abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 maart 2003 @ 20:30:25 #1
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_8841520
Heb me nogal op zitten winden tijdens het NOS-journaal vandaag.
De VS is op het moment hard bezig steun te kopen binnen de Veiligheidsraad. Ontwikkelingslanden die een tijdelijke zetel hebben kunnen hun hulp vergeten als ze tegen de oorlog stemmen. De Amerkaanse onderminister noemde dit ook nog "...gewoon politiek bedrijven...". Ik neig eerder naar "omkoperij en je er nog niet eens voor schamen ook..."

Ongelooflijk....

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  maandag 3 maart 2003 @ 20:34:41 #2
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_8841626
Ja klopt, ik had ook al een overzichtje gepost:
quote:
United States must dig deep to pay the price for loyalty
Here's What Each Country Gets For Voting Bush
Russia
Gives: Support in UN Security Council vote
Gets: Guarantees on $10-$12bn of Iraqi debt and possible oil contracts

Hungary
Gives: Facilities for training the Iraqi opposition
Gets: Enhanced international status and financial support

Bulgaria
Gives: Vote on UN Security Council
Gets: US support for entry to EU and increased military co-operation within Nato

Chile
Gets: Strengthened position in talks on US trade tariffs

Jordan
Gives: Access for US air defence, radar and special forces
Gets: $1bn in direct aid and military assistance

Egypt
Gives: Arab support to campaign
Gets: $1bn and promise of increased US support for Middle East peace process

Israel
Gives: Behind-the-scenes assurances they will not retaliate
Gets: $12bn in direct aid and loan guarantees. US promises of defence

Mexico
Gets: Improved immigration regulations

Angola
Gets: Future co-operation with US companies in developing offshore oilfields

Guinea, Cameroon
Give: Votes on UN Security Council
Get: Development aid and increased international status

Turkey
Gives: Key military facilities for US invasion from the north and a regional ally
Gets: At least $26bn in direct aid and loans --Times, 02.25.03

pi_8841904
Het kan eigenlijk niet, maar is net op het randje ...

Wat nou als ze een lijstje gaven wat ieder land krijgt in ruil voor 'hulp' bij de oorlog? Andere formulering, betere acceptatie, zelfde idee.

pi_8841986
dat turkije geval gaat alvast niet meer door. nou de rest nog.

was eerst iemand op tv, die zei dat de vs zoveel macht hadden dat ze een resolutie konden laten aannemen die stelde dat er op de maan blauwe kaas groeit. en als je dan ook nog zegt dat die kaas uit frankrijk komt is de resolutie unaniem aangenomen

maandag 3 maart 2003 @ 20:51:48 #5
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_8842028
pecunia non olet
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  maandag 3 maart 2003 @ 20:56:05 #6
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_8842132
Dat hoort nou eenmaal bij politiek

hoe denk je anders dat Khadaffi voorzitter is geworden van de Afrikaanse EU tegenhanger? niet omdat ze nou zo graag een niet neger als voorzitter willen hebben hoor

"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  maandag 3 maart 2003 @ 21:00:25 #7
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_8842243
Net op netwerk ook nog een heel verhaal hierover (http://www.netwerk.tv/index.jsp?p=items&r=netwerk&a=16075)
quote:
Op maandag 3 maart 2003 20:46 schreef Knakker het volgende:
Het kan eigenlijk niet, maar is net op het randje ...

Wat nou als ze een lijstje gaven wat ieder land krijgt in ruil voor 'hulp' bij de oorlog? Andere formulering, betere acceptatie, zelfde idee.

Wat mij betreft is dit duidelijk óver de lijn.
Het gaat twee kanten op: hulp wordt stopgezet bij een tegenstem (aan landen die héél erg afhankelijk zijn van deze steun, dat is het ver**keratieve eraan) en extra hulp wordt gegeven al er vóór wordt gestemd.

Het voorbeeld dat in Netwerk werd gegeven over de tegenstem van Jemen in 90/91 en de reactie van de Amerikaanse ambassadeur hierop ("This was the most expensive vote you ever casted") geeft mij in ieder geval een héél erg icky gevoel!

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  maandag 3 maart 2003 @ 21:01:54 #8
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_8842273
quote:
Op maandag 3 maart 2003 20:56 schreef BAZZA het volgende:
Dat hoort nou eenmaal bij politiek

hoe denk je anders dat Khadaffi voorzitter is geworden van de Afrikaanse EU tegenhanger? niet omdat ze nou zo graag een niet neger als voorzitter willen hebben hoor

Ik mag toch hopen dat de VS iets anders met "politiek"omgaat dan Libië... daar laten ze zich in ieder geval genoeg op voorstaan!
  maandag 3 maart 2003 @ 21:02:32 #9
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_8842288
quote:
Op maandag 3 maart 2003 20:51 schreef Kaalhei het volgende:
pecunia non olet
of een mooier nederlands spreekwoord

"voor wat, hoort wat"

Maar het is natuurlijk wel erg link. Ik vind ook niet dat dit gewoon toegelaten mag worden.

[b]@RemiLehmann[/b]
pi_8842321
Kunnen we Amerika niet naar een andere planeet deporteren? Of laten ze in elk geval een andere president 'kiezien'...
  maandag 3 maart 2003 @ 21:04:47 #11
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_8842339
quote:
Op maandag 3 maart 2003 21:01 schreef Hik het volgende:

Ik mag toch hopen dat de VS iets anders met "politiek"omgaat dan Libië... daar laten ze zich in ieder geval genoeg op voorstaan!

Mwah de basis is gewoon hetzelfde hoor
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  maandag 3 maart 2003 @ 21:04:59 #12
14509 reem
pi_8842344
quote:
Op maandag 3 maart 2003 21:03 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Kunnen we Amerika niet naar een andere planeet deporteren? Of laten ze in elk geval een andere president 'kiezien'...
Dit soort US-Bashing roept alleen maar weer gezeik op. Geld = macht. Op elk niveau.
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_8842392
quote:
Op maandag 3 maart 2003 21:04 schreef reem het volgende:

[..]

Dit soort US-Bashing roept alleen maar weer gezeik op. Geld = macht. Op elk niveau.

klopt.. moeten we niet hebben hier... mijn mening: hemelschrijnend

ik hoop dat deze oorlog heel fout afloopt...

maandag 3 maart 2003 @ 21:13:06 #14
14509 reem
pi_8842548
quote:
Op maandag 3 maart 2003 21:06 schreef Toffe_Ellende het volgende:

klopt.. moeten we niet hebben hier...

Is al zo... In een kapitalistisch systeem heb je dat altijd. Er is in principe gewoon sprake van het elkaar leveren van diensten. Dat die "diensten" nogal dubieus zijn, daar is geen twijfel over mogelijk. Je zou vast kunnen laten leggen dat dit soort dingen niet mag, maar dan gebeurt het toch wel via achterkamertjes etc. Beter open en bloot, zodat je weet wat er speelt dan dat achterbakse, a mon avis..
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_8842558
quote:
Op maandag 3 maart 2003 20:30 schreef Hik het volgende:
Heb me nogal op zitten winden tijdens het NOS-journaal vandaag.
De VS is op het moment hard bezig steun te kopen binnen de Veiligheidsraad. Ontwikkelingslanden die een tijdelijke zetel hebben kunnen hun hulp vergeten als ze tegen de oorlog stemmen. De Amerkaanse onderminister noemde dit ook nog "...gewoon politiek bedrijven...". Ik neig eerder naar "omkoperij en je er nog niet eens voor schamen ook..."

Ongelooflijk....

Zonde dat Nederland niet in de Veiligheidsraad zit. Hadden we meteen het begrotingsterkort kunnen oplossen.
  maandag 3 maart 2003 @ 21:23:38 #16
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_8842843
quote:
Op maandag 3 maart 2003 21:04 schreef reem het volgende:

[..]

Wanneer wordt het nu eens gerechtvaardige kritiek? In plaats van steeds maar alles onder de noemer 'US-Bashing' te stoppen. Of mag Amerika wel alles doen in de wereld? En moeten alleen landen als Irak zich aan de regels houden.
  maandag 3 maart 2003 @ 21:34:11 #17
14623 kEUS
to cow or not to cow.
pi_8843115
quote:
Op maandag 3 maart 2003 21:23 schreef Nyrem het volgende:

[..]

Wanneer wordt het nu eens gerechtvaardige kritiek? In plaats van steeds maar alles onder de noemer 'US-Bashing' te stoppen. Of mag Amerika wel alles doen in de wereld? En moeten alleen landen als Irak zich aan de regels houden.

Aangezien mensen zoals jij de oorzaak zijn van de term us-bashing en hiermee jullie 'gelijk' gelijk gesteld hebben aan inhoudsloos schelden is het vrij moeilijk voor mensen zoals jij uit dit eigen gecreerde wereldje te kunnen ontsnappen.

In het nederlands is hiervoor het welombekende spreekwoord.

Wie zijn billen brand moet op de blaren zitten.

Dus wen er maar alvast aan, als men nu met een gewone dialoog was begonnen i.p.v. schelden, schreeuwen, demonstreren, en teroristische acties, dan was jullie positie anders geweest.

Hoe rechtvaardig je een niet beschaafde manier van wederklank tegen iets wat je niet beschaafd vind?

maandag 3 maart 2003 @ 21:40:28 #18
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_8843253
quote:
Op maandag 3 maart 2003 21:34 schreef kEUS het volgende:

[..]

Aangezien mensen zoals jij de oorzaak zijn van de term us-bashing en hiermee jullie 'gelijk' gelijk gesteld hebben aan inhoudsloos schelden is het vrij moeilijk voor mensen zoals jij uit dit eigen gecreerde wereldje te kunnen ontsnappen.

Vriendelijk verzoek om te stoppen met op de man spelen en gewoon inhoudelijk in te gaan op de post!

Dank je wel!

pi_8843459
Wat is er eigenlijk erger ?

Iemand omkopen of jezelf laten omkopen.

doe waar je angst voor hebt en de angst sterft een zekere dood
  maandag 3 maart 2003 @ 21:57:08 #20
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_8843716
quote:
Op maandag 3 maart 2003 21:34 schreef kEUS het volgende:

[..]

In het nederlands is hiervoor het welombekende spreekwoord.

Wie zijn billen brand moet op de blaren zitten.

Dan vraag ik me af, of jij nog wel kunt zitten. Want je probeert nu een punt te maken met argumenten die echt nergens opslaan.

Als jij in dit topic enige vorm van schelden ziet in de richting van Amerika, dan vraag ik me af wie er dus precies in zijn eigen wereldje leeft.

Wat bashing betreft: nou dan lees je toch echt niet zo goed. Men post wat feiten en geeft daar kritiek bij.
Maar dan komen er vaak mensen ZOALS JIJ; die zonder enige onderbouwing komen met de term 'US-BASHING', wat natuurlijk zo ontzettend is. En inmiddels ook ontzettend lange baard krijgt; net zoals dat andere parade-paardje 'schuld van de linkse media'.

quote:
Dus wen er maar alvast aan, als men nu met een gewone dialoog was begonnen i.p.v. schelden, schreeuwen, demonstreren, en teroristische acties, dan was jullie positie anders geweest.
Hier probeer je weer een punt te maken met een zelfverzonnen waanbeeld.
quote:
Hoe rechtvaardig je een niet beschaafde manier van wederklank tegen iets wat je niet beschaafd vind?
Wat wil je hiermee nou zeggen?
pi_8844027
VS snijden in donatie aan Turkije

WASHINGTON (ANP) - De Verenigde Staten geven Turkije minder geld dan de 6 miljard dollar die ze eerst hadden toegezegd, nu het Turks parlement heeft geweigerd Amerikaanse troepen toe te laten. Dat heeft het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken maandag bekendgemaakt.

De Verenigde Staten hadden de regering in Ankara 6 miljard dollar aan giften en 20 miljard dollar aan leningen beloofd als Turkije Amerikaanse militairen zou accepteren. Voor het Turkse regeringsvoorstel ongeveer 62.000 Amerikanen toe te laten was zaterdag echter onvoldoende steun in het parlement.

Boucher zei dat bij het samenstellen van het bedrag aan giften rekening was gehouden met de kosten die de Turken moeten maken voor de komst van de Amerikanen. Hij stelde dat het voor zich spreekt dat het bedrag aan giften wordt bijgesteld, nu Turkije geen kosten moet maken voor de opvang van de Amerikaanse militairen. Hij liet zich niet uit over het bedrag dat de VS Turkije nu willen geven.

De regering van Koeweit liet maandag weten dat de Amerikaanse troepen die niet welkom zijn in Turkije, naar het land mogen komen. Op dit moment zijn al vele tienduizenden Amerikaanse militairen in Koeweit gelegerd

maandag 3 maart 2003 @ 22:22:43 #22
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_8844380
quote:
Op maandag 3 maart 2003 21:49 schreef Cervix het volgende:
Wat is er eigenlijk erger ?

Iemand omkopen of jezelf laten omkopen.

Ik denk (als het over dit voorbeeld gaat) het eerste. Het gaat hier om landen die vaak geen cent te makken hebben en héél erg afhankelijk zijn van Amerikaanse steun. Dan kan ik me voorstellen dat je toch op z'n minst wel eens heel erg moet nadenken...
De omkoper (VS, hier) heeft duidelijk veel meer macht en invloed en maakt daar (in mijn ogen althans) misbruik van...
  maandag 3 maart 2003 @ 22:23:47 #23
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_8844405
quote:
Op maandag 3 maart 2003 21:57 schreef Nyrem het volgende:
Maar dan komen er vaak mensen ZOALS JIJ; die zonder enige onderbouwing komen met de term 'US-BASHING'
OK, jij ook kappen graag, voor er weer een topic de vernieling in gaat...
Dank
pi_8844607
quote:
Op maandag 3 maart 2003 20:56 schreef BAZZA het volgende:
Haha Khadafi was weer uitgebreid te bewonderen dit weekend, tesamen met die knakker uit Saudi-land.

Een Nederlands zitje in de veiligheidsraad had misschien wel enkele melkertbanen kunnen redden ...

maandag 3 maart 2003 @ 22:45:25 #25
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8844912
Amerika gaat in dit geval overduidelijk te ver. Zoals het NRC Handelsblad al een tijdje geleden meldde, is dit pure chantage. Maar ik denk niet dat dit erg veel effect zal hebben. Die landen mogen dan arm zijn, dat betekent niet dat ze geen trots hebben. Turkije weigerde bijvoorbeeld (puur uit principe) Amerikaanse militairen toe te laten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')