abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 maart 2003 @ 16:30:32 #1
7488 Quintony
There is Fire in all of us
pi_8837024
Ik was vorige week bij kennissen op bezoek en die zijn vegetarisch, nu zou ik blijven eten. Maar ik ben allergisch voor soja (dus de meeste vleesvervangers kan ik vergeten). Men heeft toen voor mij vlees gebakken.

Hoe denkt denken jullie daarover? Zouden jullie dat ook doen of net niet?

Live from the USA
pi_8837045
Goede zaak. Ik geef een vegetariër een blaadje sla, dat hij voor jou een stukkie vlees maak is niet meer dan billijk.
123
  maandag 3 maart 2003 @ 16:33:55 #3
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_8837106
Ik vind dat je je denkbeelden niet aan iemand anders mag opdringen.
Ben zelf ook vegetariër, maar voor vleesetende gasten haal ik gewoon een plakkie worst of een kuipje paté in huis hoor. Kom nou, zij hebben toch niks te maken met hoe ik wens te leven?

Dus ja, ik vind het goed van je kennissen dat ze vlees voor je hebben gebakken. Was het lekker?

maandag 3 maart 2003 @ 16:36:08 #4
12323 red-dragon
beware of the dragon
pi_8837151
Is toch normaal. Jij zou toch ook rekening houden met hun als zij zouden komen eten. Lijkt me niet meer dan redelijk dat ze vlees voor jou hebben helemaal omdat je niet tegen de meeste vleesvervangers kan.
fair fight.... I'll take survival over chivalry any day !
  maandag 3 maart 2003 @ 16:44:54 #5
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_8837336
Ben het eens met de rest.. Als iemand iets niet mag haal ik toch gewoon iets anders in huis?
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
  maandag 3 maart 2003 @ 16:47:57 #6
15865 elfrikandel
Ich bin ein Frikandel!
pi_8837386
quote:
Op maandag 3 maart 2003 16:30 schreef Quintony het volgende:
Ik was vorige week bij kennissen op bezoek en die zijn vegetarisch
Nee, ze zijn VEGETARIËRS! Als ze zelf vegetarisch zijn, dan kunnen ze elkaar opeten..

(ben zelf geen vegetariër, maar weet wel dat ze een takketyfusteringhekel (mag je zo schelden hier ?) hebben aan "vegetarisch" genoemd worden..

Snelvoer is mijn middelste naam!
  maandag 3 maart 2003 @ 16:52:19 #7
46558 Blacklander
Isaac had het maar zwaar :)
pi_8837482
\Off Topic\

Speel jij Magic: The Gathering
\Off Topic\

"Violence is the last refuge of the incompetent" Isaac Asimov, 1920 - 1992
pi_8837494
Ik eet vegetarisch. Als er familie of vrienden op bezoek komen dan wordt er gewoon iets met vlees of vis gemaakt. Ik wil mijn overtuiging niet aan hen opdringen én daarbij wil ik het ze zo aangenaam mogelijk maken. Zelf eet ik natuurlijk iets anders! Overigens moet ik zeggen dat familie en vrienden altijd de moeite doen om voor mij iets smakelijks op tafel te zetten, als we bij hen eten!

Voor mijn vriend zoek ik soms zelfs het vleesbeleg uit, omdat ik weet dat hij graag een 'lekker' stukje vlees op zijn brood heeft. Hij respecteert mijn keuze om geen vlees te eten, ik respecteer het feit dat hij wel vlees en vis eet.

Kortom: Wederzijds respect!

maandag 3 maart 2003 @ 16:58:46 #9
3878 Vork
Manisch creatief
pi_8837623
Ik zie het voor mij als een keuze die ik volledig zelf heb gemaakt en waar ik niemand mee op hoef te dringen. Ik kook met enige regelmaat thuis en de rest (ouders + broertje) eten gewoon vlees. Ik heb dus geen probleem om dit voor hun te bereiden, zolang ik het niet hoef te eten. Het is een eigen keuze en je kunt/hoeft niet iedereen ermee op te zadelen (en andersom ook niet).
  Moderator maandag 3 maart 2003 @ 17:05:27 #10
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_8837767
Ik vind het vanzelfsprekend dat er vegetarisch gegeten wordt als ik bij vegetariers op bezoek ga. Geen probleem: er zijn heerlijke maaltijden te bereiden zonder vlees, en ik vind niet dat iemand die uit principe geen vlees eet, dat voor mij moet gaan kopen.

Als je bij moslims op bezoek bent, vind je het toch ook normaal dat er geen karbonade op je bord komt?

"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  maandag 3 maart 2003 @ 17:08:17 #11
3878 Vork
Manisch creatief
pi_8837809
quote:
Op maandag 3 maart 2003 17:05 schreef Gert het volgende:
Ik vind het vanzelfsprekend dat er vegetarisch gegeten wordt als ik bij vegetariers op bezoek ga. Geen probleem: er zijn heerlijke maaltijden te bereiden zonder vlees, en ik vind niet dat iemand die uit principe geen vlees eet, dat voor mij moet gaan kopen.
Maar is het bijv. ook vanzelfsprekend als je als vegetariër bij vleeseters op bezoek bent dat je dan vlees voorgeschoteld krijgt? Nee. In de meeste gevallen houden ze aar rekening mee, dus ik als vegetariër hou dan ook wel eens rekening met mensen die wel vlees eten, dat vind ik niet meer dan normaal. Alhoewel ik ook wel eens gewoon vegetarisch kook, het hangt er een beetje vanaf wie er komt eten.
pi_8837876
quote:
Op maandag 3 maart 2003 17:05 schreef Gert het volgende:
er zijn heerlijke maaltijden te bereiden zonder vlees
en zonder vleesvervangers die van soja gemaakt zijn!
quote:
ik vind niet dat iemand die uit principe geen vlees eet, dat voor mij moet gaan kopen.
ik ook niet.
  maandag 3 maart 2003 @ 17:14:37 #13
12323 red-dragon
beware of the dragon
pi_8837956
quote:
Op maandag 3 maart 2003 16:52 schreef Blacklander het volgende:
\Off Topic\

Speel jij Magic: The Gathering
\Off Topic\

Speelde, ligt (helaas) al een tijdje onder 't stof.
  Moderator maandag 3 maart 2003 @ 17:42:59 #14
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_8838455
quote:
Op maandag 3 maart 2003 17:08 schreef Vork het volgende:
[..]
Maar is het bijv. ook vanzelfsprekend als je als vegetariër bij vleeseters op bezoek bent dat je dan vlees voorgeschoteld krijgt? Nee.
Ja en een moslim die bij mij thuiskomt eet ook maar gewoon karbonade mee..

Nee, tuurlijk niet. Een vegetarier heet zo omdat-ie geen vlees eet. Maar als je géén vegetarier bent, betekent dat niét het omgekeerde (altijd vlees moeten eten).
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje armoeiig om niks anders te kunnen verzinnen/waarderen dan een stuk vlees.

"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_8838696
quote:
Op maandag 3 maart 2003 17:42 schreef Gert het volgende:
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje armoeiig om niks anders te kunnen verzinnen/waarderen dan een stuk vlees.
kook.
  maandag 3 maart 2003 @ 17:58:27 #16
7488 Quintony
pi_8838708
quote:
Op maandag 3 maart 2003 17:11 schreef bixister het volgende:
[..]
en zonder vleesvervangers die van soja gemaakt zijn!
[..]
ik ook niet.
Dus jij hebt er ook geen problemen mee dat als jij bij mij zou komen eten dat ik je vlees voor schotel?
Live from the USA
pi_8838867
quote:
Op maandag 3 maart 2003 17:58 schreef Quintony het volgende:

[..]

Dus jij hebt er ook geen problemen mee dat als jij bij mij zou komen eten dat ik je vlees voor schotel?

nee, zeker niet.
maar ik ben dan ook geen vegetariër.
  Moderator maandag 3 maart 2003 @ 18:16:31 #18
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_8838967
quote:
Op maandag 3 maart 2003 17:58 schreef Quintony het volgende:

[..]

Ik ben ook geen vegetarier. Maar waarom zou je iemand waarvan je weet dat hij of zij vegetarier is, vlees voorschotelen eigenlijk? Dat is toch raar?
  maandag 3 maart 2003 @ 18:19:28 #19
7488 Quintony
pi_8839008
quote:
Op maandag 3 maart 2003 18:16 schreef Gert het volgende:

[..]

Ik ben ook geen vegetarier. Waarom zou je iemand waarvan je weet dat hij of zij vegetarier is, vlees voorschotelen eigenlijk?

waarom zou iemand een persoon die geen vegetarier is dan een vegetarische maaltijd voorzetten?
Live from the USA
  Moderator maandag 3 maart 2003 @ 18:27:45 #20
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_8839137
quote:
Op maandag 3 maart 2003 18:19 schreef Quintony het volgende:

[..]

waarom zou iemand een persoon die geen vegetarier is dan een vegetarische maaltijd voorzetten?

Waarom niet?
Er zijn toch heerlijke maaltijden waar geen vlees in zit? Ik als niet-vegetarier hoef echt niet koste wat het kost elke dag een stuk vlees op mijn bord. Ik waardeer het wanneer iemand iets lekkers maakt. Of dat nou mét of zonder vlees is, vind ik niet zo belangrijk.

Iemand waarvan ik weet dat-ie het zielig vindt om dieren op te eten, hoeft voor mij beslist geen geld uit te geven aan vlees. Neem ik de dag erna thuis wel weer een biefstukje, als ik daar trek in heb.

[Dit bericht is gewijzigd door Gert op 03-03-2003 18:29]

pi_8839158
Ja hoor, ik laat die keuze vrij en zou ook gewoon vlees maken voor je als je kwam eten.
Er bestaan trouwens nog genoeg vleesvervangers niet van soja hoor. Maar ok.
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_8856331
Ik ben zelf vegetariër, en als mijn lief bij ons eet, of er andere mensen komen, maak ik gewoon iets vegetarisch klaar. Mijn ervaring is namelijk dat de meeste mensen wel nieuwsgierig zijn wat voor dingen 'wij' dan eten, en ze zijn dan ook vaak blij verrast als ik iets leuks met noten of kaas in elkaar heb gezet.
Ik denk niet dat ik er zelf erg veel problemen mee zou hebben vlees te maken voor iemand die dat graag wil (wel biologisch vlees dan) maar ja... waarom zou je niet eens iets nieuws proberen?
Toch heeft over niks een mening hebben ook een voordeel: je hoeft niet van mening te veranderen.
pi_8861334
Nee, zou ik niet doen...
Ik zou een vreselijk lekkere maaltijd maken, maar gewoon vegetarisch hoor! Maar dat zou ik je ook vantevoren vertellen zodat we nog altijd kunnen kijken of je het aandurft of dat uit eten gaan een betere optie is. En pannekoeken met appel en kaneel zijn ook vegetarisch, dus zou ook kunnen. Erg genormaliseerd.
als homosexualiteit een ziekte is bellen we de baas wel; *sorry, kan niet werken, nog steeds lesbisch*
  dinsdag 4 maart 2003 @ 16:08:17 #24
11682 Moonah
Jolie femme
pi_8861755
Ik kook gewoon vegetarisch voor mijn gasten. En lekker .
En als ik op een ander ga eten vind ik het prettig als ze iets zonder vlees voor me maken, en anders vis ik het vlees er gewoon tussenuit .
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_8878498
Als ik voor anderen kook, dan zie ik het als mijn taak om een voedzame en lekkere maaltijd op tafel te krijgen. Hiervoor is vlees helemaal niet nodig. Ik zal dan ook een vegetarische maaltijd bereiden. Natuurlijk zal ik geen ingredienten gebruiken die iemand niet mag hebben of echt niet lust.

Voor de topic opener zou ik dan bijvoorbeeld iets als risotto met prei/ broccoli/ champignons/ cashewnoten maken.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')