Ben nogal laks wat dat betreft en wil het dus nog wel eens vergeten. Zelfs een cactus heeft het bij mij thuis maar een half jaar volgehouden.
Wel een traditie geworden dat ik nu ieder jaar voor m'n verjaardag een nieuwe plant krijg. Laatste plant in november gekregen en die hangt nu al behoorlijk en is geel van kleur.
Is dit nog te redden ? Iemand tips ? Ik weet niet wat voor plant dit is, maar de bladeren zijn groot en fluweelachtig.
quote:* Viola_Holt geeft de cactus wat water
Op maandag 3 maart 2003 20:46 schreef chip_h het volgende:
ga jij die cactus is ff bewateren
quote:thx, heb je daar een plaatje van ?
Op maandag 3 maart 2003 20:55 schreef Phoenixx het volgende:
Trakteer jezelf op een Spathiphyllum en zet hem op een plaats waar je hem goed kan zien. Het is een ideale plant: als 'ie dorst heeft, gaat 'ie helemaal slap hangen. En als je hem dan water geeft gaat 'ie weer fier rechtop staan! En ja - als je dan toch met je gietertje rondloopt, bedenk je je vanzelf wel dat de andere plantjes waarschijnlijk ook dorst hebben!!
oh...heb al wat gevonden op google.
Altijd handig... dat google!
Om eerlijk te zijn: ik vind het niet echt een mooie plant... maar danzij dit geval (die bij mij overigens maar zelden bloeit) staan al mijn andere planten er fantastisch bij! (zonder dit geheugensteuntje zou ik ze nl. ook vaak vergeten!)
quote:ik vind dat plaatje van jou overigens mooier dan die van mij dus als ik er zo één vind dan vind ik het nog wel ok. maar misschien goed als geheugensteuntje inderdaad...heb overigens maar 2 planten
Op maandag 3 maart 2003 21:00 schreef Phoenixx het volgende:
[afbeelding]Altijd handig... dat google!
Om eerlijk te zijn: ik vind het niet echt een mooie plant... maar danzij dit geval (die bij mij overigens maar zelden bloeit) staan al mijn andere planten er fantastisch bij! (zonder dit geheugensteuntje zou ik ze nl. ook vaak vergeten!)
misschien toch maar tegen die plant praten...
quote:nee, dan is de spanning eraf !
Op maandag 3 maart 2003 21:09 schreef berney het volgende:
Kunstplanten kopen en je bent van het probleem af..
quote:Ze praten niet terug he zoals de echte.
Op maandag 3 maart 2003 21:13 schreef Viola_Holt het volgende:[..]
nee, dan is de spanning eraf !
quote:Laatst inderdaad een x gevraagd. Die kwam met een vernieuwd soort bodem waarin het vocht vastgehouden werd waardoor je minder vaak hoeft te bewateren ofzo...Te weinig licht zou eigenlijk nog best wel eens de oorzaak kunnen zijn.
Op maandag 3 maart 2003 21:20 schreef Phoenixx het volgende:
Je kan ook eens gewoon een plantenzaak binnen stappen. De mensen daar kunnen je vast wel adviseren welke planten makkelijk te onderhouden zijn, en welke juist veel aandacht nodig hebben. Let er vooral ook goed op dat je planten genoeg licht krijgen, of dat ze juist in de "halfschaduw" moeten staan. Te veel of te weinig licht kan ook een grote oorzaak van "slappe blaadjes" zijn hoor. Maar ook hier kan het personeel van de plantenwinkel een uitkomst bieden! Succes!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |