abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 27 december 2000 @ 09:45:43 #1
8125 Elbutre
The new and improved!
pi_589917
Het mag duidelijk zijn, op de huidige BB-formule zit sleet. En niet in de minste plaats door het ontbreken van 'back to basic'.
De redding voor BB3 zou volgens mij dit zijn.
- Een beperkt budget en loeimoeilijke weekopdrachten, een beperkt budget levert frustraties op!
- Die schutting zeker vijf meter hoger, zodat de zwakkere bewoners nog meer en sneller gevangenis-neigingen krijgen!
- Geen honden, familieleden en leuke kostuums in de tuin flikkeren.
- Voer een nieuw element in: een wekelijkse vragenronde in de DBK, waarmee de bewoners aanwijzingen kunnen winnen voor de oplossing van een raadsel. Degene die op het einde als eerste het radsel weet op te lossen wint het geld. Zo krijgt het wegstemmen ook meteen een nieuwe dimensie: Nomineer je iemand omdat je hem/haar niet mag, of omdat hij/zij teveel weet voor de oplossing van het raadsel.

Weet iemand nog andere suggesties om BB3 weer spannend te maken

Back in town
pi_589947
true true
[url=http://www.dvdzine.nl]Dvdzine.nl[/url]
  woensdag 27 december 2000 @ 10:53:24 #3
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_590040
Het hele back to basics overboord gooien.
Maak het maar een luxe verblijf. Totaal geen contact met de buitenwereld, dus ook geen post. Flink wat drank erin.
  woensdag 27 december 2000 @ 11:12:57 #4
5329 berend
Sombrero Negro
pi_590095
Afschaffen
Ik hou van puzzelen...
pi_591532
-geen klok in het huis (ook niet na een maandje er toch in brengen zonder op tv te laten zien waarom)

-Bewoners niet wakker roepen 's ochtends, laat ze het zelf uitzoeken. Volgens mij kwamen er in BB1 hier ook spanningen van omdat de ritmes van verschillende bewoners steeds verder uit elkaar kwamen te liggen.

-Stemmen voor 1 vd 3 genomineerden ipv wie er uit moet (niet mijn idee maar hier ben ik het helemaal mee eens)

-Hummie ontslaan in huidige functie. Dus geen invloed meer op het programma.

-Hummie een forum op internet laten leiden waarbij ze zelf al haar roddels kan spuien.

-Een stel studenten het ruwe materiaal van een week of zo laten uitkauwen en de verhaal-lijn die zij zien op tv laten zien.

-En dan zonder al die met veel minder onderbrekingen. Ik snap dat in een commercieel programma reclames moeten, maar vooraf, 1x tussendoor en achteraf reclame lijkt me meer dan voldoende en laat alsjeblieft al overbodige tussenriedeltjes met reclame over het programma zelf weg.

't gaat om hoe je ermee omgaat
pi_591557
Om te beginnen in ieder geval minder contact met de buitenwereld. De groep moet vooral op zichzelf aangewezen zijn en niet steeds kunnen toetsen welk soort gedrag door de buitenwereld gewaardeerd wordt. Daar wordt dan veel te veel naar geacteerd. Laat hooguit de winnaar van een individuele opdracht als beloning 2 minuten naar huis bellen bijvoorbeeld, á la Bus 1, dus.

Iets minder luxe zou ook geen kwaad kunnen. Ze hoeven van mij op zich niet de hele dag bezig te zijn met overleven, want dan krijgen we alleen maar broodbak-scenes en moestuin-taferelen te zien. Maar caravans de tuin in takelen of videofilms vertonen is nergens voor nodig. Dit heeft ook nauwelijks leuke beelden opgeleverd.

De drank op z'n tijd heeft wél goede diensten bewezen. Het waren met name de 'feestjes', en de dientengevolge onafwendbare 'uitspattingen' die voor mij de leukste televisie-uitzendingen en vooral live-streams hebben opgeleverd. De timing hiervan moet echter niet al te voorspelbaar worden, dus niet per definitie elk weekend of na elke wegstemronde. Maar (veel) drank op z'n tijd moeten we d'r in houden!

In het algemeen pleit ik vooral voor emotie-losmakende activiteiten, zoals de genoemde drankfeesten, maar ook iets meer opdrachten waarbij de winnaar bijvoorbeeld (tijdelijke) privileges krijgt die hij/zij mag delen met één andere bewoner. Het openbaar nomineren, zoals aan 't einde enkele keren gedaan werd, vond ik weer wél een heel goed idee, dat moeten we er dan ook zeker inhouden.

De rol van de Dagboekkamer moet ook fors worden teruggedrongen, deze zou eigenlijk niet meer gebruikt mogen worden voor de gewone huis-, tuin- en keukengesprekjes. Stoom afblazen moet bij voorkeur binnen de groep plaatsvinden.

Afijn, er zijn nog veel meer verbeteringssuggesties te bedenken en ik realiseer me dat hier ook al eens een topic over geweest is. Misschien kan iemand daar nog wat leuke tips vinden, ik had nu even niet zo'n zin in zoeken.

Een dag niet online is een dag niet geleefd...
pi_600830
-(minimaal) 3 weken korter laten duren
Ik vindt het leuke aan het concept juist om te zien hoe mensen zijn en hoe ze met elkaar (vreemden) omgaan. Na een tijdje raak je erop uitgekeken omdat of de bewoners in een bepaalde houding vast komen te zitten tegen elkaar of omdat we ze dan zo ongeveer wel leren kennen. Of het is een combinatie ervan natuurlijk
't gaat om hoe je ermee omgaat
pi_612918
-Laat op de momenten dat het (volgens Hummie/VOO's mening) saai wordt gewoon wat terugblikken zien van de introductiefilmpjes en bv de entree in het huis van een bewoner die nu wat anders reageert als toen of zo. (Bewoners en het huis gewoon ff met rust laten dan, geen bakjes in de tuin hijsen )

[Dit bericht is gewijzigd door Simba op 03-01-2001 00:47]

't gaat om hoe je ermee omgaat
  woensdag 3 januari 2001 @ 00:50:11 #9
3878 Vork
Manisch creatief
pi_612938
Frustraties zijn toch leuk om te zien

Je zou kunnen beginnen met iets wat hermetisch is afgesloten van de buitenwereld en alle luxe van de wereld heeft... Je mag alles doen, maar er zijn gedragsregels (van die hele belachelijke).. overtreet een bewoners deze zal d'r een van die luxe artiekelen weggehaald worden en nooit meer terug komen). stel dat Piet de hele dag tv kijkt en Jan doet iets fout, TV weg, ruzie!

  woensdag 3 januari 2001 @ 00:52:32 #10
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_612953
Of je kan natuurlijk een acteur huren die een zwerver na doet en hem vervolgens enkele dagen in het huis laten logeren

[Dit bericht is gewijzigd door MeneerTim op 03-01-2001 00:54]

  woensdag 3 januari 2001 @ 00:55:36 #11
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_612966
Openbaar nomineren werkt niet. Daar worden de nominaties soft van. Het lijkt me veel verstandiger dat ze aan elkaar moeten zeggen wie ze genomineerd hebben. Dan komen de redenen vanzelf wel.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')