Het is me zo de afgelopen tijd opgevallen dat de dames hier in Nederland anders zijn dan in de landen om ons heen. Het is hier natuurlijk niet mogelijk over individuen te praten maar slechts over een algemene tendens in een bepaalde richting en een nasmaakje wat er aan de maatschappij lijkt te hangen.
Het begint allemaal met de blijf-van-mijn-lijf huizen en de bra burnings uit de jaren zestig, de vrouw was sterk en onafhankelijk. Ze was het zat dat de man haar zag als iets om vieze dingen mee te doen en haar niet serieus nam op intellectueel gebied. Ze wilde helemaal niet gered worden door een prins op een wit paard, hield er niet van om hard geneukt te worden, as a matter of fact als het voortplanten ongeslachtelijk zou kunnen zouden de mannen haar helemaal gestolen kunnen worden en omdat die vieze mannen de hele tijd maar aan een ding zaten te denken waren ze eigenlijk nog best wel hulpeloos en zelfs minder serieus te nemen dan een vrouw!
Nadat ze dit allemaal had vastgesteld en de zeventiger jaren waren aangebroken moest er natuurlijk nagedacht worden over hoe dit haar leven beinvloedde en wat ze ermee/aan kon gaan doen. Het eerste was natuurlijk dat als er al een relatie plaats zou hebben deze op gelijke voet zou moeten. Hij zou net zo veel moeten (af)wassen, stofzuigen, luiers verwisselen etc. als zij. Bij de keus van een partner moest er ook rationeel gekozen worden, er werd gekeken naar financiele toekomst en zekerheid, compromisbereidheid, zelfbeheersing en last but not least moest de beste man natuurlijk inzien dat eenvoudigweg omdat hij een man is hij nu eenmaal een smeerlap is die niet te vertrouwen is, pas na het tonen van afdoene schuldgevoel over dit laatste wordt hij in orde bevonden. Het afwezig zijn van haantjesgedrag en trots is natuurlijk een grondbeginsel, want al dat testosteron-induced zonodig de beste willen zijn is kinderlijk lachwekkend
Het hebben van kinderen was een probleem, dit zou haar in principe in een zwakkere situatie kunnen plaatsen en haar gelijke kansen op het verdienen van ladingen geld en het hebben van een glansrijke carriere kunnen verpesten. Gelukkig hielp de wet hier een beetje mee dus deze belemmering kon wederom met veel gepraat en een goede taakverdeling ook omzeild worden.
In de opvoeding werd het de kinderen al snel duidelijk gemaakt dat mannen en vrouwen compleet gelijkwaardig zijn, dat wil zeggen dat als een van die vieze mannen iets vies van een onschuldig vrouwtje willen ze het vooral moesten verwachten en accepteren als zij dit niet wilde. Eigenlijk was er namelijk helemaal geen enkele reden dat het vrouwtje ooit iets met die enge peniswezens te maken zou willen hebben, behalve dat het handige geldschieters zijn en ze de vuilnis goed buiten konden zetten.
Dit werkte allemaal briljant.
Nu komt de andere kant van het verhaal.
De Nederlandse man heeft zijn passies afgeleerd en is verworden tot een verwijfde en dociele karikatuur van zichzelf.
Vrouwen kwamen erachter dat ze helemaal geen eeuwige discussies en gelijkheid en vrijblijvendheid willen maar begeerd en veroverd willen worden door een prins op een wit paard met een sterk eergevoel die ze vervolgens een genadeloze beurt geeft. Door zijn opvoeding kan de hedendaagse Nederlandse man ze dit niet meer bieden en is zorgvuldig geconditioneerd om alle impulsen in deze richting te onderdrukkken.
Hier wordt de oudere vrouw stiekem wel een beetje zuur van, diep van binnen weet ze dat ze zelf ten gronde ligt aan haar huidige ongenoegen maar is te trots om dit tegenover zichzelf toe te geven. Voor de jongere dame is het een rare frustratie, zij zoekt haar heil bij agressievere paar/versier technieken of laat zich versieren door de enkeling die niet succesvol geindoctrineerd is of door een buitenlander
Vele Nederlandse jongetjes van tussen de veertien en zeventien vragen zich dagelijks af hoe het toch kan dat hun Turkse en Marokaanse leeftijdsgenootjes het zoveel beter doen bij de meisjes. Het simpele antwoord is dat het hun niet is afgeleerd zich als mannen te gedragen.
Trots, eer, haantjesgedrag. Het zit allemaal in ons, voor een groot deel dankzij het geweldige hormoon testosteron (ook in vrouwen!). We moeten niet vergeten dat dit gedrag ons al heel wat heeft opgeleverd, het kan een zeer goede moetivatie zijn om tot buitengewone prestaties te komen. Laten we in godesnaam ophouden onze kinderen systematisch dit gedrag af te leren. Iedereen die kinderen wil moet verplicht Fight Club kijken IMHO.
Gelijkwaardig zijn betekent nog niet hetzelfde zijn. Dus een gelijkwaardige man en vrouw kunnen nog steeds vrouwelijk en mannelijk zijn.
Verder herken ik echt niets, maar dan ook niets in dit stuk.
quote:Als dat jouw beeld is van mannelijk gedrag, het onrespectvol behandelen van vrouwen, ze als objecten zien, ze tegen hun wil en het liefst zo jong mogelijk neuken, zonder enig gevoel van liefde om ze vervolgens te dumpen; geef mijn portie dan maar aan Fikkie.
Op woensdag 5 maart 2003 22:29 schreef Mirion het volgende:
Vele Nederlandse jongetjes van tussen de veertien en zeventien vragen zich dagelijks af hoe het toch kan dat hun Turkse en Marokaanse leeftijdsgenootjes het zoveel beter doen bij de meisjes. Het simpele antwoord is dat het hun niet is afgeleerd zich als mannen te gedragen.
quote:ben ik mee eens
Op woensdag 5 maart 2003 22:34 schreef BigWillyDerSuperSpender het volgende:[..]
Als dat jouw beeld is van mannelijk gedrag, het onrespectvol behandelen van vrouwen, ze als objecten zien, ze tegen hun wil en het liefst zo jong mogelijk neuken, zonder enig gevoel van liefde om ze vervolgens te dumpen; geef mijn portie dan maar aan Fikkie.
quote:Eén van de gevolgen van het cultiveren van dat soort haantjesgedrag is de alpha die zoveel mogelijk wijfjes gaat lopen bevruchten (om maar even een paar diersoorten door elkaar te halen) zonder zich verder druk te maken om de nakomelingen. Ik kan me met de beste wil van de wereld niet voorstellen dat dat een goed idee is, al was het maar voor de kinderen.
Op woensdag 5 maart 2003 22:29 schreef Mirion het volgende:
Trots, eer, haantjesgedrag. Iedereen die kinderen wil moet verplicht Fight Club kijken IMHO en dus blijkbaar haantjesgedrag terugleren.
quote:Ik begeer en verover mijn vriendin dan ook, dat betekent nog niet dat ik haar respectloos ga zitten behandelen zoals zijn soort "mannen" dat doen.
Op woensdag 5 maart 2003 22:37 schreef no3big het volgende:[..]
ben ik mee eens
maar toch zit er wel een kern van waarheid in zijn verhaal
quote:Ja inderdaad, en een beetje het "if you can't beat them, join them" idee.
Op woensdag 5 maart 2003 22:40 schreef Moonah het volgende:
Ik proef een gefrustreerd ondertoontje in de openingspost.
De kwalificatie die jij hier neerzet van wat een 'echte man' dan wel zou zijn komt mij nogal gemakzuchtig voort. Machogedrag uit onmacht om de sociale flexibiliteit op te brengen om op een normale manier met vrouwen om te gaan. Noem mij maar een watje, maar ik strijk mijn eigen overhemden èn ik kan grof neuken. Maar ik weet inmiddels wèl wat een clitoris is.
quote:idd dat bedoel ik ook.
Op woensdag 5 maart 2003 22:39 schreef BigWillyDerSuperSpender het volgende:[..]
Ik begeer en verover mijn vriendin dan ook, dat betekent nog niet dat ik haar respectloos ga zitten behandelen zoals zijn soort "mannen" dat doen.
quote:veranderen=behandelen?
Op woensdag 5 maart 2003 22:37 schreef Ripley het volgende:
Ik zie overigens ook niet in waarom een prins op het witte paard die begeert en verovert een vrouw niet als gelijke kan veranderen. De ene keer begeert en verovert de een, de andere keer de ander. Juist dat evenwicht en die afwisseling vind ik zo leuk in een relatie.
Het woord veroveren sluit gelijkheid al uit, dan heb je het al over een jager en een prooi. Jij lijkt me te oordelen naar de posts die ik van je gelezen hebt een prima voorbeeld van de vrouw die zich heeft aangepast en qua gedrag wat agressiever en mannelijker is geworden. Hier heb ik persoonlijk geen enkel probleem mee, ik mag dat soort vrouwen wel, zolang het niet tot een sport gaan verheffen. Maar ja ik ben dan ook een voorbeeld van het type man dat opgevoed is om zn impulsen te onderdrukken. Ik kom er alleen nu steeds meer achter dat dit voor mij persoonlijk een nadeel is en ik veel populairder bij de dames ben als ik me wat grover en onaangepaster gedraag.
Nogmaals ik heb het hier over nasmaakje van onze samenleving, eentje die net zo generaliserend is als "allochtonen zijn crimineel" en heb bij mn verhaaltje niemand specifiek op het oog.
quote:eerst ga je zeggen dat het onzin is en daarna geef jij eigenlijk aan dat jij precies aan de eisen van "de nieuwe man voldoet" daarmee geef je dus eigenlijk toe dat het geen onzin is
Op woensdag 5 maart 2003 22:43 schreef Kwark het volgende:
Sorry voor het werk wat je hierin hebt gestoken hoor, maar wat een onzin. Het komt mij voor alsof die vermeende identiteitscrisis van 'de Nieuwe Man' eerder een particulier probleem is van onzekere mannen die er niet mee kunnen dealen dat hun lul hen niet meer automatisch de autoriteit over vrouwen verschaft die onze pruimtabak kauwende en onwetende overgrootvaders nog konden ontlenen aan niets meer dan hun man-zijn. Ergo: they don't get laid.De kwalificatie die jij hier neerzet van wat een 'echte man' dan wel zou zijn komt mij nogal gemakzuchtig voort. Machogedrag uit onmacht om de sociale flexibiliteit op te brengen om op een normale manier met vrouwen om te gaan. Noem mij maar een watje, maar ik strijk mijn eigen overhemden èn ik kan grof neuken. Maar ik weet inmiddels wèl wat een clitoris is.
quote:De eisen wel, ja. Maar niet aan de door de topicstarter gestelde problemen van de "Nieuwe Man", en dat maakt het verschil.
Op woensdag 5 maart 2003 22:47 schreef no3big het volgende:
eerst ga je zeggen dat het onzin is en daarna geef jij eigenlijk aan dat jij precies aan de eisen van "de nieuwe man voldoet" daarmee geef je dus eigenlijk toe dat het geen onzin is
quote:omdat het stuk van Mirion een pleidooi is tégen de Nieuwe Man (bezopen term trouwens, maar goed), en vóór terugkeer naar de primitieve holenmens. Onder die laatste categorie schaar ik mij niet, dat lijkt me duidelijk.
Op woensdag 5 maart 2003 22:47 schreef no3big het volgende:[..]
eerst ga je zeggen dat het onzin is en daarna geef jij eigenlijk aan dat jij precies aan de eisen van "de nieuwe man voldoet" daarmee geef je dus eigenlijk toe dat het geen onzin is
quote:Ik snap je niet zo goed. Jij ziet mij blijkbaar als een voorbeeld van aggressiever en mannelijker, maar ik weet niet waar je dat op baseert. Op het feit dat ik duidelijk voor mijn mening uitkomt of zo?
Op woensdag 5 maart 2003 22:47 schreef Mirion het volgende:[..]
veranderen=behandelen?
Het woord veroveren sluit gelijkheid al uit, dan heb je het al over een jager en een prooi. Jij lijkt me te oordelen naar de posts die ik van je gelezen hebt een prima voorbeeld van de vrouw die zich heeft aangepast en qua gedrag wat agressiever en mannelijker is geworden. Hier heb ik persoonlijk geen enkel probleem mee, ik mag dat soort vrouwen wel, zolang het niet tot een sport gaan verheffen. Maar ja ik ben dan ook een voorbeeld van het type man dat opgevoed is om zn impulsen te onderdrukken. Ik kom er alleen nu steeds meer achter dat dit voor mij persoonlijk een nadeel is en ik veel populairder bij de dames ben als ik me wat grover en onaangepaster gedraag.
Nogmaals ik heb het hier over nasmaakje van onze samenleving, eentje die net zo generaliserend is als "allochtonen zijn crimineel" en heb bij mn verhaaltje niemand specifiek op het oog.
verder weet ik niet met welke vrouwen jij omgaat, maar ik vind zelf een man aantrekkelijk als hij me gelijkwaardig behandeld, maar ook duidelijk is in gedrag en woorden. Iemand die zijn mannetje staat op een normale manier dus. Welk grof en onaangepast gedrag zou volgens jou dan aantrekkelijk zijn?
quote:Uhmm dude, ik loop hier niet te beweren dat we weer terug moeten naar het systeem waarbij de man de vrouw met een knuppel bewusteloos mept, haar terugsleept naar zn grot, verkracht en er weer uit trapt. Noch is dit iets wat voorkomt uit sexuele frustratie of onmacht van mijn kant.
Op woensdag 5 maart 2003 22:43 schreef Kwark het volgende:
Sorry voor het werk wat je hierin hebt gestoken hoor, maar wat een onzin. Het komt mij voor alsof die vermeende identiteitscrisis van 'de Nieuwe Man' eerder een particulier probleem is van onzekere mannen die er niet mee kunnen dealen dat hun lul hen niet meer automatisch de autoriteit over vrouwen verschaft die onze pruimtabak kauwende en onwetende overgrootvaders nog konden ontlenen aan niets meer dan hun man-zijn. Ergo: they don't get laid.De kwalificatie die jij hier neerzet van wat een 'echte man' dan wel zou zijn komt mij nogal gemakzuchtig voort. Machogedrag uit onmacht om de sociale flexibiliteit op te brengen om op een normale manier met vrouwen om te gaan. Noem mij maar een watje, maar ik strijk mijn eigen overhemden èn ik kan grof neuken. Maar ik weet inmiddels wèl wat een clitoris is.
Je hoeft je ook niet persoonlijk aangevallen te voelen, k heb een beetje het idee dat dat het geval is als ik je post zo lees.
quote:Ik proef eenzelfde frustratie in je openingspost, maar dat is waarschijnlijk even onterecht als jouw idee dat ik mij persoonlijk aangevallen voel
Op woensdag 5 maart 2003 22:57 schreef Mirion het volgende:[..]
Uhmm dude, ik loop hier niet te beweren dat we weer terug moeten naar het systeem waarbij de man de vrouw met een knuppel bewusteloos mept, haar terugsleept naar zn grot, verkracht en er weer uit trapt. Noch is dit iets wat voorkomt uit sexuele frustratie of onmacht van mijn kant.
Je hoeft je ook niet persoonlijk aangevallen te voelen, k heb een beetje het idee dat dat het geval is als ik je post zo lees.
quote:Mja k heb inderdaad een paar topics gezien waar je je toch redelijk agressief opstelde mensen tegen mensen met een mening die je niet beviel. Ik heb zo geen voorbeelden bij de hand, dan moet ik een tijd gaan lopen zoeken en das nogal saai om te doen.
Op woensdag 5 maart 2003 22:54 schreef Ripley het volgende:[..]
Ik snap je niet zo goed. Jij ziet mij blijkbaar als een voorbeeld van aggressiever en mannelijker, maar ik weet niet waar je dat op baseert. Op het feit dat ik duidelijk voor mijn mening uitkomt of zo?
verder weet ik niet met welke vrouwen jij omgaat, maar ik vind zelf een man aantrekkelijk als hij me gelijkwaardig behandeld, maar ook duidelijk is in gedrag en woorden. Iemand die zijn mannetje staat op een normale manier dus. Welk grof en onaangepast gedrag zou volgens jou dan aantrekkelijk zijn?
Tof dat jij zo over mannen denkt, voor de derde keer, ik heb het nooit over individuen gehad, je hoeft niks van wat ik zei op jou persoonlijk te betrekken. Voor de tweede keer, ik vind persoonlijk dat soort vrouwen (nare term, maar is goed bedoeld hier) prima. Eis nr 1 die ik heb aan een (potentiele) vriendin is dat ze me goed tegengas kan geven in een discusse.
Het grove en onaangepastere gedrag waar ik het over heb is het wat minder goed overwegen wat je zegt, wat vaker dubbelzinnige opmerkingen maken, rustig politiek incorrect zijn, het duidelijk laten blijken als iets je irriteert etc.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |