Zegt dat ik koppig ben, maar als zij een keer fout zit biedt ze niet haar excuus aan (want ze denkt dat ze niet fout is).
Als ik een keer iets nieuws vertel, knikt ze al en heeft ze dat al een keer ergens gelezen.
Zeg ik dat het zo is, zegt zij dat het niet zo maar anders is.
Hoe moet je daar nou mee omgaan? Ik heb wel eens geprobeert iets van te zeggen maar het dringt niet tot haar door. Ik erger me er heel erg aan, maar t blijft toch je ma.
Zij kan het bijvoorbeeld niet hebben als ik de waarheid zeg waardoor zij ergens ongelijk in krijgt, dan zal ze dat uiteindelijk omgooien naar mijn schuld waardoor er weer ruzie komt.
Cursusje communicatie zou haar goed doen
quote:Ik heb altijd gelijk. En als ik dat niet heb, heb ik dat toch
Op dinsdag 4 maart 2003 10:03 schreef Frenkie het volgende:
sommige mensen hebben gewoon altijd gelijk.
en als jij denkt dat ze ongelijk hebben, dan heb je het verkeerd begrepen.
quote:Ik denk niet altijd gelijk te hebben, ik heb gewoon altijd gelijk
Op dinsdag 4 maart 2003 10:08 schreef kwib het volgende:[..]
Ik heb altijd gelijk. En als ik dat niet heb, heb ik dat toch
Zo gaat dat in de grote mensen wereld.
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 10:03 schreef Frenkie het volgende:
sommige mensen hebben gewoon altijd gelijk.
en als jij denkt dat ze ongelijk hebben, dan heb je het verkeerd begrepen.
quote:Allang niet meer hoor
Op dinsdag 4 maart 2003 10:10 schreef Ludwig het volgende:
Zo gaat dat in de grote mensen wereld.
Ik kom altijd met argumenten om mijn stelling/mening te onderbouwen. Sja, wil je me dan overtuigen van *jouw* mogelijk gelijk, zul je minstens net zo veel moeite moeten doen als ik dat doe. Zo niet, dan heb ik gelijk en kun je hoog springen en laag springen, maar *vinden* dat je gelijk hebt werkt bij mij niet. *Bewijs* maar dat je gelijk hebt, dat doe ik ook.
En ga anders gewoon geen discussie aan.
Als ik overigens ongelijk blijk te hebben, wil ik best mijn excuses aanbieden hoor.
Maar als ik 10 argumenten heb aangevoerd, dan kun je me niet overtuigen met 1 of 2 tegenargumenten. Veel mensen schijnen te denken dat hun argumenten zwaarder wegen dan de mijne ofzo. Dat 1 argument van hen opweegt tegen 4 argumenten van mij. Ik zeg daar op: hahahahaha . Als jij maar 1 argument tegen mij in kan brengen heb je bewezen dat je minder geinformeerd bent dan ik, dus jouw ene argument weegt eigenlijk nog minder dan 1 argument van mij omdat je niet het volledige plaatje ziet.
Heel simpel. Wil je discussieren en mij overtuigen dat ik ongelijk heb, gebruik dan je intelligentie, niet je boosheid.
Als je dan wel boos wordt omdat het lijkt alsof ik vind dat ik *altijd* gelijk heb, dan bewijs je alleen nog maar dat je niet volwassen genoeg bent om een eigen mening te hebben.
Ik lees heel veel en ben altijd met het nieuws bezig en ben altijd aan het denken. Als jij dat niet doet, ga dan niet denken dat je mij zomaar effe kunt overtuigen. Als je dan de kous op je kop krijgt is het je eigen schuld.
'Schoenmaker blijf bij je leest' enzo.
Nee, ik ben niet arrogant: ik neem discussieren gewoon heel erg serieus.
<edit>
quote:
Ik lees heel veel en ben altijd met het nieuws bezig en ben altijd aan het denken
[Dit bericht is gewijzigd door lala7 op 04-03-2003 10:24]
quote:lol jij ben me der een
Op dinsdag 4 maart 2003 10:20 schreef Bashir het volgende:
Regel 1 : ik heb altijd gelijk
Regel 2 :Al dan niet zie regel 1
Ik zeg: hulde aan hen die met 1 argument een discussie winnen. Dat zijn namelijk de mensen die dat ene argument zo goed en welbespraakt kunnen verdedigen, dat ze er niet meer nodig hebben.
De instelling dat je wint als je maar genoeg argumenten hebt vind ik eerlijk gezegd nogal kortzichtig.
Ik heb nog veel meer argumenten, maar ik vind eentje genoeg
quote:Je gebruikt wel veel woorden, maar om eerlijk te zijn vind ik het inhoudelijk vaak van belabberde kwaliteit. Ik vind het verhaal over de discussies dan ook een beetje aristocratisch aandoen.
Op dinsdag 4 maart 2003 10:17 schreef RetepV het volgende:
De meeste mensen haken al af als ze de lengte van mijn berichten zien. Dat is al een prima filter waardoor 80% van de mensen die zouden willen reageren afvallen. Zo hou je discussies zuiver.
En het ene argument kan natuurlijk best zwaarwegender zijn dan het andere.
quote:Er is een verschil tussen mensen die ergens veel verstand van hebben en zich verdiepen in dingen en dus moeilijk te overtuigen zijn en mensen die van nature betweters zijn.
Op dinsdag 4 maart 2003 10:17 schreef RetepV het volgende:
De meeste mensen haken al af als ze de lengte van mijn berichten zien. Dat is al een prima filter waardoor 80% van de mensen die zouden willen reageren afvallen. Zo hou je discussies zuiver.Nee, ik ben niet arrogant: ik neem discussieren gewoon heel erg serieus.
De types waar de topicstarter het over heeft kent iedereen wel. Types die een andere mening hebben niet omdat ze toevallig anders ergens over denken maar omdat ze perse een andere mening moeten hebben en wijzer moeten zijn dan de rest.
Wie weet helpt het, succes
quote:Als ik gewoon 100% zeker weet dat ik gelijk heb dan moet je met hele goeie argumenten komen om mij van het tegendeel te overtuigen, meestal lukt dat niet.
Gatverdamme, je hebt al weer gelijk.
regel 1: Ik heb altijd gelijk
regel 2: Indien regel 1 niet van toepassing is gaat ie toch in werking
Is heel vervelend, ik ken ook iemand die dat heeft. Moet je eens met hele goede tegenargumenten komen. Dan leren ze het gelijk af.
quote:Goed advies! Heel goed! Ga ik eens proberen....
Op dinsdag 4 maart 2003 13:09 schreef Dwan het volgende:
Verzin gewoon iets moois nieuws waardig en vertel het haar als ze dan weer begint over dat ze het al wist of heeft gelezen?
BOEM confronteren die handel en vertellen dat het soms heel vervelend kan overkomen hoe zij doet.Wie weet helpt het, succes
quote:Dit had ik geschreven kunnen hebben...
Op dinsdag 4 maart 2003 10:15 schreef RetepV het volgende:
Ik heb gewoon altijd gelijk.Ik kom altijd met argumenten om mijn stelling/mening te onderbouwen. Sja, wil je me dan overtuigen van *jouw* mogelijk gelijk, zul je minstens net zo veel moeite moeten doen als ik dat doe. Zo niet, dan heb ik gelijk en kun je hoog springen en laag springen, maar *vinden* dat je gelijk hebt werkt bij mij niet. *Bewijs* maar dat je gelijk hebt, dat doe ik ook.
En ga anders gewoon geen discussie aan.
Als ik overigens ongelijk blijk te hebben, wil ik best mijn excuses aanbieden hoor.
Maar als ik 10 argumenten heb aangevoerd, dan kun je me niet overtuigen met 1 of 2 tegenargumenten. Veel mensen schijnen te denken dat hun argumenten zwaarder wegen dan de mijne ofzo. Dat 1 argument van hen opweegt tegen 4 argumenten van mij. Ik zeg daar op: hahahahaha
. Als jij maar 1 argument tegen mij in kan brengen heb je bewezen dat je minder geinformeerd bent dan ik, dus jouw ene argument weegt eigenlijk nog minder dan 1 argument van mij omdat je niet het volledige plaatje ziet.
Heel simpel. Wil je discussieren en mij overtuigen dat ik ongelijk heb, gebruik dan je intelligentie, niet je boosheid.
Als je dan wel boos wordt omdat het lijkt alsof ik vind dat ik *altijd* gelijk heb, dan bewijs je alleen nog maar dat je niet volwassen genoeg bent om een eigen mening te hebben.
Ik lees heel veel en ben altijd met het nieuws bezig en ben altijd aan het denken. Als jij dat niet doet, ga dan niet denken dat je mij zomaar effe kunt overtuigen. Als je dan de kous op je kop krijgt is het je eigen schuld.
'Schoenmaker blijf bij je leest' enzo.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |