Mogelijk is het bedoeld als denigrerende opmerking... De ouder wordende vrouw krijgt nu eenmaal van alles naar haar hoofd geslingerd. Dit leidt tot weer heel wat complexen bij de dames in kwestie en naar mijn mening ten onrechte... Ik wil dus in dit topic tevens een lans breken voor de ouder wordende vrouw... (Zeg 30, 31, 32...)
quote:Omdat die leeftijdscategorie voor jou interessant is ?
Op zondag 2 maart 2003 19:52 schreef Ryan3 het volgende:
Ik wil dus in dit topic tevens een lans breken voor de ouder wordende vrouw... (Zeg 30, 31, 32...)
quote:Het is maar wat je "oud" vindt, die vind ik juist nog jong!
... ouder wordende vrouw... (Zeg 30, 31, 32...)
quote:Ik dacht meer aan 24, 25, 26,....
Ik wil dus in dit topic tevens een lans breken voor de ouder wordende vrouw... (Zeg 30, 31, 32...)
Dan is het verval echt al flink op weg en wordt vooral de kleur van de tegeltjes in de badkamer (etc.) belangrijk
quote:Haha, ik geloof dat je oudere vrouwen met je moeder vergelijkt (geen belediging trouwens!!!). Ik bedoel ermee, je moet niet alle oudere vrouwen meteen zien als oud, je moest een weten hoe lekker sommigen er uit kunnen zien. Ok, misschien was die van mij een uitzondering (een miss) maar toch, oudere vrouwen zijn prachtig (sommigen dan!!!).
Op zondag 2 maart 2003 20:03 schreef Aernout het volgende:[..]
Ik dacht meer aan 24, 25, 26,....
Dan is het verval echt al flink op weg en wordt vooral de kleur van de tegeltjes in de badkamer (etc.) belangrijk
Ik denk dat er niets speciaals wordt bedoeld met deze uitdrukking, denk dat je het moet zoeken in de context.
IG
quote:Nou, breek dan. Geen topicstart zonder voorzet he.
En 'vrouwen van een zekere leeftijd' is gewoon een woordvolgorde. Geen uitdrukking.
quote:Bedankt!!! Ik word morgen 24
Op zondag 2 maart 2003 20:03 schreef Aernout het volgende:[..]
Ik dacht meer aan 24, 25, 26,....
Ik kan in alle eerlijkheid zeggen (en ik ben zo onzeker als wat voor wat betreft mijn uiterlijk) dat ik er geen probleem mee heb ouder te worden, en ik dus ook niet snap waarom mannen soms negatief aankijken tegen "ouder wordende vrouwen". Vrouwen die zich slecht verzorgen zijn op iedere leeftijd minder aantrekkelijk. Maar dat geldt voor mannen ook. Ik zie liever een goed verzorgde man met een boeiend verhaal, dan een strak lichaam met een jong koppie zonder leuk verhaal. Want dat koppie wordt vanzelf rimpelig, en het lijf minder strak, en dan zit je tegen zo'n nietzeggende figuur aan te kijken.
In mijn leven draaide het rond mijn 20ste vooral om de kleur van mijn haar, de laatste mode en de nieuwste muziek. Nu, bijna 15 jaar later, is niet de kleur van de badkamertegeltjes voor mij belangrijk, maar balans, liefde, harmonie, mijn sport, mijn werk, mijn uitdagingen, politiek, de mens, mijn dieren, mijn vrienden. Kortom, ik ben als mens gegroeid. De rimpeltjes die horen daar gewoon bij
zo lang mijn figuur een beetje binnen normale proporties blijft en mijn man mij mooi vindt, zal het me een rotzorg zijn
quote:Ah! Vandaar dat je geen foto in het fotoboek hebt staan
Op zondag 2 maart 2003 20:54 schreef myxomatosekonijn het volgende:[..]
Bedankt!!! Ik word morgen 24
Zucht.
quote:Boeiend verhaal. Trouwens dat van 30, 31, 32 was maar een geintje hoor, ik ben zelf 41, dus vrouwen van die leeftijd zie ik niet echt als ouder wordende vrouwen (meer), dat zijn meer vrouwen van tegen de 50...
Op zondag 2 maart 2003 21:22 schreef Nijntjuh het volgende:
de vooroordelen over "ouder wordende vrouwen" zijn volgens mij vooral gebaseerd op het beeld van "mama". Ik (34) heb natuurlijk ook vriendinnen van die leeftijd, en/of ouder, met. maar vooral ook zonder kinderen. Stuk voor stuk wereldmeiden. Met boeiende interesses, leuke banen, volop toekomst plannen. Vrouwen die goed voor zichzelf zorgen en verder kijken dan een (lach)rimpeltje. Vrouwen voor wie er meer in deze wereld is dat uiterlijk en mode. Vrouwen waarvan ik trots ben dat het mijn vriendinnen zijn.Ik kan in alle eerlijkheid zeggen (en ik ben zo onzeker als wat voor wat betreft mijn uiterlijk) dat ik er geen probleem mee heb ouder te worden, en ik dus ook niet snap waarom mannen soms negatief aankijken tegen "ouder wordende vrouwen". Vrouwen die zich slecht verzorgen zijn op iedere leeftijd minder aantrekkelijk. Maar dat geldt voor mannen ook. Ik zie liever een goed verzorgde man met een boeiend verhaal, dan een strak lichaam met een jong koppie zonder leuk verhaal. Want dat koppie wordt vanzelf rimpelig, en het lijf minder strak, en dan zit je tegen zo'n nietzeggende figuur aan te kijken.
In mijn leven draaide het rond mijn 20ste vooral om de kleur van mijn haar, de laatste mode en de nieuwste muziek. Nu, bijna 15 jaar later, is niet de kleur van de badkamertegeltjes voor mij belangrijk, maar balans, liefde, harmonie, mijn sport, mijn werk, mijn uitdagingen, politiek, de mens, mijn dieren, mijn vrienden. Kortom, ik ben als mens gegroeid. De rimpeltjes die horen daar gewoon bijzo lang mijn figuur een beetje binnen normale proporties blijft en mijn man mij mooi vindt, zal het me een rotzorg zijn
Wat mij in je verhaal opvalt is dat je zegt dat je zo onzeker als wat bent over je uiterlijk... Ondanks je interesse in harmonie, eerder diepgang dan uiterlijk, spreekt hier toch nog een beetje in mee dat je je druk maakt over hoe de buitenwereld en vooral, neem ik aan, de mannen je zien... Uiteindelijk is dat toch min of meer een vorm van wreedheid, of niet...?
Ouder wordende mannen maken zich daar nauwelijks druk om... Althans... Niet allemaal, constant... Bij mannen, en zij weten dit, draait het in eerste instantie, ook als je jong bent schat ik zo in, om je praatje, je uitstraling etc.... Bij vrouwen veeleer om het uiterlijk... Eik. vreemd, want ook mannen vallen eerder op uitstraling etc. dan het perfecte uiterlijk...
quote:Nee hoor, dat ligt helemaal aan mijn slechte kwaliteiten op fotoshop gebied
Op zondag 2 maart 2003 21:22 schreef Aernout het volgende:[..]
Ah! Vandaar dat je geen foto in het fotoboek hebt staan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |