Dit zijn toevallig twee voorbeelden die 's avonds/'s nachts gebeuren omdat ze me dan denk ik meer opvallen.
Komt dit bekend voor bij andere ouders?
en dan gaan ze liggen wachten tot je komt kijken en dan vallen ze in slaap ...
kweetniet hoor ben zelf nog een kind ..
Na eerste diepe slaap hebben kinderen dat soms wel. Ze weten dan niet precies waar ze zijn en doen het zeker niet bewust.
Afspraken maken met kinderen van die leeftijd lijkt mij niet echt mogelijk.
Gewoon laten gaan, dus.
quote:Ik vind het raar dat het in van die periodes gebeurd en niet willekeurig. Ik dacht eerst dat het ms te maken had met ervaringen/gebeurtenissen van de week maar dat verklaard voor mij die periodes niet.
Op dinsdag 4 maart 2003 01:26 schreef golfer het volgende:
Onrust en beetje slaapwandelen komt op die leeftijd wel meer voor.Na eerste diepe slaap hebben kinderen dat soms wel. Ze weten dan niet precies waar ze zijn en doen het zeker niet bewust.
Afspraken maken met kinderen van die leeftijd lijkt mij niet echt mogelijk.
Gewoon laten gaan, dus.
Zal wel bij het kind-zijn horen
quote:Een klein kind die om koffie vraagt??? Nog nooit gehoord
Op dinsdag 4 maart 2003 01:48 schreef moussy het volgende:
Die meid van mij (wordt in mei 4) heeft een periode gehad dat ze rond 23 uur wat begon te kuchen en daarna begon te roepen. Dat kwam plotseling, maar was ook plotseling vertrokken. En zo heeft ze een tijdje gehad dat ze om 5 uur wakker werd en om koffie vroeg. Had ze me gezien en had ik verteld dat het daar nog te vroeg voor was, draaide ze zich weer om en ging weer slapen.Zal wel bij het kind-zijn horen
quote:Niet gewoon I wanna be just like mom gedrag? Immitatie dus?
Op dinsdag 4 maart 2003 02:08 schreef VinceCarter het volgende:[..]
Een klein kind die om koffie vraagt??? Nog nooit gehoord
quote:Dacht het niet, ik drink geen koffie en dr vader alleen maar op zn werk. Ze is er gewoon gek op. Ik koop voor haar caffëïne vrije koffie en dat mag ze van mij gewoon drinken.
Op dinsdag 4 maart 2003 03:02 schreef Skinkie het volgende:[..]
Niet gewoon I wanna be just like mom gedrag? Immitatie dus?
Ikzelf gooi het altijd maar onder dezelfde noemer als dat de periodes van het " niet willen " eten vallen.
Dat zijn ook rare dingen... zo eten ze zelfs jóuw gehaktbal nog vanje bord en een maand later dan vertikken ze om ook maar één hapje te nemen... ( en eten ze als het aan hun ligt echt een paar weken maar héél weinig/ niets )
quote:idd, dat is er ook eentje ja..
Op dinsdag 4 maart 2003 11:41 schreef Mirage het volgende:
zo eten ze zelfs jóuw gehaktbal nog vanje bord en een maand later dan vertikken ze om ook maar één hapje te nemen... ( en eten ze als het aan hun ligt echt een paar weken maar héél weinig/ niets )
Denk dat dat met slapen ook zoiets is. Misschien heeft het wel te maken met de incidentele groeispurtjes.
Toen mijn kids jonger waren, merkten we dat heel goed, vooral bij de oudste. (nu 10)
Hij is een jonge leerling en moest het eerste halfjaar moeite doen om bij te blijven, maar in het voorjaar maakte hij dan een sprintje en kwam weer bij de beste helft van de klas.
Nu hij wat ouder is, heeft hij dat niet meer zo duidelijk. Maar toen wel. Ook qua groeien.
In groep 4 met zijn communie (mei), had hij maat 128, met gemak.
Met kerstmis had hij maat 140 en pastte die dure communiebroek niet meer.
Hoe jonger kinderen zijn, hoe vaker ze van die groeispurtjes hebben.
Ik denk dat dat wakker worden van je kids daarmee te maken kan hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |