abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8821342
Vanavond bij Reportage, op SBS6!

Op 20 april 1999 stappen twee leerlingen van de Columbine High School zwaar bewapend de bibliotheek van hun school binnen. Behangen met grote en kleine vuurwapens en zelfgemaakte bommen gijzelen ze de aanwezige leerlingen en leraren. Die moeten allemaal één vraag beantwoorden: 'Geloof je in god?' Als ze met ja antwoorden, worden ze neergeschoten. Nadat twaalf medeleerlingen en één leraar om het leven gekomen zijn, en drieëntwintig andere studenten zwaar gewond zijn geraakt, maken de twee achttienjarige daders Eric en Dylan een eind aan hun leven. Bloedbad op Columbine High School geeft een indringend portret van de zwaar getroffen gemeenschap in Denver in de Verenigde Staten. De documentairemakers gaan de gangen na van Eric en Dylan, die ruim een jaar van te voren hun macabere plannen al op papier gezet hadden. Wat bewoog deze jongens? Was de moordpartij te voorkomen? Bloedbad op Columbine High School is een fascinerende documentaire die deze vragen probeert te beantwoorden. De makers spreken met ouders en vrienden van overleden studenten en met enkele leerlingen die het drama overleefd hebben.

Het is wel herhaling. Ik heb 'm iig nog niet gezien, dus over een uur zit ik aan de buis gekluisterd.

pi_8821508
zie ook: Bowling for Columbine van Michael Moore...
"Het is een bedreiging voor onze cultuur om geluk te reduceren tot aangename ervaringen" - Joep Dohmen
  zondag 2 maart 2003 @ 22:02:04 #3
43715 Plantenbak
bosjes dude!
pi_8821543
God is onzin, maar toch...
[i][b]'Tis maar fok!'[/b][/i]
pi_8821619
Mocht je het willen zien, het is van 22:55 tot 23:55 uur.
pi_8821937
interresant..
*video aanzet
pi_8822152
tuurlijk ff een blik werpen
Prins Carnaval Amsterdam-Noord 2005, hoe triest het ook klinkt
pi_8822170
quote:
Op zondag 2 maart 2003 22:12 schreef DJKoster het volgende:
interresant..
*video aanzet
Welke video zet je op?
pi_8822222
quote:
Op zondag 2 maart 2003 22:12 schreef DJKoster het volgende:
interresant..
*video aanzet
Ik twijfel of ik de video aan ga zetten..
  zondag 2 maart 2003 @ 22:21:23 #9
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_8822263
Diep triest dat dit gebeurd is... Ik heb Bowling for Columbine pas gezien, geeft toch een andere (okee, vrij negatieve, dus toch wel met een korreltje zout nemen, anders durf je nooit meer naar de VS) kijk op de USA...
censuur :O
pi_8822482
quote:
Op zondag 2 maart 2003 22:21 schreef RemcoDelft het volgende:
Diep triest dat dit gebeurd is... Ik heb Bowling for Columbine pas gezien, geeft toch een andere (okee, vrij negatieve, dus toch wel met een korreltje zout nemen, anders durf je nooit meer naar de VS) kijk op de USA...
Je moet het niet met een korreltje zout nemen. Ik heb een jaar in Amerika gewoond (highschool) en op die scholen gaat het er toch heel anders aan toe, dan hier in Nederland.

Amerikanen kunnen het alleen zo melodramatisch in beeld brengen.

zondag 2 maart 2003 @ 22:30:57 #11
36050 Fearlezz
Forever and ever
pi_8822558
Thanx voor de mededeling! Ik ga 'm tapen!

Het geloof wat dit meisje uitsprak, terwijl ze in de loop van een pistool keek, heeft heel veel mensen geraakt.

Mocht je 't nog niet weten: er is hier ook een boekje over. Heb 'm zelf ook gelezen, echte aanrader!!! Zie ook bol.com

pi_8822740
quote:
Op zondag 2 maart 2003 22:30 schreef Fearlezz het volgende:
Thanx voor de mededeling! Ik ga 'm tapen!

Het geloof wat dit meisje uitsprak, terwijl ze in de loop van een pistool keek, heeft heel veel mensen geraakt.

Mocht je 't nog niet weten: er is hier ook een boekje over. Heb 'm zelf ook gelezen, echte aanrader!!! Zie ook bol.com

Ik heb 'm gelijk besteld. Het boek zal ook wel een beetje te maken hebben met de laatste bazuin.
pi_8824408
Reclame..

Bruut hoor. Die lui hadden wapens in huis.... Niet normaal meer!!

pi_8830277
Ik heb echt met verbazing naar de documentaire zitten kijken. Ik vond die geluids- en beeldfragmenten van de twee daders ook erg indrukwekkend om te zien. Vooral hoe die jongen met die krullen zeg maar alles zei en over van alles dacht. Echt heel vreemd.
Ik vond die man die veel over wapens wist en op het laatst over TV begon te zeuren enzo ook niet helemaal gezond over komen. Ik was het ook niet echt (understatement) met hem eens over wat hij allemaal zei.
Grappig om te zien vond ik hoe christelijk alles er daar aan toe ging. Als je bij ons op school op een willekeurig moment de bibliotheek op school binnen komt, nou de kans dat je 5 christelijke mensen naast elkaar ziet zitten is zo ontzettend klein. En sowieso vond ik dat gepreek enzo echt niet leuk, nou komt dat natuurlijk omdat ik niet zo christelijk ben enzo, maar ik vond dat wel typisch Amerikaans.
Om de verhalen te horen van de overlevenden vond ik ook erg indrukwekkend. Vooral die jongen met die wang, zeg maar. Dat hij vroeg 'help me' en dat die Eric dan door z'n wang schiet. Dat is toch niet normaal?
Ik ben wel heel blij dat ik niet naar de documentaire over Lolo Ferrari of over transseksuele mannen heb gekeken. Ik vond het echt een goede documentaire.
pi_8832910
Ik heb volgens mij ook nog een keer naar een andere documentaire gekeken daarover en die was veel heftiger.
Dat ging meer over dat meisje Rachel Scott en dat 1 van die jongens gek op haar was.

Ik zag ook wel een soort van herkenning in die football-spelers die ze interviewde. Ik heb een jaar highschool gevolgd en idd die lui kunnen overal mee weg komen. Op de gangen lopen wanneer ze willen, spijbelen, zware onvoldoendes halen. 1e jaars wedgies geven (de achterkant van iemands onderbroek pakken, omhoog tillen, zodat die heeeeeel erg in je bilnaad zit en dan bij de w.c. pot lanceren.
Zo lang ze maar punten scoren bij de volgende football-game die ze hebben, zullen leraren niet moeilijk doen.

pi_8833545
Het ergste vond ik trouwens nog dat die ouders van dat mooie meisje zeiden dat het de wil van God was dat ze was vermoord.
pi_8834071
quote:
Op maandag 3 maart 2003 13:53 schreef Tom_Tom- het volgende:
Het ergste vond ik trouwens nog dat die ouders van dat mooie meisje zeiden dat het de wil van God was dat ze was vermoord.
Dat heb ik niet mee gekregen?? Was het niet meer zo van: Ik weet dat mijn dochter nu bij God is ofzo??
pi_8834487
quote:
Op maandag 3 maart 2003 14:15 schreef Merina het volgende:
Dat heb ik niet mee gekregen?? Was het niet meer zo van: Ik weet dat mijn dochter nu bij God is ofzo??
Dat hebben ze ook gezegd ja, maar ik weet zeker dat ze ook zeiden dat het de wil van God was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')