Ik zou zelf ook graag trouwen.. waarom? Het idee denk ik.. dat je dan met elkaar verbonden bent. En eigenlijk vind ik dat een rare reden.
Dit is dus gewoon om een discussie te starten .
[Dit bericht is gewijzigd door Mordreth op 03-03-2003 10:16]
quote:bezegeling van elkaar liefde (onvoorwaardelijk) , wil je dat niet kun je geregistreerd partnerschap aangaan , heb je bijna de zelfde rechten
Op maandag 3 maart 2003 10:11 schreef Mordreth het volgende:
Waarom willen mensen graag trouwen? Men krijgt er geen extra zekerheid van.. het kan dan nog net zo makkelijk verkeerd lopen.
Hoeft het eigenlijk ook niet te doen om je liefde voor elkaar te laten zien aan anderen en aan elkaar... want.. waarom? Je kan toch net zo goed bij elkaar wonen en gewoon samen leven, dan weet men het toch ook?Ik zou zelf ook graag trouwen.. waarom? Het idee denk ik.. dat je dan met elkaar verbonden bent. En eigenlijk vind ik dat een rare reden.
quote:samenlevingscontract? registered partnerschap?
Op maandag 3 maart 2003 10:12 schreef TheSeeker_NL het volgende:
belasting voordeel ?
quote:Ja maar wat heb je eraan?
Op maandag 3 maart 2003 10:15 schreef femmefatale het volgende:
Het is helemaal geen raar idee om om die reden te gaan trouwen. Als je gevoel dat zegt dan moet je dat gewoon doen.
quote:zoals ik al eerder zij bezegeling van onvoorwaardelijk liefde op dat moment , zegt niet over het feit dat je later weer van elkaar scheid
Op maandag 3 maart 2003 10:18 schreef Mordreth het volgende:[..]
Ja maar wat heb je eraan?
Wat maakt het zo speciaal als je eenmaal getrouwd bent.. is het dan anders als je gewoon gaat samenwonen? Meer liefde voor elkaar ofzo?
quote:True.. dus je geeft eigenlijk geld uit voor het idee van bezegeling van onvoorwaardelijke liefde terwijl je dat zelf eigenlijk al weet.
Op maandag 3 maart 2003 10:22 schreef morpheus_at_work het volgende:[..]
zoals ik al eerder zij bezegeling van onvoorwaardelijk liefde op dat moment , zegt niet over het feit dat je later weer van elkaar scheid
quote:Bij een oprecht Christen houdt het heel wat meer in, en krijg je er wel meer zekerheid van.
Op maandag 3 maart 2003 10:11 schreef Mordreth het volgende:
Men krijgt er geen extra zekerheid van.. het kan dan nog net zo makkelijk verkeerd lopen.
(Ik kan nog 100 argumenten geven voor het huwelijk... misschien vanavond even, zit nu op kantoor)
quote:Het zit dus eigenlijk alleen maar in je hoofd. Het idee dat jeje dan meer verbonden voelt en denkt meer samen aan te kunnen. Maar eigenlijk is het dan nog precies hetzelfde dan voor je huwelijk.
Op maandag 3 maart 2003 10:36 schreef Fearlezz het volgende:
Om maar wat te noemen: Omdat het huwelijk een verbond is.
Een verbond voor het leven. Waarin je elkaar belooft alles te doen wat in je macht ligt om goed te zijn voor elkaar. Dit klinkt simpel, maar een verbond is de basis voor een stevige relatie. Als er problemen komen, val je anders uit elkaar.(Ik kan nog 100 argumenten geven voor het huwelijk... misschien vanavond even, zit nu op kantoor)
quote:Kan toch ook gewoon met een samenlevingscontract? Waarom een heel feest eromheen bouwen voor iets wat je eigenlijk zelf al weet.
Op maandag 3 maart 2003 10:45 schreef Angora het volgende:
1. voorbeeld (er zijn er meer natuurlijk, maar deze zag ik nog niet staan)
Om elkaar goed achter te laten, mocht het mis gaan.
(en dan heb ik het niet over scheiden, maar overlijden.)
Dat is toch wel belangrijk (als je een eigen huis hebt).
Theoretisch gezien trouw je met een handtekening en scheid je net zo makkelijk met dezelfde handtekening. De facto komt er meestal wel wat meer bij kijken. Het is een gevoelskwestie voornamelijk en da's wel zo mooi
quote:dit was bij ons de reden om 6 jaar geleden te trouwen........maar het samen zijn heeft daaraan niets veranderd.....we woonde immers al 10 jaar samen
Op maandag 3 maart 2003 10:45 schreef Angora het volgende:
1. voorbeeld (er zijn er meer natuurlijk, maar deze zag ik nog niet staan)
Om elkaar goed achter te laten, mocht het mis gaan.
(en dan heb ik het niet over scheiden, maar overlijden.)
Dat is toch wel belangrijk (als je een eigen huis hebt).
quote:Is er in het leven íets belangrijker dan liefde? Het klinkt pussy, maar daar gaat het toch om?? Als je je voor je rest van je leven met iemand wil binden laat je dit toch niet onopgemerkt voorbij gaan?
True.. dus je geeft eigenlijk geld uit voor het idee van bezegeling van onvoorwaardelijke liefde terwijl je dat zelf eigenlijk al weet.
quote:Nee.. want je weet het al toch? Je weet dan al zogezegd dat je van elkaar houd en dat je voor altijd bij elkaar wilt blijven, dus waarom dan nog trouwen?
Op maandag 3 maart 2003 10:49 schreef Misanthroopia het volgende:[..]
Is er in het leven íets belangrijker dan liefde? Het klinkt pussy, maar daar gaat het toch om?? Als je je voor je rest van je leven met iemand wil binden laat je dit toch niet onopgemerkt voorbij gaan?
Maarja, het is een "bewijs" van liefde voor elkaar, zeggen ze vaak.
quote:Volgens mij was de vorige nog pas een week of 5 oud.
Op maandag 3 maart 2003 10:11 schreef Mordreth het volgende:Dit is dus gewoon om een discussie te starten
.
quote:
Op maandag 3 maart 2003 13:11 schreef DIGGER het volgende:[..]
Volgens mij was de vorige nog pas een week of 5 oud.
In Nederland is een geregistreerd partnerschap net ze geldig als een huwelijk.... met 1 grote uitzondering: Als je een geregistreerd partnerschap aangaat met iemand die al een HUIS bezit, en de relatie komt ten einde dan sta je mooi op straat. Bij een huwelijk trouw je "in gemeenschap van goederen" en is de helft van het huis mooi van jou... tenzij het huwelijk al heel snel stukloopt ofzoiets.
Bij een geregistreerd partnerschap heb je in ieder geval geen poot om op te staan. Verder is het bijvoorbeeld zo dat in het geval dat je echtgenoot een misdaad pleegt, men je niet kan verplichten tegen hem/haar te getuigen. Bij een geregistreerd partner schap kan dat weer wel.... ben je dus van plan de belasting eens flink op te lichten, dan doe je er goed aan eerst te trouwen!
Uiteraard is de meest belangrijke reden de liefde. Met een huwelijk bezegel je je relatie met een belofte dat je de rest van je leven voor elkaar zult zorgen.
Alhoewel het aantal scheidingen nog steeds verder stijgt....
Maar ja, soms kun je niet anders.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |