abonnement Unibet Coolblue
pi_592556
Sjonnie is vanavond te gast bij B & vD. Naast een gesprekje over 'Ja, ik wil een miljonair' gaat het natuurlijk ook over BB2.

volgens Sjonnie is BB2, na het aanvankelijke wat langzaam op gang komen, inmiddels zeker zo'n groot succes als BB1.

Hij erkent dat de onbevangenheid bij de deelnemers is verdwenen en dat er zéker 'nieuwe impulsen' nodig zijn voor BB3.

Een dag niet online is een dag niet geleefd...
pi_592567
Sjonnie was niet tevreden over Rolfje X, maar eigenlijk ook niet helemaal over Beau. Citaat: "Wat is er toch aan de hand dat de presentatoren na verloop van tijd zich tegen het programma gaan afzetten?".

Hij vond overigens de negatieve kritiek van Beau op het programma minder 'kwaadwillend' dan dat die overkwam.

Een dag niet online is een dag niet geleefd...
pi_592574
Op de vraag van B & vD waarom er toch zoveel 'ingrepen' zijn dit jaar: "Ach, regel 1 is dat BB ten allen tijde de regels kan aanpassen als het programmaverloop dat vraagt. Punt uit."

Verder: "Ga er zélf maar eens 100 dagen zitten".

Een dag niet online is een dag niet geleefd...
  donderdag 28 december 2000 @ 08:18:16 #4
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_594073
Wat zei hij nou over de casting. Ik viel er net in bij het stukje over de casting van de mensen.
pi_594078
Waar het op neer kwam was dat hij bevestigde dat hij vlak voor de start van het programma, op zaterdag 17 aug?, zelf de definitieve selectie had gemaakt. Van Dorp stelde dat John op dat moment er zes uit had gezet en vervangen had door andere toekomstige bewoners. De reden was dat de types niet in overeenstemming waren met wat John zelf voor ogen had. John beweerde dat het er maar drie waren geweest.

Ik denk dat het aantal niet zo belangrijk is. Duidelijk is wel dat John de Mol zelf, ik heb hier al eens eerder over geschreven, de dienst uit maakt als het gaat om de beslissingen bij BB.

Hij herhaalde nog eens, dat er altijd gezegd is, dat het een programmaformat is wat iedere dag, kan en zal worden bijgesteld, als hij dat wil. Dit op zich is een wezenlijk onderdeel van BB. Het maakt juist dat de bewoners nooit weten wat er nu weer boven hun hoofd hangt.

Het verblijven in het huis, op welke mannier dan ook afgeschermd van de buitenwereld, is al genoeg back to basic om de aanduiding te mogen gebruiken stelde John de Mol. Ik denk dat ik het wel met hem eens kan zijn.

  donderdag 28 december 2000 @ 09:35:27 #6
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_594115
Onwillekeurige interventies van buitenaf is voor de groep redelijk destabiliserend en dat opzich is redelijk interessant.

Plaats ik in dat kader toch ook Ed. Zou het dan toch een door de Mol verzonnen aktie zijn.

pi_594330
John kan in ieder geval goed liegen.
"De kijkcijfers waren in het begin zwakker maar staan nu gelijk met de eerste serie"

18.58 Big brother 4 575 15 *


Vorig jaar op het eind keken er 1,5 miljoen mensen.

Hier nog een stuk uit express.de

'RTL rechnet vollmundig mit 6000 Fans vor dem Container - gewagt. Denn kaum noch jemand will die Schnarchnasen beim Abhängen und Abquasseln sehen. Von fetten 3,21 Millionen nach Staffel-Start sackte die Quote auf magere 1,48 Millionen an Weihnachten. Ebrus Rauswurf wollten nur 2 Millionen sehen. An „Auszugstagen“ stand sich vor dem BB-Container lediglich eine Handvoll Unentwegter die Beine in den Bauch.

Die zweite Big-Brother-Staffel: Alle Helden vom Anfang sind raus - mit ihnen gingen Sex, Stimmung, Streitereien. Nominator Christian, Zicke Steffi und Hexe Hanka - sie sorgten für Zündstoff, machten BB zum Erlebnis. Nach ihrem Abgang dümpelte die TV-WG müde vor sich hin.'

  Moderator donderdag 28 december 2000 @ 11:57:29 #8
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_594563
quote:
Op 28 december 2000 10:50 schreef hessels1 het volgende:
John kan in ieder geval goed liegen.
"De kijkcijfers waren in het begin zwakker maar staan nu gelijk met de eerste serie"

18.58 Big brother 4 575 15 *


Dit is wel héél erg goochelen met cijfers. Als je de tendens van de laatste weken bekijkt, dan had BB2 een vaste kijkersschare van 910.000. Ik gebruik het woord 'kijkersschare', omdat die 910.000 het aantal is dat door de week altijd gehaald wordt. In het weekend zakt het steevast een beetje in, en op de donderdagavond wordt altijd minstens de 1,5 miljoen gehaald.

Dus, om nu 1 kijkcijfergegeven te gaan gebruiken van de afgelopen dagen om aan te tonen dat De Mol liegt, dat is erg kort door de bocht. Zelfs ik heb niet gekeken op 1e en 2e kerstdag. En ik weet nu nog niet precies welke dag het nou is..

Dat het wel iéts lager ligt dan vorig jaar, maar niet dramatisch, is natuurlijk ook gewoon te checken, o.a. bij de 'collega's van BigBrother2000.
Dus hier keihard over liegen heeft sowieso al weinig zin, JDM is echt te slim om dat niet in te zien.

Het aantal kijkers is in ieder geval ruim voldoende om er volgend jaar een derde Big Brother tegenaan te gooien. ]

Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  Moderator donderdag 28 december 2000 @ 12:18:15 #9
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_594672
sowwy

[Dit bericht is gewijzigd door Gert op 28-12-2000 12:19]

Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_594721
Ook al zouden ze cijfers duidelijk lager zijn dan bij BB1, dan nog is het een programma met voor Nederlandse begrippen een erg goede kijkdichtheid.
  donderdag 28 december 2000 @ 12:30:33 #11
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_594741
BB had aan het begin wat lage kijkcijfers. Die lagen soms idd rond de 4 a 5 honderdduizend. Rond het vertrek van Ed trok het wat aan zakte daarna weer effe in maar vanaf begin november ligt het rond de 910.000 en de donderdag uitzending 1.200.000
dus helemaal niet zo slecht. Dat het nu wat inzakt is ook niet zo vreemd. Er is nu geen spanning en er gebeurd niet veel. Ik ben wel benieuwd wat de cijfers zaterdag gaan doen.
  Trouwste user 2022 donderdag 28 december 2000 @ 16:08:28 #12
7889 tong80
Spleenheup
pi_595699
[quote]Op 28 december 2000 08:32 schreef tanjalies het volgende:
Waar het op neer kwam was dat hij bevestigde dat hij vlak voor de start van het programma, op zaterdag 17 aug?, zelf de definitieve selectie had gemaakt. Van Dorp stelde dat John op dat moment er zes uit had gezet en vervangen had door andere toekomstige bewoners. De reden was dat de types niet in overeenstemming waren met wat John zelf voor ogen had. John beweerde dat het er maar drie waren geweest.

Johnnie heeft dan wel een grote fout begaan.
Een goeie "Kennis" vertelde me dat zij bij de laatste geselecteerde behoorde. Ze vertelde me ook dat het vrijwel vaststond dat ze in het huis zou komen.

De donderdag van de eerste uitzending vertelde Bart op de radio dat er ook ene ..... ( privacy ) bij zat. Omdat mijn vriendin dezelfde naam heeft vertelde ik dus tegen mijn collega's dat zij er in kwam.

Nou, ik stond dus mooi voor lul.
Geen ....., maar wel ene Kim, ook blond maar in tegenstelling tot mijn vriendin zonder sex-appeal.

Een gemiste kans voor BB. John heeft dus de laatste vinger in de pap en zag liever gladde, blond geföhnde, sherry hoofden.

De Linda de Mol-look-lookalikes i.t.t het iets ordinairdere type van echt vlees en bloed.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  donderdag 28 december 2000 @ 16:11:07 #13
4613 Roache_
Troika hier, Troika daar
pi_595710
Tong80, was je Annet even vergeten? (qua hoog non-leco gehalte)
Ben te zaai voor een signature
pi_596468
JdM is een schoolvoorbeeld van het fenomeen dat je van veelvuldig cokegebruik niet dommer wordt, maar dat je selectiever put uit je geheugen.
Je weet het vaak soms nooit

pi_600381
Volgens mij hebben er gisteravond 1.600.000 mensen gekeken. Hoe bedoel je, de kijkcijfers zijn lager dan verleden jaar.
pi_600437
quote:
Op 28 december 2000 08:32 schreef tanjalies het volgende:

Het verblijven in het huis, op welke mannier dan ook afgeschermd van de buitenwereld, is al genoeg back to basic om de aanduiding te mogen gebruiken stelde John de Mol. Ik denk dat ik het wel met hem eens kan zijn.


Iets klopt er niet, Tanjalies. Meneer zit daar bij BvD zijn stiel te verdedigen als puur zakendoen, waarbij hij zijn 'produkt' verkoopt als 'entertainment'.
De rechtvaardiging daarvan, zou dan moeten zijn 'dat het gegeten wordt', met de bekende aantallen.

Maar neem nou eens een slager, die jou varkensschnitzels verkoopt. Thuis blijken het engelse BSE-koeie-levers te zijn, jij gaat terug en je krijgt als antwoord: "Tja, meneer, het format van onze slagerij houdt in, dat we te allen tijde de samenstelling van ons produkt kunnen veranderen t.o.v. van de kaartjes in de vitrine" Wat doe jij dan ? Juist - die schnitzels hem achterwaarts door de...... enz.

DAT, en alleen DAT, is al de grond van vele protesten, oa. hier, en het kan op geen enkele retorische beroeps-jargon-manier worden gerechtvaardigd. Het is gewoon beunhazerij. Punt.

  Moderator vrijdag 29 december 2000 @ 23:58:26 #17
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_600457
Och, een krankzinnige kaskraker is het misschien niet, maar ze zijn bij VOO zeker nog wel in hun nopjes met Big Brother hoor:


En om nog even op de uitspraken van JDM terug te komen, volgens mij gaan de vergelijkingen met autodealers, slagers of welke detailhandelaar niet op. Je betaalt niets van tevoren aan John de Mol. Je betaalt indirect, door mee te werken aan een hoog kijkcijfer. Bevalt het niet, dan zeg je je medewerking (=kijken) op.

De slager probeert goedkoper uit te zijn, door orgaanvlees te verkopen voor schnitzels. Maar JDM wil ons écht alleen maar plezieren, zoveel mogelijk. Blijf bij mij! Ik ben veel leuker dan het bos of de boekhandel!.


[Dit bericht is gewijzigd door Gert op 30-12-2000 00:06]

Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_600582
Laat ik het nog maar weer eens simpel samenvatten. BB is commerciële televisie, gemaakt voor een groot publiek. De kijkcijfers, ook nu, ook al zijn ze lager, tonen dat aan.

Dat ze wat lager zijn is niet meer dan normaal. Ieder programma wat ooit, waar dan ook ter wereld, vergelijkbaar van start is gegaan, verliest daarna een gedeelte van zijn kijkers. Bij een gebleken succes, probeert men zo veel als mogelijk de wens van de kijker te blijven volgen. Het soapconcept.

Wat we dit jaar bij BB2 zien, is de vorm die voldoet aan de tussentijds gemeten wens van de doelgroep. Een realsoap is zijn TV principe niet anders als een echte soap.

Die gene die uit welke overtuiging dan ook, heftig protesteren tegen het programma, of onderdelen daar uit, behoren, tot de voor de makers niet interessante doelgroep. Dit is geen verwijt, maar een gegeven. En dat is nu juist wat Fok zo leuk maakt.

.

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')