ik moet namelijk voor in de badkamer een bocht maken, alleen in de winkel zijn ze alleen in rechte vorm verkrijgbaar
ik heb voor de zekerheid maar een bochtje erbij gekocht zodat mocht het niet simpel op te lossen zijn kan ik alsnog die bocht maken
any tips?
quote:ook met buigveer... kost alleen wat meer moeite, heb wel zo'n buigveer in de auto... kan je ook hard mee slaan
Op woensdag 5 maart 2003 11:55 schreef Scatty het volgende:
Ik vraag me af of het mogenlijk is om een PVC buis te buigen van zo'n 3cm doorsnee?
[afbeelding]
is daar ook een soort buigveer voor?
of moet je deze volgooien met zand en verwarmen en buigen ofzo?ik moet namelijk voor in de badkamer een bocht maken, alleen in de winkel zijn ze alleen in rechte vorm verkrijgbaar
ik heb voor de zekerheid maar een bochtje erbij gekocht zodat mocht het niet simpel op te lossen zijn kan ik alsnog die bocht maken
any tips?
wat moet je met zo'n dikke buis in je badkamer trouwens?
quote:bestaan die dingen echt?
Op woensdag 5 maart 2003 11:56 schreef TheOneAndOnly het volgende:[..]
ook met buigveer... kost alleen wat meer moeite, heb wel zo'n buigveer in de auto... kan je ook hard mee slaan
quote:Zware stoelgang
Op woensdag 5 maart 2003 11:56 schreef TheOneAndOnly het volgende:[..]
ook met buigveer... kost alleen wat meer moeite, heb wel zo'n buigveer in de auto... kan je ook hard mee slaan
quote:amateurs heet dat.....
Op woensdag 5 maart 2003 11:58 schreef Chapter_V het volgende:
warm stoken werkt nog het best, althans zo doen de monteurs dat op de zaak ook wel eens (loodgietersbedrijf) succes
quote:ja alleen als je het warm stookt en je buigt hem, dan slaat hij dubbel (dus er moet iets in.
Op woensdag 5 maart 2003 11:58 schreef Chapter_V het volgende:
warm stoken werkt nog het best, althans zo doen de monteurs dat op de zaak ook wel eens (loodgietersbedrijf) succes
quote:die zit bij ons onder de afvoer van de wasbak
[Dit bericht is gewijzigd door modestus op 05-03-2003 12:08]
denk dat het bochtje de makkelijkste oplossing is
quote:beunhaas..... daar hoort geen PVC...
Op woensdag 5 maart 2003 12:01 schreef Scatty het volgende:
die zit bij ons onder de afvoer van de wasbak
quote:zo een buis liep er al, het is alleen de afvoer, maar me moeder is zo slim om chemicalien erin te stoppen omdat deze verstop is, dus die bocht is dubbel geslagen, dus hij zit verstopt
Op woensdag 5 maart 2003 12:10 schreef Atreidez het volgende:
Die kan je ook in 45 graden krijgen, snap niet waarom je zoveel moeite zou doen om te buigen.. Die dikke buis door je badkamer is al geen gezicht, dan zal een bochtstukje dat echt niet erger maken
op den duur zie je het niet meer
van een huurhuisje kan je toch niet zoveel verwachten
quote:nee gewoon weer een witte.
Op woensdag 5 maart 2003 12:17 schreef TheOneAndOnly het volgende:
is het wel grijze strontpijp of niet?
quote:ja ik weet dat je die gele kan buigen, die worden voornamelijk in de Electro gebruikt.
Op woensdag 5 maart 2003 12:24 schreef TheOneAndOnly het volgende:
die witte pijp kan niks hebben, kan je niet eens buigen met een buigveer, dan scheurt ie net zo vrolijk open, gewoon een bocht eraan dus, maar goed, volgende keer beter uitleggen want je hebt ook gele PVC buis, das de normale buis die je kunt buigen met een buigveer... en niet witte
dacht dat het misschien kon omdat het al zo gedaan was voorheen (geen wonder dat ie dubbel geklapt is)
maar thanks, ga gelijk die buis monteren met zo een bocht
quote:volgende keer een kleurenfoto dan maar en geen zwart/wit?
Op woensdag 5 maart 2003 12:28 schreef Scatty het volgende:[..]
ja ik weet dat je die gele kan buigen, die worden voornamelijk in de Electro gebruikt.
vandaar dat ik er ook een foto bij gedaan hebdacht dat het misschien kon omdat het al zo gedaan was voorheen (geen wonder dat ie dubbel geklapt is)
maar thanks, ga gelijk die buis monteren met zo een bocht
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |