is al langer duidelijk dat de Amerikaanse overheid bezig is met het inperken van de vrijheid van meningsuiting.
Verder heeft dat ook nog eens geen fuck met dit topic te maken.
quote:Wel degelijk. Lees de openingspost maar eens door, een shirt als "Give peace a chance" is in Amerika niet gewenst. Althans, als ik uitga van het bericht zoals het in Reuters staat.
Op vrijdag 7 maart 2003 11:16 schreef Ernst het volgende:
Bron?Verder heeft dat ook nog eens geen =knip= met dit topic te maken.
quote:Waarom is dat onzin Robh??? Hij loopt wel degelijk die kans.
Op vrijdag 7 maart 2003 11:14 schreef robh het volgende:[..]
Farzin, wat een onzin verkoop je hier.
quote:Vooral bij jullie. Als er kritisch over het heilige Amerika wordt gesproken, gaan sommigen hier meteen in de repeteerstand.
Op vrijdag 7 maart 2003 11:11 schreef Ernst het volgende:
Er komen weer wat onderbuikgevoelens naar boven hier zeg.
quote:Ik zoek maar kan nog niets vinden
Op vrijdag 7 maart 2003 11:15 schreef Farzin het volgende:[..]
Het staat je vrij om een voorbeeld te geven hoor.
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 11:18 schreef Farzin het volgende:[..]
Wel degelijk. Lees de openingspost maar eens door, een shirt als "Give peace a chance" is in een Amerikaanse supermarkt niet gewenst. Althans, als ik uitga van het bericht zoals het in Reuters staat.
quote:Meen je dat nou? Het is juist de basis van dit topic. Dat mantra van Freedom of Speech wordt erg uitgehold momenteel.
Op vrijdag 7 maart 2003 11:16 schreef Ernst het volgende:[..]
Bron?
Verder heeft dat ook nog eens geen fuck met dit topic te maken.
quote:Speculatie. Stel dat er in Nederland iemand met een LPF-shirt zou worden weggestuurd, omdat de eigenaar dacht dat hij onrust ging stoken (dat doen sommige LPF-ers wel vaker). Dan zouden veel LPF-ers klagen over dat 'linkse winkelcentrum'. Toch?
Op vrijdag 7 maart 2003 11:20 schreef Disorder het volgende:
Ik zoek maar kan nog niets vinden
Het kwam er op neer dat de man deel uit zou maken van een vredesbeweging die wel vaker met de hele groep tegelijkertijd ging protesteren. Het is dus mogelijk dat de eigenaar dacht dat de rest van de groep er zo aan kwam of dat ze bij hem in de buurt gingen protesteren.
quote:Tsja, als dit in Amerika normaal wordt gevonden, vrees ik dat het vaker voorkomt dat mensen met een andere mening de mond gesnoerd worden. Bijvoorbeeld: de zwarte lijsten van Lyenee Cheney.
Op vrijdag 7 maart 2003 11:21 schreef Disorder het volgende:
quote:Oh net zoals dat verhaal over acteurs die tegen oorlog zijn..... is ook allemaal onzin zeker?
Op vrijdag 7 maart 2003 11:08 schreef Disorder het volgende:[..]
Doe eens normaal, dat gebeurt echt niet hoor. Het is niet eens precies duidelijk waarom hij daar weg moest. Sommige sites melden dat het om het t-shirt gaat en andere sites melden dat hij daar met een grote groep was en te veel trammelant veroorzaakten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |