alleen als het teringwarm is kan ik me er iets bij voorstellen
quote:bananen worden veel sneller rijp maar ook bruin (en natuurlijk uiteindelijk bedorven) in de koelkast.. dus als je ze snel rijp wilt hebben leg je ze erin; als je ze langer wilt bewaren laat je ze eruit (het zijn tropische vruchten die horen eigenlijk niet in de koelkast).
Op dinsdag 4 maart 2003 17:02 schreef rthls het volgende:
Moeten bananen wel of niet in de koelkast? Wij hebben ze altijd wel in de koelkast, maar ik vraag me af of dit wel goed is.
quote:Offtopic: Geen bananen en geen koelkast?
Op dinsdag 4 maart 2003 17:03 schreef 2Mini het volgende:
ik heb ze niet
Ontopic: Ik bewaar ze gewoon in de fruitmand.
[Dit bericht is gewijzigd door r1_NL op 04-03-2003 17:12]
quote:Ik wel. gelukkig
Op dinsdag 4 maart 2003 17:03 schreef 2Mini het volgende:
ik heb ze niet
Ligt eraan als je ze binnen 3 dagen toch opeet (zoals hier bij mij thuis) kan je ze net zo goed in fruitschaal leggen anders zou ik ze in de koelkast doen, en vooral met warm weer.
quote:als ze snel zouden rotten dan hadden ze nooit de tocht overleefd via vliegtuig/boot
Op dinsdag 4 maart 2003 17:07 schreef Vanquish het volgende:
Ik werk in een supermarkt op de groente-afdeling, en bananen mogen nooit de koelcel in.
Als het in het magazijn te warm wordt, moeten ze naar een koelere plaats, maar nooit in de koelcel, daar gaan ze snel van rotten...
Ik heb ook op de groente afdeling gewerkt en daar gingen de bananen doorgaans niet in de koeling nee. Maar thuis kan je dat wel doen als je
ze voor langere tijd toch niet gaat op eten.
In principe +/- < 10 C is voldoende om het rijpingsprocess te stoppen.
Het ligt er aan dus wat je wil.
Lang bewaren. Koop dan nog niet rijpe bananen. En flikker ze de koeling in. Zijn ze wel rijp. En klaar om te eten. Dan is het niet echt nodig. Maar het kan wel.
Mijn neef is vrachtwagenchauffeur en die hoort nog wel eens van dit soort dingen. Als bananen verscheept worden zijn ze nog diepgroen, en dus niet te eten. Maar in het schip gooien ze er een paar dozen appels bij om ervoor te zorgen dat de bananen rijp zijn voor de verkoop als ze aankomen in het land van bestemming.
Maar als ze dus al rijp of bijna rijp zijn om te eten moet je er natuurlijk geen appels meer bijleggen, gaat het rijpingsproces nog sneller en zijn ze zo bruin en niet meer te eten.
Goed onthouden he
quote:Wat een lompe redenering, dat het groeit in een warme omgeving wil niet gelijk zeggen dat het niet koel bewaard moet/kan/mag worden. Anders zou je zowat alles buiten de koelkast kunnen bewaren.
Op woensdag 5 maart 2003 18:56 schreef Solitarias het volgende:
Waar groeien bananen? In de tropen! Is het daar koud gelijk in een koelkast??
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |