abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8869648
hoi

ik wou graag weten hoe je kaas kan bakken.
ik bedoel dus die gebakken kaas die ook weleens op kaascroisantjes ligt. ik heb al een paar dingen geprobeerd (bakken in een pan met boter enzo) maar dat lukt niet echt. ik zat er ook over te denken om een dikke laag paneermeel (zodat het niet aanbakt/vastkleeft) op zilverfolie te doen, daar geraspte kaas op en dat in de oven. dan zit er natuurlijk wel een beetje paneermeel aan de gebakken kaas maar dat boeit niet zoveel.
maar als iemand een beter idee heeft of weet hoe het echt moet, graag

pi_8869654
oven
pi_8869690
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 21:36 schreef Logician het volgende:
oven
ja dat heb ik ook al geprobeerd maar dat word 1 grote smeerboel/plakzooi. zelfs met boter of olijfolie
  dinsdag 4 maart 2003 @ 21:45:16 #4
3658 _joepie_
Blijft zoeken.. en zal vinden.
pi_8869897
je moet niet te jonge kaas hebben, belegen of extra belegen is het beste, vervolgens die kaas ff in de melk met ei dopen en daarna in de paneermeel doen, dit 2x doen en je hebt een krokant korstje om de kaas. Niet te lang bakken want dan loopt de kaas eruit.
Happiness is like a butterfly sitting on your hand..beautiful and fragile..when it flies away..you never know whether it might return one day..
  dinsdag 4 maart 2003 @ 21:45:53 #5
8266 drLiter
Wil je een plastic zakje?
pi_8869923
ZOek maar ff naar het recept van saganaki
Liter ponders the consequences of the modern globally connected society on the fertility of the western male population
pi_8869953
Je kan zo'n velletje (voor vetvrij bakken) kopen bij Blokker en dan kaas bakken, lekker hoor!

groetjes Dutchasia

A great pleasure in life is doing what people say you cannot do!!!
pi_8870168
Gewoon plakjes kaas in een koekepan bakken, zonder boter of olie.
Het gaat eerst plakken en lijkt helemaal mis te gaan, maar even geduld en je steekt het zo los met een houten spatel ofzo.
Ook heel lekker om er een ei overheen te bakken!
Zolang er was is, is er leven.
pi_8870347
bedoel je dat je streepjes kaas krijgt, die je ergends overheen kan doen.. of zo op eten? zeg maar alsof er wat kaas aan de rand van je ovenschaal bleef zitten,en lekker knapperig werd?
In dat geval. Bakpapier nemen, beetje kaas raspen,
goed versprijden en in de oven op een graad of 200, bakt niet aan, en lekker knapperig. wel opletten dat het niet verbrand!
sub/
  dinsdag 4 maart 2003 @ 22:10:17 #9
18772 pos
@@sweet@@
pi_8870510
Snijd de kaas in plakken van 7 cm lang en 1 cm breed. Spoel de plakken af onder de koude kraan en dep ze droog met keukenpapier. Strooi meel en daarna peper op een snijplank. Wentel de plakken kaas door de bloem en peper.

Verhit de olie in een braadpan en schud overtollige bloem van de kaasplakken. Bak de plakken aan beide kanten 2 tot 3 min. Leg ze op een warme schaal en verwijder zo nodig overtollig vet met keukenpapier.

But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
pi_8893375
mischien moet je het is proberen om het folie in te smeren met boter?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')