abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8887757
Ik zit net iets af te vragen . Ik merk heel vaak dat als er een nieuwe relatie is dat je vaak met een vorige vriendin vergeleken word en dan niet met niet belangrijke exen maar juist exen die een grote rol hebben gespeeld in iemands leven .
Waar komen die ex-vergelijkingen vandaan ??
We are the weirdo's mr - The Craft
  woensdag 5 maart 2003 @ 15:43:21 #2
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_8887811
Misschien als iemand nog niet volledig over een langdurige relatie heen is? Maarja hoeft ook niet denk ik.. ik weet het eigenlijk ook niet. Ben zelf nooit met exen vergeleken, niet dat ik me ervan bewust ben.

Misschien herkent diegene trekjes die zijn ex ook had?

pi_8887837
Het is uit....en je wil niet weer dezelfde fout maken, dus moet je iemand hebben die beter is.

denk ik

woensdag 5 maart 2003 @ 15:45:10 #4
16976 Fling
Fan o' man
pi_8887863
Simpel.

Die nieuwe moet al het goede van de ex hebben en daarbij ook nog al die dingen die je ex niet had (maar die je altijd wenste).
Welkom bij de zoektocht naar Mr(s) Perfect

Heads I win, tails you lose
Out of my way, I'm coming through
pi_8887978
Nou het ging bij hem over een relatie die al tien jaar van over was , maar hij scheen heel veel van haar in mij te herkennen , ik zal wel wat herkenbare trekjes hebben gehad , maar in zijn geval was het net alsof ik ook precies hetzelfde was als haar en wat zij deed ik ook zou gaan doen ?? Juist dat was ook een reden om het contact af te breken want hij was overtuigd dat ik net als haar was . Eigenlijk op het bizarre af , maar ik denk zelf wel meer dat als je in relaties bent , iets van een ex tegenkomt , je valt vaak op een bepaald type en dan kun je er toch vanuit gaan dat iemand soort trekjes heeft van een ex lijkt me .
pi_8887997
Ik ben bang dat ik dat ook ga doen, mocht ik een nieuwe aanhang krijgen. Op een een of ander manier ga je toch kijken naar maniertjes van de ander, waar je bij je ex je zo aan irriteerde. Dat wil je niet meer terug zien....

Exen spelen gewoon een grote rol in iemands leven, zeker als je samen gewoond hebt

burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_8888168
en 10 jaar geleden klinkt best wel eng ....
burgerweeshuis
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_8888365
Ja vind ik ook en als degeen dan ook nog eens vanuit gaat dat ik zo ben als haar , en dan in de negatieve manier , heb je weinig te zeggen lijkt me . Ik weet wel dat ze net als ik borderline had , en ook hetzelfde soort verleden had als ik maar dat wil nog niet zeggen dat ik haar ben . Of ik moet echt heel veel in doen en laten op haar lijken , wat me wel op viel is dat zij wel de enige is geweest die een lange relatie heeft gehad met hem en hij mij dus in een korte tijd kende en hij heeft het idee dat die me al door en door kent omdat zij was zoals ik . Heel bizar.
pi_8888515
Klinkt errug creepy ja. Je hebt het toch wel uitgemaakt?

ontopic: Ik denk dat je de rol van een ex niet moet onderschatten. Hij overdrijft wel, maar er zit wel een kern van waarheid in hoor. Het blijft je wel achtervolgen. Jij hebt toch ook een ex? ( Toch?)

burgerweeshuis
pi_8888933
Ja , maar het is een beetje vaag bij ons moeite aan beide kanten met loslaten .
Ik heb eigenlijk zelf niet zo heel veel exen , maar wel een ex waar ik nog weleens aan denk maar meer in de vorm van hmmm hoe zal het met die gaan , niet dat ik hetzelfde wil hebben wat ik met hem gehad heb en daar betrap ik hem heel erg op .
De connectie is denk ik ook heel logisch ons contact duurt nogal lang , al een half jaar en hij is juist iemand die heel erg moeite heeft met contacten meeste contacten zijn bij hem heel vluchtig merkte ik zelf al .
pi_8889109
je hebt het nu over je ex?
burgerweeshuis
pi_8889312
Ja , voor hem is een half jaar lang contact (i.v.m ziekte)
Ik zie zelf exen meer als leerlessen mensen die je ontmoet hebt met een reden , en dat je uit elke relatie weer wat leert .
Ben zelf ook meer een uit het oog uit het hart type , en ik heb dan wel momenten dat ik denk hoe zou het met die en die zijn , en dat is dan alles . Ik denk ook van mezelf dat ik weinig ervaring juist op het ex gebied heb , omdat ik zelf ook niet echt lange relaties heb gehad .
Ik denk ook wel dat je vaak in de toekomstige partner wel iets herkent van een ex , omdat je vaak toch valt voor een bepaald type , het is dus niet echt iets wat onlogisch is lijkt me .
pi_8889528
ja precies, dat bedoel ik. Je valt op het zelfde type. Dus daarom herkende hij waarschijnlijk ook iets van zijn ex. Maar hij blijft creepy hoor. Ik heb ook niet zo veel ervaring met exen ( behalve de laatste dan) dus ik weet er ook niet zo veel van
burgerweeshuis
pi_8889694
Al mijn exen lijken op elkaar: overheersend, het empatisch vermogen van een koe (dus weinig rekening houdend met mijn gevoelens) en 70% van de verantwoordelijkheid voor de relatie bij mij leggen. En ja, mijn huidige vriend is weer precies zo
't Is niet dat ik ze bewust vergelijk, ik ben juist altijd zo blij met een nieuwe omdat ik dan geloof dat deze echt helemaal totaal anders is dan de vorigen en dan kom ik er langzaam achter dat alleen de verpakking anders is, maar de inhoud hetzelfde. Balen is dat.
en haalt het maar net!
pi_8889745
Nou ja het is te hopen dat ik niet zolang met hem blijf zitten of hij hetzelfde met mij heeft dat zou nogal triest en eng zijn eigenlijk .
pi_8889808
//off topic

check geboorte datum van addicted... hmmzz geen geb.dat.

//offtopic

Ik hoop het ook niet voor je

burgerweeshuis
pi_8891425
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 16:57 schreef zwaaibaai het volgende:
//off topic

check geboorte datum van addicted... hmmzz geen geb.dat.

//offtopic

Ik hoop het ook niet voor je

*offtopic*Lol laat leeftijd ook liever geheim , zelfs voor mezelf , ben de vrouwelijke Peter pan*offtopic*
pi_8893326
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 17:57 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:

[..]

*offtopic*Lol laat leeftijd ook liever geheim , zelfs voor mezelf , ben de vrouwelijke Peter pan*offtopic*

Hmmzz t is een beetje moeilijk zinnig antwoord te geven op dit soort relatie issues als ik niet weet of je 14 of 44 bent.
I say we let the whole thing blow, come back later, then rob everybody.
pi_8901671
Als je in een relatie zit en er zijn een aantal (belangrijke) eigenschappen van je partner die je minder aanstaan dan dat dat bij je ex was denk ik dat je daar best snel aan kan denken ("was bij mijn ex beter") en zodra je dat denkt zou je er op achteruit zijn gegaan wat relatie betreft ten opzichte van de vorige en denk dat het dan niet goed is. Dan is het zo'n frustratiegevoel van das nu kut en was eerst beter. Daarom moet je huidige partner zowat altijd beter zijn dan de vorige om de relatie echt goed te laten slagen. Vandaar het terugdenken aan de ex(en)
  FOK!fossiel donderdag 6 maart 2003 @ 01:06:35 #20
8133 LWaS
Papa van Daan!
pi_8901718
Ik ben heel erg bang dat als ik een nieuwe relatie begin (Ik had tot een tijdje gelden een realtie van 5.5 jaar) ik idd vergelijkiongen ga trekken met 'vroeger'. Eigenlijk moet je mijns inziens die dingen juist buiten de dur proberen te houden, maar het lijkt me dat dat niet gaat lukken
pi_8902109
quote:
Op donderdag 6 maart 2003 01:06 schreef LWaS het volgende:
Ik ben heel erg bang dat als ik een nieuwe relatie begin (Ik had tot een tijdje gelden een realtie van 5.5 jaar) ik idd vergelijkiongen ga trekken met 'vroeger'. Eigenlijk moet je mijns inziens die dingen juist buiten de dur proberen te houden, maar het lijkt me dat dat niet gaat lukken
bewust of onbewust doe je dat toch, en zou je ook niet kwalijk genomen moeten worden
pi_8903921
quote:
Op donderdag 6 maart 2003 01:32 schreef metalbazzz het volgende:

[..]

bewust of onbewust doe je dat toch, en zou je ook niet kwalijk genomen moeten worden

Het gaat er ook niet om dat je het kwalijk moet nemen, maar meer om het feit dat de ex van addicted al gelijk gaat roepen dat hij haar al jaren kent ( of dat in elk geval denkt te kennen). En dat is wel kwalijk vind ik.

Dat je vergelijkt is helemaal niet erg, tenminste, als je dat in het begin doet. Wanneer je na vele jaren dat nog steeds doet gaat het ook niet zo goed met je vind ik

burgerweeshuis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')