abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8895959
Vorig jaar september weer met school begonnen, niet omdat het moest maar omdat ik het zin had om te gaan studeren. Ik kon het slechter treffen, maar ik kwam in een klas terecht met 12 meiden. Alles leuk en pluizig natuurlijk totdat ik ze beter ging leren kennen. 1 van die meisjes had al een heel leven achter haar rug. Anorexia, boulimia, zelfmoordpogingen, problemen hier en problemen daar. Ik begon steeds meer het haar op te trekken, uitjes, dagje stappen enz. Ik had zoiets van; ik weet hoe zwaar het leven kan zijn laat ik je helpen met afleiding en een goed gesprek zo nu en dan. Van kwaad naar erger kwam ik terecht in haar gedachten patroon. Ik begon me alles persoonlijk aan te trekken. Kwam zij weer in een dip terecht, keek ik mijzelf aan. De reacties van anderen? iedereen zou iemand zoals jij moeten hebben en vergeet niet dat jij ook geweldig bent in je doen en laten.

Het geen ik me afvraag is het volgende:
Ik zet alles op alles om iemand te helpen. Ik verwacht vrij weinig terug, behalve dan toegang zodat ik kan helpen. Het gaat zelfs zo ver dat het mijzelf opvreet van binnen. Kan dit eigenlijk wel?

Toen de omslag.
We zijn afgelopen Januari verhuisd en opeens was er daar die onbekende man die alles doet om maar op te vallen bij mijn zus. Elk weekend komt hij langs en doet wat er nog gedaan moet worden in het nieuwe huis. Hij heeft hier afgelopen weekend een nieuwe PC neergezet, 2 digitale satelliet receivers (die dingen zijn €500 per stuk) gewoon omdat hij daar zin in heeft Dit beangstigd mij. Waarom doet hij dat allemaal terwijl hij weet dat mijn zus niets van hem moet. Ben ik ook zo?

Ik ben hiervan geschrokken en ik laat dat meisje al weken links liggen. Zei vraagt niet om hulp en hoeveel moeite het mij ook kost om me los te maken, ik pak die telefoon niet op. Moeite omdat ze vorige week met een witte roos kwam aan zetten met een kaartje bedankt voor het feit dat je altijd voor me klaarstaat me steunt en mijn beste vriend bent
Nu wil ik ontdekken hoe ver een vriendschap kan gaan en of ik niet gewoon moet ophouden met geven om.

Erhhmm.. misschien slaat het zo wel helemaal nergens op, maar misschien gaat het zo iets minder dwars zitten. En de titel, ik doe alles voor iemand omdat ik me daardoor beter ga voelen, maar door die man voel ik me ineens opgesloten.

pi_8896306
Waarvoor doe je het?

Wil je d'r neuken?
Want dan moet je gewoon doorgaan met helpen!

Zo niet, gewoon mee kappen..

The Only Reality Is A Fake Reality
  woensdag 5 maart 2003 @ 21:41:14 #3
20725 masterblaster
NO PAIN NO GAIN!
pi_8896378
-edit: nergens voor nodig -

[Dit bericht is gewijzigd door Ripley op 05-03-2003 21:55]

pi_8896402
edit: niet op in gaan joh -

[Dit bericht is gewijzigd door Ripley op 05-03-2003 21:55]

woensdag 5 maart 2003 @ 21:43:13 #5
11682 Moonah
Jolie femme
pi_8896437
-edit: al aangepast-

Mind your words plz.

[Dit bericht is gewijzigd door Ripley op 05-03-2003 21:56]

"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_8896735
Die man heeft gewoon een nieuwe pc bij jullie neergezet? Die hij zelf heeft betaald?
Cool!
pi_8896776
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 21:53 schreef Vanquish het volgende:
Die man heeft gewoon een nieuwe pc bij jullie neergezet? Die hij zelf heeft betaald?
Cool!
Dat is iid wel zwaar relekst.. ik zou willen dat dat bij mij gebeurde!
pi_8896884
On-topic svp.

Ik denk dat je goed moet nadenken over wat je van deze vriendschap wil, topicstarter.

Ben je verliefd op haar of wil je gewoon een goede vriend zijn? In het eerste geval zou ik er eens heel goed over praten met haar, misschien voelt zij ook wel wta voor jou. En in het tweede geval zou ik gewoon lekker aardig zijn als het gaat om iemand waar je om geeft en die ook aardig voor jou is. laat je niet meeslepen door haar problemen, maar er niks mis met een echt goeie vriend zijn.

Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_8899200
beetje te laat ripley
Ik weet al dingen van haar die haar ouders niet eens weten. Verder hebben we in het hele begin al duidelijk gesproken over vriendschap. Lijkt me ook niet gezond om verliefd te worden op iemand wiens problemen beetje bij beetje mijn problemen worden.,,

Tis meer het beangstigend gevoel nu de rollen ineens zijn omgekeerd. Doet die man alles zomaar of zit er meer achter? en zien anderen dat ook bij mij?

[Dit bericht is gewijzigd door V2i op 05-03-2003 23:21]

pi_8899349
whoops...

-edit-

woensdag 5 maart 2003 @ 23:23:12 #11
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_8899434
Ik denk dat je het beste hierover met haar kan praten.
Vertel haar exact hetzelfde verhaal, dat je je eigen ziet als die andere dude.

Als zei apprecieert wat jij doet, geeft het niet.
Anders geeft het ze het zelf wel aan.

Succes!!

You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_8899484
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 23:20 schreef V2i het volgende:
whoops...

-edit-

Kan gebeuren

Ik weet hoe lastig het is om ongewenste mensen tegen je af te zetten en ik weet dat het heel moeiljk is. Wat mij heeft geleerd is dat je ze het echt duidelijk moet maken dat je er niks mee zoekt door je gewoon negatief op te stellen. Niet door te schelden, maar ze gewoon op een manier kwellen. Klinkt lullig, maar mij heeft het 10 ^ n keer geholpen

woensdag 5 maart 2003 @ 23:56:08 #13
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_8900279
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 23:15 schreef V2i het volgende:
beetje te laat ripley
Ik weet al dingen van haar die haar ouders niet eens weten. Verder hebben we in het hele begin al duidelijk gesproken over vriendschap. Lijkt me ook niet gezond om verliefd te worden op iemand wiens problemen beetje bij beetje mijn problemen worden.,,

Tis meer het beangstigend gevoel nu de rollen ineens zijn omgekeerd. Doet die man alles zomaar of zit er meer achter? en zien anderen dat ook bij mij?

Verstandig of niet, ben je verliefd?

Ik snap namelijk niet waarom je jezelf met iemand vergelijkt waarvan je aanneemt dat diegene iets wil van je zus als het niet zo is.

Als je jezelf vergelijkt met iets dat jij kennelijk als negatief ziet, betekent het volgend mij dat je ook je eigen gedrag kennelijk als niet geheel zonder bijbedoelingen ziet.

Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_8900494
Ik kan me wel een beetje herkennen in je verhaal. Ik heb een vriendin die ook met dergelijke problemen zit. En ook bij mij was het zo dat ik mee ging met haar dipjes etc.

Of ik verliefd op haar was? Ik weet het niet... Volgens sommige vrienden van mij wel, en zij ook op mij, maar dat waren wel mensen die de situatie minder goed kenden, en ook niets wisten van haar problemen.

Wat ik wel weet, en dat is best belangrijk voor mij, is dat zij waardeert wat ik voor haar doe.

Wat ik je aan kan raden is om eens met haar te praten en te vertellen hoe het zit en hoe jij je voelt. Door met haar te praten weet ik dat ze het waardeert en ook uit haar gedrag blijkt dat natuurlijk. Iets waar je ook op kan letten als je het niet direct durft/kunt vragen.

to climb or not to climb, thats the question
pi_8900717
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 21:24 schreef V2i het volgende:

Erhhmm.. misschien slaat het zo wel helemaal nergens op, maar misschien gaat het zo iets minder dwars zitten. En de titel, ik doe alles voor iemand omdat ik me daardoor beter ga voelen, maar door die man voel ik me ineens opgesloten.

Mensen hebben altijd een reden nodig om iets te doen. Daar kun je niet omheen. De 1 helpt een ander omdat 'ie verliefd is, de ander omdat 'ie daardoor een fijn gevoel krijgt. Sommige mensen doen anderen pijn b.v uit jaloezie of wraak. Alles is mogelijk.

Jij werd, zo lijkt het, opeens met jezelf geconfronteerd. Je bent dus niet de enige die weleens behulpzaam is. Waarom zouden zijn bedoelingen jou in de weg moeten staan? Jij weet toch dat wat je doet goed is? Je vriendin laat ook zien dat ze je steun erg waardeert dmv dat cadeautje. Als je twijfel blijft houden vraag het haar, je hebt niks te verliezen.

Het is handig als je in staat bent de problemen van je vriendin te analyseren. Als buitenstaander is dat soms makkelijker, omdat je minder emotioneel betrokken bent. Waarom niet proberen die afstand te bewaren? Als jij er een beetje nuchter tegen aan kunt blijven kijken heeft zij vermoedelijk meer steun aan je. Dat hoeft dan echt niet te betekenen dat je daardoor minder om haar geeft, juist niet.

High hopes and aspirations, and years, above my station
Maybe
but all this time I've tried to walk with dignity and pride
pi_8901504
Het is niet de vergelijking zelf, maar de zekere confrontatie. Het contact met haar is minder geworden, of dat nou onbewust van mijn kant komt of van haar kant weet ik niet. Als ik praat over verliefdheid lieg ik. Meer iets zoals toewijding en totale aandacht. Makkelijk te verwarren met verliefdheid natuurlijk. Als iemand mij echt kan raken in de ziel met woorden en verhalen alleen wil ik nou gewoon meer. Ik wil weten wat die persoon beweegt.

Echt, mijn openingspost is maar een fractie van het hele verhaal, ook al speeld dit pas 5 maanden. Vind het nogsteeds ongelovelijk dat ik in zo'n korte tijd mezelf helemaal kan verliezen in het leven van iemand anders.

Het is ook niet zo dat ik "ongewenste" personen wil verwijderen. Laat me begrijpen waarom er nog mensen zijn die zomaar helpen. Zoals ik

pi_8901794
Dat antwoord heb je zelf al gegeven in de laatste regel van je openingspost!

Erhhmm.. misschien slaat het zo wel helemaal nergens op, maar misschien gaat het zo iets minder dwars zitten. En de titel, ik doe alles voor iemand OMDAT IK ME DAARDOOR BETER GA VOELEN, maar door die man voel ik me ineens opgesloten.

C'est ca

High hopes and aspirations, and years, above my station
Maybe
but all this time I've tried to walk with dignity and pride
  † In Memoriam † donderdag 6 maart 2003 @ 01:45:11 #18
47213 ArmaniMania
pi_8902295
quote:
Op donderdag 6 maart 2003 00:56 schreef V2i het volgende:
Het is niet de vergelijking zelf, maar de zekere confrontatie. Het contact met haar is minder geworden, of dat nou onbewust van mijn kant komt of van haar kant weet ik niet. Als ik praat over verliefdheid lieg ik. Meer iets zoals toewijding en totale aandacht. Makkelijk te verwarren met verliefdheid natuurlijk. Als iemand mij echt kan raken in de ziel met woorden en verhalen alleen wil ik nou gewoon meer. Ik wil weten wat die persoon beweegt.

Echt, mijn openingspost is maar een fractie van het hele verhaal, ook al speeld dit pas 5 maanden. Vind het nogsteeds ongelovelijk dat ik in zo'n korte tijd mezelf helemaal kan verliezen in het leven van iemand anders.

Het is ook niet zo dat ik "ongewenste" personen wil verwijderen. Laat me begrijpen waarom er nog mensen zijn die zomaar helpen. Zoals ik

Ja ik weet precies wat je bedoelt, ik ben ook iemand die iedereen zo maar helpt. In het begin trok me dat allemaal aan de problemen van anderen. Maar nu ga ik er perfect mee om, ik leer daar uit en ik haal daar positieve energie uit.
Ik heb nu ongeveer 120 mensen in mijn msn, van jong tot oud en man en vrouw, en meestal komen als ze problemen, bijna nooit voor een leuk gesprek. Dat vind ik dan wel weer wat minder, maar dat heb ik me dan ook zelf aan gedaan,dus moet ik er niet over zeiken. Tenslotte doe ik het graag om iemand te helpen...
pi_8903553
Wat heeft die kerel die in jullie huis komt met die meid en jouw te maken??

Ik zou die kerel is ff spreken, en ff goed vertellen hoe jij over hem denkt.

Lambo of Rekt
pi_8904836
quote:
Op donderdag 6 maart 2003 01:45 schreef ArmaniMania het volgende:

[..]

Ja ik weet precies wat je bedoelt, ik ben ook iemand die iedereen zo maar helpt. In het begin trok me dat allemaal aan de problemen van anderen. Maar nu ga ik er perfect mee om, ik leer daar uit en ik haal daar positieve energie uit.
Ik heb nu ongeveer 120 mensen in mijn msn, van jong tot oud en man en vrouw, en meestal komen als ze problemen, bijna nooit voor een leuk gesprek. Dat vind ik dan wel weer wat minder, maar dat heb ik me dan ook zelf aan gedaan,dus moet ik er niet over zeiken. Tenslotte doe ik het graag om iemand te helpen...

Oi !

Maar waar eindigd het dan bij jouw? damn
Wordt al moe van de gedachte alleen, mensen dioe alleen maar naar je toe komen als ze hun ei kwijt willen.

donderdag 6 maart 2003 @ 10:37:51 #21
42446 Gehaktbal
A New Found Glory
pi_8904987
Ik heb exact hetzelfde met mijn beste vriendin!!
En op het moment doe ik precies hetzelfde.. na eergisteren.
Ze heeft veel problemen die haar gedrag ernstig beinvloeden... en dat uit ze de laatste tijd ernstig mijn richting op.
Te denken valt aan: Kortaf gedragen, kort antwoord geven, boos worden om een grapje.... twerd de afgelopen tijd echt te erg. Ze heeft tegen me gelogen, en een maand later de waarheid er over verteld. en het kon haar niet schelen of ik het erg vond of er pijn van had!

Dat was voor mij echt de druppel, ik heb nu al sinds eergisteravond alle contacten met haar verbroken, maar het is moeilijk terug te smsen of haar te deblokkeren van msn....

Ik weet hoe je je voelt, xit er zelf ook in.. meiden met problemen zijn besmettelijk.. et beinvloed mijn school/gedrag te erg afentoe

Nice guys finish last. You're running out of gas...Your sympathy will get you left behind.
pi_8909013
quote:
Op donderdag 6 maart 2003 10:37 schreef Gehaktbal het volgende:
Ik heb exact hetzelfde met mijn beste vriendin!!
En op het moment doe ik precies hetzelfde.. na eergisteren.
Ze heeft veel problemen die haar gedrag ernstig beinvloeden... en dat uit ze de laatste tijd ernstig mijn richting op.
Te denken valt aan: Kortaf gedragen, kort antwoord geven, boos worden om een grapje.... twerd de afgelopen tijd echt te erg. Ze heeft tegen me gelogen, en een maand later de waarheid er over verteld. en het kon haar niet schelen of ik het erg vond of er pijn van had!

Dat was voor mij echt de druppel, ik heb nu al sinds eergisteravond alle contacten met haar verbroken, maar het is moeilijk terug te smsen of haar te deblokkeren van msn....

Ik weet hoe je je voelt, xit er zelf ook in.. meiden met problemen zijn besmettelijk.. et beinvloed mijn school/gedrag te erg afentoe

Dat doe ik juist niet.
Ik wil haar wel helpen, niet alleen omdat ik het "nodig" maar omdat ze stilzwijgend om hulp schreeuwd! De rede waarom er nu zo weinig contact is omdat ik geen trek meer heb om steeds naar der toe te gaan met hoe gaat het vandaag. Als ze wilt praten heeft ze mijn nummer. Haar gedrag is de afgelopen 2 maanden ook afgezwakt van kwaad naar erger. Dat is geen reden om alle contact te verbreken denk ik. Juist niet! Een goed gesprek doet wonderen en ik denk dat jij juist met haar moet gaan praten. Vooral niet met verwijten gaan gooien en alles op de negatieve kant gooien maar relaxed en rustig vooral oppervlakkig beginnen.

"ik zie dat je de laatste tijd blabla" "dit vind ik daarvan.." enz. Als ze der problemen kwijt wilt en jij wilt weten waarom ze alle negatieviteit op jouw uit komt het er echt wel uit.

donderdag 6 maart 2003 @ 16:42:40 #23
13743 Baka_neko
Mjaaaaaaaaw....!
pi_8914606
Maar... Laat je haar nou met rust omdat je bang bent net als die vervelende buur te worden, of wil je gewoon niet meer achter haar aan blijven hollen (zo van: je hebt problemen, kom er in godsnaam zelf mee) ?
Want wat ik uit jouw verhaal op maak is dat ze je hulp wel waardeert (met die roos en zo) en anderen zien blijkbaar óók dat je veel voor haar doet.
Misschien ben ik nou zo dom, maar ik snap het niet helemaal (sorry!) Tenminste, wat het specifieke probleem is dan.
Maar ja, ik heb geen bananen! Ik heb géén bananen vandaag!
pi_8916083
specifiek..

Het is allemaal vrij ingewikkeld en zit vast helemaal vol met tegenstellingen. Nu heb ik gewoon geen zin om achter haar aan te hollen terwijl ik wel wil weten hoe ze in elkaar steekt...

donderdag 6 maart 2003 @ 19:53:14 #25
42446 Gehaktbal
A New Found Glory
pi_8918139
quote:
Op donderdag 6 maart 2003 13:30 schreef V2i het volgende:

[..]

Dat doe ik juist niet.
Ik wil haar wel helpen, niet alleen omdat ik het "nodig" maar omdat ze stilzwijgend om hulp schreeuwd! De rede waarom er nu zo weinig contact is omdat ik geen trek meer heb om steeds naar der toe te gaan met hoe gaat het vandaag. Als ze wilt praten heeft ze mijn nummer. Haar gedrag is de afgelopen 2 maanden ook afgezwakt van kwaad naar erger. Dat is geen reden om alle contact te verbreken denk ik. Juist niet! Een goed gesprek doet wonderen en ik denk dat jij juist met haar moet gaan praten. Vooral niet met verwijten gaan gooien en alles op de negatieve kant gooien maar relaxed en rustig vooral oppervlakkig beginnen.

"ik zie dat je de laatste tijd blabla" "dit vind ik daarvan.." enz. Als ze der problemen kwijt wilt en jij wilt weten waarom ze alle negatieviteit op jouw uit komt het er echt wel uit.

Et zou er vanavond uit moeten komen... Ze heeft me gevraagd vanavond op msn te zijn, we moeten eens goed gaan praten.
Nouja et probleem was dat het haar echt niets interesseerde dat ze alle negativiteit mijn kant op gooide of niet "zo was ze nou eenmaal" riep ze elke keer.. kweet wel beter natuurlijk.

Maar alsnog ik heb met haar dan exact hetzelfde gehad een hele tijd geleden. Toen werd ik ook beetje moe van het elke keer weer helpen, ze moest maar roepen als et slecht met dr ging. Enkel deed ze dat niet en zakte ze verder en verder weg.. heb haar gelukkig op een erg slecht moment geholpen... ze was echt zwaar depressief namelijk.. khad niet later moeten komen zegmaar...

kdenk dat jij ook gewoon een goed gesprek met haar moet gaan hebben dan he

iig bedankt voor je advies...

(toch vreemd idee, topic-starter met probleem geeft mij advies.. ach tis wel grappig )

Nice guys finish last. You're running out of gas...Your sympathy will get you left behind.
pi_8919843
quote:
Op donderdag 6 maart 2003 19:53 schreef Gehaktbal het volgende:

[..]

(toch vreemd idee, topic-starter met probleem geeft mij advies.. ach tis wel grappig )

ja...
Back to square one
iig succes op MSN en dat goede gesprek ga ik dus mooi niet inzetten.
Van kwaad tot erger betekend in haar geval dat ze (weer) wordt opgenomen. pfff... of moet ik dan toch...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')