abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8862389
Iets waar ik nu voor het eerst over praat.

Ik heb altijd al nare dromen.cq. nachtmerries gehad.

De laatste tijd is dit erger geworden Misschien ook verergerd door antidepressiva.
Maar toch...ik heb dit altijd al gehad.

Vannacht droomde ik dus over een achtervolger van me ma (cq. minnaar).
Hij achtervolgde haar.
Hij had ons gevonden bij oma in Leeuwarden.
IK had een grote bek dus hij nam me mee.

Hij nam me mee in een bed waar hij me langzaam mn handen, gezicht en aders met een mes doorwerkte.
Het voelde echt als pijn. De pijn van snijwonden.
Daarna was de droom afgelopen.

Ik heb dit soort dromen altijd al gehad (over bizarre dood, verderving, verborgen complexen).

Ik herinner me nooit een leuke droom.

Jullie ervaringen??

Ik weet dat het bizar klinkt, maja, dromen....
Verder gaat het nu prima met mij hoor.

[Dit bericht is gewijzigd door Snappie op 04-03-2003 16:40]

Wie ben ik
pi_8862567
OK

Nieuw voorbeeld; wel van een heel andere orde, maar toch:

Ik heb met moeite mn HBO-opleiding weten te voltooien.
Nu droom ik er regelmatig over dat ik nog 1 of 2 vakken moet voordat ik echt mn diploma heb.

Zo heb ik afgelopen vrijdag de uitslag gekregen van de sollicitatierondes van een baan die echt wilde.
Ik droomde die donderdag dat ik mn papieren niet had gehaald op 1/2 vakken na.

(ik heb de baan btw echt gekregen!)

Wie ben ik
  dinsdag 4 maart 2003 @ 16:39:59 #3
14889 sundae
Tienes una sonrisa muy bonita
pi_8862630
Ik droom zelden zo eng als jij nu beschrijft, maar een leuke droom heb ik eigenlijk nooit.
Meestal droom ik vervelende dingen, dat er iemand achter me aan zit, dat het oorlog is, ruzies, enz.
Work like you don't need the money, Dance like nobody's watching, Love like you've never been hurt before...
pi_8862690
ik heb jarenlang nachtmerries gehad. . . alleen ik zat ongeveer 4-5 nachten per week in een atoomoorlog. .. bijna iedere nacht viel er wel 1 op mijn dak . .en als het geen atoomoorlog was dan was het een achtervolgings-nachtmerrie. .

totdat ik er achterkwam dat ik hyperactief was . . .(en dus ook mijn angsten waren s'nachts hyperactief . .dat was dus de oorzaak van de nachtmerries)
tegenwoordig krijg ik wat medicatie tegen de hyperactiviteit. . en heb ik hooguit 1x per maand een nachtmerrie. . .

suc6 met die paarden van je. . .

Religion : Mankind's worst invention !
pi_8862694
Ik heb bijna nooit nare dromen. Ik heb het een keer gehad en eigenlijk was dat best vet. Ik zag ineens flitsen van een skelet en toen ik direct daarna wakker werd bleek ik verkeerd op mijn arm te liggen waardoor de bloedtoevoer was afgeknepen. Was dus gewoon een waarschuwing.
  dinsdag 4 maart 2003 @ 16:51:11 #6
11682 Moonah
Jolie femme
pi_8862895
Ik droom de laatste tijd wel heel akelig.

Een typerende die me erg is bijgebleven vanwege de symboliek:
Ons gezin loopt op een kade. Ik zwem in de gore gracht ernaast. Mijn stiefvader duwt me kopje onder. Steeds langer. Niemand zegt er iets van. Ze laten hem zijn gang gaan. Mijn moeder koopt ijsjes voor de anderen, om ze af te leiden van mijn gevecht. Telkens als ik boven kom om adem te happen, word ik weer onder geduwd.

Veel van mijn dromen zijn in die trant. Schijnt bij verwerken te horen. Maar tis wel kut .

"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_8863446
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 16:51 schreef Moonah het volgende:
Ik droom de laatste tijd wel heel akelig.

Een typerende die me erg is bijgebleven vanwege de symboliek:
Ons gezin loopt op een kade. Ik zwem in de gore gracht ernaast. Mijn stiefvader duwt me kopje onder. Steeds langer. Niemand zegt er iets van. Ze laten hem zijn gang gaan. Mijn moeder koopt ijsjes voor de anderen, om ze af te leiden van mijn gevecht. Telkens als ik boven kom om adem te happen, word ik weer onder geduwd.

Veel van mijn dromen zijn in die trant. Schijnt bij verwerken te horen. Maar tis wel kut .

Ik herken het denk ik wel een beetje, Moonah..

Denk ik..

Tis kut, ja.

Wie ben ik
pi_8891124
Weleens aan gedacht die dromen op te schrijven ?? Het is denk ik gewoon een soort verwerkingsproces en als dromen vaak terugkomen wil het onbewuste je wel een boodschap doorgeven van iets waarop je moet letten in het dagelijks leven .
Ik schrijf de dromen vaak ook op en als ik ze lees denk ik ook vaak he dat lijkt op die situatie en daardoor krijg ik ook een helderder inzicht in mij zelf , en het is best grappig om achteraf terug te lezen .
We are the weirdo's mr - The Craft
pi_8894462
Ik heb de laatste paar weken eigenlijk vrij weinig nachtmerries, misschien als het in het dagelijks leven goed gaat, je er dan automatisch minder last van krijgt...
Maar daarvoor was het vaak bijna elke nacht raak... De ergste die ik me kan herinneren is dat er een man mijn kamer binnenkwam en me op de meest afschuwelijke, langzame manier verkrachtte... Hij was van plan om me te vermoorden zei hij, maar ik wist me uiteindelijk uit zijn greep los te maken en ik heb een schaar te pakken gekregen en die tien keer in zijn lichaam gestoken... Toen was ie wel dood Maar ik hoop echt dat ik die angst nooit in het echte leven mee zal maken, want volgens mij zou ik erin blijven.
Ik maak geen fouten. Ik beperk mij tot blunders.
  woensdag 5 maart 2003 @ 21:22:12 #10
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_8895885
Als je er echt mee zit, kan je proberen je dromen onder controle te krijgen, zijn genoeg bronnen van op het internet http://dromen.pagina.nl bijvoorbeeld, ik heb gelukkig altijd gehad dat ik weet dat ik droom dus ik heb er geen moeite mee, maar als ik een droom heb die ik niet wil hebben doe ik mijn ogen dicht en word ik wakker, dat soort dingen. Het is te leren trouwens, goed concentreren voor je gaat slapen, meditatie en afspraken met jezelf maken, ik weet niet goed hoe ik het uit moet leggen dat kan je wel op die site vinden denk ik. Ik heb bijvoorbeeld 3 dagen geleden een "nachtmerrie" gehad dat ik in een leeg dorp liep en iedereen was dood (kwam door een boek dat ik had gelezen "the stand" van Stephen King) kwma er een vent op me aflopen die ziek was en ik stond alleen in een keuken, ik trapte hem naar buiten en tegen een vrachtwagen aan waardoor hij in 2en splitste en 1 ervan was dood, de andere "helft" stond op en sleepte het korps door de sneeuw strompelend weg, maar omdat ik wist dat ik droomde liet ik het gewoon begaan en vond ik het wel amusant. Probeer er dus achter te komen dat je droomt als je aan het dromen bent, dan is het gewoon alsof je in een film speelt en kan je de dingen naar je hand zetten.

ik hoop dat je er wat aan hebt. .

Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_8896105
Ik had vroeger ook vaak nachtmerries. Maar tegenwoordig gelukkig nooit meer. En als ze al eng beginnen te worden weet ik gelukkig dat ik droom en is het inderdaad geen probleem meer, maar meer een soort film die ik dan zelf heel even verder kan spelen.
Wat ik vroeger altijd deed om nachtmerries te voorkomen, ik dacht bij mezelf wat mijn angsten waren en dacht hier niet al te lang over na, juist aan leuke dingen helpen hielp bij mij wel.
Ik heb trouwens ook niet echt vaak leuke dromen die ik me ka herinneren, heeft iemand misschien nog tips om een leuke droom te krijgen?
"De kinderen werden op alfabetische volgorde in het ravijn geworpen"
  woensdag 5 maart 2003 @ 21:37:37 #12
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_8896260
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 21:31 schreef SlickerThanAverage het volgende:
http://dromen.pagina.nl dus, en het gaat om het onthouden, krijgen doe je ze toch wel .

tips:
nuchter gaan pitten
op tijd gaan pitten
en ergens heel hard aan denken voordat je gaat pitten

Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')