Door dat soort dingen kan ik langzaam maar zeker helemaal gek worden. Ik heb ondertussen het punt bereikt dat ik nergens anders meer aan denk. Simpele verklaringen dat z'n accu gisteren leeg was en dat hij dat ding gewoon nog niet heeft aangezet kunnen me niet in het minst gerust stellen. De enige scenario's die door mijn hoofd spoken zijn de doemscenario's.
Ik heb de pest aan mezelf als ik me zo van streek laat brengen.
Ik heb van die periodes waar echt ALLES negatief overkomt en waar ik panikeer als ene konijn dat een auto op zich zit afrazen
Nu kan ik er wel om lachen, maar het SUCKS om zo te moeten leven. Op dit moment zit ik weer in een super-happy periode, ondanks het feit dat het niet goed gaat tussen mij en mijn vriendin. Echter, geniet van het leven, het is te kort !!
CARPE DIEM
quote:Helemaal met je eens
Op dinsdag 4 maart 2003 18:09 schreef Dieter2 het volgende: Echter, geniet van het leven, het is te kort !!CARPE DIEM
quote:dit werkt echt, ik doe dit nu!!
Op dinsdag 4 maart 2003 18:54 schreef Mo6 het volgende:
tjah je hebt de betere en de slechtere tijden. de kunst is om van tevoren niet teveel te verwachten (dus verwacht geen telefoontje, verwacht niet dat hij z'n telefoon aan heeft) dan kan het alleen maar meevallen... klinkt beetje stom maar als je meer zo gaat denken heb je ook mindere depressies
quote:Ik heb er ook met een psycholoog over gepraat; zij zei dat het heel zinvol is om een lijstje van dingen op te schrijven van dingen die je zou kunnen doen als je negatieve scenario waar zou blijken te zijn. Je geeft dan weer wat meer ruimte aan positieve gedachtes en heb niet meer zo'n gevoel van machteloosheid. Ze heeft wel gelijk geloof ik.
Op dinsdag 4 maart 2003 18:54 schreef Mo6 het volgende:
tjah je hebt de betere en de slechtere tijden. de kunst is om van tevoren niet teveel te verwachten (dus verwacht geen telefoontje, verwacht niet dat hij z'n telefoon aan heeft) dan kan het alleen maar meevallen... klinkt beetje stom maar als je meer zo gaat denken heb je ook mindere depressies
quote:Dat id idd een stukje onzekerheid. Kan te maken hebben met bepaalde 'ervaringen' in het verleden. Een bepaald negatief denkpatroon, het wantrouwen van de persoon "oh, het zal dat wel zijn!". Dat heeft te maken met hoe jij in het leven staat. Als jij je doem scenario's kan bedenken, probeer eens om daarnaast 'positieve' scenario erbij te denken. Zo van, oke, mischien kan t eventueel ook nog wel dat zijn.
Op dinsdag 4 maart 2003 13:32 schreef HiZ het volgende:
Dit is een van die momenten dat ik me domweg helemaal gek kan maken. Ik heb iets van iemand nodig, iets wat voor mij best redelijk belangrijk is. Alleen, het is mij sinds gisteravond niet gelukt om hem te bellen omdat zijn telefoon uitstaat.Door dat soort dingen kan ik langzaam maar zeker helemaal gek worden. Ik heb ondertussen het punt bereikt dat ik nergens anders meer aan denk. Simpele verklaringen dat z'n accu gisteren leeg was en dat hij dat ding gewoon nog niet heeft aangezet kunnen me niet in het minst gerust stellen. De enige scenario's die door mijn hoofd spoken zijn de doemscenario's.
Ik heb de pest aan mezelf als ik me zo van streek laat brengen.
Wat het vervelende soms is van een negatief denkpatroon, is het zoeken naar die bevestiging. Juist als je daar naar zoekt komt het ook zo uit. Althans, dat denk je. Probeer het eens om te keren, het zal mischien niet gelijk werken. Maar iemand die voor het eerst leert fietsen valt ook een paar keer. Gewoon proberen om toch positief te denken (ik lijk wel een goeroe alla ratelband nu) maar het helpt echt! Als je eenmaal een begin hebt gemaakt en je de eerste 'successen' hebt geboekt, gaat de rest vanzelf wel. Alleen al het denken aan het positieve zet de rest in werking.
succes!
quote:Heb je mij toch ook nog ff opgebeurd..
Op dinsdag 4 maart 2003 18:28 schreef poebeertjuh het volgende:[..]
Helemaal met je eens
Als er iets vervelends gebeurd, kan je het je laten opvreten van binnen, of er zelf wat aan doen en jezelf gelukkig maken... Probeer minder te piekeren, want je moet maar zo denken, 'wat bereik ik ermee'. Je voelt je er kut door en schiet er geen moer mee op!!
Dus, wat Dieter2 ook al zegt, geniet van het leven, het is te mooi om te verspillen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |