Hoe denkt denken jullie daarover? Zouden jullie dat ook doen of net niet?
Dus ja, ik vind het goed van je kennissen dat ze vlees voor je hebben gebakken. Was het lekker?
quote:Nee, ze zijn VEGETARIËRS! Als ze zelf vegetarisch zijn, dan kunnen ze elkaar opeten..
Op maandag 3 maart 2003 16:30 schreef Quintony het volgende:
Ik was vorige week bij kennissen op bezoek en die zijn vegetarisch
(ben zelf geen vegetariër, maar weet wel dat ze een takketyfusteringhekel (mag je zo schelden hier ?) hebben aan "vegetarisch" genoemd worden..
Speel jij Magic: The Gathering
\Off Topic\
Kortom: Wederzijds respect!
Als je bij moslims op bezoek bent, vind je het toch ook normaal dat er geen karbonade op je bord komt?
quote:Maar is het bijv. ook vanzelfsprekend als je als vegetariër bij vleeseters op bezoek bent dat je dan vlees voorgeschoteld krijgt? Nee. In de meeste gevallen houden ze aar rekening mee, dus ik als vegetariër hou dan ook wel eens rekening met mensen die wel vlees eten, dat vind ik niet meer dan normaal. Alhoewel ik ook wel eens gewoon vegetarisch kook, het hangt er een beetje vanaf wie er komt eten.
Op maandag 3 maart 2003 17:05 schreef Gert het volgende:
Ik vind het vanzelfsprekend dat er vegetarisch gegeten wordt als ik bij vegetariers op bezoek ga. Geen probleem: er zijn heerlijke maaltijden te bereiden zonder vlees, en ik vind niet dat iemand die uit principe geen vlees eet, dat voor mij moet gaan kopen.
quote:en zonder vleesvervangers die van soja gemaakt zijn!
Op maandag 3 maart 2003 17:05 schreef Gert het volgende:
er zijn heerlijke maaltijden te bereiden zonder vlees
quote:ik ook niet.
ik vind niet dat iemand die uit principe geen vlees eet, dat voor mij moet gaan kopen.
quote:Speelde, ligt (helaas) al een tijdje onder 't stof.
Op maandag 3 maart 2003 16:52 schreef Blacklander het volgende:
\Off Topic\
fair fight.... I'll take survival over chivalry any day !Speel jij Magic: The Gathering
\Off Topic\
quote:Ja en een moslim die bij mij thuiskomt eet ook maar gewoon karbonade mee..
Op maandag 3 maart 2003 17:08 schreef Vork het volgende:
[..]
Maar is het bijv. ook vanzelfsprekend als je als vegetariër bij vleeseters op bezoek bent dat je dan vlees voorgeschoteld krijgt? Nee.
Nee, tuurlijk niet. Een vegetarier heet zo omdat-ie geen vlees eet. Maar als je géén vegetarier bent, betekent dat niét het omgekeerde (altijd vlees moeten eten).
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje armoeiig om niks anders te kunnen verzinnen/waarderen dan een stuk vlees.
quote:kook.
Op maandag 3 maart 2003 17:42 schreef Gert het volgende:
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje armoeiig om niks anders te kunnen verzinnen/waarderen dan een stuk vlees.
quote:Dus jij hebt er ook geen problemen mee dat als jij bij mij zou komen eten dat ik je vlees voor schotel?
Op maandag 3 maart 2003 17:11 schreef bixister het volgende:
[..]
en zonder vleesvervangers die van soja gemaakt zijn!
[..]
ik ook niet.
quote:nee, zeker niet.
Op maandag 3 maart 2003 17:58 schreef Quintony het volgende:[..]
Dus jij hebt er ook geen problemen mee dat als jij bij mij zou komen eten dat ik je vlees voor schotel?
quote:Ik ben ook geen vegetarier. Maar waarom zou je iemand waarvan je weet dat hij of zij vegetarier is, vlees voorschotelen eigenlijk? Dat is toch raar?
Op maandag 3 maart 2003 17:58 schreef Quintony het volgende:[..]
Dus jij hebt er ook geen problemen mee dat als jij bij mij zou komen eten dat ik je vlees voor schotel?
quote:waarom zou iemand een persoon die geen vegetarier is dan een vegetarische maaltijd voorzetten?
Op maandag 3 maart 2003 18:16 schreef Gert het volgende:[..]
Ik ben ook geen vegetarier. Waarom zou je iemand waarvan je weet dat hij of zij vegetarier is, vlees voorschotelen eigenlijk?
quote:Waarom niet?
Op maandag 3 maart 2003 18:19 schreef Quintony het volgende:[..]
waarom zou iemand een persoon die geen vegetarier is dan een vegetarische maaltijd voorzetten?
Iemand waarvan ik weet dat-ie het zielig vindt om dieren op te eten, hoeft voor mij beslist geen geld uit te geven aan vlees. Neem ik de dag erna thuis wel weer een biefstukje, als ik daar trek in heb.
[Dit bericht is gewijzigd door Gert op 03-03-2003 18:29]
Voor de topic opener zou ik dan bijvoorbeeld iets als risotto met prei/ broccoli/ champignons/ cashewnoten maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |