Op 20 april 1999 stappen twee leerlingen van de Columbine High School zwaar bewapend de bibliotheek van hun school binnen. Behangen met grote en kleine vuurwapens en zelfgemaakte bommen gijzelen ze de aanwezige leerlingen en leraren. Die moeten allemaal één vraag beantwoorden: 'Geloof je in god?' Als ze met ja antwoorden, worden ze neergeschoten. Nadat twaalf medeleerlingen en één leraar om het leven gekomen zijn, en drieëntwintig andere studenten zwaar gewond zijn geraakt, maken de twee achttienjarige daders Eric en Dylan een eind aan hun leven. Bloedbad op Columbine High School geeft een indringend portret van de zwaar getroffen gemeenschap in Denver in de Verenigde Staten. De documentairemakers gaan de gangen na van Eric en Dylan, die ruim een jaar van te voren hun macabere plannen al op papier gezet hadden. Wat bewoog deze jongens? Was de moordpartij te voorkomen? Bloedbad op Columbine High School is een fascinerende documentaire die deze vragen probeert te beantwoorden. De makers spreken met ouders en vrienden van overleden studenten en met enkele leerlingen die het drama overleefd hebben.
Het is wel herhaling. Ik heb 'm iig nog niet gezien, dus over een uur zit ik aan de buis gekluisterd.
quote:Welke video zet je op?
Op zondag 2 maart 2003 22:12 schreef DJKoster het volgende:
interresant..
*video aanzet
quote:Ik twijfel of ik de video aan ga zetten..
Op zondag 2 maart 2003 22:12 schreef DJKoster het volgende:
interresant..
*video aanzet
quote:Je moet het niet met een korreltje zout nemen. Ik heb een jaar in Amerika gewoond (highschool) en op die scholen gaat het er toch heel anders aan toe, dan hier in Nederland.
Op zondag 2 maart 2003 22:21 schreef RemcoDelft het volgende:
Diep triest dat dit gebeurd is... Ik heb Bowling for Columbine pas gezien, geeft toch een andere (okee, vrij negatieve, dus toch wel met een korreltje zout nemen, anders durf je nooit meer naar de VS) kijk op de USA...
Amerikanen kunnen het alleen zo melodramatisch in beeld brengen.
Het geloof wat dit meisje uitsprak, terwijl ze in de loop van een pistool keek, heeft heel veel mensen geraakt.
Mocht je 't nog niet weten: er is hier ook een boekje over. Heb 'm zelf ook gelezen, echte aanrader!!! Zie ook bol.com
quote:Ik heb 'm gelijk besteld. Het boek zal ook wel een beetje te maken hebben met de laatste bazuin.
Op zondag 2 maart 2003 22:30 schreef Fearlezz het volgende:
Thanx voor de mededeling! Ik ga 'm tapen!Het geloof wat dit meisje uitsprak, terwijl ze in de loop van een pistool keek, heeft heel veel mensen geraakt.
Mocht je 't nog niet weten: er is hier ook een boekje over. Heb 'm zelf ook gelezen, echte aanrader!!! Zie ook bol.com
Ik zag ook wel een soort van herkenning in die football-spelers die ze interviewde. Ik heb een jaar highschool gevolgd en idd die lui kunnen overal mee weg komen. Op de gangen lopen wanneer ze willen, spijbelen, zware onvoldoendes halen. 1e jaars wedgies geven (de achterkant van iemands onderbroek pakken, omhoog tillen, zodat die heeeeeel erg in je bilnaad zit en dan bij de w.c. pot lanceren.
Zo lang ze maar punten scoren bij de volgende football-game die ze hebben, zullen leraren niet moeilijk doen.
quote:Dat heb ik niet mee gekregen?? Was het niet meer zo van: Ik weet dat mijn dochter nu bij God is ofzo??
Op maandag 3 maart 2003 13:53 schreef Tom_Tom- het volgende:
Het ergste vond ik trouwens nog dat die ouders van dat mooie meisje zeiden dat het de wil van God was dat ze was vermoord.
quote:Dat hebben ze ook gezegd ja, maar ik weet zeker dat ze ook zeiden dat het de wil van God was.
Op maandag 3 maart 2003 14:15 schreef Merina het volgende:
Dat heb ik niet mee gekregen?? Was het niet meer zo van: Ik weet dat mijn dochter nu bij God is ofzo??
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |