abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8862422
Beste mensen,

Ik wil volgend jaar het Profiel Natuur en Gezondheid gaan doen op het VWO. Nou raadt mijn Wiskunde lerares het mij af,:? omdat ik een 6 sta voor wiskunde. Heeft ze gelijk? Of is het best te doen, zolang je er hard voor werkt?

Graag uw reactie,

They laugh because I'm different; but I laugh because there all the same
pi_8862471
Nou, als je dit in PTA post stel ik voor dat je eerst maar eens gaat proberen je basisschool af te ronden.
O+. Ripley. O+.
pi_8862473
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 16:32 schreef Toot het volgende:
Beste mensen,

Ik wil volgend jaar het Profiel Natuur en Gezondheid gaan doen op het VWO. Nou raadt mijn Wiskunde lerares het mij af,:? omdat ik een 6 sta voor wiskunde. Heeft ze gelijk? Of is het best te doen, zolang je er hard voor werkt?

Graag uw reactie,

Het is volgens mij wel te doen, je moet dan wel erg hard werken maar dat hoeft geen probleem te zijn. Ik doe zelf trouwens E&M met Wis A1,2. Het enige verschil is in de 4e (daar heb je het over neem ik aan) dat B harder werkt uit het zelfde boek.
pi_8862475
en dat in PTA
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
  Eindredactie Games dinsdag 4 maart 2003 @ 16:34:24 #5
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_8862478
wat sta je voor scheikunde en bio en natuurkunde..ook 6en? dan zou ik het persoonliojk porberen en heel hard je best doen..want het is wel veel moeilijker dan dat je het nu hebt
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_8862489
Hangt er vanaf of je nu niks uitvoerd of dat je je nu uit de naad werkt. Als je nu specifiek moeite hebt met de wiskunde B delen van de stof dan zou ik het afraden maar als dat net als de rest best te doen is voor je: why not?
Gapen werkt aanstekelijk weet je!
pi_8862496
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 16:34 schreef ThaFreak het volgende:
en dat in PTA
Humm, true as a cow. Ben vergeten het juiste forum te kiezen. Kan ik dat nog wijzigen, of komt er nu een schopje?
pi_8862559
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 16:35 schreef chip_h het volgende:
Hangt er vanaf of je nu niks uitvoerd of dat je je nu uit de naad werkt. Als je nu specifiek moeite hebt met de wiskunde B delen van de stof dan zou ik het afraden maar als dat net als de rest best te doen is voor je: why not?
Ik doe nu eigenlijk geen zak. Maar ik wat geeft mij de garantie dat ik volgend jaar wel motivatie heb? En mis ik geen basis als ik nu niet goed presteer?
  Official ESF Kreviewer dinsdag 4 maart 2003 @ 16:38:41 #9
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_8862598
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 16:37 schreef Toot het volgende:

[..]

Ik doe nu eigenlijk geen zak. Maar ik wat geeft mij de garantie dat ik volgend jaar wel motivatie heb? En mis ik geen basis als ik nu niet goed presteer?

als je geen zak doet dan geef ik je weinig kans op het vwo de komende jaren.
pi_8862616
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 16:35 schreef Toot het volgende:

[..]

Humm, true as a cow. Ben vergeten het juiste forum te kiezen. Kan ik dat nog wijzigen, of komt er nu een schopje?

Moet je ff wachten op Kreator.. en die zal je wel meteen een perm ban geven voor PTA

Maare, met een zesje kun je best wel NG doen hoor... als je voor de andere "exacte" vakken wel een beetje goed scoort.

pi_8862661
wis b op vwo sucks echt hard, havo was te doen!
pi_8862843
Hmz, mijn ervaring is dat je het niet moet onderschatten... Heel veel mensen in mijn N-klas vonden wiskunde B al meteen tegenvallen. Maar goed, het ligt er inderdaad een beetje aan met welke onderdelen van wiskunde je moeite hebt... Bepaalde dingen komen nl. vooral bij wiskunde B voor, en andere juist bij wiskunde A...
Hoe sta je voor natuurkunde en scheikunde?
Are you pondering what I'm pondering?
pi_8862901
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 16:38 schreef ChRoNiC het volgende:
roger that
Gapen werkt aanstekelijk weet je!
  dinsdag 4 maart 2003 @ 18:24:48 #15
45981 InWonderland
The wind blew an invocation...
pi_8864902
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 16:38 schreef ChRoNiC het volgende:

[..]

Tja ach, ligt er maar net aan...kan je goed tekstverklaren? Heb je een goed gevoel voor wiskunde? Zo ja, dan is N&G een eitje voor je op VWO ....
Als je nu geen zak doet, maar wel het idee hebt dat je het allemaal kan als je je best doet, dan moet je gewoon wis B nemen...tis niet onmogelijk om dat vak te doen hoor....Kijk idd goed naar hoe je staat voor natuurkunde en scheikunde, bekijk vervolgens hoe het komt dat je een 6 staat voor wiskunde. (probeer gewoon een hoofdstuk echt je best te doen, je te verdiepen in de stof en kijk dan hoe het gaat, of je het kan/snapt), dat zal je misschien een hoop leed besparen..als je er niet echt uitkomt, dan moet je het gewoon proberen als je het wilt. Je kan best makkelijk trugstappen naar wis A12...zorg er wel voor dat je dan economie enzo in eerste instantie als keuze vakken kiest, zodat je nog op E&M of C&M kan trugvallen.
Succes!
There are more things in heaven and earth, than are dreamt of in your philosophy
pi_8866651
Mijn traject wat wiskunde betreft:
Was er goed in, op school was ik de beste met de kangeroe wedstrijd (ooit), haalde tot de derde echt goede cijfers, en toen begon de ellende.

In de vijfde blijven zitten door (vooral) wiskunde. Nu in de zesde gaat het nog steeds niet best maar ga misschien wel door met een andere wiskunde wedstrijd .

Wiskunde B(vooral 2) is echt wel zwaar en gaat best ver. Als je voor de vierde al problemen hebt......... :x

Ik ben geen uizondering want met de terugave van de cijfers komen door de hele klas verspreid een flink aantal TOTO-uitslagen door.

Daar staat tegenover dat je met N&G(met wiskunde B1,2) of N&T je echt overal terecht kan. Je kan het zo gek niet bedenken of ze laten je wel toe met dat profiel, zelfs voor een studie Aarderijkskunde hoewel je dat niet in je pakket hoeft te hebben. Daar komt bij dat ik wel [strike]vrij[/strike] lui ben geweest en de toetsen bij ons op school ook nog eens van een abnormaal hoog niveau waren/zijn, en er zijn altijd enkele blagen die het toch voor elkaar krijgen om hoge cijfers te halen, maar dat is talent.

Wiskunde B,1 is wel iets beter te doen maar scheelt niet heel veel, als je er niet goed in bent kan dat echt heel vervelend worden.

dinsdag 4 maart 2003 @ 21:45:05 #17
2653 ks_choice
Ja, mijn keus ja!
pi_8869887
Of je N&G kan halen hangt natuurlijk niet alleen van wiskunde B1 af. Dus zoals al terecht is opgemerkt moet je ook naar je andere profielvakken kijken. Als je daar ook niet al te sterk staat (6jes of zo) wordt het een zware klus. Het tempo en het niveau schieten in de bovenbouw enorm omhoog. Je cijfers zullen dus niet vanzelfsprekend hetzelfde blijven, maar kunnen best een paar punten zakken.

Wat wiskunde betreft: Ik kijk voor mijn leerlingen vaak naar de hoofdstukken die over formulerekenen gaan. Denk dan bv. aan het oplossen van kwadratische vergelijkingen, hoofdstuk over parabolen, het rekenen met parameters, het verschuiven van grafieken, etc. Als dat allemaal lukt heb je waarschijnlijk wel kans, als je tenminste ook goed gemotiveerd bent. Als deze onderwerpen je moeilijk af gingen en/of als je niet een sterke reden hebt om N&G te willen doen raad ik het leerlingen vaak af. (Met een 6)

Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan.
pi_8878418
en onderschat het effect van je leraar niet! had in 3havo een man die niet kon uitleggen, en ik die shit maar niet snappen en moeilijk en veel 5-6 en ik maar met heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel moeite het vak gehaald. Toen kwam ik bij een leraar (4-5H) die wel kon uitleggen en dat goed deed (man nam ook alle tijd van de wereld, want we zaten met 12 man die het niet snapte)! tja heb uiteindelijk wle een 5 gehad voor mijn eindexamen maar dat was voornamelijk vanwege 1 tentame: dat was een 3! verder alles toen goed gehaald.
Dus kijk ook even van wie je les gaat krijgen en of je die persoon snapt!
Danmark... more usefull every day!
pi_8886904
Idd, vorig jaar stond ik een 5 ...ik deed best wel mijn best..maar uitleg snapte ik nooit...Die leraar had geen enkel vertrouwen ook in mij.
Ik heb dus maar Wis A genomen..op dit moment sta ik een 7.7 en baal ik er wel van..
Ik weet niet of het de rest van het jaar het nog goed gaat, maar het blijkt dat nu wel dat ik niet helemaal een wisk-leek ben...
Leraar
pi_8888041
wiskunde a en wiskunde b is echt totaal niet met elkaar te vergelijken hoor.

Maar je moet gewoon in de vierde goed je best doen voor wiskunde zodat je de BASIS snapt... dan komt het allemaal wel goed.
Als je in de vierde net overgaat, dan wordt het in de vijfde echt kut, en in de zesde nog kutter.

woensdag 5 maart 2003 @ 15:53:08 #21
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_8888070
wat ik heb gedaan was, wiskunde a als extra vak te nemen (ja toen nog een 8ste vak) en gewoon wiskunde b te volgen. Nou dat ging wel met pijn en moeite en wiskunde a heb ik zodoende nooit eindexamen in gedaan
pi_8891460
Wiskunde B is goed te doen.

Als je wiskundig inzicht hebt hoef je weinig voor dat vak te doen.
Heb je geen wiskundig inzicht maar werk je er wel goed voor (that includes: sommen maken!), dan haal je echt wel een 6.

pi_8891576
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 15:53 schreef Fliepke het volgende:
wat ik heb gedaan was, wiskunde a als extra vak te nemen (ja toen nog een 8ste vak) en gewoon wiskunde b te volgen. Nou dat ging wel met pijn en moeite en wiskunde a heb ik zodoende nooit eindexamen in gedaan
In de 2e fase ligt dat iets moeilijker. Je kunt niet echt losse vakken kiezen, alleen hele pakketten. Als je wiskunde A wilt in plaats van B, zit daar meteen een economie- of een cultuurprofiel aan vast. Je kunt naast een B-profiel misschien wel wiskunde A kiezen, maar je kunt B nooit laten vallen, want dat hoort bij je profiel. De enige manier om een van je profielvakken te laten vallen, is overstappen naar een ander profiel. Dat kan tussen de twee profielen binnen de natuurstroom best gemakkelijk, omdat die ongeveer dezelfde vakken hebben, maar als je wiskunde B wilt inruilen voor wiskunde A, moet je overstappen van natuur naar maatschappij, en dat ligt een stuk moeilijker omdat de maatschappijstroom wel veel andere vakken heeft dan de natuurstroom (bijvoorbeeld economie of geschiedenis) die je dan erbij moet nemen, waar je al veel stof van gemist hebt in de tijd dat je nog in de natuurstroom zat. De enige manier om dat te kunnen doen zou zijn om meteen in de vierde klas al een dubbel profiel te nemen (bijvoorbeeld Economie en Maatschappij & Natuur en Gezondheid), maar dan krijg je veel te veel vakken tegelijk.
Kortom, je kunt beter vóór de vierde klas de goede stroom kiezen, scheelt een hoop moeite.
Are you pondering what I'm pondering?
  donderdag 6 maart 2003 @ 08:01:18 #24
28317 aca
bzzz bzzz tjsoef
pi_8903271
gewoon wiskunde doen. Ik had in de 3e een 7tje, en ging fluitend door 4-5-6 VWO.
pi_8915656
Zou het maar gewoon kiezen hoor, ik heb altijd een 6 gehad voor wiskunde (behalve in de 3e een 8), en ik heb gewooon NT gekozen. Nu had ik wel het voordeel dat de andere vakken me erg makkelijk afgingen zodat ik veel tijd aan Wiskunde kon besteden maar als je je best doet lukt het echt wel. Heb uiteindelijk na altijd een zes te hebben gestaan een zeven gehaald op mijn diploma dus met inzet komt je een heel eind.
pi_8917551
En ik heb mensen gezien die bijles namen, keihard werkten, alle tijd praktisch besteden aan wiskunde en nog steeds een 4,5 terugkregen. Als je zeker weet dat je natuurkunde en scheikunde helemaal aankan, kan je misschien net een vijfje halen voor wiskunde. Althans, zo was het bij ons.

Het hangt heel erg af van je leraar, maar onderschat het absoluut niet. Een stuk of 10 mensen van E&M hadden Wiskunde B gekozen, en slechts 2 bleven daar uiteindelijk. Overigens was bij ons B2 makkelijker naar het schijnt, maar ik heb alleen B1 gehad. Ik raad het je iig af als je een 6 staat, maar ik weet niet hoeveel je nu eraan werkt enzo. Echter, dat je er echt HARD voor moet werken lijkt me duidelijk als je het toch zou doen.

"Kut-Marokkanen", zei deze geintegreerde VVD-er.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')