quote:Da's niet straafbaar.... Zij was niet meerderjarig...
Op woensdag 5 maart 2003 15:03 schreef rolfvp het volgende:
Ik heb een soort van weddenschap met me vriendin,
zij is 3kwartjaar ouder als mij.
We hebben sex gehad toen ik 15 was en zij 16.
Ik dacht dat dit strafbaar is, maar is dat het ook?
quote:ik dacht dat het als het met sex te maken had, 16 was...of ben ik nou in de war met iets anders?
Op woensdag 5 maart 2003 15:04 schreef F1-dude het volgende:[..]
Da's niet straafbaar.... Zij was niet meerderjarig...
en ja het was vrijwillig!!
quote:Als de politie hiervoor mensen gaat aanhouden krijgen ze 't nog druk...
Op woensdag 5 maart 2003 15:03 schreef rolfvp het volgende:
Ik heb een soort van weddenschap met me vriendin,
zij is 3kwartjaar ouder als mij.
We hebben sex gehad toen ik 15 was en zij 16.
Ik dacht dat dit strafbaar is, maar is dat het ook?
Ik denk dat naar de letter van de wet iemand van 15 nog minderjarig is, maar als je niet al te veel in leeftijd scheelt neuk je voor mijn part maar een end weg
[Dit bericht is gewijzigd door Buurmannetje op 05-03-2003 15:07]
quote:Jawel hoor.. dan wel.
Op woensdag 5 maart 2003 15:04 schreef suxjahh het volgende:
Al ga je op je 12e met haar naar bed (als zij dus ook 12 is) dan is er nog niets aan de hand!
maar dnak voor alle reacties
quote:Ow dan heb ik et fout, ik d8 dat het niet uit zou maken...
Op woensdag 5 maart 2003 15:07 schreef MrTorture het volgende:[..]
Jawel hoor.. dan wel.
Vanaf 14 mag alles. En in Nederland hebben we daarboven geen grens meer. (in sommige landen mag je bijvoorbeeld tussen 16-18 allen en 18 en ouder, maar 16 en 19 is weer verboden zoiets...)
allebei minderjarig!
Als er 1 18+ zou zijn dan wel! (Ook al is het een V die 18+ zou zijn...)
quote:Nopes.
Op woensdag 5 maart 2003 15:08 schreef suxjahh het volgende:[..]
Ow dan heb ik et fout, ik d8 dat het niet uit zou maken...
't Is wel zo, dat ook al is een meisje 14 en daarmee legaal, als haar ouders er niet mee eens zijn, kunnen ze je weer aanklagen.. Heel vaag allemaal. Onder de 18 zou je in de problemen kunnen komen door ouders geloof ik.. Maar ook niet zomaar.
In nederland hebben we ook nog een grens liggen op 16, maar da's voor sexueel getinte fotografie enzo.
En als ik me niet vergis ligt of bij 16 of bij 18 de grens die het verschil tussen verkrachter en kinderverkrachter uitmaakt...
quote:Die grens hebben we in Nederland niet...
Op woensdag 5 maart 2003 15:11 schreef rishi120 het volgende:
Tis NIET strafbaar...omdat:allebei minderjarig!
Als er 1 18+ zou zijn dan wel! (Ook al is het een V die 18+ zou zijn...)
Alecks
quote:hoezo hebben we die niet?
Op woensdag 5 maart 2003 15:11 schreef MrTorture het volgende:[..]
Die grens hebben we in Nederland niet...
quote:Die is niet vastgelegd. We hebben hier 1 leeftijd en vanaf daar mag alles met iedereen (mits vrijwillig) doen wat-ie wil.
Op woensdag 5 maart 2003 15:15 schreef rishi120 het volgende:[..]
hoezo hebben we die niet?
quote:volgens mij is dat niet helemaal waar, er zijn wel wat aanpassingen in de wet geweest, maar volgens mij moet je tussen je 14e en je 16e eigenlijk officieel toestemming van je ouders hebben, en is het onder de veertien gewoon niet toegestaan. (al kan ik me geen enkele situatie voorstellen waarbij iemand aan zijn/haar ouders gaat vragen of het okee is dat ze sex gaan hebben.. maar dat terzijde..)
Op woensdag 5 maart 2003 15:16 schreef MrTorture het volgende:[..]
Die is niet vastgelegd. We hebben hier 1 leeftijd en vanaf daar mag alles met iedereen (mits vrijwillig) doen wat-ie wil.
quote:Ja dat is volgens mij ook zo, k geloof dat ik dat hierboven ook min of meer had gezegd. Ouders kunnen moeilijk doen tussen 14 en 16. (ik zat te twijfelen tussen 16 en 18)
Op woensdag 5 maart 2003 15:19 schreef extreme het volgende:
volgens mij is dat niet helemaal waar, er zijn wel wat aanpassingen in de wet geweest, maar volgens mij moet je tussen je 14e en je 16e eigenlijk officieel toestemming van je ouders hebben, en is het onder de veertien gewoon niet toegestaan. (al kan ik me geen enkele situatie voorstellen waarbij iemand aan zijn/haar ouders gaat vragen of het okee is dat ze sex gaan hebben.. maar dat terzijde..)
quote:ow, nou dan ben ik een tijdje illegaal bezig geweest, haha. ik was 15 en hij 19.....maar ja, gelukkig is dat ondertussen bijgetrokken en zijn we allebei meerderjarig
Op woensdag 5 maart 2003 15:06 schreef VikingGold het volgende:
Wet schrijft voor in Nederland dat je onder de 16 alleen sex mag hebben met iemand die max. 2 jaar ouder is.
quote:Da's absoluut niet illegaal. k Heb et heel goed uitgezocht toen ik ook in zo'n situatie zat :p
Op woensdag 5 maart 2003 15:55 schreef mama-in-spe het volgende:[..]
ow, nou dan ben ik een tijdje illegaal bezig geweest, haha. ik was 15 en hij 19.....maar ja, gelukkig is dat ondertussen bijgetrokken en zijn we allebei meerderjarig
quote:* David_Aames zit nu zo ongeveer in die situatie
Op woensdag 5 maart 2003 16:34 schreef MrTorture het volgende:[..]
Da's absoluut niet illegaal. k Heb et heel goed uitgezocht toen ik ook in zo'n situatie zat :p
wat is de regelgeving daarover dan? want ik heb hier nu al 3 verschillende verhalen gelezen
quote:Lees maar terug wat ik allemaal heb gezegd
Op woensdag 5 maart 2003 16:50 schreef David_Aames het volgende:
wat is de regelgeving daarover dan? want ik heb hier nu al 3 verschillende verhalen gelezen
quote:boven 14 mag alles zegmaar dus, en waar heb je dat vandaan als ik vragen mag? (want anderen zijn weer overtuigd van hun verhaal.)
Op woensdag 5 maart 2003 16:56 schreef MrTorture het volgende:[..]
Lees maar terug wat ik allemaal heb gezegd
22-13 was net niet legaal, 22-14 mocht
(maar als haar ouders er toch geen probleem mee hebben....)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |