abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8826408
Nou ga ik zsm naar een opticien, maar ik wilde even jullie mening/ c.q ervaringen weten.

Sinds een tijdje ben ik erg vermoeid, heb ik wel eens een "onwerkelijk"gevoel en last van duizelingen ( een vluchtig gevoel dat ik mijn evenwicht verlies). ( Ook al eerder topic over geopend).
Nu heb ik het vermoeden dat mijn ogen slechter worden, en het daar aan te wijten is.
Ik deed een oogtest op het internet en zat 3 meter van mijn pc.
Met mijn rechter oog kon ik alles prima zien, dus ik dacht.. "ok mijn ogen zijn prima" Totdat ik probeerde alleen met mijn linkeroog te kijken.
Dat gaat dus helemaal niet. Alles is compleet wazig, en ik kan vrijwel geen enkel letter/ cijfer zien.Daarna werd ik ook misselijk.
Dat moet dus bijziendheid zijn.
Heeft iemand er ervaringen mee, hoe hij of zij zich voelde voordat uiteindelijk bleek dat je bijziend bent?
Ik denk dat mijn klachten erdoor goed te verklaren zijn.. maar misschien herkent iemand dit?
Alvast bedankt

“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_8826436
Ik denk nog steeds dat ze deels door je hyperventilatie zal komen maar het is heeeel goed denkbaar dat je een lichte afwijking heb waardoor je die klachten heb. Zoals ik in je vorige topic al zei heb ik er ook last van en heb dat eigelijk alleen zonder bril nu ik er over nadenk. Dus dat zou een goede verklaring kunnen zijn.

Ook die vermoeidheid kan te wijten zijn aan een kleine oogafwijking.

Het leven is wat je gebeurt terwijl je andere plannen maakt - Jonh Lennon
pi_8826449
quote:
Op maandag 3 maart 2003 01:00 schreef MrCaBLeGuY het volgende:
Ik denk nog steeds dat ze deels door je hyperventilatie zal komen maar het is heeeel goed denkbaar dat je een lichte afwijking heb waardoor je die klachten heb. Zoals ik in je vorige topic al zei heb ik er ook last van en heb dat eigelijk alleen zonder bril nu ik er over nadenk. Dus dat zou een goede verklaring kunnen zijn.

Ook die vermoeidheid kan te wijten zijn aan een kleine oogafwijking.

Ok bedankt
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
  maandag 3 maart 2003 @ 01:01:45 #4
7488 Quintony
There is Fire in all of us
pi_8826450
Ik zag gewoon op een gegeven moment niet meer de ondertiteling op de tv. Maar ik heb nooit echt last ghad van hoofdpijn.
Live from the USA
pi_8826462
quote:
Op maandag 3 maart 2003 01:01 schreef Quintony het volgende:
Ik zag gewoon op een gegeven moment niet meer de ondertiteling op de tv. Maar ik heb nooit echt last ghad van hoofdpijn.
Ik heb ook geen hoofdpijn, maar als ik mijn rechteroog bedek, kan ik niet normaal meer zien. Heel vaag !
  maandag 3 maart 2003 @ 01:02:56 #6
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_8826466
quote:
Op maandag 3 maart 2003 00:58 schreef Brennie het volgende:
en last van duizelingen
Niet alleen scheel maar ook nog doof. (je evenwichtsorgaan zit in je oren)
Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
  maandag 3 maart 2003 @ 01:04:08 #7
7488 Quintony
pi_8826478
quote:
Op maandag 3 maart 2003 01:02 schreef Brennie het volgende:

[..]

Ik heb ook geen hoofdpijn, maar als ik mijn rechteroog bedek, kan ik niet normaal meer zien. Heel vaag !

Mijn rechter oog is ook beter dan mijn linker. Ik heb links -6 en nog wat extra dingetjes, en rechts heb ik -4,25 en veel minder extra dingen (zylinder, prisma, etc)
Live from the USA
pi_8826487
quote:
Op maandag 3 maart 2003 01:02 schreef Furby het volgende:

[..]

Niet alleen scheel maar ook nog doof. (je evenwichtsorgaan zit in je oren)

Alsof je evenwichtsorgaan wat met doofheid te maken heeft

pi_8826495
quote:
Op maandag 3 maart 2003 01:04 schreef Quintony het volgende:

[..]

Mijn rechter oog is ook beter dan mijn linker. Ik heb links -6 en nog wat extra dingetjes, en rechts heb ik -4,25 en veel minder extra dingen (zylinder, prisma, etc)

Maar herkende je wel mijn klachten?
  maandag 3 maart 2003 @ 01:07:08 #10
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_8826522
Kan het zijn dat je ogen ineens hard achteruit zijn gegaan? Je hersenen kunnen waarschijnlijk de onbalans in je ogen nog niet goed genoeg verwerken. Later trekt dat wel bij. Ik heb zelf hele slechte ogen en ben aan 1 oog zelfs bijna blind. Ook bij mij zijn m'n ogen ineens heel snel achteruit gegaan (vooral rechts).
Even langs de opticien gaan is wel een goede optie.
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
  maandag 3 maart 2003 @ 01:07:33 #11
7488 Quintony
pi_8826528
quote:
Op maandag 3 maart 2003 01:05 schreef Brennie het volgende:

[..]

Maar herkende je wel mijn klachten?

in zo verre dat ik 's morgens als ik net mijn bril op zet en uit bed stap af-en-toe wel eens een beetje duizelig ben, maar dat heeft geloof ik te maken met de sterkte.

heb je ook wel eens last van dubbelzicht? (dus dingen dubbel zien, hoeft vaak maar enkele miilimeter uit elkaar te staan)

Live from the USA
  maandag 3 maart 2003 @ 01:08:11 #12
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_8826535
quote:
Op maandag 3 maart 2003 01:04 schreef Brennie het volgende:

[..]

Alsof je evenwichtsorgaan wat met doofheid te maken heeft

Ja. Mensen die aan een oor slechthorend zijn, kunnen last hebben van evenwichtsstoornissen.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_8826625
quote:
Op maandag 3 maart 2003 01:07 schreef Quintony het volgende:

[..]

in zo verre dat ik 's morgens als ik net mijn bril op zet en uit bed stap af-en-toe wel eens een beetje duizelig ben, maar dat heeft geloof ik te maken met de sterkte.

heb je ook wel eens last van dubbelzicht? (dus dingen dubbel zien, hoeft vaak maar enkele miilimeter uit elkaar te staan)

Als ik nu naar het scherm kijk, zie ik wel wat wazig.Echt dubbelzien is het niet.
Ik heb ook vaak het gevoel dat mijn ogen zwaar zijn en half dicht zitten.
En mijn linker oog brandt soms, als ik ergens lang naar kijk.
  maandag 3 maart 2003 @ 01:15:28 #14
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_8826644
quote:
Op maandag 3 maart 2003 01:14 schreef Brennie het volgende:
Dat heeft meer met oververmoeidheid te maken.
pi_8826668
quote:
Op maandag 3 maart 2003 01:07 schreef MSXUser het volgende:
Kan het zijn dat je ogen ineens hard achteruit zijn gegaan? Je hersenen kunnen waarschijnlijk de onbalans in je ogen nog niet goed genoeg verwerken. Later trekt dat wel bij. Ik heb zelf hele slechte ogen en ben aan 1 oog zelfs bijna blind. Ook bij mij zijn m'n ogen ineens heel snel achteruit gegaan (vooral rechts).
Even langs de opticien gaan is wel een goede optie.
Dat zou kunnen.. , bedankt voor je reactie.
Ik ga er misschien morgen al even heen.
Ergens ben ik stomverbaasd dat ik met mijn linkeroog van 3 meter ver, totaal geen letter kan zien.
  maandag 3 maart 2003 @ 01:17:04 #16
7488 Quintony
pi_8826679
quote:
Op maandag 3 maart 2003 01:14 schreef Brennie het volgende:

[..]

Als ik nu naar het scherm kijk, zie ik wel wat wazig.Echt dubbelzien is het niet.
Ik heb ook vaak het gevoel dat mijn ogen zwaar zijn en half dicht zitten.

ik zou eens naar de opticien gaan (lokale hans Anders, die zijn tevens het goedkoopste) en laat ze ook even testen of je een prisma nodig hebt. Dat is de oplossing tegen het dubbel zien (of wazig).
Live from the USA
pi_8826699
quote:
Op maandag 3 maart 2003 01:15 schreef MSXUser het volgende:

[..]

Dat heeft meer met oververmoeidheid te maken.

Dat idee had ik ook.
Laatst zat ik overigens in de bioscoop. Er kwam een reclame met redelijk snelle beelden.
Ik werd direct duizelig en misselijk en kon het niet zien.
Dat is toch ook niet helemaal normaal.
  maandag 3 maart 2003 @ 01:19:35 #18
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_8826701
quote:
Op maandag 3 maart 2003 01:16 schreef Brennie het volgende:
Ergens ben ik stomverbaasd dat ik met mijn linkeroog van 3 meter ver, totaal geen letter kan zien.
Wees blij dat je nog iets ziet. Met m'n rechteroog zie ik enkel licht en donker (wel in kleur). Alleen grote vlakken kan ik onderscheiden. Wil ik ondertiteling van de TV kunnen lezen dan moet ik met m'n neus op het beeld gaan zitten. Waarschijnlijk heb je een afwijking van -2 ofzo (misschien nog iets minder).
pi_8826706
quote:
Op maandag 3 maart 2003 01:17 schreef Quintony het volgende:

[..]

ik zou eens naar de opticien gaan (lokale hans Anders, die zijn tevens het goedkoopste) en laat ze ook even testen of je een prisma nodig hebt. Dat is de oplossing tegen het dubbel zien (of wazig).

Ok, thanks!
  maandag 3 maart 2003 @ 01:19:52 #20
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_8826708
quote:
Op maandag 3 maart 2003 01:19 schreef Brennie het volgende:

een reclame met redelijk snelle beelden.
Ik werd direct duizelig en misselijk

Scheel, doof en epileptisch.
Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
pi_8826723
Ik heb laatst ontdekt dat ik minder goed zie met m'n rechter oog (vanaf een afstandje kan ik teletekst niet meer lezen, de letters verschuiven naar links..). Met m'n linkeroog zie ik prima. Heb nu het gevoel dat m'n rechteroog nog meer achteruit gaat dus ik ga ook z.s.m. naar de opticien. Heb ook wel vaak hoofdpijn .
  maandag 3 maart 2003 @ 01:21:31 #22
7488 Quintony
pi_8826726
quote:
Op maandag 3 maart 2003 01:19 schreef MSXUser het volgende:

[..]

Wees blij dat je nog iets ziet. Met m'n rechteroog zie ik enkel licht en donker (wel in kleur). Alleen grote vlakken kan ik onderscheiden. Wil ik ondertiteling van de TV kunnen lezen dan moet ik met m'n neus op het beeld gaan zitten. Waarschijnlijk heb je een afwijking van -2 ofzo (misschien nog iets minder).

ik kan vanaf een cm of 70, dat FOK linksboven in de hoek niet lezen zonder bril, en dan heb ik nog maar -5 gemiddeld.

-2 is best al veel hoor, bij -1.00 is rijden al totaal niet meer aan te raden.

Live from the USA
pi_8826727
quote:
Op maandag 3 maart 2003 01:19 schreef MSXUser het volgende:

[..]

Lijkt me vreselijk!
Ja.. het zal niet veel zijn.
  maandag 3 maart 2003 @ 01:21:35 #24
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_8826728
quote:
Op maandag 3 maart 2003 01:19 schreef Brennie het volgende:
Dat idee had ik ook.
Laatst zat ik overigens in de bioscoop. Er kwam een reclame met redelijk snelle beelden.
Ik werd direct duizelig en misselijk en kon het niet zien.
Dat is toch ook niet helemaal normaal.
Da's niet echt gezond. Ik heb wel wanneer ik te lang computer dat ik druk en stekende pijn in m'n ogen krijg, maar duizelig word ik niet meer.
  maandag 3 maart 2003 @ 01:21:53 #25
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_8826735
Al eens je suiker laten controleren?

De meeste klachten die je noemt komen nl. overeen met diabetes, incl oogklachten. Nou wil ik niet zeggen dat je het hebt, maar misschien ben je hyperglycaemisch ofzo

He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')