abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8852464
Hallo allemaal,

Ik zit momenteel in een lastige situatie waarbij ik wel wat hulp kan gebruiken!

Mijn vriend is in zijn jeugdjaren mishandelt. Geestelijk en lichamelijk.
Dit wist ik al toen ik een relatie met hem begon, alleen had hij het op dat moment een beetje naast hem neer gelegd.
Door omstandigheden en zaken die er nu nog steeds spelen tussen zijn ouders en hem.....en door het feit dat hij nu met mij samenwoond en hij zich nu redelijk veilig is gaan voelen heeft hij 1,5 maand geleden voor het eerst zijn mond opengetrokken tegen zijn ouders.

Aan de telefoon heeft hij tegen ze gezegd: *Ik wil geen contact meer met jullie om wat jullie mij vroeger hebben aangedaan. Zolang jullie hier niet met mij over kunnen praten, zonder toneelspel en zonder smoesjes wil ik niks met jullie te maken hebben*

Hij wist natuurlijk wel dat zijn ouders niet direct zouden reageren van ja wij hebben je inderdaad mishandelt en het spijt ons, etc.

Maar wat er nu gebeurd is wel erg extreem. Zijn eigen ouders zeggen nu tegen hem dat hij geestelijk ziek is en alles verzonnen heeft. Terwijl dat niet zo is. Ook zijn zus heeft dezelfde dingen mee gemaakt, dus que verhaal staan ze wel sterk.

Na vijf weken niks gehoord te hebben, belt zijn moeder in een keer op met de vraag of wij een weekende met hun mee willen naar Duitsland, omdat daar familie van hen woont en een van hen jarig is.
Wij waren heel erg verbaasd over deze vraag en hebben na overleg tegen zijn moeder gezegd dat we onder deze omstandigheden geen zin hadden om mee te gaan!

Op dat moment werd de telefoon doorgegeven aan mijn vriend zijn vader ne had ik hem aan de lijn. Hij begon zich zonder dat ik daar naar vroeg te verdedigen over wat er voreger was gebeurd. Ik heb toen tegen die vader gezegd dat ik daar niet over kan oordelen, ik was er niet bij. Ik heb ook gezegd dat ik achter mijn vriend sta, omdat hij mijn vriend is.

Na een heel gesprek over vroeger begon hij ookverwijten naar mij te maken, hele vage.....dat we nooit een goed gesprek hadden gehad en allemaal dat soort dingen. Ik heb toen op een gegeven moment tegen hem gezegd dat dat niet was waar het nu over ging, wat er speelt is tussen hem en zijn zoon en niet tegen mij.
Toen ik dat zei kobn ik de wind van voren krijgen....ik was ook gestelijk ziek en zonder pardon werd de telefoon neer gegooid!!

Wat moet ik nu in hemelsnaam doen. Mijn vriend heeft op dit moment hulp van een psycholoog om alles op een rijtje te kunnen zetten..

Maar op dit moment weet ik niet meer wat ik er mee moet...ik vind het nu al erg dat als ik straks kinderen heb die kennis te laten maken met die opa en oma.....ook vetrouw ik die mensen zelf voor geen meter en wil ik ze eigenlijk nooit meer zien...ook niet op een bruiloft of iets dergelijks....

Maar het blijven de ouders van mijn vriend....wat moet ik doen?

pi_8852585
ofwel verbreken jullie alle contact en proberen jullie 't zelf op te losseen ofwel klacht neerleggen wegens mishandeling zodat je iig de kosten van de psych al niet zelf moet dokken ...

('t is wel een kutsituatie natuurlijk ... succes)

pi_8852624
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 11:10 schreef realist_ik het volgende:
ofwel verbreken jullie alle contact en proberen jullie 't zelf op te losseen ofwel klacht neerleggen wegens mishandeling zodat je iig de kosten van de psych al niet zelf moet dokken ...
De kosten van de psycholoog hoeven we niet zelf te betalen dat doet de AWBZ (Algemene wet bijzondere ziektekosten)

Ik zelf zou ook willen breken, maar mijn vriend (nog) niet,......hij wil het gewoon koste wat het kost nog proberen.......

Wat moet ik toch doen....kan ik wel tegen hem zeggen dat ik zijn ouders niet meer wil zien??

pi_8852705
Wat zou je vriend wíllen dat er gebeurd ?

Zou hij het fijn vinden als ze nooit meer contact hebben ?
Of wil hij alleen een keer een goed gesprek over wat er mis is gegaan ? ( om daarna gewoon lekker verder te gaan )

Als dat laatste de bedoeling is.. jaag dan de ouders niet helemaal in het harnas. Je hebt maar één paar..
Je vriend zou ze kunnen vertellen dat hij van ze houdt.. dat hij graag wil dat ze zijn " pap en mam " blijven.... dat ze bij zijn bruiloft zijn als die ooit mocht komen.. dat hij ze opa/ oma wil laten worden ooit etc etc...

maar dat hij het even nodig heeft om over vroeger te praten.
Dat hij ze niets verwijt.. maar dat hij heel graag het waarom/ waardoor wil weten. En of de ouders zouden willen proberen dat uit te leggen..
ZONDER verwijten.. ZONDER te schreeuwen...

Wat kan jij doen.. oei dat is moeilijk ergens en ergens ook niet..
Laat je vriend voelen dat je er bent.. dat het je neit uit maakt als hij verdrietig/ in de war is... Wees correct tegen de ouders... ( als je de relatie goed wil krijgen tenminste.. als dat helemaal niet is wat jullie willen.. dan lekker alles negeren ).
Probeer de ouders te laten zien dat je ze nie tveroordeeld, maar dat je het waarom probeert te weten te komen.. Niet om hun af te vallen.. maar om je vriend vooruit te laten komen..

He tis een wezenlijk verschil als je iemand " onder schot " neemt om diegene af te branden.. of da tje een ander doel hebt.. juist een pósotief doel.. het vooruit komen iemand anders..

Heel veel succes.. en met een gezonde dosis liefde komen jullie er vast wel uit !

Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_8852765
Moeilijk probleem, ga eens een keer mee met je vriend naar de psycholoog. Dat kan je een klankbord geven voor dit probleem, zodat je je vriend er niet mee belast. En dan weet je vriend ook wat er bij jou speelt en kunnen jullie een oplossing vinden waar jullie samen mee toe kunnen.

Succes!

dinsdag 4 maart 2003 @ 11:20:37 #6
18261 masterzipper
Nissan Skyline R34 GT-R
pi_8852842
Ouders heb je niet voor het kiezen, daarom kan iemand het wel eens niet treffen met zijn ouders.

IMO moeten jullie die geestezieke ouders (jullie zijn niet geesteziek zo uit verhaal opgemaakt) helemaal links laten liggen. Dan maar geen pa & ma of opa & oma. Wat heb je ook aan zulke familieleden, die niet eens consequent zijn. En dan ook nog 5 weken later schijnheilig opbellen of er niks aan de hand is... Ze hadden zeker vervoer nodig naar Duitsland.

Echt, neem van mij aan, helemaal links laten liggen die ouders van je vriend. Zal moeilijk zijn, helemaal voor je vriend. Maar je zal er straks veel minder problemen door hebben als je ze helemaal uit de picture haalt. Geen botsingen meer met koppige mensen die nog eens glashard liegen ook, want zulk soort mensen blijven je pijn doen.

[url=http://www.middlehurst.co.uk]Nissan Skyline[/url] GT-R BNR-34 V-Spec II - (0 - 100km/h: 5,2 sec.) - (max.power: 280HP @ 6800rpm) - (max.torque: 400Nm @ 4400rpm)
pi_8852848
Vraag eens aan je vriend waarom hij niet wil breken? Ik snap wel dat het je ouders zijn, maar toch....

Mijn ex heeft ook enorme ruzie gehad met mijn ouders. Door die ruzie heb ik ook inmiddels een onderkoelde relatie met mijn ouders. Zij maakten mijn ex uit voor leugenaar en meer van die nare dingen. Ik geloof(de) haar nog steeds. Mijn ex zei toen al: ik heb geen relatie met jouw ouders, alleen met jou. Ik denk dat je ook zo er over moet denken.

Probeer, hoe moeilijk het ook is, het naast je neer te leggen. Je hebt een relatie met HEM, niet met zijn ouders.
En hij kan je hulp nu wel gebruiken....

burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
  dinsdag 4 maart 2003 @ 11:22:26 #8
23441 F1-dude
POWDER SNOW RULEZ
pi_8852893
quote:
Maar het blijven de ouders van mijn vriend....wat moet ik doen?
Dit is geen reden om alles maar te pikken en om nog contact met ze te houden.
Mijn vriendin heeft bijna hetzelfde meegemaakt en heeft al jaren geen contact meer nmet haar vader. Ze is nu gelukkig en gewoon verder gegaan met haar leven.
Tip of the day: Don't eat yellow snow.
pi_8852896
Ik denk dat je hierin alleen je eigen positie kunt bepalen,
en je vriend vrijlaten om zijn eigen keuzes te maken.
Je vriend is zich nu aan het losmaken van zijn ouders, en zeker met deze zaken die spelen is dat een heel pijnlijk en moeizaam proces.
Het lijkt me moeilijk te voorspellen wat de uiteindelijke uitkomst zal zijn voor wb het toekomstige contact,
en misschien is het beter om op dit moment alleen maar de steun te zijn die hij nodig heeft, zonder daarbij allerlei beslissingen te nemen.

De siuatie is nog te vers, het moet zich nog ontwikkelen, dwz, je vriend moet nog door een aantal dingen heen om hier voor zichzelf duidelijkheid in te krijgen denk ik.
Blijf hem gewoon steunen zoals je al doet, op de achtergrond.

Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_8852947
misschien zou je kunnen proberen om die ouders en die zus van hem een keer mee te nemen naar de psygiator voor een soort van gezins therapie.
pi_8852979
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 11:24 schreef no3big het volgende:
misschien zou je kunnen proberen om die ouders en die zus van hem een keer mee te nemen naar de psygiator voor een soort van gezins therapie.
Die mensen zitten vrolijk alles glashard te ontkennen, lijkt me niet dat ze daarvoor open staan.
  dinsdag 4 maart 2003 @ 11:26:02 #12
31709 nynke_p
Loves Life
pi_8852992
Bedankt voor de reactie....

Als eerste heeft mijn vriend geen doel....zijn grootste doel is al behaald door zijn mond open te trekken...
Hij heeft het er zelf ovber gehad dat een uitkomst van dit alles kan zijn dat het contact verbroken word...en dat zou die aan de ene kant helemaal niet erg vinden.

Tot op dit moment heeft niemand van ons nog verwijten gemaakt...

Die ouders zijn daar wel mee bezig....
en omdat we het zonder schreeuwen en welles nietes spelletjes willen bepraten..hadden we ook van te voren afgesproken in de overleg sfeer te praten, te luisteren naar elkaar....maar om op een gegeven moment niks te zeggen als je zomaar uit het niets allemaal verwijten naar je hoofd krijgt is erg lastig.....en ik vind dat ik nog nestjes ben geweest

Bah,......het is allemaal zo moeilijk!

dinsdag 4 maart 2003 @ 11:27:16 #13
43959 MetalMessiah
Messiahs die young
pi_8853021
Als je later kinderen hebt, weet je zeker dat je ze bij opa en oma achterlaten voor een avondje?

Je vriend moet overleggen wat hij wil: wiedergutmachung, vergeven en vergeten of het contact verbreken. Hij kan ze ook meenemen naar de psycholoog (therapeutisch) of een talkshow (meer als wraak).

Er zijn geen goede of slechte oplossingen in zo'n geval. Het zijn keuzes die je maakt op basis van een rendementsverwachting.

Je kunt niet alles hebben, maar wel niets...
pi_8853027
Molotov bij zn ouders naar binnen...
Lambo of Rekt
pi_8853057
Ik vind overigens dat jij best voor jezelf mag besluiten geen contact meer met ze te hebben als je je daar gewoon niet goed bij voelt.
Laat wel je vriend duidelijk voelen dat je hem op geen enkele manier veroordeelt als hij wél contact wil.
Vergeet niet dat vaak juist mishandelde kinderen een enorme (misplaatste) loyaliteit voelen tov hun ouders,
dat is er nl wel ingeramd.
pi_8853059
Paar goeie klappen terug om quitte te staan lijkt me ook een goeie, dit vergeef en vergeet je niet ZOMAAR
Lambo of Rekt
pi_8853096
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 11:28 schreef EggsTC het volgende:
Paar goeie klappen terug om quitte te staan lijkt me ook een goeie, dit vergeef en vergeet je niet ZOMAAR
Jezus, wat een onzin.
Het ligt wel even wat gecompliceerder dan iemand terug op z'n bek slaan, hoor.
pi_8853198
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 11:30 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Jezus, wat een onzin.
Het ligt wel even wat gecompliceerder dan iemand terug op z'n bek slaan, hoor.

Tuurlijk is het gecompliceerder, maar ik denk wel dat het enig gevoel van voldoening zal geven. Ik denk niet dat jij weet hoe de topicstartster dr vriend zich voelt. Ik kan me nog enigsinds er iets bij voorstellen... maar daar ga ik het niet over hebben
Lambo of Rekt
  dinsdag 4 maart 2003 @ 11:33:57 #19
31709 nynke_p
Loves Life
pi_8853204
Ik zou die ouders ook wel een een paar rammen willen verkopen, maar ja dat is natuurlijk hartstikke slecht!

Euhm ja die ouders mee nemen naar een psycholoog dat word het echt niet wij hebben ook al zoiets voorgesteld, maar zijn vader heeft zo'n dunk van hemzelf dat hij zich te goed voelt voor een psycholoog!

Ik weet dat ik zelf een keuze kan maken of ik die ouders wel of niet meer wil zien en zal de keuze van mijn vriend daarin ook respecteren.....alleen als we over een paar jaar kinderen hebben hoe moet dat dan verder...?

Ik ga inderdaad ook een keer naar de psycholoog, maar het is eerst zijn probleem dat opgelost moet worden....ik kom gewoon even op de tweede plaats op dit moment....en dat weet ik ook wel

dinsdag 4 maart 2003 @ 11:36:52 #20
31709 nynke_p
Loves Life
pi_8853272
Maar ik vind het wel moeilijk...

Mijn vriend weet dat ik de situatie heel erg vind....toch wil ik nu niet mijn gevoel met hem bespreken...ik ben bang voor hem het probleem alleen maar zwaarder te maken.....

op dit moment praat ik er met niemand over en lig gewoon s'nachts te huilen in bed.......en nu....ja heb ik dan een verhaal op fok neer gezet

pi_8853336
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 11:33 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Tuurlijk is het gecompliceerder, maar ik denk wel dat het enig gevoel van voldoening zal geven. Ik denk niet dat jij weet hoe de topicstartster dr vriend zich voelt. Ik kan me nog enigsinds er iets bij voorstellen... maar daar ga ik het niet over hebben

Oppassen met dat soort uitspraken, hoor, jij weet net zo min iets van mij als ik van jou.

Ik weet wel dat een paar klappen geen ruk oplossen wb het verwerkingsproces op de lange termijn.
Er zal een vorm gevonden moeten worden waarmee haar vriend vrede kan hebben, met elkaar meppen escaleert de situatie alleen maar en ben je wat dat betreft nog geen stap verder.
En los daarvan laat je zien dat zelf dus geen haar beter bent.
Geweld lijkt me hier dus geen optie, proberen tot die mensen door te dringen met zinnige argumenten lijkt me heel wat zinvoller, al was het alleen maar om alles er uit te gooien wat je dwars zit en daarna je eigen weg te gaan.

pi_8853375
Gewoon alle contact met die ouders verbreken, dat zou ik doen... een "sorrie" maak weinig uit van hun kant... als ze hem jaren lang mishandeld hebben, wat is een "sorrie" nu dan waard? Wie zegt dat ze die "sorrie" menen?

Als ze er echt zo´n spijt van hebben, hadden ze dat maar moeten bedenken toen ze hem klappen gaven.. Nu is het te laat... ze zijn hun kind kwijt.

Lambo of Rekt
  dinsdag 4 maart 2003 @ 11:41:33 #23
31709 nynke_p
Loves Life
pi_8853404
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 11:39 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Oppassen met dat soort uitspraken, hoor, jij weet net zo min iets van mij als ik van jou.

Ik weet wel dat een paar klappen geen ruk oplossen wb het verwerkingsproces op de lange termijn.
Er zal een vorm gevonden moeten worden waarmee haar vriend vrede kan hebben, met elkaar meppen escaleert de situatie alleen maar en ben je wat dat betreft nog geen stap verder.
Geweld lijkt me hier dus geen optie, proberen tot die mensen door te dringen met zinnige argumenten lijkt me heel wat zinvoller, al was het alleen maar om alles er uit te gooien wat je dwars zit en daarna je eigen weg te gaan.

Dat zou ik dus ook doen als ik mijn vriend was.....maar ik denk dat hij ergens nog wel hoopt dat na zo'n gesprek alles nog goed kan komen.....
Moet ik die balon boven zijn hoofd gaan kapot prikken dan???
pi_8853426
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 11:39 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Lijkt het er op of die ouders willen luisteren???
Die ouders verklaren hun voor gek.. dat zegt al genoeg over hun, ze zijn zelf KNETTERGEK...

Wie niet horen wil.............. komt u maaaar :

Lambo of Rekt
pi_8853520
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 11:41 schreef nynke_p het volgende:

[..]

Dat zou ik dus ook doen als ik mijn vriend was.....maar ik denk dat hij ergens nog wel hoopt dat na zo'n gesprek alles nog goed kan komen.....
Moet ik die balon boven zijn hoofd gaan kapot prikken dan???

Nee, dat is denk ik niet aan jou, hoe moeilijk dat ook zal zijn.
Jij kijkt er als 'buitenstaander' tegenaan en hebt niet het referentiekader dat jouw vriend heeft.
Dit is iets wat hij helemaal zelf moet ontdekken,
hij moet de bekende fases door, dat kan pas als hij daar zelf aan toe is, denk ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')