Ik wil volgend jaar het Profiel Natuur en Gezondheid gaan doen op het VWO. Nou raadt mijn Wiskunde lerares het mij af,:? omdat ik een 6 sta voor wiskunde. Heeft ze gelijk? Of is het best te doen, zolang je er hard voor werkt?
Graag uw reactie,
quote:Het is volgens mij wel te doen, je moet dan wel erg hard werken maar dat hoeft geen probleem te zijn. Ik doe zelf trouwens E&M met Wis A1,2. Het enige verschil is in de 4e (daar heb je het over neem ik aan) dat B harder werkt uit het zelfde boek.
Op dinsdag 4 maart 2003 16:32 schreef Toot het volgende:
Beste mensen,Ik wil volgend jaar het Profiel Natuur en Gezondheid gaan doen op het VWO. Nou raadt mijn Wiskunde lerares het mij af,:? omdat ik een 6 sta voor wiskunde. Heeft ze gelijk? Of is het best te doen, zolang je er hard voor werkt?
Graag uw reactie,
quote:Humm, true as a cow. Ben vergeten het juiste forum te kiezen. Kan ik dat nog wijzigen, of komt er nu een schopje?
Op dinsdag 4 maart 2003 16:34 schreef ThaFreak het volgende:
en dat in PTA![]()
quote:Ik doe nu eigenlijk geen zak. Maar ik wat geeft mij de garantie dat ik volgend jaar wel motivatie heb? En mis ik geen basis als ik nu niet goed presteer?
Op dinsdag 4 maart 2003 16:35 schreef chip_h het volgende:
Hangt er vanaf of je nu niks uitvoerd of dat je je nu uit de naad werkt. Als je nu specifiek moeite hebt met de wiskunde B delen van de stof dan zou ik het afraden maar als dat net als de rest best te doen is voor je: why not?
quote:als je geen zak doet dan geef ik je weinig kans op het vwo de komende jaren.
Op dinsdag 4 maart 2003 16:37 schreef Toot het volgende:[..]
Ik doe nu eigenlijk geen zak. Maar ik wat geeft mij de garantie dat ik volgend jaar wel motivatie heb? En mis ik geen basis als ik nu niet goed presteer?
quote:Moet je ff wachten op Kreator.. en die zal je wel meteen een perm ban geven voor PTA
Op dinsdag 4 maart 2003 16:35 schreef Toot het volgende:[..]
Humm, true as a cow. Ben vergeten het juiste forum te kiezen. Kan ik dat nog wijzigen, of komt er nu een schopje?
Maare, met een zesje kun je best wel NG doen hoor... als je voor de andere "exacte" vakken wel een beetje goed scoort.
quote:roger that
Op dinsdag 4 maart 2003 16:38 schreef ChRoNiC het volgende:
als je geen zak doet dan geef ik je weinig kans op het vwo de komende jaren.
quote:Tja ach, ligt er maar net aan...kan je goed tekstverklaren? Heb je een goed gevoel voor wiskunde? Zo ja, dan is N&G een eitje voor je op VWO ....
Op dinsdag 4 maart 2003 16:38 schreef ChRoNiC het volgende:[..]
als je geen zak doet dan geef ik je weinig kans op het vwo de komende jaren.
In de vijfde blijven zitten door (vooral) wiskunde. Nu in de zesde gaat het nog steeds niet best maar ga misschien wel door met een andere wiskunde wedstrijd .
Wiskunde B(vooral 2) is echt wel zwaar en gaat best ver. Als je voor de vierde al problemen hebt......... :x
Ik ben geen uizondering want met de terugave van de cijfers komen door de hele klas verspreid een flink aantal TOTO-uitslagen door.
Daar staat tegenover dat je met N&G(met wiskunde B1,2) of N&T je echt overal terecht kan. Je kan het zo gek niet bedenken of ze laten je wel toe met dat profiel, zelfs voor een studie Aarderijkskunde hoewel je dat niet in je pakket hoeft te hebben. Daar komt bij dat ik wel [strike]vrij[/strike] lui ben geweest en de toetsen bij ons op school ook nog eens van een abnormaal hoog niveau waren/zijn, en er zijn altijd enkele blagen die het toch voor elkaar krijgen om hoge cijfers te halen, maar dat is talent.
Wiskunde B,1 is wel iets beter te doen maar scheelt niet heel veel, als je er niet goed in bent kan dat echt heel vervelend worden.
Wat wiskunde betreft: Ik kijk voor mijn leerlingen vaak naar de hoofdstukken die over formulerekenen gaan. Denk dan bv. aan het oplossen van kwadratische vergelijkingen, hoofdstuk over parabolen, het rekenen met parameters, het verschuiven van grafieken, etc. Als dat allemaal lukt heb je waarschijnlijk wel kans, als je tenminste ook goed gemotiveerd bent. Als deze onderwerpen je moeilijk af gingen en/of als je niet een sterke reden hebt om N&G te willen doen raad ik het leerlingen vaak af. (Met een 6)
Maar je moet gewoon in de vierde goed je best doen voor wiskunde zodat je de BASIS snapt... dan komt het allemaal wel goed.
Als je in de vierde net overgaat, dan wordt het in de vijfde echt kut, en in de zesde nog kutter.
Als je wiskundig inzicht hebt hoef je weinig voor dat vak te doen.
Heb je geen wiskundig inzicht maar werk je er wel goed voor (that includes: sommen maken!), dan haal je echt wel een 6.
quote:In de 2e fase ligt dat iets moeilijker. Je kunt niet echt losse vakken kiezen, alleen hele pakketten. Als je wiskunde A wilt in plaats van B, zit daar meteen een economie- of een cultuurprofiel aan vast. Je kunt naast een B-profiel misschien wel wiskunde A kiezen, maar je kunt B nooit laten vallen, want dat hoort bij je profiel. De enige manier om een van je profielvakken te laten vallen, is overstappen naar een ander profiel. Dat kan tussen de twee profielen binnen de natuurstroom best gemakkelijk, omdat die ongeveer dezelfde vakken hebben, maar als je wiskunde B wilt inruilen voor wiskunde A, moet je overstappen van natuur naar maatschappij, en dat ligt een stuk moeilijker omdat de maatschappijstroom wel veel andere vakken heeft dan de natuurstroom (bijvoorbeeld economie of geschiedenis) die je dan erbij moet nemen, waar je al veel stof van gemist hebt in de tijd dat je nog in de natuurstroom zat. De enige manier om dat te kunnen doen zou zijn om meteen in de vierde klas al een dubbel profiel te nemen (bijvoorbeeld Economie en Maatschappij & Natuur en Gezondheid), maar dan krijg je veel te veel vakken tegelijk.
Op woensdag 5 maart 2003 15:53 schreef Fliepke het volgende:
wat ik heb gedaan was, wiskunde a als extra vak te nemen (ja toen nog een 8ste vak) en gewoon wiskunde b te volgen. Nou dat ging wel met pijn en moeite en wiskunde a heb ik zodoende nooit eindexamen in gedaan
Het hangt heel erg af van je leraar, maar onderschat het absoluut niet. Een stuk of 10 mensen van E&M hadden Wiskunde B gekozen, en slechts 2 bleven daar uiteindelijk. Overigens was bij ons B2 makkelijker naar het schijnt, maar ik heb alleen B1 gehad. Ik raad het je iig af als je een 6 staat, maar ik weet niet hoeveel je nu eraan werkt enzo. Echter, dat je er echt HARD voor moet werken lijkt me duidelijk als je het toch zou doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |