vroeger ben ik op de middelbare school heel erg veel gepest. Van in elkaar geslagen worden tot mentale mishandeling. daardoor ben ik de eerste keer voor de MAVO gezakt en heb ik de tweede keer studiebegeleiding nodig gehad om toch te kunnen slagen. Ik geslaagd ik dus helemaal blij want ik ging naar vervolgopleiding en dan was het pesten als het goed is over. Tenminste dat verwachtte ik want geen van die klasgenoten van de middelbare school ging die opleiding doen dus...
Maar in de eerste kwart van het schooljaar begon het alweer Niet lichamelijk maar weer dat mentale
Op de 1 of andere manier trek ik dat aan ofzow. Ik weet het echt niet. Het heeft de volle 2 jaar geduurd zolang die opleiding duurde. Examen gedaan en als enige geslaagd van de 11 leerlingen. (ja stiekum vondt ik dat wel cool )
Maar nu komt het dus ook. Op de 1 of andere manier heb ik nu zo weinig zelfvertrouwen dat ik gewoon weinig mensen meer vertrouw en dus niet veel vrienden heb en dus nooit uitga. (zonder vrienden is uitgaan niks aan lijkt me)
Ik heb wel een paar vrienden van badminton maar ja die gaan ook niet uit
Het lijkt me dus echt mooi om uit te gaan enzo en dat carnaval nu lijkt me ook echt helemaal
maar ja dan val ik telkens weer terug en ga ik nog geen dingen doen.
Ik zit nu dus ook,zoals jullie ook wel zullen merken, veel achter het internet omdat ik het gevoel heb dat hier mensen me toch een beetje begrijpen. Maar dat wil ik niet alleen. Ik wil ook dat mensen me in het echt "leuk" vinden. Maar ik weet niet hoe
sorry voor dit verhaal maar wou het toch eik wel kwijt
edit- ik ben 20 jaar
[Dit bericht is gewijzigd door oldenzaaltjuh op 02-03-2003 21:09]
kut middelbare scholen :\
quote:En wat hebben wat voor scholen dan ook met uitgaan te maken???
Op zondag 2 maart 2003 21:11 schreef mattttPUNTnl het volgende:
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem, alleen ik durf wel uit te gaan, op meisjes afstappen is een totaal ander verhaal :\kut middelbare scholen :\
quote:jij vindt je zelf toch echt heel wat of niet?.
Op zondag 2 maart 2003 21:10 schreef vosss het volgende:
Ik had al wat getypt hier, maar voordat ik op invoeren klikte toch maar weggehaald, preventieve edit zegmaar
Blijf jezelf En laat je niet beschadigen.
Suxes
quote:Misschien kan jij in dat geval gewoon preventief oprotten.
Ik had al wat getypt hier, maar voordat ik op invoeren klikte toch maar weggehaald, preventieve edit zegmaar
quote:Klote, als je wat mensen kende die ook gaan zou dat de drempel al een stuk lager maken. In je eentje uitgaan is toch niet iets wat veel mensen zomaar durven en leuk vinden (als je een spontaan type bent dat makkelijk op mensen afstapt gaat het prima, maar zo te lezen ben jij dat net zoals zovelen van ons niet)
Op zondag 2 maart 2003 21:05 schreef oldenzaaltjuh het volgende:
Maar nu komt het dus ook. Op de 1 of andere manier heb ik nu zo weinig zelfvertrouwen dat ik gewoon weinig mensen meer vertrouw en dus niet veel vrienden heb en dus nooit uitga. (zonder vrienden is uitgaan niks aan lijkt me)
Ik heb wel een paar vrienden van badminton maar ja die gaan ook niet uit
Ik zou niet geforceerd in mijn eentje uitgaan. Je kunt het geluk hebben dat je bekenden tegenkomt maar zo niet, dan is de kans groot dat het op teleurstellingen uitloopt. Ik zou als ik jou was mezelf wat tijd gunnen om meer mensen te leren kennen of die lui van de badmintonclub proberen zover te krijgen dat ze uitgaan (bel er anders eentje op? Misschien willen zij ook heel graag gaan carnavallen maar denken dat er niemand mee wil )
En sterkte, ik ken het gevoel, aan het eind van mijn middelbare schooltijd was ik erg van mijn jongens- kleding- en make-upminnende vriendinnengroepje vervreemd en had nog geen 'vervangers' voor ze gevonden. Toen heb ik me ook vaak op zaterdagen of met carnaval en met de kermis klote gevoeld omdat ik best wel wilde gaan maar gewoon niemand wist. Echt kut is dat. En ja, het komt uiteindelijk goed, maar daar heb je nu natuurlijk niet zoveel aan. Maar probeer je daar toch maar aan vast te houden, dat het uiteindelijk goed komt, en gun jezelf wat tijd.
quote:*Sluit zich hier bij aan
Op zondag 2 maart 2003 21:14 schreef Malebolgia het volgende:
je hebt weinig zelfvertrouwen, en dat straal je dan ook uit. Mensen om je heen merken dat, en de vekeerde personen maken daar misbruik van. Vandaar dat ook op je vervolgopleiding het gezeik weer van voorafaan begon. Zodra je zelfvertrouwen uitstraalt, ben je echt al veel verder. Maar dan moet je ook echt in jezelf geloven en vertrouwen in jezelf hebben. Daar moet je mee beginnen, dan komt de rest vanzelf (positieve contacten --> vrienden --> uitgaan etc.) Op Internet begrijpen mensen je misschien wel, maar zo dreigt het wel de enige plek te worden waar je je 'goed' voelt, waardoor je IRL dus behoorlijk geïsoleerd raakt. Daar moet je dus erg mee oppassen...
veel sterkte iig.
Je hoeft vrienden ook niet volledig te vertrouwen (als dat het enige probleem is) om er mee uit te gaan. Uitgaan is gewoon lullen in een disco/kroeg met mensen die je kent. Bouw het anders op; eerst in de sportkantine wat gaan drinken, dan in de kroeg en dan naar een disco?
quote:optiefen! meneer je-voelt-mijn-ego-tot-in-irak !
bedankt voor de reacties allemaal en als jullie nog meer tips en lieve woorden hebben, graag
quote:Vraag wat je vrienden op zaterdag doen en met wie. Als ze wat te doen hebben vraag je daarnaar (misschien nodigen ze je uit om mee te gaan) en als ze niets te doen hebben vraag je gewoon of ze zin hebben wat te gaan drinken.
Op zondag 2 maart 2003 21:23 schreef oldenzaaltjuh het volgende:
ik wil het echt heel graag. Ik denk dat ik woensdag met de training dan maar iemand vraag ofzo om zaterdag een cafeetje ofzow in te duiken.bedankt voor de reacties allemaal en als jullie nog meer tips en lieve woorden hebben, graag
Succes!
quote:En dan plotseling je porto. kwijt..
Op zondag 2 maart 2003 21:08 schreef markymark2003 het volgende:
tip gewoon naar de grote stad gaan en klem zuipen krijg je vanzelf vrienden...
Maarre voor de topicstarter.. ga eens met wat "vrienden" van i-net ergens wat drinken ofzo?
Ben zeer benieuwd....toen ik voor het eerst uitging (4 jaar terug ofzo) was ik razend enthousiast....nu ga ik elke week
Kortom geef niet de hoop op en ga leuke dingen doen, ga sporten als je je lekker voelt zie je er goed uit dus dat is al top
neem die vrienden van de badminton af en toe eens mee ergens heen. Filmpje, bar bij badminton en bouw dat steeds verder uit
Of spreek met wat 'lot'genoten op Fok! wat af. Als je dan allemaal van elkaar weet in welke situatie je zit praat je overal veel makkelijker over en door de verbondenheid houd je heel snel goede vrienden over denk ik
quote:Heb het op de MAVO gehad (weinig zelfvertrouwen dan, ben sporadisch gepest), op het MBO en nu op HBO is het niet heel veel beter.
Op zondag 2 maart 2003 21:12 schreef vosss het volgende:[..]
En wat hebben wat voor scholen dan ook met uitgaan te maken???
Zoals nu bijvoorbeeld. Carnaval is in het dorp gearriveerd, en ik zit thuis. Ik ga niet in zo'n idioot heet pak zitten , en ga normaal gesproken in een of ander dol t-shirt. Maar ja, dat is schijnbaar niet goed genoeg want ik krijg telkens op merkingen in de categorie van ([kinderachtig]*naam* is niet verkleeeeheeed... *naam* is niet verkleeeeeeeheeed[/kinderachtig]
Om dit soort reacties te voorkomen blijf ik dus maar thuis. Ben niet echt iemand die anderen er goed uit kan lullen (behalve als ik echt pissig ben, maar dan zijn we twee dagen verder))
quote:precies wat ik dus ook heb
Op zondag 2 maart 2003 21:28 schreef InsomnianDancer het volgende:[..]
Heb het op de MAVO gehad (weinig zelfvertrouwen dan, ben sporadisch gepest), op het MBO en nu op HBO is het niet heel veel beter.
Zoals nu bijvoorbeeld. Carnaval is in het dorp gearriveerd, en ik zit thuis. Ik ga niet in zo'n idioot heet pak zitten
, en ga normaal gesproken in een of ander dol t-shirt. Maar ja, dat is schijnbaar niet goed genoeg want ik krijg telkens op merkingen in de categorie van ([kinderachtig]*naam* is niet verkleeeeheeed... *naam* is niet verkleeeeeeeheeed[/kinderachtig]
Om dit soort reacties te voorkomen blijf ik dus maar thuis. Ben niet echt iemand die anderen er goed uit kan lullen (behalve als ik echt pissig ben, maar dan zijn we twee dagen verder))
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |