Pas zag ik iemand buiten rillen van de kou omdat hij zijn jas open hield, maar dat staat natuurlijk stoerder
Leuke anecdote van iemand die bij de bakker twee gebakjes haalt, terwijl hij er maar één nodig had, namelijk voor zichzelf. Maar ja, een gebakje alleen voor hemzelf vond hij zo zielig staan tegenover de bakker
Dus nu deze vraag aan jullie. Heb jij weleens een situatie dat je denkt "wat zullen anderen ervan vinden?" ? Dat je dan (eventueel geforceerd) iets doet of juist nalaat omdat je weet dat anderen jouw zien of horen. Situaties dat je je (een beetje) schaamt of ongemakkelijk voelt of juist "cool" wilt overkomen. Het gaat niet om abnormale dingen, maar om die simpele zaken waar we allemaal weleens mee te maken hebben.
Zie je bij andere mensen in hun gedrag dat ze zich enorm bewust zijn van hun omgeving, heb je daar voorbeelden van?
Ook kan het zijn dat je volkomen onverschillig bent en de omgeving je totaal niet boeit, ook dan wil ik het horen. Ik hoop op eerlijke reacties
ben benieuwd.
Alhoewel, zag laatst een vrouw in de trein, met een kinderwagen voor zich die over de telefoon een enorme ruzie hield met een 'vriendin' ofzo. Toen boos opgehangen, meteen haar vriend gebeld om die nog weer eens uitgebreid verslag te doen van de ruzie. En dit allemaal op een schreeuwtoon in een overvolle trein. Ik stond tegenover haar op het balkon en heb maar lief naar haar gelachen...
Afijn, sommige mensen maakt het dus inderdaad niets uit.
Uiteraard ga ik niet uitgebreid zitten bellen in de trein, maar dat is dan meer omdat ik vind dat mijn gesprekken de rest geen moer aangaat. Ik weet namelijk van mezelf dat als ik in de trein me verveel ik gewoon mee ga luisteren.
Het leukste vind ik eigenlijk wel wanneer ik een dag m'n lenzen niet in heb en over straat loop. Ik zie de wereld niet en ik heb dan het idee dat de wereld mij ook niet ziet. Ik zie in ieder geval niet wanneer iemand mij aankijkt ofzo... ik leef dan wel een beetje in een roes
Bellen in het openbaar is sowieso not done voor mij. Dat ding staat dus ook altijd uit. SMS-en kan ik niet en wil ik ook niet kunnen omdat ik dat nou eenmaal een te zwakzinnige communicatiemethode vind, afgezien van die paar uitzonderingssituaties waarin het wel eens handig 'zou kunnen' zijn.
Ik zal ook zorgen dat mijn walkman (geen discman) geen streep overlast veroorzaakt. Die laat ik dus meestal ook wel uit.
Het punt is, ik wil in het openbaar heeeeeel erg graag met rust gelaten worden. De ervaring leert dat de slagingskans groter is als je jezelf zo onopgemerkt mogelijk door het openbare leven begeeft. Vandaar.
Soms zeer verhelderend en voor mij rustgevend. Maakt me dus ook niet uit wat mensen doen of hoe ze zijn. Hoe verschillender de mensen in de omgeving, hoe leuker mijn dag.
Ik spaar mooie momenten.
quote:Slagingskans?? waarin dan? in het leven?
Op maandag 3 maart 2003 23:21 schreef Argento het volgende:
Toch wel redelijk bewust.Bellen in het openbaar is sowieso not done voor mij. Dat ding staat dus ook altijd uit. SMS-en kan ik niet en wil ik ook niet kunnen omdat ik dat nou eenmaal een te zwakzinnige communicatiemethode vind, afgezien van die paar uitzonderingssituaties waarin het wel eens handig 'zou kunnen' zijn.
Ik zal ook zorgen dat mijn walkman (geen discman) geen streep overlast veroorzaakt. Die laat ik dus meestal ook wel uit.
Het punt is, ik wil in het openbaar heeeeeel erg graag met rust gelaten worden. De ervaring leert dat de slagingskans groter is als je jezelf zo onopgemerkt mogelijk door het openbare leven begeeft. Vandaar.
quote:Slagingskans om met rust gelaten te worden bedoelt hij denk ik
Op dinsdag 4 maart 2003 00:14 schreef KnoXville het volgende:[..]
Slagingskans?? waarin dan? in het leven?
![]()
Verder interesseert mijn omgeving mij weinig. Ik zal me altijd beleefd en netjes opgevoed gedragen in het openbaar, maar als ik iemand zie die ik al heel lang niet gezien heb, zal ik daar net zo uitbundig bovenop springen als dat er geen mensen in de buurt zijn. Om maar een voorbeeld te noemen .
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 00:29 schreef Qarinx het volgende:[..]
Slagingskans om met rust gelaten te worden bedoelt hij denk ik
quote:Oh, en ik heb een vriendin, en als we op een terrasje zitten ofzo, praat ze vaak nogal hard over haar spectaculaire belevenissen. Of over sexuele veroveringen. Vind ik dan weer wat genant.
Op maandag 3 maart 2003 22:35 schreef positivist het volgende:
Zie je bij andere mensen in hun gedrag dat ze zich enorm bewust zijn van hun omgeving, heb je daar voorbeelden van?
Ik zelf zorg er altijd wel voor dat ik er een beetje fatsoenlijk uitzie, mijn haar netjes zit, enz. Maar dat geldt ook voor als ik me binnenshuis begeef.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |