abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8884831
Ja, ik wil dus sigaren gaan roken maar ik heb er totaal geen verstand van.

Wat zijn nou fijne sigaren om mee te beginnen?

Ze moeten een beetje chique zijn.

Niet uniek en zeker geen sneeuwvlok!
  woensdag 5 maart 2003 @ 14:11:53 #2
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_8884877
Al Capone Sweets

kleine sigaartjes met zoete tip.

woensdag 5 maart 2003 @ 14:12:15 #3
18679 syndr0me
Breaking FFL!
pi_8884894
Al Capone jah.. of Panthers Blauw .
-=** You're about to witness to power of fucking VDR **=-
pi_8884913
Corona is mijn favoriet...

Lekker glas wodka on the rocks en een coronatje erbij

Heb er trouwens ook geen verstand van, beste gewoon even langs de sigarenboer die weet er het meeste van

pi_8884931

deze worden afgeraden.... bedenk wel dat roken niet gezond is (als je zegt dat je gaat beginnen) maar ik zoek wel ff verder voor je

onder
pi_8885158
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 14:10 schreef KRT het volgende:

Door de week rook ik meestal Panter Sprints.
In het weekend soms Oud Kampen, Soms andere, ik laat me wel eens verrassen door de sigarenboer.
Corona's zijn ook lekker, evenals Phillies (Met een korreltje Wiet zijn die best te pruimen.)
  woensdag 5 maart 2003 @ 14:20:16 #7
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_8885175
quote:

Wil je het alleen maar doen voor je image? Interessant doen? Dat is tenminste het gevoel dat ik krijg, voornamelijk door je laatste zin. Lijkt me dan beter om er niet aan te beginnen. En als je het desondanks toch wil doen, begin dan met Willem II Fantasia, ben je zo weer van die ongezonde gedachte af .

Maar toch een tip: begin niet met een Havana, vereist een gevorderde rooktechniek omdat die nogal makkelijk uitgaat. Ga naar een beetje een gerenommeerde (als je dat woord niet kent ben je ook nog niet toe aan een chique sigaar ) sigarenman, die kan je wel helpen.

Vergeet in ieder geval niet je broekspijpen dicht te binden wanneer je je eerste tien opsteekt!

We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
  woensdag 5 maart 2003 @ 14:22:11 #8
39738 Tha_Don
Version 1.00.24
pi_8885233
Hajenius Petit Corona!

Zacht maar toch een hele goede smaak! Echt een goede sigaar. Kosten wel meer dan een euro per stuk (je koopt er 10 voor ¤ 11,-)

Ken je word? Dan ben je nu ook een internet-nerd!
pi_8885235
Goede sigaren moeten dik zijn. Dit heeft ermee te maken dat wanneer de tabak verbrand de sigaar heet wordt en dit komt de smaak niet ten goede. Dus hoe dikker de sigaar des te langer het duurt voor alle tabak brand en wordt dus minder snel heet! Verder moet je kijken wat voor blad de sigaar heeft. Het beste zijn de sigaren die een dicht schutblad hebben en waar de achterkant nog dicht is en je hem nog moet knippen of boren. Ohh ja en als je hem aansteekt, niet meteen beginnen met trekken, eerst boven een aansteker aanbranden en steeds een beetje blazen totdat er een mooie gloeiende top aanzit. Pas wanneer dit zo is eraan trekken (heeft te maken met bepaalde stoffen die eerst moeten verbranden, wanneer je meteen zou gaan zuigen slaan deze stoffen door de sigaar heen en dan wordt ie minder lekker) Dat zijn wel een paar goede beginners tips...
pi_8885361
ik heb meestal van die dunne sigaartjes gehad want die sneller op :-)

je kan beginnen met bv.. de Meharis sigaartjes (diverse smaken) of de Ritmeester / Ritmeester Sweet (wordt vaak wel gewaardeerd door omgeving).

Een lekkere cohiba ofzo.. ertussendoor

Resistance is futile, you shall be assimilated
  woensdag 5 maart 2003 @ 14:25:58 #11
18552 WiXX
Kijk uit maloot...
pi_8885370
-edit-offtopic-edit-

[Dit bericht is gewijzigd door Lois op 05-03-2003 20:26]

woensdag 5 maart 2003 @ 14:36:19 #12
8638 Ashram
World Wide Webslinger
pi_8885766
Cohiba roeleert dus wel...ander kan je ook aan Davidoff wagen.

Daar moet voor mij geen alcohol bij, maar een kop eerste klas koffie....
Lekkere combinatie.

Ik wil later wel eens aan de pijp....niet drugspijp, gewoon tabak.
(Ja sorry, het is moeilijk om dit enigszins hetero-achtig uit te spreken)
Ik vindt de ouderwetse pijp nog steeds het lekkerste ruiken...die zoete geur...

Ok roken is dus ongezond. Ik weet niet hoe jullie sigaren roken, maar ik inhaleer dus nooit. Lekker gewoon in je mond de geur op de koffie laten overbrengen en dan weer door je neus en mond tegelijk eruit laten stijgen...hemels toch?

Oh ja, wat rooktips...dus NOOIT een zippo gebruiken om je sigaar op te steken...is ie gelijk verpest. Een gewone gasaansteker ook niet, want die gasgeur geeft ook af.
Gebruik gewone lucifers. Opsteken en wachten tot de zwavel weg is.

Ook NOOIT uitduwen die sigaat, want dan gaat ie echt stinken. Gewoon laten uitgloeien, dan gaat ie vanzelf uit.

[Dit bericht is gewijzigd door Ashram op 05-03-2003 14:39]

Everyone's got a bit of sadism and masochism in them, but not me, I'm 100% sadistic.
I'm going to burn in hell anyway, so why can't I ???
pi_8885812
offtopic

[Dit bericht is gewijzigd door Lois op 05-03-2003 20:27]

pi_8886010
Sigaren zijn niet verkeerd Op z'n tijd met een lekker glas whiskey erbij.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 5 maart 2003 @ 16:27:30 #15
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_8888948
ritmeester moods..

trouwens ook met filter, bladerd die sigaar ook niet aan je mond als je een beetje nat rookt

Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_8890532
quote:

Ben je ouder dan 35?

Sigaren bij mannen onder de pakweg 35 ziet er niet uit! Vreselijk tragikomisch en koddig om van die jongetjes met zo'n babyface van bv 23 sigaren te zien roken. hoe maak je jezelf compleet belachelijk!

En de vrouwtjes knappen al helemaal af!

† In Memoriam † woensdag 5 maart 2003 @ 17:51:35 #17
7074 moussy
kuttekop
pi_8891299
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 16:27 schreef greatgonzo het volgende:
ritmeester moods..

trouwens ook met filter, bladerd die sigaar ook niet aan je mond als je een beetje nat rookt

die zijn idd goed te roken
Je zou er haast een boek over schrijven!
  woensdag 5 maart 2003 @ 23:40:32 #18
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_8899894
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 17:23 schreef Solitarias het volgende:

[..]

Ben je ouder dan 35?

Sigaren bij mannen onder de pakweg 35 ziet er niet uit! Vreselijk tragikomisch en koddig om van die jongetjes met zo'n babyface van bv 23 sigaren te zien roken. hoe maak je jezelf compleet belachelijk!

Ik ben 13 en rook regelmatig een lekkere sigaar hoor
pi_8900127
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 17:23 schreef Solitarias het volgende:

[..]

Ben je ouder dan 35?

hmm...k vind dit nogal onzin eigelijk...als iemand het lekker vind een sigaar te roken moet ie dat zeker doen...en jah...de breezah chicks c.q. idols kijkers...c.q. GTST kijkers..kanppen er op af maar of je die mensen uberhaupt iets te melden hebt is zeer de vraag.

ontopic: ritmeester sweets zijn vrij goed te doen...zeker als je sigaretten rookt/gerookt hebt. maar: beter niet doen!

it's better to burn out than to fade away...
pi_8910332
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 23:49 schreef lammegiraf het volgende:

[..]

hmm...k vind dit nogal onzin eigelijk...als iemand het lekker vind een sigaar te roken moet ie dat zeker doen...en jah...de breezah chicks c.q. idols kijkers...c.q. GTST kijkers..kanppen er op af maar of je die mensen uberhaupt iets te melden hebt is zeer de vraag.

ontopic: ritmeester sweets zijn vrij goed te doen...zeker als je sigaretten rookt/gerookt hebt. maar: beter niet doen!

Tsja, kijkend naar je profiel kan ik me indenken dat je zulke dingen nog niet helemaal inziet. Om jouw soort (indien sigaarrokend) hebben we altijd er veel lol
  donderdag 6 maart 2003 @ 14:30:23 #21
23157 DD_
Close the world, txen eht nepO
pi_8910849
Als je geld genoeg hebt en je wilt echt genieten kan ik ook een monte cristo no. 4 aanraden, kost een paar duiten maar dan heb je wel een lekkere handgedraaide domenicaanse sigaar in je handen.... ohja een sigarenknipper is daar wel een must bij

en anders als je wat minder geld te verteren hebt, gewoon olifant corona's of justus van maurik ofzo

Imprint the memory into the consciousness.
Rewrite the record.......
The thing you don't remember is the thing that didn't exist
pi_8913948
geen cheap ass shit nemen....maar voor een cohiba esplendidos kan je me elke nacht wakker maken.

Sigaren is net als whiskey en vrouwen...als je de betere merken proeft ben je verloren en wil je niet anders meer!

If you only walk on sunny days, you will never reach you're destination.
pi_8951423
Laat je informeren bij een goede tabakzaak. Mijn vader heeft ook altijd een bepaald merk, maar ik ben de naam kwijt.
Ze zitten in een wit doosje en de naam staat er met krulletters op.
pi_8953099
Jacob van Meer. Die zijn wel goed. Ik zou niet die dingen kopen bij zo'n tankstation en van die oude kampen enzo. Veel te snel een scherpe smaak. Deze zijn ook niet zo duur maar wel stukken beter dus...
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_8955426
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 12:04 schreef ramses het volgende:
Laat je informeren bij een goede tabakzaak. Mijn vader heeft ook altijd een bepaald merk, maar ik ben de naam kwijt.
Ze zitten in een wit doosje en de naam staat er met krulletters op.
Ik weet alweer hoe ze heten: Justus van Maurik (ofzo)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')