abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8828930
Waarom willen mensen graag trouwen? Men krijgt er geen extra zekerheid van.. het kan dan nog net zo makkelijk verkeerd lopen.
Hoeft het eigenlijk ook niet te doen om je liefde voor elkaar te laten zien aan anderen en aan elkaar... want.. waarom? Je kan toch net zo goed bij elkaar wonen en gewoon samen leven, dan weet men het toch ook?

Ik zou zelf ook graag trouwen.. waarom? Het idee denk ik.. dat je dan met elkaar verbonden bent. En eigenlijk vind ik dat een rare reden.

Dit is dus gewoon om een discussie te starten .

[Dit bericht is gewijzigd door Mordreth op 03-03-2003 10:16]

maandag 3 maart 2003 @ 10:12:51 #2
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_8828947
belasting voordeel ?
pi_8828975
quote:
Op maandag 3 maart 2003 10:11 schreef Mordreth het volgende:
Waarom willen mensen graag trouwen? Men krijgt er geen extra zekerheid van.. het kan dan nog net zo makkelijk verkeerd lopen.
Hoeft het eigenlijk ook niet te doen om je liefde voor elkaar te laten zien aan anderen en aan elkaar... want.. waarom? Je kan toch net zo goed bij elkaar wonen en gewoon samen leven, dan weet men het toch ook?

Ik zou zelf ook graag trouwen.. waarom? Het idee denk ik.. dat je dan met elkaar verbonden bent. En eigenlijk vind ik dat een rare reden.

bezegeling van elkaar liefde (onvoorwaardelijk) , wil je dat niet kun je geregistreerd partnerschap aangaan , heb je bijna de zelfde rechten
  maandag 3 maart 2003 @ 10:14:46 #4
29041 hyperfuzz
foxtrot hotel
pi_8828976
quote:
Op maandag 3 maart 2003 10:12 schreef TheSeeker_NL het volgende:
belasting voordeel ?
samenlevingscontract? registered partnerschap?
yankee charlie dinges
pi_8828990
Het is helemaal geen raar idee om om die reden te gaan trouwen. Als je gevoel dat zegt dan moet je dat gewoon doen.
pi_8829024
quote:
Op maandag 3 maart 2003 10:15 schreef femmefatale het volgende:
Het is helemaal geen raar idee om om die reden te gaan trouwen. Als je gevoel dat zegt dan moet je dat gewoon doen.
Ja maar wat heb je eraan?
Wat maakt het zo speciaal als je eenmaal getrouwd bent.. is het dan anders als je gewoon gaat samenwonen? Meer liefde voor elkaar ofzo?
pi_8829101
quote:
Op maandag 3 maart 2003 10:18 schreef Mordreth het volgende:

[..]

Ja maar wat heb je eraan?
Wat maakt het zo speciaal als je eenmaal getrouwd bent.. is het dan anders als je gewoon gaat samenwonen? Meer liefde voor elkaar ofzo?

zoals ik al eerder zij bezegeling van onvoorwaardelijk liefde op dat moment , zegt niet over het feit dat je later weer van elkaar scheid
pi_8829158
quote:
Op maandag 3 maart 2003 10:22 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

zoals ik al eerder zij bezegeling van onvoorwaardelijk liefde op dat moment , zegt niet over het feit dat je later weer van elkaar scheid

True.. dus je geeft eigenlijk geld uit voor het idee van bezegeling van onvoorwaardelijke liefde terwijl je dat zelf eigenlijk al weet.
  maandag 3 maart 2003 @ 10:32:10 #9
27581 Caludia
Deef moet ik weer onder t buro
pi_8829242
weer een extra reden om een feestje te geven
Een beetje vreemd maar wel lekker some people don't care how much you know until they know how much you care
  maandag 3 maart 2003 @ 10:36:01 #10
39738 Tha_Don
Version 1.00.24
pi_8829298
Veel mensen trouwen omdat ze geloven dat Gods hand te zien is in hun leven/relatie en daarom willen ze voor het aangezicht van God elkaar trouw beloven. Ikzelf geloof dat ook.
Ken je word? Dan ben je nu ook een internet-nerd!
pi_8829307
quote:
Men krijgt er geen extra zekerheid van.. het kan dan nog net zo makkelijk verkeerd lopen.
Bij een oprecht Christen houdt het heel wat meer in, en krijg je er wel meer zekerheid van.
  maandag 3 maart 2003 @ 10:36:26 #12
36050 Fearlezz
Forever and ever
pi_8829310
Om maar wat te noemen: Omdat het huwelijk een verbond is.
Een verbond voor het leven. Waarin je elkaar belooft alles te doen wat in je macht ligt om goed te zijn voor elkaar. Dit klinkt simpel, maar een verbond is de basis voor een stevige relatie. Als er problemen komen, val je anders uit elkaar.

(Ik kan nog 100 argumenten geven voor het huwelijk... misschien vanavond even, zit nu op kantoor)

maandag 3 maart 2003 @ 10:45:01 #13
21737 Angora
Quid agis, medice?
pi_8829413
1. voorbeeld (er zijn er meer natuurlijk, maar deze zag ik nog niet staan)
Om elkaar goed achter te laten, mocht het mis gaan.
(en dan heb ik het niet over scheiden, maar overlijden.)
Dat is toch wel belangrijk (als je een eigen huis hebt).
pi_8829417
quote:
Op maandag 3 maart 2003 10:36 schreef Fearlezz het volgende:
Om maar wat te noemen: Omdat het huwelijk een verbond is.
Een verbond voor het leven. Waarin je elkaar belooft alles te doen wat in je macht ligt om goed te zijn voor elkaar. Dit klinkt simpel, maar een verbond is de basis voor een stevige relatie. Als er problemen komen, val je anders uit elkaar.

(Ik kan nog 100 argumenten geven voor het huwelijk... misschien vanavond even, zit nu op kantoor)

Het zit dus eigenlijk alleen maar in je hoofd. Het idee dat jeje dan meer verbonden voelt en denkt meer samen aan te kunnen. Maar eigenlijk is het dan nog precies hetzelfde dan voor je huwelijk.
pi_8829434
quote:
Op maandag 3 maart 2003 10:45 schreef Angora het volgende:
Kan toch ook gewoon met een samenlevingscontract? Waarom een heel feest eromheen bouwen voor iets wat je eigenlijk zelf al weet.
pi_8829436
Well, het is "commitment" op zijn best denk ik. Daarom zijn sommige mensen er ook wel angstig voor en vervallen ze in moderne varianten van "geregistreerd partnerschap" en "samenlevingscontracten."

Theoretisch gezien trouw je met een handtekening en scheid je net zo makkelijk met dezelfde handtekening. De facto komt er meestal wel wat meer bij kijken. Het is een gevoelskwestie voornamelijk en da's wel zo mooi

Voetbal?
  maandag 3 maart 2003 @ 10:46:46 #17
27581 Caludia
Deef moet ik weer onder t buro
pi_8829448
quote:
Op maandag 3 maart 2003 10:45 schreef Angora het volgende:
dit was bij ons de reden om 6 jaar geleden te trouwen........maar het samen zijn heeft daaraan niets veranderd.....we woonde immers al 10 jaar samen
eeeeeeh 7 bedoel ik
Een beetje vreemd maar wel lekker some people don't care how much you know until they know how much you care
  maandag 3 maart 2003 @ 10:49:16 #18
41606 Misanthroopia
Consequences Schmonsequences!
pi_8829489
quote:
True.. dus je geeft eigenlijk geld uit voor het idee van bezegeling van onvoorwaardelijke liefde terwijl je dat zelf eigenlijk al weet.
Is er in het leven íets belangrijker dan liefde? Het klinkt pussy, maar daar gaat het toch om?? Als je je voor je rest van je leven met iemand wil binden laat je dit toch niet onopgemerkt voorbij gaan?
"Do you like apples? I SAID: DO YOU LIKE APPLES?? HOW D'YA LIKE_THEM_APPLES!!"
pi_8829596
quote:
Op maandag 3 maart 2003 10:49 schreef Misanthroopia het volgende:

[..]

Is er in het leven íets belangrijker dan liefde? Het klinkt pussy, maar daar gaat het toch om?? Als je je voor je rest van je leven met iemand wil binden laat je dit toch niet onopgemerkt voorbij gaan?

Nee.. want je weet het al toch? Je weet dan al zogezegd dat je van elkaar houd en dat je voor altijd bij elkaar wilt blijven, dus waarom dan nog trouwen?
pi_8830854
Het enige wat je ermee opschiet is alimentatie betalen, en geouwehoer met de goederen verdelen als je gaat scheiden... voor de rest niks.

Maarja, het is een "bewijs" van liefde voor elkaar, zeggen ze vaak.

Lambo of Rekt
pi_8831173
Ik heb er nog iets leuks bij, mijn ouders zijn christelijk haar ouders zijn bijna streng christelijk en mijn vriendin is redelijk christelijk en ik ben wel veel met religie bezig maar betwijfel alles, nu heb ik het er eens met mijn vriendin over gehad
maar als we zouden trouwen dan word er van alle kanten verwacht dat we voor de kerk gaan trouwen dus een religieuse verbintenis, natuurlijk ligt het laatste oordeel bij ons maargoed het is toch een minder prettige situatie
Het hoeheethetookalweer moet heteenofander zijn anders doet dat ene jeweetwel
pi_8832385
quote:

Dit is dus gewoon om een discussie te starten .

Volgens mij was de vorige nog pas een week of 5 oud.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  maandag 3 maart 2003 @ 13:12:26 #23
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_8832404
quote:
Op maandag 3 maart 2003 13:11 schreef DIGGER het volgende:

[..]

Volgens mij was de vorige nog pas een week of 5 oud.

Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
pi_8832529
Waarom trouwen... tja voor ons was het simpel.
We houden van elkaar en we wilden allebei dat mijn man ook op papier de vader van ons kind is en niet alleen toeziend voogd.
Als je nl toeziend voogd bent heb je wel plichten maar geen rechten als het fout mocht gaan in de relatie.
Nu kun je het ouderschap voor de vader ook via de kantonrechter aanvragen maar dat duurt langer dan even trouwen.
  donderdag 6 maart 2003 @ 05:06:10 #25
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_8903086
Werkt erg in je voordeel voor de immigratie dienst. In mijn geval zowel aan de Nederlandse zijde als aan de Amerikaanse zijde Alhoewel in Nederland het immigreren mogelijk is via een "gereigistreerd partnerschap" kan dit in de USA alleen middels een huwelijk.

In Nederland is een geregistreerd partnerschap net ze geldig als een huwelijk.... met 1 grote uitzondering: Als je een geregistreerd partnerschap aangaat met iemand die al een HUIS bezit, en de relatie komt ten einde dan sta je mooi op straat. Bij een huwelijk trouw je "in gemeenschap van goederen" en is de helft van het huis mooi van jou... tenzij het huwelijk al heel snel stukloopt ofzoiets.

Bij een geregistreerd partnerschap heb je in ieder geval geen poot om op te staan. Verder is het bijvoorbeeld zo dat in het geval dat je echtgenoot een misdaad pleegt, men je niet kan verplichten tegen hem/haar te getuigen. Bij een geregistreerd partner schap kan dat weer wel.... ben je dus van plan de belasting eens flink op te lichten, dan doe je er goed aan eerst te trouwen!

Uiteraard is de meest belangrijke reden de liefde. Met een huwelijk bezegel je je relatie met een belofte dat je de rest van je leven voor elkaar zult zorgen. Alhoewel het aantal scheidingen nog steeds verder stijgt.... Maar ja, soms kun je niet anders.

Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')