abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8890503
Ik heb een hang up. Zappa had iets met bruine schoenen, immers "brown shoes don't make it", zong hij. Ik heb iets anders.

Vandaag stond er weer zo'n meneer voor me. Een meneer met een grijze flanellen broek aan. De meneer was niet oud of zo. Hoogstens van mijn eigen leeftijd. Dus de vraag is gerechtigd: waarom trekt u geen spijkerbroek aan of desnoods een kaki-kleurige broek. Tot overmaat van ramp had de meneer voor me van morgen ook maar besloten om een lichtblauw overhemmetje aan te trekken. Dus een grijze flanellen broek met een lichtblauw overhemd. Kan het kleurlozer? Kan het ziellozer?

Ja, zegt u, zegt dat dan wat van je? Welke kleren je aantrekt. Op zich niet. De kleren hebben als doel onze schaamte te verbergen en ons te hoeden tegen invloed der elementen. Maar als het zo simpel was dan zouden we allemaal in hetzelfde Maopakje rondlopen. Nee, kleren geven weldegelijk ook wat aan. Bijv. wat voor een beroep je doet, tot welke subcultuur je behoort, welke indruk je wilt maken, hoe je je voelt, hoe je bent.

Ikzelf heb het altijd heel moeilijk met de aanschaf van kleren. Het gelukkigst ben ik als een vrouwspersoon met mij meegaat. Zonder een vrouwspersoon, om een voorbeeld te noemen, vergeet ik altijd om de nieuwe kleren te passen in een paskamertje. Kom ik met de verkeerde maat terug naar huis, dit niet zelden tot grote hilariteit einmal van mijn huisgenote. Of ik heb een compleet belachelijke combinatie weten uit te zoeken uit de rekken. Toch heb ik wel altijd ongeveer in mijn hoofd wat de bedoeling is. Never change a winning team: dus vaak bijv. een spijkerbroek of kaki-kleurige pantalon met een licht- of donkerblauw button-down shirt. iig iets waar reuk en smaak aan zit, ofschoon klassiek en wellicht saai, maar nooit, nooit, nooit, nooit met een grijze flanellen broek...

Wat is het toch wat mij hieraan zo tegenspreekt? Dat alles onder de gordel grijs is? Dat zou wel erg Freudiaans zijn. Nee, eik. weet ik het niet precies. Het is ook niet dat ik de grijze flanellen broekdrager wantrouw of zo. Het is denk ik zo kleurloos, zo alledaags, zo nikserig. En daarom sta ik soms zo perplex van mannen die grijze flanellen broeken dragen.

Anyway, hebben jullie dat nou ook, die fascinatie en gruwel bij wat sommige mensen aan hebben...? (O, ja, laat het inkopperjte maar achterwege... )

I´m back.
  woensdag 5 maart 2003 @ 18:23:32 #2
40714 Subhuman
Televised confession
pi_8892022
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 17:22 schreef Ryan3 het volgende:
Anyway, hebben jullie dat nou ook, die fascinatie en gruwel bij wat sommige mensen aan hebben...?
Ja, dat heb ik ook. Soms zie ik mensen lopen waarvan ik denk: "Hoe kun je dat in hemelsnaam aantrekken? "
pi_8892663
Vandaag stond er weer zo'n meneer voor me. Een meneer met een grijze flanellen broek aan. De meneer was niet oud of zo. Hoogstens van mijn eigen leeftijd. Dus de vraag is gerechtigd: waarom trekt u geen spijkerbroek aan of desnoods een kaki-kleurige broek. Tot overmaat van ramp had de meneer voor me van morgen ook maar besloten om een lichtblauw overhemmetje aan te trekken. Dus een grijze flanellen broek met een lichtblauw overhemd. Kan het kleurlozer? Kan het ziellozer?

---------------------------------------
Wat is er mis met deze combi?? 'Grey flanel' is een absolute klassieker en behoort in elke fatsoenlijke mannengarderobe te hangen (evenals een 501 en een Lacoste, om het wat sportiever te houden bv.).
De snit kan jeugdig recht zijn (zoals bij de 501) of wat klassieker met bandplooi.

Een lichtblauw shirt staat daar prima op (lichtblauw he, niet donkerblauw). Als schoen adiviseer ik een zwarte plain oxford, alhoewel een bruine monkstrap of suede loafer ook vaak gezien wordt in de forensenochtendtrein naar Den Haag, maar dat vind ik iets voor oudere heren.

Solitarias - stijlgoeroe in onzekere tijden

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')