abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8887778
Dit topic werd geplaatst in het Kattenfoto topic, waar het een beetje ondergesneeuwd is.
Vandaar hier even heropend.
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 07:01 schreef JaJoah het volgende:
Woei! Vandaag alweer de dag goed begonnen met een goede daad.

Ik doe elke morgen een auto-route (krant), en toen ik vanmorgen op de sluisweg een krant wilde bezorgen, zag ik daar iets zwarts op straat zitten. Bleek dat een kat(je) met zijn kop in een stuk regenpijp van ongeveer 50 cm lengte vastzat
Tevens zat er op de buis een stikker met daarop de opdruk "Attentie: VERGIF"

Nu heb ik nog geprobeerd om hem zelf te bevrijden, maar doordat er op het einde een kleine knik inzat (afgesneden stuk bocht) lukte dit dus niet. Ook het feit dat de kat (begrijpelijk) tegensputterde hielp niet echt. Ik heb daarop dan ook maar het landelijke alarm-nummer 0900-TUIG (0900-8844) gebeld en melding ervan gemaakt. Daarna eventjes gewacht op de brandweer welke de kat heeft meegenomen om bevrijdt te worden. Dus tegen de tijd dat ik dit zit in te tikken, loopt het beestje gegarandeerd weer vrij rond .

pi_8888029
Misschien had mijn "goede" daad wel iets met de voorgaande goede daad te maken....
*geintje, maar ik heb nou eenmaal een pesthekel aan katten*

In iedergeval stond laatst de berm, vlakbij tankstation, op meerdere plekken in de fik en ik heb netjes 112 gebeld. Word je overigens perfect geholpen en doorgesluisd! Helemaal top

[url=http://www.watbenjedan.nl]Prutser[/url]
  woensdag 5 maart 2003 @ 15:54:16 #3
44691 Chevron
The lost art
pi_8888100
Me broertje dacht dat het leuk was om de keukenrol in de fik te steken, maar dat ging van VOEM!, halve keuken in de fik omdat de muur van oud hout is, me broertje in paniek me moeder die toen thuis was ook flippen, en toen heb door middel van de kraan de halve keuken besproeid met water en het huis gered!, im a hero
The Willow knows what the storm does not: that the power to endure harm outlives the power to inflict it.
pi_8890443
Eeehhhh....het staat in F&F hoor, niet in GC
  † In Memoriam † woensdag 5 maart 2003 @ 17:34:55 #5
7074 moussy
kuttekop
pi_8890882
Tellen de keren dat ik een schaap weer op zn pootjes gezet heb ook? Als ik naar schapen kijk, ligt er altijd wel 1 op zn rug
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_8891021
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 17:34 schreef moussy het volgende:
Tellen de keren dat ik een schaap weer op zn pootjes gezet heb ook? Als ik naar schapen kijk, ligt er altijd wel 1 op zn rug
Ja natuurlijk!!!!
Gaan ze spontaan liggen als jij komt, of heb je ze in je achtertuin liggen

Ik heb eens kattenestjes "gered" op vakantie.
3! nesten van elk 8 kittens vonden we achter ons vakantiehuisje, elke dag gaan kijken maar de
moeders waren nergens te vinden , je zag de beessies achteruit gaan, en uiteindelijk maar 3 poesjes hebben het overleefd.
(Midden tussen de boerderijen)
We konden er maar erg moeilijk bij, en we dachten maar steeds dat de moeders wel weer terug zouden komen

pi_8893085
Ok de laatste heldendaad die ik heb verricht(heldendaad, grinnik)...

Ik ben met mijn zoontje in de stad en we eten lekker een vers croisantje(jummy jummy).
Natuurlijk kregen de vogeltjes ook wat, dat krijgen ze altijd.

Komt er een duif aan en ik vind die duif te sloom en hij loopt niet echt lekker.
Dus ik vang het beest(tot groot genoegen van mijn zoontje).
Als ik de duif bekijk kom ik erachter dat er draad om zijn tenen zit die er al aardig in begint te trekken.

Nu heb ik al vaker gezien wat voor effecten dat heeft op een duif(weleens teentjes mogen amputeren daardoor), dus ik stop de duif in mijn jas, ren langs de dierenwinkel om wat duivenvoer te halen en neem hem mee naar huis.

Thuis hebben we met engelengeduld de draadjes van zijn poten afgehaalt en hebben zijn wonden ontsmet.

Hij heeft 3 dagen mogen bijkomen en goed mogen eten, toen was het weer tijd om te gaan vliegen.

Hij heeft geen naam gekregen, de vorige duif die we hebben gered hadden we Raaf genoemd(was een zwarte jonge duif), maar die is ook wat langer gebleven.

Gelukkig heb ik altijd minimaal 1 kooi over voor (kleine) dieren die we tegenkomen en die hulp nodig hebben, het gebeurt wel vaker dat we wat mee naar huis slepen...

Schapen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Wat een ellende altijd met die beesten.
Tijd geleden lag er weereens een schaap op z'n rug in de wei waar we altijd met de honden langs lopen.

Ik bekijk dat eventjes, maar het zag er niet naar uit dat ze zelf weer overeind zou komen.

Dus ik heel omslachtig die wei in(staat schrikdraad omheen) en zet dat beest weer op haar poten.

Alles goed en wel dacht ik, dus ik weer over het hek proberen te komen.
Bleek lastiger als erin te komen.........

Ik had de draad niet gezien die zo goed als op de grond in het gras verstopt lag en kreeg me daar toch een optater.........
Nooit geweten dat die krengen van schrikdraad zo hoog konden staan.

Maarja het was de pijn waard, het schaap heeft het gered.
en mijn man heeft hartelijk kunnen lachen erom

Overigens, als je een schaap overeind zet, neem dan als het mogelijk is contact met de boer op, vaak is er al beschadiging van organen die als het niet behandeld word alsnog dodelijk is.

Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_8899879
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 19:16 schreef erodome het volgende:

Ik had de draad niet gezien die zo goed als op de grond in het gras verstopt lag en kreeg me daar toch een optater.........
Nooit geweten dat die krengen van schrikdraad zo hoog konden staan.

Die draden zijn verschrikkelijk!
Ben het met mijn werk vaak tegen gekomen (dierenambu) Nog leuker is het als je die draden op een plek hebt waar het moerassig is.
Dan komt de klap nog harder aan.
En als je dan met een zwaan er weer onder door moet zien de komen.

Tja helden daden noem ik het niet , maar heb al diverse dieren "gered".
De mooiste dieren blijf ik de buizerd vinden. Heb ik er 2 van gehad , 1 aangereden de ander een onstoken krop , is helaas dood gegaan.
Zwanen moeilijke vangers maar wel fijn als ze na een ziekte periode weer uitgezet worden.
Van die mooie kleine gele eendjes in een afwaterings put.
7 van de 9 kunnen redden en allen zijn mooi groot geworden.
En een ijsvogel (meen dat die zo hete) erg mooi om te zien en ze komen hier eigenlijk nooit voor.

Diverse nesten kittens.

Ook wel eens een ree in de auto gehad , maar die halen het eigenlijk nooit.
Als ze een klap van een auto al hebben overleefd , gaan ze alsnog wel dood van de stress die het veroorzaakt.

En de grootste melding waar ik heen geweest ben was een paard te water , wat was gezien door mensen in een trein.
Wat bleek te zitten in een natuurgebied waar je heel moeilijk kon komen met de auto.
Dan moet je dus alles van te voren inschakelen en met de sumiere info die jezelf gekregen hebt op zoek gaan naar de plek.

Alle minder leuke dingen zal ik maar niet vertellen , sommigen zijn echt zo smerig dat je een week niet eten kan , of waarin je heel erg teleurgesteld word door de mensheid.

donderdag 6 maart 2003 @ 09:48:32 #9
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_8904155
Ik red hier zovaak dieren! Vliegen, muggen, spinnen die ander te pletter worden geslagen door de andere hier!

Ook vroeger een aantal keer een vogel gered! Was vaak de hele straat die meehielp met vangen!

pi_8904427
ik heb ons katje gered....
ze hadden zo'n leuk speeltje wat je aan de muur hing (een lange stok, die maakte je aan de muur, met daaraan een elastieken touw waar een speeltje aanhing) het katje was er vrolijk mee aan het spelen, het touw draaide zich om haar nekje en de andere kat zat er in vast met t pootje...die rende dus weg....ik die losmaken en toen zag ik dat t andere katje m om haar nekje heen had...en dus bijna stikte...dus net optijd losgemaakt en katje had nergens last meer van

oja speeltje ging rechtstreeks de container in

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')