abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8844685
Bijvoorbeeld in een overvolle trein, waar iedereen stil is, praten met een bekende, zodat iedereen mee kan luisteren. Ik praat wel, maar hou me wel altijd wat meer in. Mobiel bellen doe ik in zo'n situatie sowieso niet (of ik moet even kort iets doorgeven).

Pas zag ik iemand buiten rillen van de kou omdat hij zijn jas open hield, maar dat staat natuurlijk stoerder

Leuke anecdote van iemand die bij de bakker twee gebakjes haalt, terwijl hij er maar één nodig had, namelijk voor zichzelf. Maar ja, een gebakje alleen voor hemzelf vond hij zo zielig staan tegenover de bakker

Dus nu deze vraag aan jullie. Heb jij weleens een situatie dat je denkt "wat zullen anderen ervan vinden?" ? Dat je dan (eventueel geforceerd) iets doet of juist nalaat omdat je weet dat anderen jouw zien of horen. Situaties dat je je (een beetje) schaamt of ongemakkelijk voelt of juist "cool" wilt overkomen. Het gaat niet om abnormale dingen, maar om die simpele zaken waar we allemaal weleens mee te maken hebben.

Zie je bij andere mensen in hun gedrag dat ze zich enorm bewust zijn van hun omgeving, heb je daar voorbeelden van?

Ook kan het zijn dat je volkomen onverschillig bent en de omgeving je totaal niet boeit, ook dan wil ik het horen. Ik hoop op eerlijke reacties

ben benieuwd.

pi_8844724
Nee niet echt speciaal, maar ik zou NOOIT zonder gel in m'n haar buiten de deur verschijnen.
pi_8844782
Ik ga nie in de kou staan met een jas open ofzow omdat dat stoerder staat. Maar ik hou me soms wel ff in als ik zit te bellen in de bus ofzow. En ik kan me haren altijd ff. :p
pi_8844885
Volgens mij komt dit meer neer op hoe je normen en waarden zijn naar anderen toe, en ik merk vaak zat dat jongeren het misschien niet kwaad bedoelen maar gewoon andere normen hebben dan die ik normaal vind. Bijv. dat bellen in een stille treincoupé. Ik zou me persoonlijk doodschamen van onbeleefdheid; jongeren lijken niet beter te weten.
pi_8844923
Nee, sorry. Ik trek me echt niks aan van mensen om me heen. Nooit gedaan ook. 'k zag laatst wel een man truk bezig met het wegdrukken van wc-papier in zijn boodschappenkar en hij liet ook gewoon mensen voor. Schaamde zich waarschijnlijk.
  maandag 3 maart 2003 @ 22:50:36 #6
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_8845010
Denk dat iedereen zich onbewust wel wat aantrekt van zijn/haar omgeving.

Alhoewel, zag laatst een vrouw in de trein, met een kinderwagen voor zich die over de telefoon een enorme ruzie hield met een 'vriendin' ofzo. Toen boos opgehangen, meteen haar vriend gebeld om die nog weer eens uitgebreid verslag te doen van de ruzie. En dit allemaal op een schreeuwtoon in een overvolle trein. Ik stond tegenover haar op het balkon en heb maar lief naar haar gelachen...

Afijn, sommige mensen maakt het dus inderdaad niets uit.

Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_8845049
Ik heb wel eens bij de kassa een enorme boei gekregen omdat ik opeens dacht dat degene achter de kassa wel eens zou kúnnen denken dat ik iets gejat zou hebben.
En dat terwijl ik nog nooit iets gejat heb (behalve dan dat roze krijtje van Madelon ).
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  maandag 3 maart 2003 @ 22:57:52 #8
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_8845181
Ik moet eerlijk bekennen dat het me eigenlijk niet zo heel veel interesseert wat m'n omgeving van mij vindt/denkt. Ik moet er mee leven en gelukkig mee zijn.

Uiteraard ga ik niet uitgebreid zitten bellen in de trein, maar dat is dan meer omdat ik vind dat mijn gesprekken de rest geen moer aangaat. Ik weet namelijk van mezelf dat als ik in de trein me verveel ik gewoon mee ga luisteren.

Het leukste vind ik eigenlijk wel wanneer ik een dag m'n lenzen niet in heb en over straat loop. Ik zie de wereld niet en ik heb dan het idee dat de wereld mij ook niet ziet. Ik zie in ieder geval niet wanneer iemand mij aankijkt ofzo... ik leef dan wel een beetje in een roes

Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
pi_8845891
Toch wel redelijk bewust.

Bellen in het openbaar is sowieso not done voor mij. Dat ding staat dus ook altijd uit. SMS-en kan ik niet en wil ik ook niet kunnen omdat ik dat nou eenmaal een te zwakzinnige communicatiemethode vind, afgezien van die paar uitzonderingssituaties waarin het wel eens handig 'zou kunnen' zijn.

Ik zal ook zorgen dat mijn walkman (geen discman) geen streep overlast veroorzaakt. Die laat ik dus meestal ook wel uit.

Het punt is, ik wil in het openbaar heeeeeel erg graag met rust gelaten worden. De ervaring leert dat de slagingskans groter is als je jezelf zo onopgemerkt mogelijk door het openbare leven begeeft. Vandaar.

When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  maandag 3 maart 2003 @ 23:35:25 #10
49109 toutunique
Winnaar Fok!Idols 3/2003
pi_8846252
Vind het altijd leuk om naar mijn omgeving te kijken en contact te leggen. De manier waarop ik naar mensen kijkt zegt ook een heleboel over mezelf. Als ik daar dan naar luister weet ik ook weer hoe ik zelf ben.

Soms zeer verhelderend en voor mij rustgevend. Maakt me dus ook niet uit wat mensen doen of hoe ze zijn. Hoe verschillender de mensen in de omgeving, hoe leuker mijn dag.

Alles wat ik schrijf is slechts een uiting van mijn essentie. Gezien die niet beschrijfbaar is, kan ik moeilijk uitleggen waarom ik dit schrijf.
  maandag 3 maart 2003 @ 23:37:01 #11
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_8846289
Ligt eraan... Als ik uitga wil ik er goed uitzien, maar als ik de volgende ochtend brak naar huis fiets zal hem me worst wezen hoe dood ik eruit zie en wie ik tegen kom.
  † In Memoriam † dinsdag 4 maart 2003 @ 00:12:54 #12
47213 ArmaniMania
pi_8847362
Mijn omgeving neem ik altijd heel goed in me op... Stel je voor ik mis een mooi moment.

Ik spaar mooie momenten.

dinsdag 4 maart 2003 @ 00:14:15 #13
19918 KnoXville
Royale with cheese
pi_8847394
quote:
Op maandag 3 maart 2003 23:21 schreef Argento het volgende:
Toch wel redelijk bewust.

Bellen in het openbaar is sowieso not done voor mij. Dat ding staat dus ook altijd uit. SMS-en kan ik niet en wil ik ook niet kunnen omdat ik dat nou eenmaal een te zwakzinnige communicatiemethode vind, afgezien van die paar uitzonderingssituaties waarin het wel eens handig 'zou kunnen' zijn.

Ik zal ook zorgen dat mijn walkman (geen discman) geen streep overlast veroorzaakt. Die laat ik dus meestal ook wel uit.

Het punt is, ik wil in het openbaar heeeeeel erg graag met rust gelaten worden. De ervaring leert dat de slagingskans groter is als je jezelf zo onopgemerkt mogelijk door het openbare leven begeeft. Vandaar.

Slagingskans?? waarin dan? in het leven?
:: "Marketing; the ability to make people believe." --- Samuel L. Jackson als Elmo McElroy in 'The 51st State' ::
  dinsdag 4 maart 2003 @ 00:15:10 #14
16851 Afwezig
Tuig van de richel
pi_8847416
Tuurlijk ben ik me bewust van me omgeving. Maar een aantal dingen doe ik gewoon toch die andere mensen misschien wel vreselijk irriteren. Als er mensen zijn die een probleem hebben met het feit dat ik af en toe een keer bel in de trein hebben ze echt een probleem. (Het zijn altijd wel functionele telefoongesprekken .. werk, afspraken etc.) Ik zorg vrijwel altijd dat ik niet vreselijk uit de toon val met me kleding, en met me uiterlijk zorg ik dat het altijd ook wel op z'n minst toonbaar is. Genante zaken vermijd ik gewoon zo veel mogelijk Tenzij het echt bittere noodzaak is.
Chuck Norris' hand is the only hand that can beat a royal flush
  dinsdag 4 maart 2003 @ 00:29:05 #15
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_8847747
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 00:14 schreef KnoXville het volgende:

[..]

Slagingskans?? waarin dan? in het leven?

Slagingskans om met rust gelaten te worden bedoelt hij denk ik
Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
pi_8847789
als je je teveel met je omgeving bezig houdt..ben je minder jezelf..
is ook wel mijn punt tegen persoonverbetering en afrekening van en door anderen
pi_9042507
gewoon met elkander rekening houden en dan is er niks aan de hand, en ja die mobieltjes in treinen en bussen is godvers iritant .
*** Lamer (~SomePunk@AOL.com) has joined #Team-brabant
[10:24] <Lamer> How do i [Your obvious/lame question]?
[10:25] <@Ch1n00Kr> RTFM bitch
*** Lamer was kicked by @Ch1n00K (screw u!)
  dinsdag 11 maart 2003 @ 21:17:05 #18
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_9047488
Ik was dus laatst aan het bellen in de trein, omdat het echt even moest, en op een gegeven moment zat de mevrouw tegenover me te grinniken om wat ik aan het vertellen was. Ik heb verdorie de hele reis naar huis met haar moeten praten .

Verder interesseert mijn omgeving mij weinig. Ik zal me altijd beleefd en netjes opgevoed gedragen in het openbaar, maar als ik iemand zie die ik al heel lang niet gezien heb, zal ik daar net zo uitbundig bovenop springen als dat er geen mensen in de buurt zijn. Om maar een voorbeeld te noemen .

In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_9048279
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 00:29 schreef Qarinx het volgende:

[..]

Slagingskans om met rust gelaten te worden bedoelt hij denk ik

When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_9048329
nu je het zegt, ik denk altijd wel wat de rest van mij moet denken
maar aan de andere kant let ik ook nooit op anderen ofzo.
Billie Holiday is Lady Day!
  dinsdag 11 maart 2003 @ 21:51:46 #21
49249 GHansieIII
Wie ik ben? Een k*tkloon.
pi_9048504
Ik bel in de trein (zo stil als mogelijk om geen overlast te veroorzaken), en verder zal het me niet zoveel uitmaken wie meeluisterd en wie niet, als je het kan horen luister je automatisch mee. Wat zal mij het uitmaken wat die mensen van mij denken?
Don't think you are, know you are.
  dinsdag 11 maart 2003 @ 23:13:33 #22
11682 Moonah
Jolie femme
pi_9050850
Ik doe toch eigenlijk altijd (minimaal) wel wat mascara op als ik de deur uitga. En ik wil ook dat mijn haar dan een beetje zit. Niet dat een ander echt wezenlijk verschil zal zien , maar voor mijn gevoel is het prettiger.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 11 maart 2003 @ 23:16:37 #23
11682 Moonah
Jolie femme
pi_9050956
quote:
Op maandag 3 maart 2003 22:35 schreef positivist het volgende:
Zie je bij andere mensen in hun gedrag dat ze zich enorm bewust zijn van hun omgeving, heb je daar voorbeelden van?
Oh, en ik heb een vriendin, en als we op een terrasje zitten ofzo, praat ze vaak nogal hard over haar spectaculaire belevenissen. Of over sexuele veroveringen. Vind ik dan weer wat genant.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 12 maart 2003 @ 00:30:57 #24
22598 SurfDude
Wat denk je zelf?!
pi_9052700
Bellen in de trein houd ik ook niet echt van. Het gebeurt zeer vaak dat andere mensen uitgebreid zitten te bellen. Aan de ene kant erg irritant, maar aan de andere kant vind ik het altijd wel weer grappig om het gesprek mee te luisteren. Je moet toch wat hè... Toen ik vorige week in de trein zat waren er twee miepjes die in een overvolle coupé uitgebreid gingen bespreken hoe lekker, lelijk, enz. de mensen waren die op het station liepen. Die waren zich blijkbaar niet echt bewust van hun omgeving.

Ik zelf zorg er altijd wel voor dat ik er een beetje fatsoenlijk uitzie, mijn haar netjes zit, enz. Maar dat geldt ook voor als ik me binnenshuis begeef.

pi_9053535
uhmm tja..uhmm geen id...als ik zoiets doe dan is het wel onewust...maar ik doe niet echt iets om op zo'n manier op te vallen, ik vind het wel best om een beetje op de achtergrond te leven enzo..(hmmja ik leef nogal passief, ik maak alles mee maar ben het er me niet echt van bewust)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')