Meestal begin je toch met covers spelen en origineel materiaal komt pas later, dat geeft je ook wel de gelegenheid om thuis alvast wat voorbereidend werk te doen en nummers uit te zoeken of tabs te leren.
Op dit moment speel ik al een tijdje nergens meer in, wordt wel nog gevraagd voor bands maar ik heb er even helemaal geen zin in.
quote:het bandje bestaat uit mensen die wel al redelijk wat ervaring hebben en ik ben bang dat ik behoorlijk voor lul ga staan vergeleken bij hen.. bovendien heb ik (nog) geen electrische gitaar, maar da's geen echt excuus, ik wil eerst op les om wat meer zelfvertrouwen te krijgen en wat beter te leren spelen en dat ga ik volgend schooljaar doen (in wat dan mijn studentenstad is) en ik heb gezegd dat ze over een jaartje ongeveer het nog eens mogen vragen.. maarja dan hebben ze natuurlijk al lang een volledige band, maar toch..
Op zondag 2 maart 2003 21:01 schreef hyperfuzz het volgende:
Hmm, mag ik vragen waarom je geweigerd hebt? Waarom niet gewoon op de uitnodiging ingaan en eens een paar keer meespelen? Merk je vanzelf of het muzikale niveauverschil te groot is...
We zijn net een paar weken bezig met het voornamelijk covereren van bekende nummers, om meer op elkaar ingespeeld te raken, maar het doel is wel om zo snel mogleijk eigenlijk muziek te gaan schijven. De naam van de band en de muzieksoorten waar we ons op willen richten zijn ong niet bekend of iig nog niet zeker, maar dat vind ik helemaal niet erg, komt vanzelf wel.
quote:GRoot gelijk, pas oordelen als je er paar keer mee gespeeld hebt. Gewoon doen, in een bandje spelen is veel leuker dan alleen. Vooral als je samen met andere mensen nummer maakt met ongeveer dezelfde smaak!!!
Op zondag 2 maart 2003 21:01 schreef hyperfuzz het volgende:
Hmm, mag ik vragen waarom je geweigerd hebt? Waarom niet gewoon op de uitnodiging ingaan en eens een paar keer meespelen? Merk je vanzelf of het muzikale niveauverschil te groot is...
Doen gewoon, en inderdaad, als het niet lukt merk je het vanzelf wel.
Wat betreft mezelf, ik drumde 1 maand toen ik in het eerste bandje ging. Maar een hoop nummers kun je zo spelen, bekende nummers zijn vaak heel basic. Je moet gewoon kijken wat voor muziek het bandje speelt.
Je hoeft je ook niet perse te bewijzen he, je kunt gewoon zeggen dat je nog niet zolang speelt enzo.
quote:Ja, gewoon doen! En voor lul staan motte ook leren
ok, pech gehad
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 02-03-2003 21:23]
[Dit bericht is gewijzigd door Vork op 02-03-2003 21:20]
quote:Helaas is het vaak al lastig genoeg om mensen met dezelfde smaak te vinden.
Op zondag 2 maart 2003 21:16 schreef Yokozuna het volgende:
Vooral als je samen met andere mensen nummer maakt met ongeveer dezelfde smaak!!!
Maar goed, ik zou het ook gewoon doen, als ik jou was. Gewoon een keertje meespelen, vraag anders of ze een opname hebben met de nummers die ze willen spelen zodat je thuis alvast wat kan voorbereiden.
quote:Inderdaad, gewoon ff vragen wat voor/welke nummers ze willen gaan spelen.
Gewoon een keertje meespelen, vraag anders of ze een opname hebben met de nummers die ze willen spelen zodat je thuis alvast wat kan voorbereiden
Enuh, tis inderdaad moeilijk mensen met dezelfde smaak te vinden! Wij zitten momenteel de hele tijd concessies te doen binnen het bandje wat betreft cover keuzes Alleen de bassist en ik kennen telkens alle nummers op soms 1 na, dat zuigt man. Maargoed...
Gewoon doen, een bandje geeft altijd meer motivatie om door te gaan met je instrument!
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 02-03-2003 21:28]
quote:Precies, zelfvertrouwen krijg je alleen in het spelen door het veel voor anderen te doen. Daarom is in een bandje spelen ook goed
Op zondag 2 maart 2003 21:26 schreef - het volgende:
het lijkt me zeker leuk om in een bandje te spelen, ik ken zelf slechts 1 van de bandleden nog van de middelbare school een paar jaar terug. ze spelen een beetje weezer, rhcp, dat soort nummers en (nog) geen eigen nummers. maar toch is het een bij mij een kwestie van zelfvertrouwen en ik vind mezelf niet ervaren genoeg eigenlijk.. dat is de main reason..
Door in het bandje te spelen oefen je ook meer, waardoor je beter wordt en ook meer zelfvertrouwen krijgt. In het ergste geval krijg je een eigendunk, hgaha!
quote:ik vrees dat je ontzettend gelijk hebt
Op zondag 2 maart 2003 21:28 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Precies, zelfvertrouwen krijg je alleen in het spelen door het veel voor anderen te doen. Daarom is in een bandje spelen ook goed
Door in het bandje te spelen oefen je ook meer, waardoor je beter wordt en ook meer zelfvertrouwen krijgt. In het ergste geval krijg je een eigendunk, hgaha!
quote:Het eerste jaar, (tot Augustus 2002 zegmaar) heb ik alles zelfgeleerd. Vanaf die tijd zit ik op drumles, wat me zeer bevalt.
hebben jullie allemaal les gehad voor je begon of alleen maar voor jezelf geoefend?
Als ik niet op drumles zou gaan zou ik nu nog steeds spelen zonder grove en ghostnotes, verkeerde stokgrip hebben, geen noten kunnen lezen (nog steeds beperkt, maar ik kan het al een beetje), bijna geen rudiments kennen, weinig begrippen kennis hebben....
Maarja, bij mij is het DRUMles. Daar heb je niet zoveel aan, haha.
quote:volgens mij is weezer niet al te lastig. maar als tweede gitarist speel je alleen akkoorden. ik denk ook dat het jammer is dat je niet op hun voorstel bent ingegaan, er zijn vaak gitaristen genoeg dus het was een grote kans. your BIG BREAK! tistis. nou ja. veel succes verder met oefenen
Op zondag 2 maart 2003 21:26 schreef - het volgende:
het lijkt me zeker leuk om in een bandje te spelen, ik ken zelf slechts 1 van de bandleden nog van de middelbare school een paar jaar terug. ze spelen een beetje weezer, rhcp, dat soort nummers en (nog) geen eigen nummers. maar toch is het een bij mij een kwestie van zelfvertrouwen en ik vind mezelf niet ervaren genoeg eigenlijk.. dat is de main reason..
Ik heb nog het voordeel als basspeler dat ik een gewild object ben
Volgende keer doen!!
Zie ook ---> The Excessum
Ik heb alles wat ik doe op gitaar zelf geleerd. Maarja de stijl die we spelen is dan ook niet zo heel moeilijk.
quote:Yeah right, volgens mij heeft er iemand hits voor z'n site nodig...
Op zondag 2 maart 2003 23:43 schreef nsk2k3 het volgende:
-spambolino-
[Dit bericht is gewijzigd door Vork op 02-03-2003 23:48]
Vorig jaar ging ik weer 's spelen en het begon steeds intensiever te worden. Begin dit jaar zit ik nu in een bandje met vrienden en kennissen. We doen nu alleen nog maar covers, maar we willen uiteindelijk wel eigen nummers doen.
Als dit niet mag, dan moet het maar weer weggehaald worden: www.joyslide.tk
Er staat weinig op, maar er is wel een akoestische demo te downloaden.
quote:Heb nooit les gehad van een leraar. Ik heb mezelf veel geleerd, uit tijdschriften, boeken, websites e.d. En veel van vrienden en bekenden natuurlijk, vooral in het begin.
Op zondag 2 maart 2003 21:30 schreef - het volgende:
hebben jullie allemaal les gehad voor je begon of alleen maar voor jezelf geoefend?
Het enige waarvoor ik je kan aanraden les te nemen is om alle basiszaken goed door te krijgen zoals open akkoorden, power- en barre akkorden, pentatonische laddertjes, standaard majeur en mineur ladders, een paar blues licks, aanslagtechieken. Als je dat een beetje door hebt weet je genoeg en is de rest aan jezelf.
Bandje heet Scarluna, we spelen goth-metal, After Forever stijl, iets harder. (we zijn trouwens nog op zoek naar een tweede gitarist en zangeres (de vorige is na onenigheden met de gitarist vertrokken), voor degenen die uit de buurt komen)
Enniewee, toen ik dat keyboard had ben ik mee gaan spelen, samen met de gitarist alles uitzoeken aan keyboardpartijen, gaat steeds beter en ben nu ook bezig met eigen inbreng qua nieuwe nummers en stukjes melodie. Het was meer vanuit vriendenverband dat ik er zo makkelijk bijkwam, want echt denderend speelde ik nog niet, na 6 jaar geen keyboard te hebben aangeraak
Website is in aanbouw, artwork is er al wel, net als een basiswebsiteje met forum en al wat testpagina's.
Dit was nog met onze zangeres, Margo, de rest is nog de huidige band
nahja, klein linkje, lege website:
www.scarluna.tk (wel een forum, samen met de punk-band Anti-Soma)
Dit is veel interessanter
http://www.xs4all.nl/~antisoma/Scarluna/Test/infoscarluna.htm
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |