abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 2 september 2004 @ 00:07:18 #276
12863 oCe
-I am Jack's wasted life
pi_21697230
quote:
Op woensdag 1 september 2004 23:44 schreef Foo_niks het volgende:
Gaat dat een beetje samen parket en konijn oCe.
Denk er ook wel eens over maar als ik hem dan zie krabbelen door de keuken op gladde tegels
denk ikt dat ik hem er plezier mee doe.
Of wennen ze eraan en kunnen ze op hard ook gas geven?
Hij ziet er trouwens goed uit is hij al door zij rui heen?
Toen we d'r net hadden, toen gleed ze wel een beetje, nu gaat dat prima. Alleen als ze ergens van schrikt of om een andere reden besluit hard weg te rennen, dan is 't wel eens lastig voor d'r. Het begint dan altijd alsof een auto met slippende banden optrekt, je ziet en hoort d'r een paar keer afzetten, wat een iets 'krassend' geluid maakt op 't laminaat. Daarna komt ze langzaam op gang om vervolgens in volle vaart vol op de rem te gaan. (glij, glij... kan best komisch zijn) Normaliter huppelt ze gewoon vrolijk rond en heeft ze d'r niets geen moeite mee, ook niet als het allemaal wat sneller gaat. Midden in de woonkamer ligt echter wel een fleece-kleed op de grond, dat is 'haar' kleed, wat tevens een soort veilige thuis-haven geworden is voor d'r. Met veel grip

Inmiddels loopt ze een week de hele dag los (daarvoor alleen als wij zelf thuis waren), 'snachts zetten we d'r wel in d'r hok en dan gaat deze dicht. Overdag zit ze toch nog het grootste gedeelte in d'r hok, maar daar kiest ze dan zelf voor. Of vind ze fijner natuurlijk. Veel van de tijd dat ze niet in d'r hok zit besteed ze in de computerkamer. (lang leve webcams en internet om dit te bekijken!) Daar heeft ze twee dozen (een grote vierkante en een lange langwerpige, soort tunnel) die ze helemaal aan flarden aan het scheuren is. Geeft een gigantische zooi, maar ze vind 't prachtig. Dus dat hebben we er wel voor over! Plus, er ligt vloerbedekking op de computerkamer, daar laat ze zich helemaal gaan qua rennen.

Ze is volgens mij nog niet helemaal door de rui heen, al is de 'pluizen-vliegen-je-om-de-oren-wanneer-je-haar-aait'-periode wel weer voorbij gelukkig Grappig hoe jou konijn zo in dat huisje ligt, op de minst logische manier en helemaal in elkaar gedoken als een kleine vette bal haar. Precies wat Bunny ook doet als ze ergens lekker en voldaan ligt. Zal wel aan 't soort konijn liggen

Tenslotte dan nog een foto, van een tijdje terug, toen ze besloot haar hok maar eens op een andere manier te bekijken:

Porch Monkey 4 Life!
pi_21706368
Hier zoals beloofd Thomas met zijn knuf het nijlpaard waar ie dus echt mee rondsjouwt. Hij is ongeveer in september vorig jaar geboren, ik heb hem in november toen hij zes weken oud was uit een konijnenopvang gehaald. Zijn mama kreeg daar een nestje. Hij lust werkelijk alles, heeft 1 helicopter oor en houdt er niet van om opgepakt te worden.




Kusje voor mn nijlpaard

Hij loopt dan steeds weer dezelfde rondjes rondom een stoel die ik heb staan, volgens mij issie echt een beetje gek

[ Bericht 4% gewijzigd door MevrouwKoRn op 02-09-2004 15:10:34 ]
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
pi_21706471
sorry voor de grote, kreeg t niet klein
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
pi_21707185
[edit] Laat maar, ik had er een filmpje van, maar heb geen site waar ik het op kan zetten

[ Bericht 66% gewijzigd door MevrouwKoRn op 02-09-2004 18:39:07 ]
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
  donderdag 2 september 2004 @ 17:05:47 #280
12863 oCe
-I am Jack's wasted life
pi_21709165
quote:
Op donderdag 2 september 2004 14:55 schreef MevrouwKoRn het volgende:
Hier zoals beloofd Thomas met zijn knuf het nijlpaard waar ie dus echt mee rondsjouwt. Hij is ongeveer in september vorig jaar geboren, ik heb hem in november toen hij zes weken oud was uit een konijnenopvang gehaald. Zijn mama kreeg daar een nestje. Hij lust werkelijk alles, heeft 1 helicopter oor en houdt er niet van om opgepakt te worden.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Kusje voor mn nijlpaard

Hij loopt dan steeds weer dezelfde rondjes rondom een stoel die ik heb staan, volgens mij issie echt een beetje gek
Haha, komisch en lief tegelijk! 't blijven maffe beesten
Porch Monkey 4 Life!
  zondag 5 september 2004 @ 23:31:10 #281
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
  Moderator zondag 5 september 2004 @ 23:46:06 #282
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_21776126
bepaald soort stenen zijn wel goed, maar die zoute lik/knaagstenen zijn inderdaad niet goed.
even naar de dierenspeciaalzaak voor de goede stenen (zo groot als een halve baksteen ) deze kun je wel gebruiken.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  maandag 6 september 2004 @ 13:03:31 #283
12863 oCe
-I am Jack's wasted life
pi_21783564
quote:
Op zondag 5 september 2004 23:31 schreef Foo_niks het volgende:
http://konijnen.nl/zijsprong/knaagstenen.htm
Zelfs de meningen daarover varieeren, ik heb er talrijke verschillende verhalen over gehoord, gelezen, etc. Bunny doet vrijwel niets met d'r knaag/zoutsteen, heel enkel zie je d'r een keer een likje nemen van dat ding. Laat d'r zelf maar beslissen of ze 't wel of niet wil/nodig heeft, wat in de praktijk prima werkt. En ook dat verschilt per konijn, als je konijn zo'n ding in een halve dag weggewerkt heeft, dan zou ik daar m'n conclusies maar uit trekken...
Porch Monkey 4 Life!
pi_21804103
Thomas likt veel aan mijn handen, zou ie dan zout tekort hebben? Of is zon zoutding sowieso niet nodig?
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
  dinsdag 7 september 2004 @ 15:31:30 #285
12863 oCe
-I am Jack's wasted life
pi_21804550
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 15:05 schreef MevrouwKoRn het volgende:
Thomas likt veel aan mijn handen, zou ie dan zout tekort hebben? Of is zon zoutding sowieso niet nodig?
Of hij vind je gewoon lief Konijn die laten zien dat ze je lief vinden door te likken, jij laat zien dat je je konijn lief vind door te aaien. Voor een konijn 'tzelfde. Als je twee konijnen hebt, dan zullen ze elkaar ook gaan likken; liefkozing en elkaar wassen. Nu dus precies hetzelfde, niets om je druk om te maken.
Porch Monkey 4 Life!
pi_21840164
Leuk topic!
IK heb een tijd niet gepost, maar heb ooit wel eens foto's van mijn konijn Flopsy geplaatst. Geen idee waar die nu staan op het forum.

Ik zal binnenkort een keer een foto posten van Flopsy. Hij is een klein, grijs dwergkonijntje, met wat uiterlijke kenmerken van een vosje. En natuurlijk het allerliefste konijn!
Oh for a life of sensations, rather than thoughts, liberate your senses, restore the balance, time to slow down, time to dream.
  donderdag 9 september 2004 @ 15:49:22 #287
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_21840388
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 15:05 schreef MevrouwKoRn het volgende:
Thomas likt veel aan mijn handen, zou ie dan zout tekort hebben? Of is zon zoutding sowieso niet nodig?
sowieso niet nodig,je doet ze wel lol me wilgetakken of fruitboomtakken (alleen zit je daar weer met
wel of niet bespoten in de meeste gevallen. )
Klaar?
Ik niet!
  donderdag 9 september 2004 @ 17:36:30 #288
12863 oCe
-I am Jack's wasted life
pi_21842349
quote:
Op donderdag 9 september 2004 15:49 schreef Foo_niks het volgende:

[..]

sowieso niet nodig,je doet ze wel lol me wilgetakken of fruitboomtakken (alleen zit je daar weer met
wel of niet bespoten in de meeste gevallen. )
Nou, hebben we geprobeerd, meerdere malen; die dingen interesseren Bunny helemaal niets. Ze pakt ze aan, als je geluk hebt, en gooit ze van zich af. Dat was 't... achja, elk beestje z'n eigen karakter, interesses en willetje.

...daarentegen, kabels v/d dvd-speler zijn wel lekker om op te kauwen, schijnbaar...

[ Bericht 3% gewijzigd door oCe op 09-09-2004 17:42:05 ]
Porch Monkey 4 Life!
pi_21851897









Nijntje the devil ;p
  vrijdag 10 september 2004 @ 08:31:32 #290
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_21853739
quote:
Op donderdag 9 september 2004 17:36 schreef oCe het volgende:

[..]

...daarentegen, kabels v/d dvd-speler zijn wel lekker om op te kauwen, schijnbaar...
O ja? http://home.iprimus.com.au/cojoco/Naughty_Bunny.html
Klaar?
Ik niet!
  vrijdag 10 september 2004 @ 09:48:32 #291
12863 oCe
-I am Jack's wasted life
pi_21854505
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 08:31 schreef Foo_niks het volgende:

[..]

O ja? http://home.iprimus.com.au/cojoco/Naughty_Bunny.html
Hahaha, da's helemaal erg ja... ze heeft tot dusver iets van 7 a 8 tulp-kabels voor de dvd-speler/reciever/subwoofer doorgekauwt, dan heb je alleen nog stekkertjes in de apparaten zitten en ergens een los kabeltje bungelen. Alles is verder afgezet, alleen v/d week had ze dus besloten om dan maar een speaker om te gooien uit de tv-kast en daaroverheen de kast in te klimmen om alsnog aan de kabels te kunnen kauwen...

Maar die link van jou, dat slaat echt alles! Bunny mag vrij rondlopen in 't huis: woonkamer, gang en computer/logeerkamer. Aan de kabels v/d computer komt ze niet, gelukkig niet Wel heeft ze 't logeerbed ontdekt, 'sochtends na 't douchen heb ik d'r nu al 3 dagen achter elkaar OP 't logeerbed gevonden. Met sinds gisteren een paar gekauwde gaatjes in 't dekbed...

maar ze is wel lief hoor
Porch Monkey 4 Life!
  dinsdag 14 september 2004 @ 11:46:38 #292
40322 Superjan
Motatenrupee!
pi_21942492
Ik heb sinds afgelopen weekend ook twee leuke konijntjes: Gary en Gizmo!



Deze foto van Gary is ook erg lief:

  woensdag 29 september 2004 @ 23:06:53 #293
12863 oCe
-I am Jack's wasted life
pi_22297449
Bunny loopt inmiddels enige tijd de hele dag los rond in huis en vind 't heerlijk om lekker op de bank te zitten/liggen. Waar we van de week echter achter kwamen, ze vind 't ook heerlijk om op de leuning te springen...



En tja, als je d'r toch bent, dan maar eens kijken wat er nog meer in de buurt staat... een plant!



...schijnbaar een lekkere plant in iedergeval



Dus Bunny heeft op d'r donder gekregen en komt sindsdien (tot op heden) niet meer aan de planten. Nouja, deze ene plant waar ze nu bij kan komen that is.
Porch Monkey 4 Life!
pi_22297654
Stoer hoor zo hoog op de leuning

(Is ie nou opeens zo dik geworden of lijkt dat maar zo?)
  woensdag 29 september 2004 @ 23:21:27 #295
12863 oCe
-I am Jack's wasted life
pi_22297825
quote:
Op woensdag 29 september 2004 23:14 schreef _Boo_ het volgende:
Stoer hoor zo hoog op de leuning

(Is ie nou opeens zo dik geworden of lijkt dat maar zo?)
Ze is momenteel in de rui met een (voornamelijk plaatselijke) dikke vacht , zit een beetje wankel en in elkaar gedoken op de leuning omdat ze d'r anders niet op past... maar, ze is inderdaad wel wat steviger geworden ja. Het kleine vreetzakje

(krijg je van planten eten he geen snoepjes meer voor Bunny!)
Porch Monkey 4 Life!
  woensdag 29 september 2004 @ 23:50:04 #296
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_22298599
Springt hij ook al op en af de leuning? (vanaf de grond)
Dat is de volgende fase hier

Ready for liftoff:


GO:



Helaas nog niet in lucht kunnen knippen.

[ Bericht 27% gewijzigd door Foo_niks op 29-09-2004 23:57:18 ]
Klaar?
Ik niet!
  donderdag 30 september 2004 @ 08:11:08 #297
12863 oCe
-I am Jack's wasted life
pi_22301562
Ik zie dat de vacht van jouw konijn ook een lekker zooitje is momenteel, eens kijken wanneer dat weer helemaal mooi is. En hij is toch echt een behoorlijk stuk groter qua formaat konijn zo te zien.

Ze spring niet vanaf de grond op de leuning, da's te hoog voor d'r. Eerst vanaf de grond op de bank, dan de leuning op. Dat gaat net, soms ook niet, dan knalt ze tegen de voorkant van de bank en krijg je zo'n Looney Tunes-effect Een lucht-foto is inderdaad moeilijk, heb een 'halve', alleen d'r kop mist d'r op en ze zit al net half op de leuning. Maar we blijven proberen!

(ze sprong nu net het logeerbed naast me op, zit daar nu uitgebreid te binky'en, maf beest)
Porch Monkey 4 Life!
  zondag 3 oktober 2004 @ 17:59:05 #298
77879 MevrouwKoRn
Uberrammelaar
pi_22376764
quote:
Op donderdag 9 september 2004 15:49 schreef Foo_niks het volgende:

[..]

sowieso niet nodig,je doet ze wel lol me wilgetakken of fruitboomtakken (alleen zit je daar weer met
wel of niet bespoten in de meeste gevallen. )
Ah bedankt voor je reactie! Hij vreet alles, en heb volgens mij weleens een bosje van die takken in de dierenwinkel zien liggen, dus maar eens proberen.
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
  maandag 25 oktober 2004 @ 13:46:04 #299
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_22863487
effe opdiepen maar weer :
Klaar?
Ik niet!
pi_22914486
Hurby:

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')