Met dit topic wil ik het volgende bereiken:
- Geen commentaar
- Geen aanvallen op welk geloof dan ook
- Geen meningen
- Een antwoord op 3,5 simpele vragen.
Op basis van de verkregen antwoorden wil ik een nieuw topic gaan openen met gerichtere vragen.
De vragen voor dit topic:
- Geloof je in God, Allah of hoe je hem/haar ook wil noemen?
- Reken je jezelf tot een geloofsovertuiging? Zo ja, welke?
- Ga je actief naar de kerk, moskee, synagoge of hoe je de plaats van samenkomst ook wil noemen? En dan bedoel ik vaker dan alleen met Pasen en met Kerst als je een christelijk geloof aanhangt. (Vul zelf van toepassing zijnde gelegenheden van je eigen geloof in)
Nogmaals: alleen deze drie vragen. Geen discussies. Niet elkaar of jezelf aanvallen.
Zou het voor deze ene keer eens kunnen?
quote:same here
Op maandag 3 maart 2003 13:29 schreef bolus het volgende:
ik ben atheïst/humanist.... zoeits ofzo... dus 3x nee
quote:
Op maandag 3 maart 2003 13:08 schreef NT-T.BartMan het volgende:
- Geloof je in God, Allah of hoe je hem/haar ook wil noemen? ja
- Reken je jezelf tot een geloofsovertuiging? Zo ja, welke? ja, gereformeerd. Als ik me trouwens beter op mijn gemak zou voelen in een hervormde kerk, dan zou het hercormd zijn, dus dit is purr op dit moment.
- Ga je actief naar de kerk, moskee, synagoge of hoe je de plaats van samenkomst ook wil noemen? En dan bedoel ik vaker dan alleen met Pasen en met Kerst als je een christelijk geloof aanhangt. (Vul zelf van toepassing zijnde gelegenheden van je eigen geloof in) ja, meestal 1 keer per week
* Flierp gelooft in zichzelf. . . heeftie al moeite genoeg mee ..
Benieuwd naar het vervolg.
- Reken je jezelf tot een geloofsovertuiging? Zo ja, welke? ik heb een eigen overtuiging, maar ik heb deze nog niet 100% kunnen koppelen met een religie zoals christendom, hindoïsme of boedisme
- Ga je actief naar de kerk, moskee, synagoge of hoe je de plaats van samenkomst ook wil noemen? En dan bedoel ik vaker dan alleen met Pasen en met Kerst als je een christelijk geloof aanhangt. (Vul zelf van toepassing zijnde gelegenheden van je eigen geloof in) ik ga naar lezingen over diverse onderwerpen die geloof raken (reincarnatie, duiveluitdrijving, karma, engelen, geleidegids, nieuwetijdskinderen, Johannes de ingewijde etc etc....)
quote:Ja, ik hou het op "God".
Op maandag 3 maart 2003 13:08 schreef NT-T.BartMan het volgende:
- Geloof je in God, Allah of hoe je hem/haar ook wil noemen?
quote:Christelijk. Lichte voorkeur voor het katholisisme, maar sommige protestantse gemeenschappen vind ik ook wel aardig. Ben ook (nog) niet gedoopt.
- Reken je jezelf tot een geloofsovertuiging? Zo ja, welke?
quote:Nee, niet aktief. Soms wel, als ik zin heb.
- Ga je actief naar de kerk, moskee, synagoge of hoe je de plaats van samenkomst ook wil noemen? En dan bedoel ik vaker dan alleen met Pasen en met Kerst als je een christelijk geloof aanhangt. (Vul zelf van toepassing zijnde gelegenheden van je eigen geloof in)
[Dit bericht is gewijzigd door niego op 03-03-2003 16:32]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |