abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8841889
...als ik m'n planten water moet geven.

Ben nogal laks wat dat betreft en wil het dus nog wel eens vergeten. Zelfs een cactus heeft het bij mij thuis maar een half jaar volgehouden.
Wel een traditie geworden dat ik nu ieder jaar voor m'n verjaardag een nieuwe plant krijg. Laatste plant in november gekregen en die hangt nu al behoorlijk en is geel van kleur.

Is dit nog te redden ? Iemand tips ? Ik weet niet wat voor plant dit is, maar de bladeren zijn groot en fluweelachtig.

fokschaap
pi_8841914
ga jij die cactus is ff bewateren
Gapen werkt aanstekelijk weet je!
pi_8841945
quote:
Op maandag 3 maart 2003 20:46 schreef chip_h het volgende:
ga jij die cactus is ff bewateren
* Viola_Holt geeft de cactus wat water
fokschaap
  maandag 3 maart 2003 @ 20:55:12 #4
15069 Phoenixx
Handle with care
pi_8842118
Trakteer jezelf op een Spathiphyllum en zet hem op een plaats waar je hem goed kan zien. Het is een ideale plant: als 'ie dorst heeft, gaat 'ie helemaal slap hangen. En als je hem dan water geeft gaat 'ie weer fier rechtop staan! En ja - als je dan toch met je gietertje rondloopt, bedenk je je vanzelf wel dat de andere plantjes waarschijnlijk ook dorst hebben!!
The toes you step on today might be connected to the ass you’re going to kiss tomorrow...
pi_8842127
quote:
Op maandag 3 maart 2003 20:55 schreef Phoenixx het volgende:
Trakteer jezelf op een Spathiphyllum en zet hem op een plaats waar je hem goed kan zien. Het is een ideale plant: als 'ie dorst heeft, gaat 'ie helemaal slap hangen. En als je hem dan water geeft gaat 'ie weer fier rechtop staan! En ja - als je dan toch met je gietertje rondloopt, bedenk je je vanzelf wel dat de andere plantjes waarschijnlijk ook dorst hebben!!
thx, heb je daar een plaatje van ?

oh...heb al wat gevonden op google.

fokschaap
  maandag 3 maart 2003 @ 21:00:48 #6
15069 Phoenixx
Handle with care
pi_8842252

Altijd handig... dat google!

Om eerlijk te zijn: ik vind het niet echt een mooie plant... maar danzij dit geval (die bij mij overigens maar zelden bloeit) staan al mijn andere planten er fantastisch bij! (zonder dit geheugensteuntje zou ik ze nl. ook vaak vergeten!)

The toes you step on today might be connected to the ass you’re going to kiss tomorrow...
pi_8842376
quote:
Op maandag 3 maart 2003 21:00 schreef Phoenixx het volgende:
[afbeelding]

Altijd handig... dat google!

Om eerlijk te zijn: ik vind het niet echt een mooie plant... maar danzij dit geval (die bij mij overigens maar zelden bloeit) staan al mijn andere planten er fantastisch bij! (zonder dit geheugensteuntje zou ik ze nl. ook vaak vergeten!)

ik vind dat plaatje van jou overigens mooier dan die van mij dus als ik er zo één vind dan vind ik het nog wel ok. maar misschien goed als geheugensteuntje inderdaad...heb overigens maar 2 planten ...een cactus en nog iets. de huidige cactus lijkt het tot nu toe goed te doen, die ander is echt drama...hangt heel zielig met z'n bladeren op de grond en ziet er erg geel uit. heb het idee dat ik hem nou weer teveel water gegeven heb.

misschien toch maar tegen die plant praten...

fokschaap
pi_8842457
Kunstplanten kopen en je bent van het probleem af. .
pi_8842562
quote:
Op maandag 3 maart 2003 21:09 schreef berney het volgende:
Kunstplanten kopen en je bent van het probleem af. .
nee, dan is de spanning eraf !
fokschaap
pi_8842628
quote:
Op maandag 3 maart 2003 21:13 schreef Viola_Holt het volgende:

[..]

nee, dan is de spanning eraf !

Ze praten niet terug he zoals de echte. .
  maandag 3 maart 2003 @ 21:20:40 #11
15069 Phoenixx
Handle with care
pi_8842753
Je kan ook eens gewoon een plantenzaak binnen stappen. De mensen daar kunnen je vast wel adviseren welke planten makkelijk te onderhouden zijn, en welke juist veel aandacht nodig hebben. Let er vooral ook goed op dat je planten genoeg licht krijgen, of dat ze juist in de "halfschaduw" moeten staan. Te veel of te weinig licht kan ook een grote oorzaak van "slappe blaadjes" zijn hoor. Maar ook hier kan het personeel van de plantenwinkel een uitkomst bieden! Succes!!
pi_8842857
quote:
Op maandag 3 maart 2003 21:20 schreef Phoenixx het volgende:
Je kan ook eens gewoon een plantenzaak binnen stappen. De mensen daar kunnen je vast wel adviseren welke planten makkelijk te onderhouden zijn, en welke juist veel aandacht nodig hebben. Let er vooral ook goed op dat je planten genoeg licht krijgen, of dat ze juist in de "halfschaduw" moeten staan. Te veel of te weinig licht kan ook een grote oorzaak van "slappe blaadjes" zijn hoor. Maar ook hier kan het personeel van de plantenwinkel een uitkomst bieden! Succes!!
Laatst inderdaad een x gevraagd. Die kwam met een vernieuwd soort bodem waarin het vocht vastgehouden werd waardoor je minder vaak hoeft te bewateren ofzo...Te weinig licht zou eigenlijk nog best wel eens de oorzaak kunnen zijn.
fokschaap
pi_8842888
Word het niet weer eens tijd?
Prins Carnaval Amsterdam-Noord 2005, hoe triest het ook klinkt
  Jubileum moderator dinsdag 4 maart 2003 @ 10:05:43 #14
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_8851130
Van Lifestyle naar F&F
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_8858842
* Bluezz attendeert golfer op dit topic
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')