sop | woensdag 5 maart 2003 @ 17:15 |
Ik ben momenteel op zoek naar een andere auto. Eigenlijk gewoon om de boodschappen in te doen en af en toe naar Familie/vrienden. Doordat ik weinig meer rij, zoek ik een leuke auto, en met leuk bedoel ik dan niet zuinig en wel snel. Van jongs af aan vond ik de 8-serie van BMW ontzettend mooi. En ik zit net op de autotrader te kijken en dat valt eigenlijk reuze mee. Nou vroeg ik me af. Is het verstandig om een benzine motor met zoveel vermogen te kopen die meer dan een ton (of zelfs 2 ton) heeft gereden.
Uitvoering: Prestaties: | |
qyn | woensdag 5 maart 2003 @ 17:19 |
Als je de wegenbelasting en verzekering kan betalen (wat kost dat voor zo'n 8-serie?) ... Want volgens mij is dat over het algemeen het grootste bezwaar bij het rijden van zo'n auto... | |
fotoloog | woensdag 5 maart 2003 @ 17:20 |
dealeronderhouden? | |
_Sisoft_ | woensdag 5 maart 2003 @ 17:20 |
Gewoon doen! Vette wagen. Heb je vast veel bekijks mee. | |
speert.flies | woensdag 5 maart 2003 @ 17:21 |
Hijs wel mooi... ![]() | |
ook_gek | woensdag 5 maart 2003 @ 17:21 |
Dat is zeker niet duur. Ik ben voor me zelf ook aan het rond kijken. En waar ik op slag verliefd ben geworden is een volvo S40. Kosten bijna niets meer die dingen. 7500 euro heb je een mooie!!! Niet een zware motor er in of zo. Maar dat is ook niet zo heel erg. Nu vraag ik me dus ook af. Hoe zit het met de staat van zo een auto dan? Al kan je die volvo,s nog wel goedkoper vinden. Maar net wat je zegt. Een leuke auto voor niet te veel rijden. Ik vind die BMW 850 erg mooi. Maar zal zo een bak niet afgetrapt zijn? Al kan je het ook zien als goed ingereden | |
vosss | woensdag 5 maart 2003 @ 17:25 |
Zo'n 850 kan makkelijk 2 ton lopen zonder problemen ook wel 3 of nog meer ![]() Het is een 5 liter 12 cilinder, dat kan wel wat hebben hoor! Ik zou hem gewoon kopen, supervette bak =edit= [Dit bericht is gewijzigd door vosss op 05-03-2003 17:27] | |
ajay | woensdag 5 maart 2003 @ 17:26 |
Je WEET een ding: Een auto zoals deze wordt behoorlijk op zijn staart getrapt. Daar staat wel tegenover dat dergelijke auto's beter worden onderhouden dan zeg, een Honda CRX. BMW is verder vrij solide, dus... Ik denk wel dat je zo'n auto zou kunnen kopen. Mochten er nou mankementen optreden, dan kun je het toch wel betalen? Het is niet zo dat je geen geld hebt als je een dergelijke auto koopt..... Voor de rest neem ik aan dat je wel op standaard-dingen let? Schokbrekers, trilling in stuur, speling, roest enz.. enzo...? | |
fotoloog | woensdag 5 maart 2003 @ 17:28 |
quote:en niet te vergeten bij bmw`s blauwe rook,dan is ie echt afgetrapt. | |
David7 | woensdag 5 maart 2003 @ 17:28 |
Bij een 8-serie maakt het niet zoveel uit hoor. Die dingen kunnen wel iets verdragen. Daar kun je nog wel een tijdje mee touren. | |
Pushit | woensdag 5 maart 2003 @ 17:29 |
Leuk tot de eerste grote beurt ![]() | |
StrayDog | woensdag 5 maart 2003 @ 17:30 |
Persoonlijk zou ik het niet doen; 2 ton voor een benzine betekent toch dat het einde langzaam in zicht begint te komen. En dan vind ik het toch nog een hoop geld, al is het voor zo'n wagen op zich natuurlijk niet veel. | |
sop | woensdag 5 maart 2003 @ 17:31 |
quote:Ik heb er geen id van, maar ik zit ook maar wat te browsen. Ik ga in juni pas een nieuwe kopen. Het is ook gewoon leuk, een auto uitzoeken. Die 850i was ook een auto van 250.000 gulden. Wegen belasting. Hmm eens kijken. Valt ook nog wel mee... 60 EUR per maand. -edit- | |
sop | woensdag 5 maart 2003 @ 17:34 |
quote:Dat dacht ik ook. Z'n maximum koppel ligt al bij 4000 toeren, da's toch erg laag of niet?! En is dat nou een voor of nadeel... | |
Blanko | woensdag 5 maart 2003 @ 17:38 |
Ik heb ook een 850I gehad. Rijd geweldig, prijzen zijn laag. 2 jaar geleden kocht ik een 90-er voor 14500 euro, superstrakke auto met 167000km. Tuurlijk was ik snel, totdat me collega met golf 2 VR6 turbo mij even liet zien dat er altijd baas boven baas zou zijn....... Verder, na 3000km ging de koppeling stuk. Paar maand later, kreeg ik een hert over mijn motorkap, was WA verzekerd dus kon uit eigen zak betalen. Moraal van het verhaal, het is leuk totdat er iets stuk gaat want de onderdelen zijn peper peper duur en gebruikte delen zijn nergens....... | |
Atmosferic | woensdag 5 maart 2003 @ 17:42 |
Kun je rustig doen. een V12 die 6000 toeren maakt zit nog ver onder het niveau wat ie kan halen. Verder, in tegenstelling tot de F1, wordt zo'n motor afgesteld op een vrijwel slijtageloos niveau. In de F1 par example, zou die zo'n 21000 toeren maken (remember Ferrari's V12). Die 300 pk's zijn een aardige bijkomstigheid. Let vooral op het weggedrag, remgedrag, hoe die schakelt en zorg dat je em van de onderzijde hebt gezien (het kán tenslotte een schadeauto zijn die ooit total loss is geweest). Verder zou ik kúnnen zeggen: je kunt ook die MB 280 AMG kopen ![]() Enniewee, veel plezier met uitzoeken, ik hou het voorlopig bij mijn 406 break ![]() | |
SwissCom | woensdag 5 maart 2003 @ 17:43 |
Een kennis van me heeft zo'n ding nieuw gekocht in 1991 ofzo. Een 850Csi dan. Hij rijdt er nu nog steeds in, hij heeft er nog nooit een probleempje meegehad. Ik moet er wel bij zeggen dat die auto erg goed onderhouden wordt. Bij dit soort auto's is onderhoud alles. De 1e 2 eigenaren zullen het wel goed onderhouden hebben. Maar vaak zie je dan dat de 3e/4e en soms zelfs 5e eigenaar erg besparen op het onderhoud. Dat merk je dan ook weer. Gewoon heel goed letten op het onderhoud. Da's alles. Dan hoef je je verder over die motor e.d. geen zorgen meer over te maken iig. | |
Pushit | woensdag 5 maart 2003 @ 17:46 |
quote:Mja daar doelde ik dus op met "tot de eerste beurt" Zo'n wagen kun je beter alleen rijden als het je niet eens boeit wat je ervoor moet betalen omdat je toch bakken met geld hebt. En ik misgun het je niet ofzo, maar weet waar je aan begint. | |
StrayDog | woensdag 5 maart 2003 @ 17:49 |
quote:Idd, en zoals ik al zei, met 2 ton op de klok wordt de kans steeds groter dat de kleine en minder kleine mankementjes zich gaan opstapelen, en dan wordt het wel een erg dure grap. Maar je kunt natuurlijk geluk hebben, alleen ik zou het risico niet nemen. Zoek even verder, voor ongeveer hetzelfde geld kun je er ook een vinden die veel minder gelopen heeft zag ik net. | |
Kanjer | woensdag 5 maart 2003 @ 17:57 |
Rij met dat ding langs de dealer. Laat ze even de computer uitlezen, die hebben een geheugen voor alles wat er met die wagen is gebeurt. Ze kunnen zelfs zien of er ooit een grote aanrijding mee geweest is door middel van uitlezing airbag sensors en de daar ontstane vertragingen. Misschien ook wel leuk om te weten: Als er iets met de motor is schakelt de computer automatisch een cylinderbank uit en kun je verder rijden met 6 cylinders, merk je eigenlijk weinig van behalve wat minder vermogen, maar zolang je niet trapt merk je het niet. Verder de gewone dingen die al gezegt zijn , mega dure onderdelen, zou niet moeten denken aan even een uitlaatje vervangen.... Weet precies hoe een 850 in elkaar steekt, was de eerste in NL die er een repareerde, BMW NL had toen 2 demo's een rode en een groene, de rode werd toen door journalisten tegen een bus aangereden, 110.000,- gulden schade. | |
_VoiD_ | woensdag 5 maart 2003 @ 18:57 |
quote:200k is voor de auto's van nu echt een peuleschilletje hoor, vooral voor het slagschip van bmw in die tijd. Ennuh, knap als jij een 850 kan vinden met weinig km op de teller en dezelfde prijs. Maare, ik ben zelf ook serieus gaan kijken naar een 850i, maar je moet echt oppassen met de verkopers. Zeggen dat het een Ci / Csi is uit 1991 (kan geeneens), dubbele airbag, terwijl dat geeneens bestond, etc.... Maar gewoon kopen die kar, mits er geen grote dingen aan mis zijn (zo ben ik gaan kijken naar een rode 850i met een kapotte koppakking... ook al kostte ie maar 9500 euro, toch niet gedaan). Leuker is natuurlijk nog de Csi, maar die vind je niet voor tussen de 10000 en 15000. Maar als je er eentje koopt, nooit en dan ook nooit meer weg doen. Worden nog klassiekers | |
sop | woensdag 5 maart 2003 @ 19:18 |
quote:Idd. dat was me ook al opgevallen. Ik weet niet of dat expres is gedaan. Maar goed. Eerst maar eens eentje live gaan rijden. Proefritje. Daarna een keuring bij de ANWB en eens informatie zoeken over de onderhoudskosten (dus de regelmatige dingen). Overigens stonden er 850's bij die een paar duizend EUR duurder waren en maar 100k op de teller hadden staan. | |
_VoiD_ | woensdag 5 maart 2003 @ 19:30 |
Gewoon even kijken of het een nette auto is die goed is onderhouden. | |
StrayDog | woensdag 5 maart 2003 @ 22:11 |
quote:Een auto van 1990 is geen auto van nu. Verder zou ik bij een diesel ook minder twijfels hebben, maar ik weet gewoon dat bij een benzine bij zulke kilometerstanden de problemen zich vaak beginnen aan te dienen. Voor een goedkope bak met dito onderdelen geen probleem, maar als de onderdelen zo duur zijn als bij deze BMW, zou ik me wel 2 keer bedenken. Dan kun je idd beter een paar duizend meer uitgeven en er eentje met een lagere km stand kopen, bespaart je in de toekomst toch geld uit denk ik. | |
Orac | woensdag 5 maart 2003 @ 22:53 |
Waar gaat het over man....? Het is geen simpel 4-pittertje. Er zit serieuze techniek in die machine.. DjeeZ! | |
ButcherBird | donderdag 6 maart 2003 @ 00:29 |
quote:Nee, dat is niet heel laag maar vrij normaal. Geen voor-of nadeel. Verder is het een pluspunt dat dit exemplaar een automaat heeft. En 2 ton op de teller is heus niet teveel. Maar CHECK het onderhoud, en hou een budget vrij voor het reguliere onderhoud. (12 bougies vervangen is duurder dan 4 Oh, als je hem koopt, meteen die foute velgen vervangen door originele! | |
_VoiD_ | donderdag 6 maart 2003 @ 09:55 |
Dat staat natuurlijk buiten kijf ![]() | |
sop | donderdag 6 maart 2003 @ 10:06 |
quote:Hoezo. Beetje pimpen is nooit weg ![]() | |
Wile_E_Coyote | donderdag 6 maart 2003 @ 10:16 |
Toch haalt zo'n bak het niet bij een originele 635 CSi ![]() | |
Kratje_Bier | donderdag 6 maart 2003 @ 10:19 |
omg.. ubergeil zo'n 850 ![]() | |
sop | donderdag 6 maart 2003 @ 10:54 |
quote:idd dit is een mooie Maar ik vind die 850 toch mooier. | |
Miesjel | donderdag 6 maart 2003 @ 10:59 |
BMW's zijn geweldige auto's om in te rijden, en als je een beetje handig bent kun je een hoop zelf opknappen. Maar als er iets kapot gaat wat je zelf niet kunt, dan is het ook wel heel erg duur. Maar ik zou het doen. | |
Chillmeister | donderdag 6 maart 2003 @ 12:13 |
BMW motoren gaan heel lang mee, Thuis hebben we een bmw 5 serie (1990) die nu 290.000 km heeft gedaan en die loopt nog even soepel dan toen ie nieuw was | |
ook_gek | donderdag 6 maart 2003 @ 12:16 |
quote:Ben ik blij dat smaken verschillen. Ik heb veel lelijke auto,s gezien in m,n leven. Maar dit is toch wel goed voor een top 10. hoe kan je zo een bak vergelijken met een 850 Maar ieder zo z,n eigen smaak | |
extreme | donderdag 6 maart 2003 @ 12:19 |
quote:een BMW 850 als boodschappenautootje... heerlijk decadent... I like your style.. | |
CkY2k3 | donderdag 6 maart 2003 @ 14:36 |
ok, ik ben ook al heel lang fan van deze bak, heel belangrijk is dat je de remmen controleerd die hebben hebben het heeel zwaar !! zware auto hoge snelheden. - de display van de board computer gaat ook nog eens kapot, dooie pixels etc. , controleer dat ook want om dat te repareren.. ja kost ook wat ![]() - en laat hem keuren door een echte bmw dealer, ECHT DOEN, voor dat je hem koopt, en de verzekering, in deutsland word je niet eens verzekerd voor je 21 met deze auto... laat me ff weten of je hem koopt, echt een heerlijke wagen dit... hou ook in de gaten dat 15 litres van ongelode super per 100 kilometres vrij normaal is. en als er iets kapot gaat je echt heel veel geld kwijt bent. | |
CkY2k3 | donderdag 6 maart 2003 @ 14:39 |
onderhoudsboekje aanwezig dit is wel goed, want onderhoud is zo belanrijk aan deze auto, | |
slashme | donderdag 6 maart 2003 @ 14:41 |
Erg leuke auto maar als er iets echt goed in de soep loopt kan je 12.000 euro in 1 klap afschrijven. En de verzekering.... Mag ik vragen hoe oud je bent en hoeveel jaar no-claim opbouw je hebt? | |
slashme | donderdag 6 maart 2003 @ 14:42 |
quote:Inderdaad, ik vind de 635 ook 10x mooier. Tijd voor een polletje?? | |
CkY2k3 | donderdag 6 maart 2003 @ 14:44 |
hoe durf je !! 850 i en csi lelijk, of alleen al minder mooi dan de 6 serie je breekt men hart! maarjah smaken verschillen | |
sop | donderdag 6 maart 2003 @ 14:45 |
quote:Het is ook geen auto om te carpoolen en je benzine kosten te verdelen. Met 2 plaatsen schiet dat ook niet echt op ![]() Mooie site over de 8 -serie: http://www.e31.net/english.html
| |
CkY2k3 | donderdag 6 maart 2003 @ 15:02 |
nee dat begrijp ik ![]() deze auto hoort op de autobahn!! ga je hem trouwens nou nog kopen? en ik vind hem in het zwart ook het mooiste. die 4 uitlaten zijn ook heerlijk. en die site kende ik al... leuke filmpjes | |
_VoiD_ | donderdag 6 maart 2003 @ 15:15 |
De 850 MOET nou juist in het rood ![]() | |
sop | donderdag 6 maart 2003 @ 16:09 |
Ik vind hem zo een stuk mooier eerlijk gezegd. Niet dat die rooie lelijk is. Maar als ik kan kiezen.... Enne die filmpjes zijn idd ruig. | |
jwstoop | donderdag 6 maart 2003 @ 17:38 |
quote:is het kenteken TF-BG-04 ??? Dan issie ingevoerd, t is maar dat je t weet.... | |
Feestkabouter | donderdag 6 maart 2003 @ 18:01 |
635 is mooier, maar 850 ook gaaf, vooal in rood met roodzwarte bekleding. heb zelf BMW 520i uit 1993, heerlijke relaxte 6-cilinder, zit al probleemloos op bijna 300000 kms | |
sop | donderdag 6 maart 2003 @ 19:28 |
quote:Die auto was een voorbeeld. Ik ga pas in Juni shoppen, eerder niet. Maar wat is het nadeel van invoeren? BMW houdt geloof ik zelf de gegevens van die auto's bij, dus dat zou niet uit hoeven te maken. | |
_VoiD_ | donderdag 6 maart 2003 @ 19:30 |
Omdat import auto's NIET na te trekken zijn qua kilometerstand ed. En dat BMW de auto's zelf bijhoudt is natuurlijk ook niet waar lijkt me. Ik kan immers altijd met m'n auto naar een of andere beungarage gaan. | |
killerb | donderdag 6 maart 2003 @ 19:37 |
Prachtige wagen en het geld is ook te behappen. Tot dat er ook maar iets kapot gaat. Volgens mij kun je hem dan gelijk weer weg doen, of je moet nog 10k apart hebben liggen voor onverwachten reparaties. | |
DIJK | donderdag 6 maart 2003 @ 19:41 |
quote:Dat is nou juist een minpunt. Voor dat blok is die 2 ton niet zo'n probleem. Maar een automaat uit 1990 met 2 ton is IMHO echt een no go. | |
sop | donderdag 6 maart 2003 @ 19:43 |
quote:Wat ik heb begrepen moet je bij een 8-serie zowiezo een dealer onderhouden auto hebben. | |
sop | donderdag 6 maart 2003 @ 19:53 |
ik heb net die filmpjes nog even zitten bekijken.... Nu met geluid. Ik wordt er een beetje geil van eigenlijk Damn. Dat filmpje dat er een muntje op het blok staat en je hoort die startmotor en vervolgens de V12 aanslaan. grrrrr. | |
_VoiD_ | vrijdag 7 maart 2003 @ 00:10 |
quote:Een automaat heeft lijkt me minder te lijden dan een handbak. Want een handbak trek je echt veeeel vaker door tot hoge toeren dan een automaat. Ennuh, om het nog maar eens aan te halen. Die BMW kostte toen 250000 gulden, dus daar zal echt wel goed spul in zitten. Trouwens, ik had nog ergens een filmpje gezien van een gast die even een stukje ging rijden met z'n Csi op de Autobahn.. ging aardig hard. Misschien vind ik linkje nog wel ergens... Dat van die dealer onderhouden weet ik niet... maar het zou kunnen. [edit]Die filmpjes waren gewoon van eerdergenoemde link naar e31.net | |
CkY2k3 | vrijdag 7 maart 2003 @ 08:30 |
ja ik ken die site al een tijdje, 2 jaar al ofzo... maar hij word nooit meer geupdate dus is wel jammer. die compilatie van een beetje alle filmpjes, http://a169.apm.etc.tu-bs.de/e31/mpegs/CSiInAction.mpg als je al ziet hoe die wegtrekt, en je hoort hem hier niet zo goed, maar ik ben vaak in duitsland en daar rijden er aardig wat, dat geluid van de buitenkant af.... pfff en nog een piepende banden als je vol optrekt bij de 2de versnelling. KOPEN!! | |
slashme | vrijdag 7 maart 2003 @ 09:37 |
quote:Tja als je het niet erg vindt om in 1 klap 12.000 euro af te schrijven, veel succes. | |
_VoiD_ | vrijdag 7 maart 2003 @ 12:38 |
Zoiets is helemaal niet belangrijk bij zo'n auto. Ik zou em daardoor echt niet minder snel kopen. Als ie kapot gaat gewoon maken (desnoods doe je er 5 jaar over)... want die auto is en blijft een juweeltje. | |
sop | vrijdag 7 maart 2003 @ 12:39 |
quote:Ik denk dat als je de spareparts verkoopt er ook nog een hoop voor krijgt. Dus 12.000 EUR afschrijven is niet echt aan de orde. En die piepende bandjes in de 2de zijn erg stoer ja. Volgens mij kun je dan een volledige burnout trekken, maar stond de traction control aan. | |
sop | vrijdag 7 maart 2003 @ 12:41 |
Ter informatie: ik rij nu in een Ford Fiesta met 60 Pk. ![]() 0 - 100 in 14 secondjes. Denk dat als ik hem koop ook maar een slipcursusje ga doen. | |
sop | vrijdag 7 maart 2003 @ 12:46 |
Ik zag trouwens ook dat de 'estimated lifetime' van de 12 Cilinder 250.000 miles is. 400.000 km dus. Die motor komt bij zeer sportief optrekken niet boven de 4000 toeren. En aangezien de top ver boven de begrenzing ligt, is het 'cruisen' op top speed ook geen hoge toeren werk. Die motor is dus denk ik niet het zwakke onderdeel (in tegenstelling tot de 8 cilinder, van de 840 rijden er bijna geen meer die de originele motor nog hebben, was een fabricage fout). Ik denk dat dingen als de slaaplampjes, elektrische onderdelen (en echt alles is electrisch), en de koppeling de zwakke onderdelen zijn. | |
CkY2k3 | vrijdag 7 maart 2003 @ 13:45 |
quote:volends mij als je van zon ![]() ![]() tuurlijk weet je hoe leuk ![]() | |
Kanjer | vrijdag 7 maart 2003 @ 13:47 |
Vergeet niet, Die 12 cylinder motoren zijn gemaakt op de afgeregelde begrenzer van 250 km/pu , in principe kun je bij 250 km/pu de cruise control aanzetten en ( als je de ruimte zou hebben ) deze in zuid-frankrijk pas weer uit te zetten zonder enig probleem voor de auto en motor, daar is ie voor gemaakt. Denk dat ie zonder begrenzer de 300 wel haalt. | |
CkY2k3 | vrijdag 7 maart 2003 @ 13:48 |
weet je ook hoe leuk het is om zon patserig gti'tje eruit te trekken... er staan trouwens heel veel te koop (850's) op auto trader, als je de kans hebt, denk het haast niet ga voor de csi, die is een heel stuk mooier vind ik, ook al weet ik niet precies wat de verschillen zijn | |
CkY2k3 | vrijdag 7 maart 2003 @ 13:54 |
quote:zonder begrenzer 192.5 mph uum dat is ongeveer 310 km/h ofzo | |
sop | vrijdag 7 maart 2003 @ 14:03 |
quote:i & ci : 299 PK, 4995 cc csi : 380 PK, 5595 cc Scheelt ongeveer een seconde van 0 - 100. Verder zijn er wat verschillen in de bumper. De CSI heeft wat meer luchthappers. Qua interieur maakt het weinig tot niets uit. Trouwens er staan ook aardig wat marge 850i's bij. Dat wil dus zeggen dat je ze eventueel ook weer opnieuw in de lease kunt gooien | |
sop | vrijdag 7 maart 2003 @ 14:06 |
quote:Het schijnt alleen nogal lastig (niet onmogelijk) te zijn om die eraf te halen. Er zitten er namelijk 2 op. Waar ze voor dienen ben ik even kwijt, maar eentje zat op 250 en een een stukkie erboven. Maar dat lijkt me zeker in het begin toch niet nodig. 250 lijkt mij hard zat. | |
CkY2k3 | vrijdag 7 maart 2003 @ 14:13 |
ja ze hoeven er ook eigenlijk helemaal niet vanaf, als je 250 rijd krijg je het toch wel benauwd als je een auto voor je ziet op de snelweg ook al rijd hij rechts.
| |
_VoiD_ | vrijdag 7 maart 2003 @ 14:38 |
Een Csi is bijna niet aan te komen, bijna alle auto's die aangeboden worden als een Ci of een Csi zijn "gewone" 850i's........ En dan zou ik al meteen omkeren bij die paupers. Zo zeiden ze tegen ons dat het bouwjaar 93 was, voor een gewone i.......... die toen niet meer gebouwd werden.... En dan is het dus wel meteen | |
CkY2k3 | vrijdag 7 maart 2003 @ 14:45 |
daarom zou ik ook nooit een auto kopen voordat ik hem grondig heb laten onderzoekn en nachecken door een expert | |
vosss | zaterdag 8 maart 2003 @ 13:30 |
quote:Want?? ![]() | |
MrTinux | zaterdag 8 maart 2003 @ 13:41 |
Ik kan me herinneren dat in het tijdschrijft "GTI Tuning & Design", dat mijn broertje vaak koopt (jaja ![]() Om precies te zijn: nummer 11 uit 2002: Je kan ze op de site nabestellen voor 4,80 euro. Lijkt me zeer de moeite waard als je serieus interesse hebt. | |
_VoiD_ | zaterdag 8 maart 2003 @ 14:50 |
En ik zag toevallig een reclame op tv voor een serie die morgen op rtl4 komt... Noppen en naaldhakken om 21.00 ofzo.. en daar zit een mooie blauwe in | |
wunderbaum | zaterdag 8 maart 2003 @ 14:58 |
quote:Gebrek aan verkeersinzicht? | |
lazlow | zaterdag 8 maart 2003 @ 17:34 |
quote:Dat valt op zich wel mee hoor, ligt eraan waar je rijdt. Ik rijd veel in Duitsland en je went aan die snelheden. Overigens is het in Duitsland ook niet meer overal ongelimiteerd. Dus je zal sowieso weinig die snelheid ook echt kunnen benutten. | |
sop | zondag 9 maart 2003 @ 00:46 |
Gelukkig gaat het mij ook niet om de 250 km/u. In Nederland rij ik zowiezo al niet harder dan 160-170 (a. omdat ik dat momenteel niet eens kan ![]() Het gaat mij om het uiterlijk van de auto en het optrekken. Stond trouwens ook nog ergens een verhaaltje van een eigenaar dat het doortrekken naar 250 vanaf 200 km/uur sneller ging dan de gemiddelde middenklasser, aldus een aantal van zijn passagiers. | |
Ultimora | zondag 9 maart 2003 @ 01:13 |
dat echte hard rijden went hoor. ik heb vaak genoeg uren in duitsland geredenmet snelheden die soms gemiddeld 180+ waren in mijn vorige BMW. het went allemaal als je aan het rijden bent. kijk maar als je een keer een kwartier 150 ofzo hebt gereden, en je gaat weer terug naar 120, dan heb je echt het idee dat je een slak bent. (wat natuurlijk niet zo hoeft te zijn) je moet gewoon kijken wat je een fijne snelheid vindt, en op het gegeven moment ga je toch 200 plus. zeker in dat soort auto's. neem dat maar van mij aan ![]() | |
Artfull-Devlin | zondag 9 maart 2003 @ 22:57 |
Haha wat een techneuten hier zeg! 200.000 voor een bmw met een 12 (!) cilinder is niks, dat ding kan wel het 3-dubbele lopen. Alleen bedenk wel dat onderdelen duur zijn van bmw. Maar echt superwagen! Zo'n wagen trap je niet af, die dingen zijn van liefhebber. Dus gewoon kopen! | |
CkY2k3 | maandag 10 maart 2003 @ 08:03 |
quote:Ja had hem ook gezien.. ![]() | |
runmate | zondag 11 mei 2003 @ 09:09 |
Een 850 is een absolute topcar. Denk maar even aan het autovisie verslag bij de introductie: "de wereld is een topauto rijker". Mijn 850i uit 1990 is waarschijnlijk uniek in nederland. Absoluut nieuwstaat en slechts 22.000 km !!!. Ik overweeg te verkopen ivm tijdgebrek (de auto staat altijd binnen en wordt nauwelijks gebruikt), maar alleen aan een echte liefhebber. | |
_VoiD_ | zondag 11 mei 2003 @ 11:39 |
quote:Wat is je vraagprijs? ![]() | |
Tyler.Durden | donderdag 31 juli 2003 @ 20:39 |
Een auto die al 200k km heeft gereden zou ik nooit kopen voor boven de 10.000 euro. | |
Oosthoek | donderdag 31 juli 2003 @ 22:04 |
quote:Kleur, soort velgen en extra's? | |
KonnieKipke | donderdag 31 juli 2003 @ 22:10 |
Alhoewel de KM stand over de motor tegenwoordig weinig zegt (mijn opel vectra 2.0i CD heeft 260.000 km op de klok en is motorisch perfect) zullen onderdelen als koppeling, versnellingsbak echt wel tegen het eind van hun leventje geraken. Nu is het bij opel zo dat je bij wijze van spreken op de hoek van de straat onderdelen vindt.. Weet niet hoe dat bij een 850 is... | |
Eric82 | donderdag 31 juli 2003 @ 23:15 |
maareeuh ik zag dat je in juli wilde gaan sjoppen... heb je er inmiddels al een? | |
Visie | vrijdag 1 augustus 2003 @ 00:45 |
2 ton?? das nix voor een bmw... ik ken mercedessen die over de miljoen gelopen hebben rijden nog steeds goed! (bij mercedes krijg je dan zo`n speltje als je zoveel kilometer gereden hebt...) | |
Oosthoek | zondag 3 augustus 2003 @ 23:20 |
Bij domeinen Bleiswijk staat een Alpina B12 5.0 coupé te koop ![]() ![]() [Dit bericht is gewijzigd door Oosthoek op 03-08-2003 23:26] | |
-_Tommy_- | maandag 4 augustus 2003 @ 12:22 |
quote:intressant :d enige probleem is dat je daar blind koopt |