Moet ik nu als ik achter de pc zit eigenlijk ook m'n bril op? dat snap ik niet helemaal.
Ik kan het prima zien zonder bril maar wil niet dat m'n ogen nog slechter worden
heeft iemand een idee?
quote:nee.
Op dinsdag 4 maart 2003 15:37 schreef PLAE@ het volgende:
heeft iemand een idee?
quote:Ik zou het wel doen. Ik draag al jaren een bril en ik kon in het begin best zonder een bril achter de computer zitten. Maar je kunt er maar beter aan wennen. En ik werd er altijd heel erg moe van.
Ik heb sinds een maandje of 2 een bril. Afwijking L -1.25 R-1Moet ik nu als ik achter de pc zit eigenlijk ook m'n bril op? dat snap ik niet helemaal.
Ik kan het prima zien zonder bril maar wil niet dat m'n ogen nog slechter worden
heeft iemand een idee?
quote:ja.
heeft iemand een idee?
quote:lenzen roeleren
Op dinsdag 4 maart 2003 15:39 schreef EdSchouten het volgende:
Ik zit ook met lenzen achter de PC, doe ze niet altijd uit.
quote:Wat roelereren ze dan?
Op dinsdag 4 maart 2003 15:39 schreef F1908 het volgende:[..]
lenzen roeleren
Bovendien heb ik ook meestal mijn lenzen in
[Dit bericht is gewijzigd door Essiepessie op 04-03-2003 15:41]
Lijkt me beter om gewoon geen bril te gebruiken
quote:Maar zo train je noujuist je oog nog slechter te worden
Op dinsdag 4 maart 2003 15:43 schreef eXtension het volgende:
Nee da hoef niet.
-1 als sterkte is niet veel, en je bent bijziend zowieso dus zie je stuk beter je scherm zonder bril als met bril.Lijkt me beter om gewoon geen bril te gebruiken
Maargoed ben dan ook gezegend met L -2,75 R -3,25 C 0,75
quote:Ok vooruit omdat je zo doorzeurt.
Op dinsdag 4 maart 2003 15:43 schreef eXtension het volgende:
Nee da hoef niet.
-1 als sterkte is niet veel, en je bent bijziend zowieso dus zie je stuk beter je scherm zonder bril als met bril.Lijkt me beter om gewoon geen bril te gebruiken
Je ziet het wel (misschien zelfs beter ) maar je ogen moeten er veel moeite voor doen zonder dat je het merkt. 1 keer is dat geen probleem, maar na jaren krijg je de rekening gepresenteerd en gaan je ogen met rasse schreden achteruit. Ik ben ook met -1 begonnen en kijk wat ik nu heb post hierboven
quote:Als het goed is hoeft je oog zich niet extra in te spannen en aan te passen om iets dichtbij goed te zien als je alleen bijziend bent. Dus geen bril opzetten in dat geval maakt volgens mij niet uit.
Op dinsdag 4 maart 2003 15:45 schreef EdSchouten het volgende:[..]
Maar zo train je noujuist je oog nog slechter te worden
quote:Hm really? Misschien toch mijn bril eens op gaan zetten dan.
Op dinsdag 4 maart 2003 15:47 schreef Pushit het volgende:[..]
Ok vooruit omdat je zo doorzeurt.
Je ziet het wel (misschien zelfs beter
) maar je ogen moeten er veel moeite voor doen zonder dat je het merkt. 1 keer is dat geen probleem, maar na jaren krijg je de rekening gepresenteerd en gaan je ogen met rasse schreden achteruit. Ik ben ook met -1 begonnen en kijk wat ik nu heb post hierboven
quote:bij tv kijken heb ik m'n bril echt wel op!
Op dinsdag 4 maart 2003 15:43 schreef mystical het volgende:
Ik heb bijna dezelfde afwijking (beide kanten -1,25), en ik heb m'n bril altijd af als ik achter de computer zit en vaak ook bij het tv kijken (mits ik me niet hoef in te spannen om de ondertiteling te kunnen lezen). Ik vind het zwaar irritant om met een bril op voor een beeldscherm zit.
Ik wil niet weten hoe dicht je dan op de tv zit of je ogen te verneuken.....of je ogen moeten zich echt ongezond hard inspannen.
quote:Ja bedoelde ik met C
Op dinsdag 4 maart 2003 15:50 schreef Essiepessie het volgende:[..]
Hm really? Misschien toch mijn bril eens op gaan zetten dan.
Misschien toch wel slim want ik zit ook nog met een redelijke cilinderafwijking.. Bedoel jij dat met die C waarde die je vermeldde?
Maar het is echt beter geloof me. Bedenk ook dat als je eenmaal boven -3 komt je al problemen krijgt met trendy brillen, de glazen worden dan te dik. Dan heb je alleen nog van die suffe monturen of je betaald je blauw aan extra dun glas
Maar lenzen roeleren nog steeds
quote:Ik hoop het ook bij mijn lensjes te kunnen houden ja!
Op dinsdag 4 maart 2003 15:53 schreef Pushit het volgende:
Maar lenzen roeleren nog steeds
Heb zelf L -1,75 R -2,25 ongeveer en heb ook links en rechts cilinderafwijking, waarbij rechts geloof ik iets van 2.25 dus daar zie ik echt bar weinig mee zonder bril
quote:Ach maakt in principe niet zoveel uit. Maar ik ben zelf chauffeur en mag niet hoger komen dan -6 maar denk niet dat ik dat red tot me 65e
Op dinsdag 4 maart 2003 15:59 schreef Essiepessie het volgende:[..]
Ik hoop het ook bij mijn lensjes te kunnen houden ja!
Dag in dag uit bril dragen heb ik nog nooit gedaan. Maar voortaan zal ik mijn brilletje gelijk opzetten als ik mijn lenzen uit heb gedaan.
Ik heb L -1,75 R -2,25 en heb ook links en rechts cilinderafwijking, waarbij rechts geloof ik iets van 2.25 dus daar zie ik echt bar weinig mee zonder bril
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |