abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8866385
Mogwai, toch één van de beste post-rock bands naar mijn mening, staat in de Melkweg op 29 mei 2003. Wie gaat? ¤12,50 een kaartje. Ik ga zeer waarschijnlijk!
pi_8866528
Ik hoop dat ze live beter zijn dan op de plaat, ik snap niet dat die band zo bejubeld wordt in semi-hippe kringen. Ik heb 'Come on die young' maar die komt echt zelden de hoes uit. Drie kwartier lang luisteren naar amateuristisch aandoend gitaargepiemel, het is net alsof die gitarist alleen maar z'n gitaar aan het stemmen is. Maar dan een uur achter elkaar, vergeleken met Tortoise of GYBE behoren ze wat mij betreft niet eens tot de sub-top in postrock.

Maar goed, evengoed veel plezier hoor.

-edit: typo

[Dit bericht is gewijzigd door Zander op 04-03-2003 20:50]

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_8866553
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 19:40 schreef Zander het volgende:
Ik hoop dat ze live beter zijn dan op de plaat, ik snap niet dat die band zo bejubeld word in semi-hippe kringen. Ik heb 'Come on die young' maar die komt echt zelden de hoes uit. Drie kwartier lang luisteren naar amateuristisch aandoend gitaargepiemel, het is net alsof die gitarist alleen maar z'n gitaar aan het stemmen is. Maar dan een uur achter elkaar, vergeleken met Tortoise of GYBE behoren ze wat mij betreft niet eens tot de sub-top in postrock.

Bedankt Heh ik zou juist denken dat mensen GYBE gitaargepiemel en stemmende gitaristen vinden... GYBE ook een erg goede band trouwens, spelen ook leuk live (zittend met peuk in de mond, met schroevendraaiers op de gitaarsnaren en dergelijke)

- zet Come On Die Young nog eens op -

pi_8868310
Mogwai live is te gek (op cd ook trouwens). Maar neem wel oordopjes mee, want ze spelen HARD. Na hun optreden in Paradiso vorig jaar heb ik 2 dagen met een piep in m'n oren rondgelopen. Was even bang voor een gehoorbeschadiging, maar alles doet het gelukkig nog.
'Trying is the first step towards failure' - Homer
  dinsdag 4 maart 2003 @ 21:23:43 #5
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_8869330
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 19:40 schreef Zander het volgende:
Ik hoop dat ze live beter zijn dan op de plaat, ik snap niet dat die band zo bejubeld wordt in semi-hippe kringen. Ik heb 'Come on die young' maar die komt echt zelden de hoes uit. Drie kwartier lang luisteren naar amateuristisch aandoend gitaargepiemel, het is net alsof die gitarist alleen maar z'n gitaar aan het stemmen is. Maar dan een uur achter elkaar, vergeleken met Tortoise of GYBE behoren ze wat mij betreft niet eens tot de sub-top in postrock.

-edit: typo

Ik ben zelf maar mondjesmaat met het werk van Mogwai bekend (heb er verder geen CD's van, maar ken wel een deel van hun werk; zitten wel leuke nummers bij, zoals Summer, My Father, my King, Mogwai Fear Satan en Christmas Steps), maar één van mijn Mogwai minnende vrienden is zelf ook niet echt enthousiast over Come on Die Young; alleen de eerste plaat (Young Team) en verder nog wat E.P.'s vond hij persoonlijk ècht goed. Hun latere werk schijnt toch wat minder te zijn dan het vroegere, en Come on Die Young is klaarblijkelijk juist één van de minste Mogwai-platen. Maar goed, dit is maar "van horen zeggen" wijsheid, dus zeer zeker niet de hoogste waarheid.

[Dit bericht is gewijzigd door Grobbel op 04-03-2003 23:21]

pi_8875298
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 20:47 schreef Jazpurs het volgende:
Mogwai live is te gek (op cd ook trouwens). Maar neem wel oordopjes mee, want ze spelen HARD. Na hun optreden in Paradiso vorig jaar heb ik 2 dagen met een piep in m'n oren rondgelopen. Was even bang voor een gehoorbeschadiging, maar alles doet het gelukkig nog.
ja inderdaad als ik weer ga dan neem ik ook zoiezo ook oordopjes mee, want ik kan echt veel aan maar dat ging echt te ver gewoon ik heb continu mn oren dicht staan houden en dan klonk t best goed maar ik kreeg echt kramp in mn armen hihi...
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  woensdag 5 maart 2003 @ 01:28:03 #7
3878 Vork
Manisch creatief
pi_8875442
Nu vind ik overgens Rock Action ook een hele leuke plaat. ooit voor 4 euro ergens meegenomen en nog altijd plezier van. Ik zag dit concert vandeweek al staan en ik zou er graag heen willen, maarjah keuzes keuzes.

En over dat hard spelen, ja oordopjes, da's een goed punt, na Opeth vanavond zaldanwelweer twee weken slecht horen worden. Dat had ook wel wat zachter gemogen. Of ze moesten eens wat meer ruimte vrijmaken zodat ik een beetje bij die boxen weg kon komen.

pi_8877337
Ik ben nu drie keer naar Mogwai geweest, Melkweg, LowLands en de Paradiso. Ben niet een enorme fan maar vind hun optredens wel erg indrukwekkend. De eerste keer dacht ik, wat zijn dat voor hooligans, allemaal een Celtic shirt aan kalig hoofd! En dan zulke sferische muziek. En dat harde is ook wel fascinerend, het is eigenlijk te hard en eigenlijk wil je weglopen maar dat doe je dan toch weer niet. En het isoleerd je, ik bedoel praten heeft geen zin en je bent alleen maar bezig met die muziek die wel mooi is maar zo f*cking hard. Erg leuk vind ik dat. Dat harde is overigens wel eerder gedaan door bandjes (namen schieten me even niet te binnen). Maar een Mogwai concert moet je een keer meegemaakt hebben!
Aldus.
pi_8879286
Joepie!
Hoei, de voorverkoop is al begonnen.
Hopelijk krijg ik een paar mensen mee
pi_8884243
Ik ben de laatste tijd nogal in de ban van muziek als Mogwai, GYBE en Sigur Ros. Het lijkt me echt fascinerend om dit soort muziek live mee te maken. Ik moet ff kijken of ik naar Mogwai ga, ivm financiële problemen.
pi_8884691
ooooh, vet..
*noteert* ga ik zeker heen
pi_8890530
Moogwai
Moguai
Mogwai

ik wod gek van die namen

Its an Emotional Thing...one that you can lose yourself with in total euphora, its hard to describe..you have to experience it, feel it
  dinsdag 11 maart 2003 @ 22:26:23 #13
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_9049473
Ik heb me in ieder geval net laten overhalen door die Mogwai-fan binnen mijn vriendenkring om met hem en een paar anderen er ook heen te gaan, dus ik zal er dan ook zijn. En na mijn Godspeed ervaring van vorig jaar lijken oordopjes me inderdaad geen overbodige luxe.
pi_9107935
Niemand meer?
pi_9119910
Heb mijn kaartje ook binnen, dus ik ben ook present
pi_10297673
als ik nog ergens een flinke financiele meevaller voor die datum krijg ga ik wel (kijkt belastingdienst vriendelijk aan), maar ik vrees van niet.
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_10299606
Moet ik heen
Heb geen geld
  donderdag 29 mei 2003 @ 18:23:42 #19
3878 Vork
Manisch creatief
pi_10759007
Nou zijn er nog mesnen die ik daar straks ook aantref?.. Ik verteek zodadelijk richting Amsterdam
pi_10767953
En? Was het als "van ouds"? (tuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuut)
Aldus.
pi_10768040
Ik heb ze gezien op Lowlands 2001
Die muziek stond echt wel TE HARD...

Iedereen vooraan stond ook met de handen op hun oren

Maar naar nader inzien van hun logo d8 ik dat dat wel de bedoeling moest zijn!
Nou ik vond ze best saai en kwamen niet erg enthousiast over.

vrijdag 30 mei 2003 @ 13:07:16 #22
9983 pulse80
we weten niks
pi_10770937
ik vond het wel erg vet gisteren Part Chimp was ook superkoel, jammer dat daar geen cd's van te koop waren..
I am not here. this is not happening.
  maandag 2 juni 2003 @ 11:09:31 #23
3878 Vork
Manisch creatief
pi_10821738
Ik vond het best ok eigenlijk... of het hard was.. geen idee, vastwel maar ik had oordoppen in en stond helemaal vooraan (je moet toch wat).. Part Chimp was idd ook wel grappig.

ik heb me iig prima vermaakt daar

pi_10854634
Ik vond het echt allemachies mooi. Hypnotiserend bijna.
Het rare is dat ik bijna geen last van m'n oren had na afloop, terwijl al m'n vrienden zo'n beetje nu nog een piep horen. En we stonden bijna helemaal vooraan.
Part Chimp vond ik wel kut.
  dinsdag 3 juni 2003 @ 16:37:15 #25
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_10854802
Part Chimp was inderdaad wel een beetje hit & miss; sommige nummers waren wel aardig, met andere nummers waren ze effectiever dan Uri Geller in het laten kromtrekken van bepaalde dingen (in dit geval voornamelijk tenen ).
Mogwai was daarentegen best goed; al was ik toch blij dat ik oordopjes droeg. De lengte van de set was korter dan ik dacht, maar dat was niet echt een slecht iets; ik had niet echt het idee dat ik wat miste naderhand. Stond trouwens zelf ergens op het balkon.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')