abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † woensdag 5 maart 2003 @ 21:06:56 #151
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_8895499
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 20:50 schreef jessie het volgende:
Bedankt meiden Jullie zijn schatten. Mijn verhaal is een beetje erg offtopic, maar moest het gewoon even kwijt.
hé mutsefluts.. geen enkel verhaal is hier offtopic
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_8895599
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 20:06 schreef jessie het volgende:

Een aangrijpend verhaal

Jeetje, dat is heel naar als daar machteloos op moet toezien. Heeeeel veel sterkte
It's in the air tonight
pi_8896119
Sterkte Jessie. Dat moet heel erg zijn, dat je oma en jullie dat moeten meemaken. Knuffel.
pi_8897118
Jeetje Jessie, dat gaat ook niet in je kouwe kleren zitten. En inderdaad, leven en dood liggen dicht bij elkaar.

Heel veel sterkte deze moeilijke periode

En Karin, zet 'm op!!

♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 5 maart 2003 @ 22:10:06 #155
3744 Kleintje
op en top!
pi_8897223

Sterkte Jessie!
En zoals Just Me al zei, het is niet offtopic. Je weet dat hier bijna alles kan. We zijn er om elkaar te helpen!
  woensdag 5 maart 2003 @ 22:13:07 #156
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_8897318
Jessie, heel veel sterkte, wat lijkt het me rot
Bo ziet er trouwens fantastisch uit in haar roze badjasje
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 5 maart 2003 @ 22:14:09 #157
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_8897340
Hebben jullie dit al gezien? Flappies geboortetijd weddenschaptopic
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_8897423
Lois heb je nog wat gehoord, of bellen ze nu pas weer als ze echt bevallen is? Spannend he!! Ben je morgen lekker vrij zodat je er vanacht of morgenochtend gelijk heen kan?
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  woensdag 5 maart 2003 @ 22:36:29 #159
12560 dice
Koffiekoffiekoffiekoffiekoffie
pi_8898033
quote:
Lois begrijpt nu een beetje hoe de papa's zich voelen die lijdzaam moeten toekijken.
Wees blij dat je geen platgeknepen lichaamsdelen hebt hoeven offeren ...

Kom op Karin, als je al zo ver bent ... nog ffies doorzetten !!
'Kots' zei het paard. 'Grote kots !' Maak het verhaal af en kleur de plaatjes.
  woensdag 5 maart 2003 @ 22:56:51 #160
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_8898640
Ik heb ook nog iets waar ik mee zit. Afgelopen maandag had ik een afspraak bij het consultatiebureau, voor Sterre (ogentest e.d, alles goed) en voor Tristan. Hij bleek in gewicht bijna niet aangekomen te zijn in 1 maand tijd . Toen vroeg de wijkverpleegkundige of hij wel tevreden was na de voeding en ik zei ja (want Tristan is echt heel rustig en huilt bijna niet). Advies was: wat vaker/regelmatiger, dus iedere 3 uur, aanleggen. Nu heb ik het eens bijgehouden mbv de weegschaal thuis en hij krijgt dus gewoon veel te weinig voeding van mij . Sinds vandaag bied ik hem per keer beide borsten aan. Vanmorgen om 7 uur dronk hij in totaal 290 ml (!), dus ik dacht nog, mooi, ik heb echt voeding genoeg. Maar om 10 uur dronk ie maar 105 ml, daarna 120 ml, daarna maar 90 ml en toen dacht ik: dat arme jongetje moet haast wel stilletjes heel veel honger hebben . Ik heb toen geprobeerd om hem wat speciaal vruchtensapje voor baby's vanaf 4 maanden te laten drinken. Hij wou niet . Toen 'nepmelk' (Nutrilon) geprobeerd: . Tja, zo'n fles, daar wen je ook niet zomaar aan natuurlijk... Toen Wouter en Sterre op bed gedaan (man was naar yoga, dus ik was alleen thuis). Ik was inmiddels behoorlijk wanhopig! Probeerde Nutrix met Nutrilon, en daar heeft hij zo rond half acht ongeveer 60 ml van binnengekregen (knap eigenlijk, voor het eerst hapjes nemen). Daarna gekookt voor m'n man en ik, en net toen we wilden eten (inmiddels wa het negen uur), begon Tristan te huilen. Ik legde hem dus aan, weer 2 kanten. Maar 80 ml! Ik moest erg huilen, en heb maar weer een flesje Nutrilon warmgemaakt, mijn man heeft dat aangeboden. Hij heeft er ongeveer 20 ml van gedronken (ik weer huilen, van opluchting, dat ie in ieder geval uit die fles dronk) en toen liep er weer een beetje melk uit zijn mondje, hij was hartstikke zat en moe, en is als een blok in slaap gevallen.
Nu ga ik hem om een uur of 12 weer aanleggen. Maar wat moet ik nou? Ik heb dus veel te weinig voeding, terwijl ik dat helemaal niet doorhad omdat Tristan helemaal niet protesteerde... Just Me, moet ik de borstvoeding nou helemaal afbouwen of kan ik het nog een tijd combineren? Ik weet het even niet meer...
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 5 maart 2003 @ 23:02:21 #161
13151 crew  Rewimo
pi_8898822
Volgens mij zou je vaker moeten aanleggen, hoe meer Tristan vraagt hoe meer je produceert. BV reguleert zichzelf in principe. Meer vraag is meer aanbod. Ik denk niet dat je, als je liever alleen BV geeft, ook andere voeding moet aanbieden. Dus alleen BV en zoveel mogelijk. Maar Just Me kan daar vast veel meer over vertellen. Dit is wat ik me herinner gelezen te hebben. Helaas heb ik mijn vraagbaak uitgeleend aan de oppas...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Jubileum moderator woensdag 5 maart 2003 @ 23:06:20 #162
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_8898923
Ik wou me net bij Rewimo aansluiten spuuglokje, bv is toch een kwestie van vraag en aanbod. Niet gelijk wanhopig proberen te worden (dat is makkelijker gezegd dan gedaan weet ik) maar het zal misschien een paar dagen duren voordat je melkproductie is toegenomen.
Ik weet er niet zo gek veel van maar heb wel vaak gehoord van "samen in bed en drinken maar" dagen. Dat is dus, zoals het al klinkt, samen de hele dag in bed liggen niksdoen en zovaak mogelijk laten drinken.
Dat stimuleert je productie enorm.

Oke jongens, we zijn inmiddels op van de zenuwen maar we hebben nog steeds niks gehoord. We gaan maar even lekker in bed tv kijken en wachten op telefoon. Peet zou bellen als het geboren is dus we wachten het af.
Zodra ik wat hoor, horen jullie het gelijk.

En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 5 maart 2003 @ 23:09:18 #163
13151 crew  Rewimo
pi_8899007
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 23:06 schreef Lois het volgende:
Oke jongens, we zijn inmiddels op van de zenuwen maar we hebben nog steeds niks gehoord. We gaan maar even lekker in bed tv kijken en wachten op telefoon. Peet zou bellen als het geboren is dus we wachten het af.
Zodra ik wat hoor, horen jullie het gelijk.
Spannend, gelukkig moet ik morgen bijtijds op Dus dan ga ik gauw kijken wat de nacht gebracht heeft

Christan en ik gaan morgen met een vriendin en haar even oude zoontje naar ChimpieChamp in Aalsmeer. Dat is een overdekte speeltuin Kunnen die twee lekker ravotten samen

woensdag 5 maart 2003 @ 23:09:19 #164
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_8899008
Ja Rewimo, zo is het ook. Maar ik vermoed dat mijn lichaam overdag gewoon te weinig rust krijgt met drie kleine kinderen om me heen. Het is hier eigenlijk een haal- en breng circus, dan moet die weer naar de wc, dan moet die weer drinken, dan weer eten, dan weer naar school, dan weer kleurpotloden, dan weer dit, dan weer dat. En dan nog al die wassen die ik moet draaien (en weer opvouwen), de boodschappen, ik word soms echt helemaal gek als ik bedenk hoe weinig ik aan mezelf toekom. Ik sta meer dan ik zit. Ik heb last van mijn rug (en heb daar fysio voor 1 keer per week, waar haal ik daar de tijd trouwens voor vandaan?!). Soms, zoals nu, kan ik alleen maar janken . En dan voel ik me weer schuldig omdat ik wel 3 gezonde kinderen heb, dus waar zeur ik nou eigenlijk over? Maar ik ben zooooo moe, het vergt gewoon zo veel van mijn lichaam. Sorry hoor, ik kan het gewoon even niet meer inhouden

-edit- Lois, ik las je reactie net. Wat zou ik er veel voor over hebben, voor die samen in bed drinken dagen. Ik kan dat helaas niet met nog 2 kleintjes. Maar niets liever dan lekker in bed liggen...

[Dit bericht is gewijzigd door Spuuglokje op 05-03-2003 23:13]

pi_8899049
Lois je laat ons schrikken

Spuuglokje ik weet ook niet veel van borstvoeding ben zelf bij justMe in de leer Toch zou je eens op de site van de vbn (of zoiets) kunnen kijken. Daar is ook een forum en daar is deze vraag van te weinig voeding volgens mij ook vaker gesteld. Ik denk ook vaker aanleggen. Of misschien kolven om te zien hoeveel je nu werkelijk aan melk hebt en door het kolven dus ook misschien meer gaan produceren. Maar ik ben absoluut geen kenner. Succes ermee

Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 5 maart 2003 @ 23:13:37 #166
13151 crew  Rewimo
pi_8899138
Zo'n dagje in bed, zoals Lois schrijft, zou dus heel goed zijn voor jou en Tristan. Vergeet vooral niet om veel te drinken (water), want die BV moet je ergens vandaan halen natuurlijk. Ik kan me best voorstellen dat je het zwaar vindt, drie kinderen, je komt aan jezelf niet echt toe lijkt me. Probeer toch op de een of andere manier een beetje te rusten, misschien als het spul slaapt? Even met je voeten omhoog met een boek en een bakkie. Bewust rust nemen als het kan, lijkt me helemaal niet verkeerd. En tussendoor lekker even klagen hier. Er is niemand die zegt dat je juichend op een roze wolk moet zitten hoor. Drie gezonde kinderen is een rijk bezit, maar je wordt er wel moe van
pi_8899179
Doe die was lekker in het weekend en vouw hem niet op. Uit de wasmand halen kan ook. doe ik nu af en toe ook. Ik gebruik alles zo vaak dat het soms toch maar een paar dagen in de kast ligt, dus waarom dan alles eerst netjes vouwen en in de kas leggen Gewoon even voor jezelf kiezen en de boel toch de boel laten. Kan natuurlijk niet voor alles, maar voor meer dingen dan je denkt. Vraag een dagje oppas, en blijf dan lekker met Tristan saampies thuis. Of je man neemt een paar dagen lekker vrij en neemt even heel de zorg over zodat jij met je kleine uk ff op adem kan komen. Lijkt me ook druk hoor!!!! Petje af
Het voelt heerlijk!!!!
  Jubileum moderator woensdag 5 maart 2003 @ 23:17:16 #168
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_8899253
Spuuglokje, ik kan absoluut niet in jouw gezin en omstandigheden kijken maar misschien is er iets te regelen met bijv. een oppas, of een opa en oma of een papa die even de zorgtaken van je overneemt.

Je gezin heeft niks aan je als jij straks oververmoeid, overspannen en doodongelukkig rondloopt.

Ik weet dat ik soms met Eva helemaal aan mijn eindje ben, werkelijk compleet gevloerd en ik kan me niet voorstellen hoe dat zal zijn als ik er 3 heb.
Ik heb echt bewondering voor je dat je dat allemaal volhoudt maar je moet ook zeker aan jezelf denken.

en nu ga ik echt naar bed

Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † woensdag 5 maart 2003 @ 23:18:53 #169
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_8899302
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 23:02 schreef Rewimo het volgende:
Volgens mij zou je vaker moeten aanleggen, hoe meer Tristan vraagt hoe meer je produceert. BV reguleert zichzelf in principe. Meer vraag is meer aanbod. Ik denk niet dat je, als je liever alleen BV geeft, ook andere voeding moet aanbieden. Dus alleen BV en zoveel mogelijk. Maar Just Me kan daar vast veel meer over vertellen. Dit is wat ik me herinner gelezen te hebben. Helaas heb ik mijn vraagbaak uitgeleend aan de oppas...
Leuk dat jullie eigenlijk alles zelf al weten

Als ik het verhaal zo even teruglees mis ik hoeveel er in hoeveel tijd is aangekomen. Borstvoedinskinderen zijn nu eenmaal geen flessekinderen en zullen daarom om minder gelijkmatig aankomen. Het gaat echt op en soms ook neer Kijk naar je kindje, is het tevreden, plast en poept hij genoeg? Hoe meer dingen je naast de borstvoeding geeft des te minder borstvoeding zal hij vragen. Leg hem zovaak mogelijk aan, maakt niet uit hoevaak, net zo vaak als jij het kunt hebben maar laat er overdag niet teveel tijd tussen zitten. Rustig aandoen met kleintjes om je heen is niet makkelijk maar je kunt bijv. voorlezen en voeden tegelijk. Niet in paniek raken hoor.. nergens voor nodig, we slepen je er wel doorheen!

Godmother of Radio 49
How fragile we are
  woensdag 5 maart 2003 @ 23:33:05 #170
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_8899702
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 23:18 schreef just me het volgende:

[..]

Leuk dat jullie eigenlijk alles zelf al weten

Als ik het verhaal zo even teruglees mis ik hoeveel er in hoeveel tijd is aangekomen. Borstvoedinskinderen zijn nu eenmaal geen flessekinderen en zullen daarom om minder gelijkmatig aankomen. Het gaat echt op en soms ook neer Kijk naar je kindje, is het tevreden, plast en poept hij genoeg? Hoe meer dingen je naast de borstvoeding geeft des te minder borstvoeding zal hij vragen. Leg hem zovaak mogelijk aan, maakt niet uit hoevaak, net zo vaak als jij het kunt hebben maar laat er overdag niet teveel tijd tussen zitten. Rustig aandoen met kleintjes om je heen is niet makkelijk maar je kunt bijv. voorlezen en voeden tegelijk. Niet in paniek raken hoor.. nergens voor nodig, we slepen je er wel doorheen!

Bedankt voor die snelle reacties
Just Me, Ik durfde niet te zeggen dat hij maar 45 gram was aangekomen in 1 maand
Hij heeft iedere keer als ik hem verschoon een natte luier, maar hij poept wel heel weinig. Dus wel af en toe een spoortje, maar een echte poepluier maar eens in de 4 dagen of zo
Ik zal inderdaad wat hulp gaan inroepen van mijn schoonouders (die wonen vlakbij). Mijn man kan niet zo heel veel doen in praktische zin, omdat hij al jaren kampt met erge RSI-klachten (het gaat nu beter, daardoor kan hij zich laten omscholen, maar dat kost zo'n beetje alle lichamelijke inspanning die hij kan opbrengen).
Maar bedankt voor al het meedenkwerk!
pi_8899762
Kunnen we geen streaming video aanleggen? Ik F5 me een RSI-vinger!

..ik ben in staat om de wekker op 3 uur vannacht te zetten om te komen kijken Tis dat ik geen ADSL heb

PERSEEENNNN KARIN!!!! KOMOOOOPPP!!! !!

"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_8899848
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 23:33 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

Just Me, Ik durfde niet te zeggen dat hij maar 45 gram was aangekomen in 1 maand
Hij heeft iedere keer als ik hem verschoon een natte luier, maar hij poept wel heel weinig. Dus wel af en toe een spoortje, maar een echte poepluier maar eens in de 4 dagen of zo
Ik zal inderdaad wat hulp gaan inroepen van mijn schoonouders (die wonen vlakbij). Mijn man kan niet zo heel veel doen in praktische zin, omdat hij al jaren kampt met erge RSI-klachten (het gaat nu beter, daardoor kan hij zich laten omscholen, maar dat kost zo'n beetje alle lichamelijke inspanning die hij kan opbrengen).
Maar bedankt voor al het meedenkwerk!

Als ik toch zit te F5-en kan ik ook wel ff reageren Ik meende nl. dat ik ooit ergens eens gelezen heb dat Sweej vertelde dat Jonas ook maar 1 poepluier in de week had (en dat hij toen hij met fruit begon dus ineens een flinke luier vol had)(Bananen?)

Ik weet het dus niet zeker, een dikke tis ook zwaar met drie kindjes, maar het gaat jullie vast wel lukken.

"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  † In Memoriam † woensdag 5 maart 2003 @ 23:43:27 #173
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_8899975
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 23:33 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

45 gram in 1 maand is idd niet errug veel hoe was het de tijd ervoor? Weinig poepen daar hoef je je niet druk (hihi) om te maken, de een poept veel en de ander weinig. Is zijn huidje veerkrachtig? Reageert hij alert?
Ga nou niet elke voeding wegen maar doe het gewoon één keer per dag. Heeft hij toevallig wél net gepoept dan zal het iets minder zijn. Hou in de gaten of je weegschaal goed is. Leg er anders een keer een pak suiker van 1kg of zo op dan weet je dat de schaal ook 1kg moet aangeven. Wat voor afspraak heb je met het cb? Probeer je, hoe moeilijk het ook is, toch een beetje te ontspannen en te genieten!
Godmother of Radio 49
How fragile we are
  Jubileum moderator donderdag 6 maart 2003 @ 02:05:22 #174
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_8902534
Mag ik jullie voorstellen aan Bram ?

Geboren om 22.34 uur, 4650 gram en kerngezond:

Karin had om 8 uur volledige ontsluiting. De Gyn. werd in allerhaast opgeroepen en die keek, zag dat het hoofdje veeeeel te hoog zat nog (inschattingsfoutje van de verloskundige van het ziekenhuis) en heeft Karin een half uur laten meepersen. Dat schoot helemaal niet op dus er werd besloten tot een keizersnede. Karin heeft een ruim een uur moeten wachten op een ruggeprik terwijl ze de persweeën heeft moeten tegenhouden. Ze is zo ongelooflijk kwaad geweest.
Uiteindelijk om 10 uur de ruggeprik gekregen en een keizersnede en om 22.34 uur was hij er dan: Bram!
Met Bram gaat het prima, zijn bloedsuikers waren goed en hij heeft al lekker aan de borst gedronken.
Met de papa gaat het ook prima, zelden zo'n trotse vader gezien.
Met Karin gaat het iets minder, ze heeft enorm veel bloed verloren en enorm veel pijn gehad. Een echte weeënstorm.

Wij hebben inmiddels snel het huis versierd, hoewel Karin er nog wel een paar nachtjes in ligt mogen de buren wel weten wat het is geworden.
Zie hier het donkere resultaat van een paar avonden klussen met Jeroen, een geboorteschapie.

Eva ♥ en Iris ♥
  Admin donderdag 6 maart 2003 @ 02:06:41 #175
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_8902545
Gefeliciteerd!!!!!!!

Wat een prachtig kindje!!!

Karin en Peet gefeliciteerd!!
En Lois als tante natuurlijk ook!!!

Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')