abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 maart 2003 @ 20:29:14 #1
33952 racoon2002
Hope to feel good, sometimes
pi_8841500
Ik vraag me wel eens af he, en ja er zullen vast heel veel topics hierover zijn maar goed,
Wat is nu echte vriendschap?
stel:
Iemand heeft een pistool in de hand, en je mag kiezen,
of je wordt zelf doodgeschoten, of degene naast je(je vriend/vriendin dus} wordt doodgeschoten.
Wie kies je dan?
Kies je voor jezelf, of voor de ander?

Moeilijke keuze, ik denk dat de meeste mensen zullen zeggen, nou schiet mij maar dood, maar zou je je dierbare zoiets aan doen? die moet er maar mee leven dat jij voor zn ogen doodgeschoten bent,
zou je je dierbare zoveel pijn aan kunnen doen?

anderzijds, zou je kiezen voor de ander, kun je zelf met die pijn leven?
ik ben benieuwd hoe jullie erover denken...

I wanted to see you walking away from me, without the sensation of you leaving me alone.
pi_8841512
Ik zou niet met die pijn kunnen leven..
Dan maar ikzelf dood..
  maandag 3 maart 2003 @ 20:30:58 #3
33952 racoon2002
pi_8841535
quote:
Op maandag 3 maart 2003 20:30 schreef Wolkje het volgende:
Ik zou niet met die pijn kunnen leven..
Dan maar ikzelf dood..
maar zou je die ander zoveel pijn aan kunnen doen?
je zegt zelf ik kan niet met die pijn leven schiet mij maar dood, en die ander dan?
I wanted to see you walking away from me, without the sensation of you leaving me alone.
  † In Memoriam † maandag 3 maart 2003 @ 20:32:19 #4
47213 ArmaniMania
pi_8841565
Ik zou degene met dat pistool, het pistool uit handen trekken en eens effe een babbeletje mee maken..
  maandag 3 maart 2003 @ 20:32:44 #5
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_8841571
mja mensen denken dat ze lef hebben en zullen zeggen 'schiet mij maar dood'

totdat het echt gebeurd, ze in de broek pissen en ze het lef niet hebben.

overlevingsdrang enzo..

He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  maandag 3 maart 2003 @ 20:32:53 #6
14917 Bluescreen
Mooi blauw is niet lelijk
pi_8841578
Ik heb nooit een keuze hoeven te maken.
Maar als je op dat moment daadwerkelijk een keuze kan maken dan had ik gezegd schiet mij maar dood.

Wat ik in het verleden wel heb meegemaakt is het volgende:

Een vriend van mij had een spierziekte (A.L.S.)
Deze ziekte is 100% fataal na constatering was hij binnen 6 maand dood.
Destijds heb ik ook tegen hem gezegd dat als t had gekund dat ik met m wou ruilen.

Puur omdat hij meer had als mij.
Hiermee bedoel ik relatie ed.

You control your dreams, but your dreams can control you
pi_8841586
quote:
Op maandag 3 maart 2003 20:30 schreef racoon2002 het volgende:

[..]

maar zou je die ander zoveel pijn aan kunnen doen?
je zegt zelf ik kan niet met die pijn leven schiet mij maar dood, en die ander dan?

Ja.. allebei is het pijnlijk.. maar het ligt aan de levens die we hebben..
*Nog even diep gaat nadenken*
  maandag 3 maart 2003 @ 20:35:14 #8
33952 racoon2002
pi_8841642
quote:
Op maandag 3 maart 2003 20:32 schreef ArmaniMania het volgende:
Ik zou degene met dat pistool, het pistool uit handen trekken en eens effe een babbeletje mee maken..
natuurlijk ervan uitgaande dat dat dus niet kan natuurlijk...
en je dus een keus moet maken,
ontopic:
Maar wat vind je nou een echte vriend, stel je voor dat de ander mag kiezen, wanneer vind je hem nou een echte vriend?
Als hij zichzelf doodmaakt, en dus zijn leven voor jou geeft, maar anderzijds je ook met gigantisch veel pijn laat leven,
of als hij voor zichzelf kiest, maar tevens voor jou, om je niet met die pijn te laten leven?
  maandag 3 maart 2003 @ 20:35:23 #9
39477 H3Li0S
The Dawn of Destiny
pi_8841645
mooi dilemma.... even over nadenken.
ik zou kiezen voor mezelf, want ik zou er niet mee kunnen leven dat ik verantwoordelijk zou zijn voor de dood van m'n beste vriend. maar zou hij kunnen leven met het feit dat ik die keuze heb gemaakt? als hem de vraag was gesteld, had ik dan geleeft? en hoe had ik me dan gevoeld? moeilijk....
Can you practise what you preach?
pi_8841665
Sowww dat zou echt wel een heel moeilijke keuze zijn....ik zou echt niet weten wat ik zou kiezen...
  maandag 3 maart 2003 @ 20:40:28 #11
30098 Mo6
DaDookie
pi_8841766
ik denk dat ik zou zeggen: schiet mij maar dood. ik kan toch niet leven met het idee dat mijn dood iemand anders leven had kunnen redden. dus dan maar dood heh?
"the best way to predict the future, is to invent it..."
  maandag 3 maart 2003 @ 20:43:52 #12
4983 Northpole
IJs en IJskoud
pi_8841846
twee tegen één ... beetje teamwork en degene met het pistool ligt dood. verder denk ik dat mensen hun eigen reactie niet kunnen voorspellen in dit soort gevallen.
  maandag 3 maart 2003 @ 20:45:01 #13
33952 racoon2002
pi_8841872
Anderzijds..
Over elk verlies is natuurlijk over heen te komen, en hiermee probeer ik absoluut geen mensen voor de borst te stoten natuurlijk...
absoluut niet..
Maar elk verlies is te dragen naar eigen draagkracht.....
overleef je zelf, of laat je de ander overleven?
en zit het egoisme dan niet in de mens, en kies je niet altijd voor overleven?

nou ja meestal dan he

maandag 3 maart 2003 @ 20:46:14 #14
21066 Potter
At your service
pi_8841901
Ik zou zijn pistool uit zijn hand rukken en die persoon zelf doodschieten zodat ik nooit hoef te kiezen tussen mijn leven en die van een ander.
"Will the ones who speak their mind, be the first to hold their peace? "
  maandag 3 maart 2003 @ 20:46:14 #15
33952 racoon2002
pi_8841902
quote:
Op maandag 3 maart 2003 20:43 schreef Northpole het volgende:
twee tegen één ... beetje teamwork en degene met het pistool ligt dood. verder denk ik dat mensen hun eigen reactie niet kunnen voorspellen in dit soort gevallen.
mee eens...
dat lijkt me ook niet, omdat mensen niet voorspelbaar zijn, en niemand kan natuurlijk weten wat te doen in zon situatie als je er niet in hebt gezeten..
maar vind het wel een mooie discussie waard dacht ik zo..
  maandag 3 maart 2003 @ 20:46:18 #16
39568 _MaximuS_
Maximus Timius Meridius
pi_8841903
Ik zou ook voor mezelf kiezen, noujah eigenlijk niet dus...
Er is nog nooit echt een heel dierbaar iemand van me overleden, mn oma was de dierbaarste, maar ook die zag ik niet heel vaak, ik was meer verdrietig omdat mn vader er zo verdrietig om was zeg maar, maar ik denk dat ik er niet mee zou kunnen leven als ik een vriend of nabij familielid dood zou zien gaan...
Vaak als je vrolijk bent... ziet niemand je glimlach,
Vaak als je huilt... ziet niemand je tranen,
Vaak als je zorgen hebt... merkt niemand het op,
Maar laat je een scheet...
  maandag 3 maart 2003 @ 21:02:52 #17
34400 PietF
Captain Obvious
pi_8842296
ik kies geen van beide en probeer het pistool te ontfutselen, als ie me dan neerknalt heb ik het in ieder geval geprobeerd. Er staat een vriend van me naast me dus 100% kans dat ie weet wat ik wil ga doen en zal waarschijnlijk helpen.
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." -A. Einstein
"once again, you save the day captain obvious! without your obviousness the world would suck." (bash.org)
pi_8851182
knal ons dan maar alle 2 neer. hebben we er allebei geen last van
pi_8851469
Ik zou hem neer proberen te schoppen... als dat niet lukt, allebei dood. Beter dat... als 1, dan heeft niemand pijn
Lambo of Rekt
  dinsdag 4 maart 2003 @ 10:23:43 #20
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_8851507
hier wil ik geen eens over nadenken..
pi_8851578
quote:
Op maandag 3 maart 2003 20:29 schreef racoon2002 het volgende:
Ik vraag me wel eens af he, en ja er zullen vast heel veel topics hierover zijn maar goed,
Wat is nu echte vriendschap?
stel:
Iemand heeft een pistool in de hand, en je mag kiezen,
of je wordt zelf doodgeschoten, of degene naast je(je vriend/vriendin dus} wordt doodgeschoten.
Wie kies je dan?
Kies je voor jezelf, of voor de ander?

Moeilijke keuze, ik denk dat de meeste mensen zullen zeggen, nou schiet mij maar dood, maar zou je je dierbare zoiets aan doen? die moet er maar mee leven dat jij voor zn ogen doodgeschoten bent,
zou je je dierbare zoveel pijn aan kunnen doen?

anderzijds, zou je kiezen voor de ander, kun je zelf met die pijn leven?
ik ben benieuwd hoe jullie erover denken...

Lastig.
Maar als ik moet kiezen ik of mijn vrouw dan ik.
Is in zeker zin egoistisch, maar ook weer niet vind ik.
Je offert jezelf op zodat je partner verder kan leven zei het met een mogelijk schuldgevoel (da's het nadeel) maar daar komt zij wel overheen dnek ik dan.
pi_8851739
Ik zou niet weten wat ik op zo'n moment zou doen...

Ik kan wel zeggen: ik zou mezelf neer schieten, maar zo'n moment sta je zo onder druk, gaat er zoveel door je heen, dat je uiteindelijke actie onvoorspelbaar is.

Kunnen we het niet gewoon over "wat is vriendschap" in het algemeen hebben: dus wat doe je voor je vrienden, hoe ver ga je, wat is voor jou een echte vriend...

bla bla bla, omdat ik denk dat voor veel mensen de oorspronkelijke vraag niet tot nauwelijks te beantwoorden is...

Doei.
  † In Memoriam † dinsdag 4 maart 2003 @ 12:29:10 #23
47213 ArmaniMania
pi_8855000
quote:
Op maandag 3 maart 2003 20:35 schreef racoon2002 het volgende:

[..]

natuurlijk ervan uitgaande dat dat dus niet kan natuurlijk...
en je dus een keus moet maken,
ontopic:
Maar wat vind je nou een echte vriend, stel je voor dat de ander mag kiezen, wanneer vind je hem nou een echte vriend?
Als hij zichzelf doodmaakt, en dus zijn leven voor jou geeft, maar anderzijds je ook met gigantisch veel pijn laat leven,
of als hij voor zichzelf kiest, maar tevens voor jou, om je niet met die pijn te laten leven?

Ik begrijp wel waar je naar toe wil. Maar het is een onwaarschijnlijke situatie. Deze situtatie zul je nooit tegenkomen. Als je zoon situatie tegen zou komen, heeft het met een crimineel te maken. In dat geval hoef je niet te kiezen, want dan staat je eigen leven zo al op het spel.

Ik bedoel in de tijd van de 2e oorlog kwam dat voor,en dan moest je zelfs kiezen tussen je dochter of je zoon. Tenminste als ik de geschiedenis boeken mag geloven.

Maar een antwoord op je vraag en dan echt platonisch. En niet er van uitgaande van de achtergrond van je vriend of ie wel of geen vrouw heeft met kinderen etc.

Zelf ga ik door het vuur voor mijn vrienden,maar dan heb ik het wel over echte vrienden,die ook komen als je eens een keer mider geld hebt of als je je eens een keer klote voelt.

Maar je leven opofferen voor een vriend zou ik niet doen. Gewoon om de simpele reden dat ik mijn leven op wil offeren voor mijn levenspartner als ik die ooit krijg. En niet voor mijn vrienden,het klinkt qruu en ongevoelig,maar dat is de hele situatie die je schetst ook.

Want geloof me maar,als iemand mij en mijn vriend een pistool op me richt, die laat ik echt geen keuze op mij leggen.

En iemand die je die keuze oplegt zoals jij zegt,dat dat niet gaat dat je echt een keuze moet maken.
Welke keuze je dan ook maakt, is beide goed. Want hoe weet je als je zelf dood geschoten wordt, dat je vriend niet dood geschoten wordt ?

Je mag heel ver gaan om voor je vrienden op te komen, maar verlies daarbij jezelf niet uit het oog.

dinsdag 4 maart 2003 @ 12:41:34 #24
29453 Doctor_Bara
pirate of the seven seas
pi_8855372
Dat zijn van die onmogelijke vragen die je niet van tevoren kunt beantwoorden.
aka Man-Mountain
  † In Memoriam † dinsdag 4 maart 2003 @ 12:46:56 #25
47213 ArmaniMania
pi_8855517
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 12:41 schreef Doctor_Bara het volgende:
Dat zijn van die onmogelijke vragen die je niet van tevoren kunt beantwoorden.
Je kunt er toch over nadenken ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')