Idols werd er opgenomen, evenals de televisieseries Baantjer, Kees en Co, Spangen en talloze commercials. Maar behalve voor opnamen kiezen film- en productiemaatschappijen ook voor het Siberië aan het IJ vanwege de ruimte, de bereikbaarheid, de rust en het water.
Amsterdam Film, kortweg A-film - bekend van de verspreiding van Costa! en Lord of the Rings - zit sinds kort aan de Meeuwenlaan. Studio Nieuw Noord - voorheen de Angel Studio's - aan de Asterweg levert personeel, apparatuur en studio voor onder meer reclame. Filmdistributeur Universal Pictures zit aan het Hagedoornplein. Nait Media Ventures - producent en uitgever van dvd's - is gevestigd aan de Nieuwendammerdijk en er wordt een internationaal opleidingsinstituut, SAE, gebouwd aan de Johan van Hasseltweg.
Een toenemend aantal film- en productiebedrijven ziet Noord als 'het centrum van Amsterdam, met alleen een stuk water ertussen'. Ideaal bereikbaar met de pont, helemaal in combinatie met het gratis parkeren. De omwonenden van het Hagedoornplein keken vorige week nog raar op van de witte limousine die de hoofdrolspeelsters van de film Volle Maan langsbracht bij het nieuwe onderkomen van Universal Pictures Benelux, maar dat moet straks de gewoonste zaak van de wereld zijn.
Sterker, directeur Marcel van Berkel praat binnenkort met het stadsdeel over een aanlegsteiger achter 'zijn' kerk. Om acteurs en filmbonzen per boot over te laten komen. ''Dan laat je zien dat je er bent.''
Bron; http://www.parool.nl/1046672416226.html
Amsterdam Film, kortweg A-film - bekend van de verspreiding van Costa! en Lord of the Rings - zit sinds kort aan de Meeuwenlaan.
Nait Media Ventures - producent en uitgever van dvd's - is gevestigd aan de Nieuwendammerdijk en er wordt een internationaal opleidingsinstituut,
Ik ken deze buurt vrij goed maar ik heb echt geeeeeeeen ideeeeeeee waar het dan zou moeten zitten? Weet iemand wel waar?
quote:tsja dan past het wel bij noord
Op woensdag 5 maart 2003 16:36 schreef Blaze85 het volgende:
vrij hopeloos![]()
quote:Maar de subsidies lopen op tot 50 Euro per uiteindelijke bezoeker, dus voor filmmakers die zonder publiek kunnen zeer intressant.
lol nederlandse filmindustriehoeveel miljard, eh sorry hoeveel miljoen gaan er in om
daarnaast zijn NL-films natuurlijk vrij hopeloos
quote:Hey! Pas op he, kom niet aan mijn buurt
Op woensdag 5 maart 2003 16:59 schreef Lu-Cky het volgende:[vrij hopeloos]
tsja dan past het wel bij noord
quote:Waarschijnlijk veel meer dan jij denkt. Want ook de distributie van DVD/Video en bioscoopfilms en het verzorgen van vertalingen, nasynchronisaties e.d. vallen allemaal onder de noemer 'filmindustrie'.
lol nederlandse filmindustriehoeveel miljard, eh sorry hoeveel miljoen gaan er in om
quote:Nederland heeft stiekem toch best wel wat hele goede producties voortgebracht. Ik denk dat je je een beetje blindstaart op de 'Costa', en 'Wilde Mossels' meuk. Maar ja, een mestvaalt valt natuurlijk meer op dan het mooie bloemetje dat er naast staat
daarnaast zijn NL-films natuurlijk vrij hopeloos
quote:Noord Gestoord
Op woensdag 5 maart 2003 17:35 schreef flipsen het volgende:[..]
Hey! Pas op he, kom niet aan mijn buurt
Noord het lijpste oord
Psies we zulle die lu-cky ff ze tandjes uit ze mond tuffe, ik heb ze adres
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |