Ik heb gister met veel interesse gekeken naar Premtime. Aangezien ik al 7 jaar elke vrijdagmiddag mijn weekend vier in mijn stamkroeg aan de grote markt te Goes, was ik zeer verbaasd. Rassenrellen? Pardon? Bedoelen ze daar die groepjes scholieren mee die voor de cafees staan? 150 jongeren tegenover elkaar? En sinds wanneer hebben wij in Goes een grote groep Antilianen?
Ik geef toe dat er sinds januari meer politie aanwezig is op de markt en dat er wel eens wat gebeurd.
Maar ik vond dat Premtime gister iets te makkelijk omging met dit voorval en gelijk linkte naar rassenrellen. Ten eerste kloppen die aantallen niet. Een klein groepje daagt een ander klein groepje uit, al die scholieren zien dat vanuit die cafees en denken: SENSATIE....kijken!!! Dus iedereen sprint de cafees uit en et voila je hebt je 150,200 jongeren op je markt in Goes. Maar daarvan is maar een zeer klein deel echt van plan om ruzie te schoppen en de rest kickt op de sensatie.
Grote groepen Marrokanen en Antilianen. Sinds wanneer hebben wij veel Antilianen in Goes? Premtime heeft niet erg goed zijn huiswerk gedaan vrees ik, want Antilianen zijn vooral gehuisvest in Middelburg/Vlissingen.
Premtime ging alleen maar in op Arnemuiden, dat vind ik te makkelijk. Want niet alleen mensen uit Arnemuiden hebben te maken met de gebeurtenissen op de markt. Premtime is daar ook veelste gemakkelijk mee omgegaan.
De politiemacht van Goes, bedoelen ze daarmee die 2 mannekes op die mountainbikes mee en die stadswachten? Erg toevallig dat tijdens de reportage opeens overal politie vandaan kwam en ze hadden ook opeens undercoveragenten ergens vandaan getoverd. Ik ga vrijdagmiddag maar eens goed opletten.
Al met al vond ik de aflevering een tikkeltje overdreven en heeft Premtime iets te gulzig gebruikt gemaakt van deze voorvallen op de grote markt in Goes. En er werd te makkelijk verwezen naar rassenrellen.