abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8848202
Vraag me steeds vaker af, verschuil ik me in mijn huije met mijn vriend nu al ruim een jaar vsn de buitenwereld, en gaat alles daarom zo slecht? ben ik bsang om hem kwijt te raken en ben ik daarom vooral thuis? Komt het door de tweede abortus in een jaar, dat ik niks meer kan hebben... komt het door vroeger, lastige jeugd en ietwat rare reacties van mij daarop. Ik wwet dat ik ermoedelijk naar een psych moet, maar heb geen zin in het zoveelste intake gesprek met de zoveelste figuur die gaat kijken of ik wel zielig genoeg ben.. Daarbij ben helemaal niet zielig, maar voornamelijk lui ben ik bang.
Ok heb het beetje erg moeilijk met weghalen kindje(s) (1e keer niet, tweede keer wel) zo moeilijk dat ik waneer ik baby's zie op straat, ik vaak steken in mijn baarmoeder krijg. Of waneer mensen erover praten.
Vanmiddag weer, ga werken. (horeca uzb) kom in kantine staan met blije moeder van een kindje van een jaar, lekker gewenst en gepland. bla bla bla. wat goede luiers zijn en weet het niet allemaal. krijg pijn in mijn buik als ik eraan denk.
Vreselijk achterlijke reactie, er zijn duizenden mensen die een kins laten weghalen. of nog veel erger, een miskraam krijgen. of mischien nog wel erger, duizenden mesne die een kind krijgen terwijl ze er helemaal niet voor kunnen zorgen. Mensen met kinderen die een hekel aan hun kind hebben enz....
In ieder geval studie gaat la eenj aar heel erg slecht, zo erg dat ik er al een jaar vrijwel niets aan heb gedaan. Wil niet zielig doen bij mijn docenten. Daarbij is/was mijn studie in leeuwarden en geloof me! daar wilde ik echt absoluut niet meer wonen (kom uit rotterdam, woon nu in delft, maar jezus, wat een kutgat is leeuwarden.
Je hoeft geen wonderlijki nteligent persoon te zijn om te zien dat dat niet echt bevoordelijk is voor je studie.
Ben daarbij door een aantal mensen waar van ik dacht dat het vrienden waren, enorm genaaid.... in de rug gestoken. DAt hielp ook niet echt. deed enorm mijn best om nog wat van mijn studie te maken. en ze naaide me echt zooo enorm... ben er sinds dien niet meer geweest (was november) het is inmiddels maart, ben net 25 geworden, en durf inmiddels mijn docenten echt niet meer onder ogen te komen.
Kan wel met zielig verhaal komen, maar sorry hoor.... ik denk niet dat dat erg over komt. Loop nogal hard tegen alles op en zie er grofweg gezien niet echt meer een gat in. ben altijd vreslijk actief geweest, hogeschoolraad, bestuurtjes hier en daar. en en sinds anderhalf jaar alweer, eigenlijk een soort dood.
Heb ook ongeveer zo lang met mijn vriend, waar ik echt enorm veel vna hou. Trek soms de lijn zelf door, en vraag me sf of onze relatie niet gewoon enorm verlammend werkt
Aan de andere kant kan ik bij hem voor het grootste deel echt mijzelf zijn. en geloof me dat is redelijk uniek, ben nl niet echt makkelijk.
Wil dingen doen. maar heb in delft helemaal niks. de politiek hier kan me gestolen worden, heb hier geen vereniging, geen vrienden. alles zit in rotterdam. Maar jha, vind daar maar eens een huis. kamer oke. maar woon nu al erg lang op mezelf, en daarvan het grootste deel in een eigen huis met 1 huisgenoot.
kan het denk ik echt niet om weer in een kamer te zitten. Daabij wil ik helemaal niet zonder mijn vriend leven.

Beetje lang verhaal, maar jha, dat maar wel in r&p. daar zijn de dingen vaak net iets ingewikkelder.

Vergeef mem ijn typo's ik tik nl ff nogal snel, en heb geen zin om mijn eigen naarm ijn mening ellende nog eens over te lezen.

sub/
pi_8848463
don't fuck with Ljouwert the city
黑 ¦ Links tot en met...
豹 ¦ Overtuigd carnivoor...
也 ¦ Wat doe ik in Taiwan? Modderscheppen en uitwaaien...
pi_8848546
Misschien is het handig om volgende keer de "enter"toets iets vaker te gebruiken, maakt het iets leesvriendelijker

Maar ok, ik zie dat je best wel veel problemen hebt. Ik denk dat je er eens uit moet. Ga sporten. En niet zeggen: geen zin, want dan kom je er nooit meer uit. Je moest eens weten hoe verfrissend het kan zijn om al die energie kwijt te raken.

Je bent niet altijd bij die vriend van je (werkt verluchtend --> is dat eigenlijk wel een woord?), je ontmoet andere mensen, je raakt je energie kwijt, het is een tijd waar je dan niet veel bij nadenkt (sinds ik lees dat je eigenlij kalleen maar negatief denkt). En zo zijn er wel heel veel dingen te noemen die dan een reactie bij je opbrengen, al die dingen en dat alleen maar door te sporten!!

En tis nog goed voor je ook!

Succes!

IG

pi_8848584
Ik ken je niet maar aan je post kan ik lezen dat je toch wel pschologische hulp nodig hebt om weer boven deze zee van negatieve dingen te komen. Probeer toch een goede psycholoog te vinden en bekijk met hem wat je echt dwars zit en wat je daar aan kan doen.
Met een beetje geluk kun je stapje voor stapje je leven weer op de rails zetten. Zodra dat gelukt is zul je zien dat je al een stuk sterker in je schoenen staat en dat je meer aan kan dan vroeger.

Sterkte verder

dinsdag 4 maart 2003 @ 01:27:15 #5
49109 toutunique
Winnaar Fok!Idols 3/2003
pi_8848596
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 00:59 schreef mantamanta het volgende:
Beetje lang verhaal, maar jha, dat maar wel in r&p. daar zijn de dingen vaak net iets ingewikkelder.

Vergeef mem ijn typo's ik tik nl ff nogal snel, en heb geen zin om mijn eigen naarm ijn mening ellende nog eens over te lezen.

Lucht het wel een beetje op?
Alles wat ik schrijf is slechts een uiting van mijn essentie. Gezien die niet beschrijfbaar is, kan ik moeilijk uitleggen waarom ik dit schrijf.
pi_8848731
Het lucht idd op.
En ik sport al. althans, ik rij paard, alleen mijn laarzen passen niet meer, en het is in rotterdam.. en had vorig jaar geen geld voor de contributie plus rij uren. Ben nu braaf hard aan het werken om het te betalen, zodat ik zonder schuldgevoel weer op een paard kan stappen.
is mischien beetje wijven sport, maar uit ervaring weet ik dat ik, eer ik op een paard zit, ik alles vergeet.
Daarbij kan het erg prettig zijn een vervelend paard een lesje te leren en onder controle te krijgen...
Krijg als het goed is voor mijn verjaardag nieuwe laarzen. \wacht ik nog op, en zodra ik die heb ga ik weer rijden.
Althans proberen aangezien ik een conditie van lik mijn vestje heb.
Vond weer gaan rijden ook wel een redelijke start naar meer zeg maar.
sub/
pi_8848775
Hum, je hebt in elk geval gewoon rust nodig, volgens mij zit je tegen een soort-van-overspannenheid aan.
Bedenk echter wel, van niets doen wordt je nog moeier dan van iets doen, het is een lastig te doorbreken cirkel.

Je hebt alles fijn weggeborgen achter rationaliseringen, maar een miskraam/abortus is meer dan een lichamelijk gebeuren, het is ook een psychologisch gebeuren.

Neem even de tijd, probeer wat dingen te doen die je vroeger leuk vondt, en zodra je de moed gevonden hebt, maak eens vrijblijvend een kennismakingsgesprek met een psycholoog, met de nadruk op vrijblijvend. Bevalt het je niet, maak dan geen andere afspraak of bel af.

Maar overhaast niets.
Bij het Dok te Rotterdam zit een goede psycholoog, Jan Philipsen of als je liever een vrouw hebt Marieke Kavelaars, al werkt die daar geloof ik niet meer (is ook al lang geleden dat ik daar geweest ben).
Zat plek, en ziekenfonds welkom.

Maar doe voorlopig maar lekker rustig aan, en bouw langzaam je contacten weer op, is moeilijk als je vertrouwen zo beschaamd is door je 'vrienden' / medestudenten.

Oja, werk zelf in het onderwijs, en geloof me, leraren hebben heus wel één en ander meegemaakt hoor, we kunnen tegen een stootje en onder onze huid zijn we minder arrogant dan daarbuiten en net zo menselijk als jij.

Kop op.

...ik wil geen begrafenisverzekering, ik wil graag dat iedereen echt treurig is wanneer ik overlijd
  dinsdag 4 maart 2003 @ 01:44:54 #8
49109 toutunique
Winnaar Fok!Idols 3/2003
pi_8848777
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 01:38 schreef mantamanta het volgende:
Het lucht idd op.
Dat is in ieder geval al iets. Ben het wel met de anderen eens met die hulp. Maar snap ook dat je daar tegenop kijkt. De makkelijkste weg is de weg naar beneden, daar hoef je geen moeite voor te doen. Maar hij blijft maar naar beneden gaan. De moeilijkste weg gaat omhoog. Stapje voor stapje trouwens.
Alles wat ik schrijf is slechts een uiting van mijn essentie. Gezien die niet beschrijfbaar is, kan ik moeilijk uitleggen waarom ik dit schrijf.
  dinsdag 4 maart 2003 @ 01:45:24 #9
14193 nibble
- hekelt replurk v0.2x -
pi_8848787
Neem gas terug!
Ga eerst je eigen zaken op orde stellen, en denk daarna pas aan anderen. Verenigingen en andere dingen hebben ook niets aan jouw als je met jezelf in de knoop zit.
Zet belangrijke dingen op een rijtje, plan doelen en zet er datums bij, en streef er ook naar.
Ik weet dat dat soort dingen moeilijk zijn, maar tegenslagen kun je te bovenkomen mits je je er niet door laat ontmoedigen.
Het leven gaat niet over rozen, en is niet zoals in reclames, maar hard en niet altijd rechtvaardig.
Het is meer een mindset, hoe meer ellende je denkt tegen te komen, hoe meer je ziet.
Hou je vast aan de kreet dat het altijd erger kan (wat nieteens onwaar is!).
Leven doe je door kei hard te knokken voor de dingen die je lief zijn, en daar heb je ook andere mensen bij nodig inderdaad. Maar laat je nooit vertellen dat je het zonder hen niet kan!
Vanaf jongs af aan zei mijn moeder al:
"Waar een wil is is een weg" en later werdt dat:
"Waar een wil is is een weg...maar op die weg staat een heg, en daar moet je overheen!".
En geloof me, als je daar met al je kracht in gaat hakken, gaat dat ding neer!
*fight!*

Ik ben al mijn belagers/tegenhangers voorbijgestreefd, en heb inmiddels vele door anderen voor onmogelijk verklaarde doelen gehaald, enkel door niet op te geven en door te bikkelen, stront-eigenwijs en net zolang doorgaan tot je er bent.
En ik ben niet slimmer of beter dan anderen, maar wel meer bewust van het feit dat je geest meer af kan en kan berijken dan je ooit voor mogelijk zult houden.

"God is not here today, priest!"
"T" is for TANK, and "T" is for TERROR ... and "K" is the "K" for KILLING in error.
pi_8848824
Die rust, dat heb ik dus teveel .
Moet juist iets gaan doen denk ik doe nl al een jaar niks dan rust hebben nemen.
bedankt voor je tip in Rotterdam!
Die weg naar beneden heb ik al eens eerder op wredelijk (oeps freud)wonderbaarlijke wijze overwonnen. Zal ik jullie verder besparen.
Ik weet dus redelijk wat ik nu aan het doen ben, en dat maakt het zeg maar juist lastiger.
sub/
  dinsdag 4 maart 2003 @ 01:51:37 #11
49109 toutunique
Winnaar Fok!Idols 3/2003
pi_8848831
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 01:50 schreef mantamanta het volgende:
Moet juist iets gaan doen denk ik doe nl al een jaar niks dan rust hebben nemen.
bedankt voor je tip in Rotterdam!
Die weg naar beneden heb ik al eens eerder op wredelijk (oeps freud)wonderbaarlijke wijze overwonnen. Zal ik jullie verder besparen.
Ik weet dus redelijk wat ik nu aan het doen ben, en dat maakt het zeg maar juist lastiger.
Wat ben je dan aan het doen?
pi_8848845
Mooi gesproken, Toutunique en Nibble.

Maar toch nog even toevegen (Nibble):
Doelen stellen met streefdate is veel te veel een prestatie gerichte bezigheid, in lijn met de huidige maatschappij waarin je moet presteren om mee te tellen en de mens achter de prestatie weggecijferd wordt.
Doelen stellen, okay, streefdata, niet okay als je ze als dead-lines ziet.

Een ander ding is verenigingen die 'niets aan je hebben'.
Laten we ons wat egoistischer opstellen in dit geval, laat de vereniging iets voor de betrokkene betekenen, dus geen lid worden van de hartstichting en gaan collecteren, maar wel van een vereniging waar je als lid passief lid van kunt zijn en acitiviteiten krijgt aangeboden.

...ik wil geen begrafenisverzekering, ik wil graag dat iedereen echt treurig is wanneer ik overlijd
pi_8848851
bijzonder wijnig. Heb nieuwe hobby, heel duf en burgerlijk, aquaria.. is echt leuk trouwens, echt is een aanrader. Bedenk inrichtingen voorm ijn aquaria, wandel met het hondje, werk zodra ik extra geld nodig heb. En kook eten... Daar kotm het zeg maar op neer.
Byzonder wijnig dus.
Vroeger was ik ongeveer geen avond thuis, is ook niet goed, maar dit is ook wel weer extreem. Heb geen geraniums. Dat moet je me nageven
sub/
pi_8848865
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 01:50 schreef mantamanta het volgende:
Jah, dacht ik ook ja
Paardrijden...tja als dat je hobby is dan is het goed natuurlijk! Maar paardrijden is natuurlijk een erg individualistische sport (moeiijk woord zo vroeg in de ochtend!).

Ga lekker fitnessen ofzo! Ok kost ook een hoop duiten maar je krijgt er een hoop voor terug! Of...neem een kat!

Def

[Dit bericht is gewijzigd door IndoGuyver op 04-03-2003 01:57]

pi_8848872
Had het over studenten vereniging en medezeggenschapswerzaamheden. Maar dat doe ik dus al een tijdje niet meer.
Zeg maar nu anderhalf jaar.
En ik mis dat ook. Ik ben iemand die zich graag voor anderen inzet en graag vecht voor de goede zaak ed. Liep op mijn 15e al met een groep studenten van de EUR demonstraties tegen ritzen te organiseren.
Denk zelf dat juist een gebrek aan dergelijke dingen me juist geen goed doen.
sub/
  dinsdag 4 maart 2003 @ 01:57:52 #16
49109 toutunique
Winnaar Fok!Idols 3/2003
pi_8848881
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 01:54 schreef mantamanta het volgende:
bijzonder wijnig. Heb nieuwe hobby, heel duf en burgerlijk, aquaria.. is echt leuk trouwens, echt is een aanrader. Bedenk inrichtingen voorm ijn aquaria, wandel met het hondje, werk zodra ik extra geld nodig heb. En kook eten... Daar kotm het zeg maar op neer.
Byzonder wijnig dus.
Vroeger was ik ongeveer geen avond thuis, is ook niet goed, maar dit is ook wel weer extreem. Heb geen geraniums. Dat moet je me nageven
Is het misschien niet eens leuk om iets vreemds te gaan doen ofzo? Gewoon het eerste wat je tegenkomt en een goed gevoel bij hebt?
  dinsdag 4 maart 2003 @ 01:58:01 #17
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_8848883
Ga naar de bieb, leen een woordenboek over witregels en pas dat toe.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_8848895
Bij mij op de manege niet!
We rijden in clubs, die vaak tot in de late uurtjes blijven borrelen. Verder is er buiten het rijden een vrij groot sociaal netwerk, waarbij je, wanneer je je actief opsteld. Veel te doen is. Qua organiseren, en qua feestjes.
Studenten wedstrijden, internationale studenten wedstrijden, borrels, lustra, en ga nog maar even door.
Juist met fitnes loop je een zaal in, ga je aan een paar apperaten hangen, en ga je weer naar huis. Althans, zo zie ik het.
sub/
pi_8848906
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 01:58 schreef static het volgende:
Ga naar de bieb, leen een woordenboek over witregels en pas dat toe.
Zal ik daar dan meteen het groene boekje bij doen ?!
sub/
pi_8848920
ps... Bibiotheek.
In het kader van foute lelijke afkortingen
sub/
pi_8848927
hmm...ok, iets anders dan:

Ga naar je vriend toe, geef em een klap in zn gezicht en schreeuw: "En nu neem je me mee op vakantie!!!!"

IG

pi_8848934
quote:
...Ik ben iemand die zich graag voor anderen inzet en ...
Dat bedoelde ik eigenlijk een beetje.
Laat je nu eens verzorgen in plaats van voor anderen te zorgen.
Blijkbaar ben je Altruistisch ingesteld, de ander komt op de eerste plaats, daarna jijzelf.
Een heel nobele instelling, maar met een boel valkuilen. Wordt iets egoistischer, wat heb jij nu nodig en wie kan je dat geven?

Eigenlijk ook wel typerend, een Altruistisch ingesteld persoon zal vaak 'vrienden' zijn met een 'IK' ingesteld persoon.
Raakt een Altruistisch persoon in de problemen (om welke reden dan ook), dan is die persoon voor een 'IK' ingesteld persoon niet meer interesant, en wordt dus gedumpt als het ware.
Twee 'IK' ingestelde personen kunnen vrijwel nooit echte vrienden zijn, twee Alturistisch ingestelde personen ook niet ('nee, neem jij dat koekje maar', 'nee, neem jij hem maar', 'Nee joh, pak nou','loop nou niet te narren, pak jij hem nou maar' <zucht>)

Dit is één van de dingen die je op een assertiviteits cursus leerd, de kunst is een beetje in het midden te gaan zitten, het is geen vast punt, het is variabel, de ene keer is het 'IK', de andere keer is het 'de ander'. Volgens mij is bij jou de 'IK' kant dringend aan de beurt.

ps. Het idee van IndoGuyver (hierboven) vind ik overigens helemaal niet slecht....

[Dit bericht is gewijzigd door Argenta op 04-03-2003 02:08]

pi_8848962
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 01:57 schreef toutunique het volgende:

[..]

Is het misschien niet eens leuk om iets vreemds te gaan doen ofzo? Gewoon het eerste wat je tegenkomt en een goed gevoel bij hebt?

Mmm ik vrees dat me dat mijn servies kost.
Heb er wel over nagedacht. Had hele iote plannen. Zeg mar een galerie beginnen en daar dan zelf in wonen zodat ik in Rotterdam kon wonen. Maar euh.. mischien toch niet zo'n goed plan.
Heb nogal een ruime fantasie, en draaf nogal eens wat door.
Mijn vriend was 11 dagen weg naar Oostenrijk skien. En ik had een lift geregeld naar oostenrijk. Vreselijk romantisch vond ik.
Maar zijn moeder dacht daar anders over. De kut wilde me in de sneeuw laten staan. En had geen geld, dus was mischien niet zo'n goed plan.
Maar je hoort het.. plannen zat.
Alleen haalbaar.... MMmmmmmm lastig
sub/
  dinsdag 4 maart 2003 @ 02:10:11 #24
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_8848978
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 02:03 schreef mantamanta het volgende:
ps... Bibiotheek.
In het kader van foute lelijke afkortingen
Je vergeet een 'l'.

Smartass.

Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_8848980
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 02:04 schreef IndoGuyver het volgende:
hmm...ok, iets anders dan:

Ga naar je vriend toe, geef em een klap in zn gezicht en schreeuw: "En nu neem je me mee op vakantie!!!!"

IG

HEb ik geprobeerd, Maar dat liep uit op geen geld en geen vakantie. Had zelfs reisje geregeld. allen portemonai was gejat. En zonder id en pinpas begin je weinig....
sub/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')