abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8859179
Hey,
De persoon waarover het hierzo gaat ken ik van een vereniging, ik ken haar persoonlijk niet echt goed, nooit echt goed mee omgegaan. Maar nu is er dit gebeurd.

Zij, meisje van 14 (bijna 15 denk ik) is deze week opgenomen in een speciale inrichting in het ziekenhuis in Leuven (belgie, kom ik & zij ook van )
Het schijnt dat zij een hele grote soort van tumor op haar eierstokken heeft. Ze weten ook nog niet of het goed of kwaadaardig is.
Nu ze gaat geopereerd worden door eens speciale prof (die pas over een week terug is van ski-vakantie ).
maar haar hemoglobine gehalte van haar bloed is gedaalt van de normale 14 naar een kleine 7.
Daarom krijgt ze nu bloedtransfusies, want met een gehalte van 7 kan ze ook niet geopereerd worden schijnt.

Nu, wat ik me dus afvraag hé, waarom gebeurd dit altijd in de gezinnen die dit echt niet kunnen "hebben" zeg maar? zie, zij is enig kind, haar oma is gestorven aan kanker, een paar weken geleden hebben ze kanker gevonden aan haar opa. En nu heeft zij misschien ook nog een soort van kanker...

hoe kan dit toch??

ik vind dit gewoon echt erg, en ik hoop dat het weer helemaal goedkomt.

(waarom ik dit schrijf: geen idee eigenlijk, gewoon effe van me afschrijven denk ik...)

Update...
vanavond gehoren gekregen dat het 99% kans was dat het kwaadaardig was. Er zit dus iets van rond de 10cm op haar eierstok (en het is dus waarschijnlijk kwaardaardig)

dinsdag ochtend wordt ze geopereerd, en dan is het natuulijk héél erg afwachten....

[Dit bericht is gewijzigd door Virus3000 op 04-03-2003 22:14]

** Uw tekst hier voor slechts 5 euro per maand **
pi_8859197
.
pi_8859232
Tja....
klinkt misschien gek maar volgens mij is het gewoon domme pech....

sterkte er mee in elk geval en vertel d'r maar dat heel fok! zit te duimen dat ze er weer helemaal bovenop komt

[Dit bericht is gewijzigd door Roellie80 op 04-03-2003 14:56]

dinsdag 4 maart 2003 @ 14:56:16 #4
44882 niksweerd
Des te hoger, des te BimBam
pi_8859254
Probeer in iedergeval de familie te steunen zoveel als je kan.

Maar ik leef mee

Ik probeerde Coke te snuiven, maar de fles paste niet in mijn neus.
  dinsdag 4 maart 2003 @ 14:58:57 #5
31087 tummeke
(place disclaimer here)
pi_8859333

Kanker is echt zo'n verschrikkelijke ziekte..
Heb helaas zelf gister een begrafenis achter de rug van een overleden oom. Heeft dik een jaar gevochten tegen die ziekte..
Zal me de woorden op de rouwkaart nooit vergeten..
Ik heb gevochten als een leeuw.. Maar kon niet winnen..

Het gebeurd altijd de mensen die te goed zijn.. Mn oom was echt een topvent.. Altijd klaar staan voor anderen enzo, vet gezond geleefd, en toch..
M'n oma heeft nu haar zoon overleefd.. Terwijl ze zelf nog onlangs een beroerte heeft gehad, waardoor ze van kerngezond naar gedeeltelijk verlamd is gegaan..

Life's a bitch

pi_8859349
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 14:55 schreef Roellie80 het volgende:
Tja....
klinkt misschien gek maar volgens mij is het gewoon domme pech....

sterkte er mee in elk geval en vertel d'r maar dat heel fok! zit te duimen dat ze er weer helemaal bovenop komt

en de kloonen dan?
046
Dank aan Yeahinho
pi_8859378
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 14:53 schreef Virus3000 het volgende:
haar hemoglobine gehalte van haar bloed is gedaalt van de normale 14 naar een kleine 7.
Daarom krijgt ze nu bloedtransfusies, want met een gehalte van 7 kan ze ook niet geopereerd worden schijnt.
Straal offtopic, excuus, maar ben ik nou zo in de bonen of is 7 een prima acceptabele waarde (met 7,8 mag je bloed geven en ik heb 2,3 overleefd)

Maar dat zijn details, gaat het helemaal niet om.

De vraag van het waarom is niet te beantwoorden, helaas niet. Het lijkt er vaker op dat de mensen die het hardst nodig zijn het meeste overkomt, een beetje niksnut mankeert zelden iets...

Het is verdomd oneerlijk, ik zou je graag een oplossing willen geven, maar die bestaat niet...

als homosexualiteit een ziekte is bellen we de baas wel; *sorry, kan niet werken, nog steeds lesbisch*
  dinsdag 4 maart 2003 @ 15:01:55 #8
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_8859419
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 14:53 schreef Virus3000 het volgende:
Nu, wat ik me dus afvraag hé, waarom gebeurd dit altijd in de gezinnen die dit echt niet kunnen "hebben" zeg maar? zie, zij is enig kind, haar oma is gestorven aan kanker, een paar weken geleden hebben ze kanker gevonden aan haar opa. En nu heeft zij misschien ook nog een soort van kanker...

hoe kan dit toch??

mensen die op zo'n leeftijd zulke vormen van kanker krijgen, indien dit aangetoond wordt (een tumor is een gezwel, wat kanker (goed/kwaadaardig kán zijn maar ook gewoon een cyste bijvoorbeeld)), hebben vaak een erfelijke belasting en/of gemeenschappelijke factoren die kanker luxeren, zoals veel roken / drinken / toxigenen e.d. in de buurt.

eerlijk is het nooit, wie er ook kanker krijgt, zelfs die mensen die tegen beter weten in enorm veel blijven roken en drinken vinden dat (terwijl die het juist verdienen in mijn persoonlijke opinie), maar wat doe je eraan? jij kan niets meer doen dan haar ondersteunen en hopen dat het zich nog niet verspreid heeft in een mate dat het niet meer dan palliatief te behandelen is, dus puur het einde afwachten en pijn verzachten. vooral jonge mensen hebben deze steun nodig, jij kunt die geven als vriend van dat meisje, doe dat dan ook, als het jou zelf ook niet te zwaar belast, want je moet ook aan jezelf denken. succes!

Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_8859978
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 14:58 schreef tummeke het volgende:

Kanker is echt zo'n verschrikkelijke ziekte..
Heb helaas zelf gister een begrafenis achter de rug van een overleden oom. Heeft dik een jaar gevochten tegen die ziekte..
Zal me de woorden op de rouwkaart nooit vergeten..
Ik heb gevochten als een leeuw.. Maar kon niet winnen..

Het gebeurd altijd de mensen die te goed zijn.. Mn oom was echt een topvent.. Altijd klaar staan voor anderen enzo, vet gezond geleefd, en toch..
M'n oma heeft nu haar zoon overleefd.. Terwijl ze zelf nog onlangs een beroerte heeft gehad, waardoor ze van kerngezond naar gedeeltelijk verlamd is gegaan..

Life's a bitch

Als je kanker hebt kan je beter gelijk dood zijn
Lambo of Rekt
pi_8860124
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 15:19 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Als je kanker hebt kan je beter gelijk dood zijn

Ja, vertel dat even aan de familie van de mensen die er aan lijden.
Die hebben tenminste nog wat tijd om van elkaar te genieten, en dingen af te sluiten,
als je meteen dood bent kan dat niet bepaald.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  dinsdag 4 maart 2003 @ 15:25:53 #11
31087 tummeke
(place disclaimer here)
pi_8860239
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 15:22 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Die hebben tenminste nog wat tijd om van elkaar te genieten, en dingen af te sluiten,

idd.. Je kunt beter nog even de tijd hebben om alles goed af te sluiten.. Maar het moet ook weer niet te lang duren. De laatste dagen had ie echt verschrikkelijke pijn..
Toch raar.. Zo terugdenkend.. Heb em vorige week nog gesproken en een knuffel gegeven enzo.. En nu is dat gewoon allemaal weg..
pi_8860866
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 15:22 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Mijn mening... ik zou het zo willen, tuurlijk ff afsluiten met je familie, maar dat hoeft geen maanden te duren.
Lambo of Rekt
pi_8861720
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 15:42 schreef EggsTC het volgende:
Mijn mening... ik zou het zo willen, tuurlijk ff afsluiten met je familie, maar dat hoeft geen maanden te duren.
Mee eens. Mijn moeder heeft 3 jaar lang gevochten. 3 jaar iedere ochtend wakker worden in een nachtmerrie. Onmenselijk. Afgelopen zaterdag is ze gestorven. Een gruwelijke dood, dankzij een gruwelijke ziekte. Als je kanker hebt, kun je beter meteen dood zijn.
pi_8861827
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 16:07 schreef Xenia het volgende:

[..]

Mee eens. Mijn moeder heeft 3 jaar lang gevochten. 3 jaar iedere ochtend wakker worden in een nachtmerrie. Onmenselijk. Afgelopen zaterdag is ze gestorven. Een gruwelijke dood, dankzij een gruwelijke ziekte. Als je kanker hebt, kun je beter meteen dood zijn.

sterkte nog...
pi_8862960
Ik denk dat het eerder opvalt in gezinnen die het echt niet kunnen hebben, net als dat de goede altijd het eerst gaan, dat valt gewoon meer op dan dat een of andere crimineel iets krijgt waar toch niemand verder iets om geeft...
pi_8869088
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 16:54 schreef voodoolady het volgende:
Ik denk dat het eerder opvalt in gezinnen die het echt niet kunnen hebben, net als dat de goede altijd het eerst gaan, dat valt gewoon meer op dan dat een of andere crimineel iets krijgt waar toch niemand verder iets om geeft...
Op een of andere manier is het altijd zo dat het vaker de goede overkomt ofzo. heel erg frustrerend.

Mensen zeggen dat als je kanker hebt je liever dood kan zijn, Daar ben ik het niet meteen mee eens. Als je kanker hebt ben je niet meteen ten dode opgeschreven, er zijn plenty mensen die het wel redden. Maar dat hangt tuurlijk helemaal af van de vorm van kanker en of je er snel bij bent.

Good morning! And in case I don't see you: good afternoon, good evening and good night!
  dinsdag 4 maart 2003 @ 21:22:33 #17
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_8869282
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 15:42 schreef EggsTC het volgende:
Je kan toch genezen?
Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
pi_8869370
aan kanker ga je niet altijd dood hoor, en zijn ook mensen zat waarbij de kanker helemaal verdwijnt...
ja als het bij de eierstokken zit dan zal ze na de operatie niet meer vruchtbaar zijn....
maar bij kanker moet je niet meteen denken omg ze gaat dood...als ze er optijd bij zijn kunnen ze er nog heel veel aan doen
pi_8870636
Update...
vanavond gehoren gekregen dat het 99% kans was dat het kwaadaardig was. Er zit dus iets van rond de 10cm op haar eierstok (en het is dus waarschijnlijk kwaardaardig)

dinsdag ochtend wordt ze geopereerd, en dan is het natuulijk héél erg afwachten....

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')