Crespo heeft dus de baltrianing bij Inter hervat. Nog ff en dat kan Batigol ook hier op de bank plaatsnemen.
quote:jammer weeer een centraal topic
Op woensdag 5 maart 2003 12:11 schreef zjroentje het volgende:
Vervolg op het eerste deel ( Roma kampioen in Italie..?? ), maar nu eindelijk met een duidelijke naam.
quote:Ik vond mijn titel ook beter
Op woensdag 5 maart 2003 16:36 schreef CAZZO het volgende:
jammer weeer een centraal topic
die oude topictitel had wel wat
quote:ik vraag me af,leeft het voetbal in zuid-italie echt meer dan in het noorden..??
Degradatieregeling Italië blijft geldigMILAAN, 5 maart 2003 15:23 - De wens van de voorzitter van de Italiaanse profclubs, Adriano Galliani, om de degradatieregeling in de Serie A en B in dit seizoen aan te passen, wordt niet gehonoreerd. De Italiaanse voetbalbond weigert de regels gedurende het seizoen te veranderen. Het was de bedoeling van Galliani dat er niet vier maar twee clubs uit de Serie A zouden degraderen en dat er geen enkele club uit de Serie B zou verdwijnen. Met de nieuwe regeling zou een herstructurering van alle Italiaanse profcompetities worden bespoedigd. Daarbij zouden enkele belangrijke clubs als Torino (Serie A), Napoli, Genoa en Bari (Serie B) de afdaling kunnen ontlopen.
Veel clubs tekenden echter bezwaar aan tegen de wijzigingen tijdens het seizoen. "We kunnen nu net zo goed zeggen dat er niet één landstitel maar drie aan het einde van het seizoen worden uitgereikt, zodat Juve, Milan en Inter altijd zeker zijn van een scudetto", meende een tegenstander van de plannen van Galliani, die tevens de rechterhand van premier Berlusconi en vice-voorzitter van AC Milan is.
Galliani stelde een maand geleden een Serie A van veertig clubs voor, verdeeld over twee groepen van twintig. Hij moest dit onzinnige, op Amerikaanse leest geschoeide, plan meteen weer intrekken, maar stelt nu een Serie A met twintig clubs en een Serie B van vierenveertig clubs (over twee competities) voor. Het belangrijkste doel is om de inbreng van Zuid-Italië op die manier te waarborgen. Hoewel de Zuid-Italiaanse clubs een meerderheid hebben in de Serie B (in de Serie A is het zuiden alleen door Reggina vertegenwoordigd) is de strijd om promotieplaatsen vooral een zaak van clubs uit Noord- en Midden-Italië (Sampdoria, Siena, Vicenza, Ancona, Triestina en Livorno). Wanneer Reggina uit de Serie A degradeert, zou er geen enkele club ten zuiden van Rome in de Serie A overblijven.
"We moeten het zuiden redden, want dat is een belangrijke afzetmarkt voor ons product," meent Galliani, die vooral vreest dat grote steden als Napels, Bari, Salerno, Palermo en Catania verloren gaan voor het topvoetbal. De clubs uit deze steden trokken tot voor kort samen tenminste 100.000 toeschouwers bij thuiswedstrijden.
Ondertussen is er een wet in het Italiaanse parlement aangenomen die stelt dat namen en symbolen (zoals clubkleuren) van voetbalclubs gebonden zijn aan een stad, ook al zou de club zelf failliet gaan. Dit naar aanleiding van het verdwijnen van Fiorentina in de afgelopen zomer. De nieuw opgerichte club uit Florence kon niet de oude naam gebruiken en speelt onder de naam Florentia 1926 in de vierde divisie. Maar in de volksmond blijft de club Fiorentina heten. Een verzoek om de ploeg in vertrouwde paarse shirts te laten spelen (en niet in wit) wordt waarschijnlijk nu wel gehonoreerd, ondanks het verzet van de schuldeisers van het oude Fiorentina.
De wet is van belang om te voorkomen dat clubs van speelstad kunnen veranderen. Afgelopen jaar was sprake dat Venezia in zijn geheel naar Palermo zou verhuizen, tot woede van de beide supportersgroepen. De voorzitter van Venezia kocht toen een meerderheidsaandeel van Palermo, omdat hij meent dat op Sicilië de animo veel groter voor het voetbal dan in de lagunestad.
quote:Roma-Lazio zondag.
Op woensdag 5 maart 2003 13:20 schreef DIGGER het volgende:
Benieuwd of Lazio nog nadelen gaat ondervinden van de wedstrijd die ze vanavond er tussendoor gepropt krijgen voor de UEFA cup terwijl de rest zich rustig voorbereid op de komende competitieronde.
quote:Verklaring is in die zin simpel: De mensen daar hebben er minder, dus is voetbal voor hun belangrijker.
Op woensdag 5 maart 2003 16:39 schreef Frenkie het volgende:
mooi stukkieik vraag me af,leeft het voetbal in zuid-italie echt meer dan in het noorden..??
Hoe minder je hebt, hoe meer waarde je hecht aan dat wat je wel hebt, zeker als je ermee kan 'opboksen' tegen de mensen die wel wat hebben.
Daarom beleven de mensen in het zuiden het voetbal fanatieker.
quote:Van mij mag het weggehaald worden hoor.
Op woensdag 5 maart 2003 16:40 schreef El_Catalan het volgende:
Dat Centraal ervoor moet dat ? Primera Division staat ook geen centraal voor en Premier Leauge staat het erook niet voor!
Overigens vind ik de Serie A niet echt bijster interessant qua schouwspel. Tactisch gezien is het vaak genieten, maar het blijft toch zonde om 22 in potentie wereldtoppers zo vaak risicoloos te zien schuiven.
Wel altijd aardig dat er bij een klein clubje wel weer een spitsje opduikt dat aardig gaat scoren, zoals nu Di Natale en Miccoli.
quote:laat me raden, u bent ajax fan
Op woensdag 5 maart 2003 17:38 schreef methodmich het volgende:
Overigens vind ik de Serie A niet echt bijster interessant qua schouwspel. Tactisch gezien is het vaak genieten, maar het blijft toch zonde om 22 in potentie wereldtoppers zo vaak risicoloos te zien schuiven.
quote:Zaterdagavond zelfs (don't mis it)
Op woensdag 5 maart 2003 17:10 schreef Dylan Dog het volgende:Roma-Lazio zondag.
Ja dus
Zal wat worden na de toch pittige rellen in de laatste confrontatie voor de Copa Italia
quote:De recente toppers blinken juist uit kwa schouwspel, meest hebben ze alles in 1 wedstrijd, aanvallend voetbal, goals, kaarten, tot aan de rellen op de tribune aan toe
Op woensdag 5 maart 2003 17:38 schreef methodmich het volgende:
En iemand al wat gehoord van die nieuwe regel in Italie, over de nieuwe regeling omtrent non-EU spelers!?
In de Serie A, alleen het vertrek van een speler buiten de EU kan er voor zorgen dat een andere speler buiten de EU kan worden aangetrokken. Maar....clubs in de Serie B en C mogen geen enkele speler buiten de EU aantrekken.
Clubs die op het hogere niveau spelen, zoals Modena, hebben geen recht om het aantrekken van niet-EU spelers, aangezien zij geen van deze spelers in het team hebben.
Dit is echt een schande voor de Serie A! Wat verschrikkelijk oneerlijk zeg!!
Al die grote topclubs profiteren hier weer van...als Milan 10 non-EU spelers zouden hebben, zouden ze er dus via verkoop nog steeds 10 kunnen hebben. Dit in tegenstelling tot de clubs die geen van deze spelers hebben, die kunnen dus nooit te nimmer aan een speler buiten de EU komen.
Clubs als Modena, Piacenza en Atalanta kiezen ervoor om vooral voor Italiaanse spelers te gaan. Maar hun wordt nu wel het recht ontnomen om eventueel een speler buiten de EU aan te trekken om hun team toch wat te versterken.
Ik zeg, terug naar de goede tijd dat je maar 3 buitenlandse spelers mocht opstellen in het elftal!
quote:1-1 inmiddels door Cassano in de 88 minuut.
Op zaterdag 8 maart 2003 21:21 schreef DutchGooner het volgende:
0-1 voor Lazio Roma bij rust in de Romeinse derby
quote:88ste minuut pijnlijk
Op zaterdag 8 maart 2003 22:27 schreef zjroentje het volgende:[..]
1-1 inmiddels door Cassano in de 88 minuut.
quote:hey zjroen, wanneer gaat VV Born nou eens promoveren naar de eredivisie?
Op zaterdag 8 maart 2003 22:27 schreef zjroentje het volgende:[..]
1-1 inmiddels door Cassano in de 88 minuut.
quote:Hou het maar op nooit.
Op zaterdag 8 maart 2003 22:29 schreef Mobster273 het volgende:[..]
hey zjroen, wanneer gaat VV Born nou eens promoveren naar de eredivisie?
1-1 is het trouwens gebleven.
Eerder op de dag won Inter uit bij Bologna door 2 doelpunten van Recoba en eentje van Cruz voor Bologna.
quote:Inclusief 5 gele kaarten. Ouderwetse derby.
Op zaterdag 8 maart 2003 22:35 schreef Peter83 het volgende:
Rode kaarten voor Stankovic en Delvecchio in de extra tijd.
quote:Inderdaad, want ook deze derby werd weer ontsiert door pittige rellen...
Op zaterdag 8 maart 2003 22:36 schreef zjroentje het volgende:Inclusief 5 gele kaarten. Ouderwetse derby.
Morgen in de serie B Sampdoria versus Napoli
Waarom speelt Napoli in godsnaam zo vaak op Maandag?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |