| creepy_stalker | zondag 2 maart 2003 @ 18:16 |
| Wat voor risico's kleven eraan om gewoon door een beunhaas LPG in te laten bouwen zonder het op kenteken te zetten? En dan gewoon elk jaar voor de apk het hele spul er tijdelijk uit te halen. Iemand ervaring mee? | |
| DazzL | zondag 2 maart 2003 @ 18:19 |
| Lekkage... BOEM! | |
| weet_ik_veel | zondag 2 maart 2003 @ 18:19 |
quote:1. Bij een beunhaas heb je geen garantie als je autootje kaboem zegt 2. Als er politiecontrole is mag je vet dokken | |
| 2Mini | zondag 2 maart 2003 @ 18:19 |
| euhm... illegale dingen mogen niet worden besproken op Fok! | |
| GeforceDDQ | zondag 2 maart 2003 @ 18:20 |
| Als je een G3 installatie neemt, is de wegenbelasting toch ook weer lager ? Dus waarom zou je dat doen ? | |
| amnesiac | zondag 2 maart 2003 @ 18:21 |
| Je pleegt fraude tegen: - Belastingdienst Bij een controle ben je iig vet de pineut. | |
| renkie | zondag 2 maart 2003 @ 18:25 |
quote:Nee hoor Je hebt immers je oude APK rapport van vorig jaar waar op staat dat de auto benzine is (hij haalt het er ieder jaar weer uit) En kun je dus zeggen dat het 'net' is geinstalleerd en daardoor nog niet is vermeld op de papieren Er was een aantal maanden terug ook een topic hierover, moet je maar ff zoeken. De conclusie was (volgens mij) dat het wel ongestraft kon, dmv dat apk rapport Of het inbouwen door een beunhaas een slimme zet is, dat is een 2e | |
| weet_ik_veel | zondag 2 maart 2003 @ 18:28 |
quote:Maar: de autopapieren kloppen dan toch ook niet meer. | |
| hallo_mensen | zondag 2 maart 2003 @ 18:28 |
| wat zijn de voordelen? | |
| renkie | zondag 2 maart 2003 @ 18:29 |
quote:Scheelt je een vermogen aan belasting | |
| Wile_E_Coyote | zondag 2 maart 2003 @ 18:33 |
| Je bent zwaar de lul als je gecontroleerd wordt. Bovendien, als je hem door een beunhaas laat inbouwen heb je geen papieren. Als de politie het bij controle niet vertrouwt, ben je zuur. Bij inbouwen door een geregistreerd bedrijf wordt je kenteken direct aangepast. het smoesje van 'Het is nog maar pas gebeurd, dus nog niet verwerkt' gaat dus niet op. Je bent zwaar zuur bij de verzekering, je krijgt een naheffing wegenbelasting waar je niet goed van wordt en je krijgt een proces-verbaal | |
| hallo_mensen | zondag 2 maart 2003 @ 18:51 |
quote:daarvoor de lucht invliegen | |
| daNpy | zondag 2 maart 2003 @ 18:52 |
quote:Blaat. Laat het bonnetje van die beunhaas dan eens zien ? inderdaad: jam-mer | |
| Phat Lip | zondag 2 maart 2003 @ 18:53 |
| Ken iemand met een VW Transportertje die een Gastank onder zijn achterbank heeft verstopt... Gaat al jaren goed Bij de keuring moet ie em wel altijd eruit halen en zo.. das dan weer minder maargoed... | |
| Darknezz | zondag 2 maart 2003 @ 18:54 |
quote:Als je een dikke 5 liter V8 of een 6 Liter V12 rijd zal je dit een hoop schelen..... Maar met dat soort motoren loopt het vaak niet lekker, een neef van me heeft een 5.7 V8 op LPG laten lopen, ze hebben er een te kleine gasklok in gehangen en nu slaat ie heel erg snel af (een automaat mag niet afslaan) en als je gas geeft trekt ie trager op... Mijn broer heeft het ook gedaan met een 5.6 V8 en daar is precies hetzelfde probleem mee geweest.... Dus mocht je een grote motor hebben wees dan niet te gierig over een gasklok | |
| hallo_mensen | zondag 2 maart 2003 @ 18:56 |
quote: | |
| daNpy | zondag 2 maart 2003 @ 18:58 |
quote:Mijn oom heeft hetzelfde meegemaakt met zn DAFje (30 jaar geleden ofzo Kostte em toen 1800 gulden ofzo. | |
| creepy_stalker | zondag 2 maart 2003 @ 19:19 |
| ff reageren; Grote of kleine motor/auto, LPG rijden scheelt zeker zo'n 40% op de brandstofkosten. Doordat het niet op kenteken staat hoef ik dan niet de torenhoge wegenbelasting voor gas te betalen. Daar komt bij dat LPG (ook zonder G3) beter is voor het milieu dus de overheid zou eigenlijk helemaal geen extra wegenbelasting mogen vragen voor LPG auto's. Mijn auto is weinig waard, dus een groot risico is het niet. G3 is een goed alternatief, echter alleen mogelijk in auto's uit 1995 en jonger...en die heb ik niet. Natuurlijk is het 'slecht' om zoiets te doen; het is echter alleen maar fraude, ik doe er niemand pijn mee ofzo. Bij politiecontroles is de kans erg klein dat ze op LPG vermelding letten. Bij alcoholcontrole vragen ze tegenwoordig nieteens naar je rijbewijs. Kortom, het zal wel loslopen. Dat je flink moet betalen als je gepakt wordt lijkt me logisch, das met rode diesel ook zo. De pakkans is echter miniem. | |
| hallo_mensen | zondag 2 maart 2003 @ 19:25 |
quote:wat is een gasklok ? | |
| Wile_E_Coyote | zondag 2 maart 2003 @ 19:29 |
quote:De houderschapsbelasting op G3 is gelijk of iets hoger aan benzine. Dat scheelt nauwelijks iets. En ja, ik heb G3 gereden.. quote:Zelf weten. Jij verbrandt levend, wij niet.. quote:Des te leuker als ze je pakken want dan gaan ze ervan uit dat je sinds de datum deel I op gas hebt gereden en krijg je een navordering die dus echt niet leuk meer is.. quote:Bij verkeerscontroles vragen ze je kentekenbewijs. Als ze je aanhouden (dus niet bij een alcoholcontrole, maar bijvoorbeeld omdat je een kapot lampje hebt) controleren ze je. Voordat ze je aanhouden worden bovendien je gegevens opgevraagd. Zien ze een gasnippel maar horen ze van de RDW geen gas gegevens, ben je zuur. Bovendien is het zo, dat als ze je flitsen en op de foto is een gasvulnippel te zien maar bij de RDW is niks bekend van LPG, dat je ook de lul bent.. quote:Nee. Maar als je in het buitenland een ongeluk krijgt, wel. quote:Bij APK wordt je deel 1 gecontroleerd. Dus ja, de garage speelt in zoverre politieagentje quote:Ten eerste vragen ze bij een verzekering altijd naar de brandstofsoort omdat een gastank meeverzekerd moet kunnen worden. Ten tweede ben je zwaar de lul als bij een ongeluk je auto in de fik vliegt en ontploft door je tank. Of als je auto geparkeerd staat en je ondeugdelijke gastank ontploft, dan betaalt de verzekering niet uit en kun je zelf opdraaien voor de schade aan andermans eigendommen. En als je naast een nieuwe BMW geparkeerd staat ben je de rest van je leven aan het afbetalen.. Bij een ongeluk moet ook de brandweer de risico's weten. Als dus bij de gegevens van jouw auto geen lpg vermeld staat en de brandweer gaat gewoon blussen en je auto ontploft en er vallen doden, ga je de bak in. quote:De pakkans is veel groter dan je denkt. | |
| daNpy | zondag 2 maart 2003 @ 19:36 |
| Waarom alleen bij auto's van 1995 of jonger? Een oom van me handelt in oude volvo's (100 serie, katterug en duett etc) en daar ligt ookv aak genoeg gas in. | |
| UTO | zondag 2 maart 2003 @ 19:38 |
quote:Moet je hier effe over nadenken: Een verzekering zal elke gelegenheid om niet te betalen met 2 handen aangrijpen. Als blijkt dat jij een (zwaar) ongeval veroorzaakt of krijgt en men komt er uiteraard achter dat jou papieren en auto niet goedgekeurd zijn dan wordt er niets uitbetaald. En had je al bedacht wat de boete wordt als je WEL toevallig een agent tegenkomt die effe door je papieren gaat bladeren? Doorgaans krijg je een belastingaanslag voor alle belasting die je niet betaald hebt en in jouw geval zal de overheid jou met terugwerkende kracht alle belasting laten betalen voor een auto met LPG voor de leeftijd van je auto. Dat is dus een bedragje van 10-15 jaar LPG wegenbelasting. En dan nog het proces verbaal wegens de fraude die je pleegt. Iemand die ik kende had zijn auto geschorst, maar moest toch effe 2km verderop naar de garage. En toevallig kwam er net een agent die m aanhield, nergens om eigenlijk, gewoon controle...woeps Verder zal een fatsoenlijke garage jouw auto niet goedkeuren, want geen enkele garage riskeert zijn business om jou die paar centen te besparen. Er kan namelijk altijd een steekproef door de APKdienst plaatsvinden. Als jij een garage vindt die je auto zo wel effe wil goedkeuren zullen ze naar de rest van de auto ook wel niet kijken.. Ik zou zeggen, Go for it! sukkel | |
| Klaasklapschaats | zondag 2 maart 2003 @ 19:39 |
| Het is dus zou dat de meest onnozele wijziging aan je auto er toe leid dat je je auto voor een officiele herkeuring bij de "rdw" moet achter laten. Doe je dit niet dan houd je je niet aan de wet. De auto moet namelijk in dezelfde staat zijn als toen het kentekenbewijs werd afgegeven. Reken erop dat met name een verzekeraar niet onnozel is als er schade danwel een ongeluk plaats vind met je auto. Verzekeraars hebben namelijk het uitbetalen van schades niet op nummer 1 staan en zoeken alles tot op het bot uit. Bovendien lijkt mij een installatie die makkelijk in en uit te bouwen is niet echt veilig. Alles wat vaak los en vast moet is aan slijtage onderhevig en je zal net die ene keer vergeten iets te checken of goed vast te zetten. Mijn tip koop een diesel en plaats een verborgen tank vul deze met "rooie diesel" en plaats electrische kleppen die met een schakelaar van bijv. "mistlampen" | |
| Smirnoff_ice | zondag 2 maart 2003 @ 19:41 |
quote:LEZEN, het gaat hier over G3. Die auto's van je oom daar ligt een gewone gasinstallatie in omdat dat super voordelig is; deze auto's zijn niet meer wegenbelastingplichtig dus ga je daar geen dure G3 installatie inbouwen ook al zou het mogen. Trouwens, als je een normale beunhaas hebt is het echt wel veilig om gas in te bouwen. Het ontploft echt niet zomaar. | |
| UTO | zondag 2 maart 2003 @ 19:41 |
| rode diesel krijg je niet meer uit de motor dus dat werkt ook echt niet "Het ontploft niet zomaar" Dat doet er allemaal niet toe, als je auto om wat voor reden dan ook in de fik vliegt of achteruit tegen een rij nieuwe autos rijdt omdat je handrem er niet opstond of dat je op een andere manier bij een ongeval betrokken bent: je auto is niet goedgekeurd en thats it! U bent de zwakste schakel [Dit bericht is gewijzigd door UTO op 02-03-2003 19:43] | |
| daNpy | zondag 2 maart 2003 @ 19:42 |
quote:Ow, alleen G3, dat had ik niet uit het verhaal begrepen | |
| Darknezz | zondag 2 maart 2003 @ 19:44 |
quote:Zie het maar als een brandstof toevoer.... Die regelt de hoeveelheid gas, op een groot blok een grote en op een klein blok een kleinere, maar vaak wordt er bij V8 of V12 motoren daarop bezuinigd en dat moet je dus niet doen..... | |
| Klaasklapschaats | zondag 2 maart 2003 @ 19:46 |
| Ff als toevoeging voor ik gezeik krijg. Ik rijd zelf een wagen op benzine. Maar het systeem met rooie diesel is mij bekend uit de scheepvaart. Daar is eenmaal een bekeuring krijgen al voldoende om bij lange na niet betaalbaar meer te zijn. Er word bij bekeuring met rooie diesel namelijk naar de tankinhoud gekeken. Streep dat maar eens tegen elkaar af gemiddelde boot 1500 liter brandstof gemiddelde auto 55 60 liter | |
| DJ_Jazzy_Jeff | zondag 2 maart 2003 @ 20:11 |
quote:Belangrijkste functie van een gasklok of verdamper is het omzetten van vloeibare LPG in gasvormig. | |
| Piro | zondag 2 maart 2003 @ 20:29 |
| Ik pis je wel uit als je in de fik vliegt... sukkel | |
| creepy_stalker | maandag 3 maart 2003 @ 12:02 |
| Nounou, en nu ben ik gelijk een sukkel De vulnippel zou dus verborgen moeten zijn. En bij een ongeluk ben ik dus zwaar de lul. Naja, dan ist misschien beter om het maar niet te doen Oh, en die naheffingen van wegenbelasting zullen ze heus niet doen voor de leeftijd van de auto, maar voor hoelang het ding al op mijn naam staat + een dikke boete natuurlijk. Maar dus geen naheffing vanaf 1991 terwijl ik er nog maar een jaar in rij. Lijkt me | |
| Wile_E_Coyote | maandag 3 maart 2003 @ 12:13 |
quote:Nee. Je krijgt een naheffing voor de leeftijd van de auto, omdat je niet kunt aantonen dat JIJ die illegale tank erin hebt gezet. Ze gaan er dan van uit dat je hem zo hebt gekocht en dat het vanaf het begin zo is geweest. En met een verborgen vulnippel heb je grote kans dat je een keer de lul bent bij een tankstation. Als jij je klep opentrekt om gas te gaan tanken zijn ze er als de kippen bij om even je kenteken door te geven aan de RDW. | |
| Darknezz | maandag 3 maart 2003 @ 12:21 |
quote:Je moet natuurlijk ook niet langs de snelweg of een ander groot tankstation gaan tanken Een verborgen vulnippel die kan je 'meestal' overal verbergen, bij mijn broer zat ie net onder de bumper, ff op je knieen en tanken maar Of gewoon als net als een james bond doen, achter je kentekenplaat | |
| Pushit | maandag 3 maart 2003 @ 12:30 |
| Ow en ik kan eroverheen gelezen hebben, maar als je dus gewoon ff een gasinstallatie inbouwt nemen ze dus ook gewoon je auto in beslag aangezien hij dan niet aan de regels van de RDW voldoet. Verder inderdaad de naheffing, die wordt berekent aan de hand van het overschrijvingsbewijs(datum tenaamstelling). En de verzekering zal ook nog wel wat willen vangen inderdaad. Ook niet te vergeten is nog eens de boete die de politie je op kan leggen. En daarbij zou ik me niet veilig voelen met zo'n bom achter me kont | |
| Light | maandag 3 maart 2003 @ 12:35 |
quote:Het prijsverschil is zo minimaal dat G3 eigenlijk altijd goedkoper rijdt dan benzine (en diesel). | |
| sop | maandag 3 maart 2003 @ 15:07 |
| Even een tip: Er wordt wel degelijk door politie gecontroleerd op kenteken i.c.m. LPG. Ze staan wel eens bij bezine stations verdekt de kentekens in de computer in te voeren (van degene die gas tanken). Daar heeft menig tankstationhouder wat op gevonden: ze zetten een vuilnisbak op de tankinstallatie zodra er politie staat te controlleren. | |
| TheOneAndOnly | maandag 3 maart 2003 @ 16:01 |
quote:of de esso vlag hangt halfstok
| |
| evilduiveltje | maandag 3 maart 2003 @ 19:50 |
quote:is totaal niet boeient, ze checken alleen maar de tank die zit waar hij normaal ook zit.....(peilen) als dat goed is, wat zo is door je 2de tankje dan is er niets aan de hand./...... al met al een stuk beter idee dan je illegale lpg | |
| sop | dinsdag 4 maart 2003 @ 11:47 |
quote:Je kunt die gasnippel ook achter je jamesbond wegklap nummerbord frotten, zie je niks van. | |
| Wile_E_Coyote | dinsdag 4 maart 2003 @ 11:48 |
quote:Dan pakken ze je bij de APK... | |
| sop | dinsdag 4 maart 2003 @ 15:43 |
quote:Alsof de politie bij de APK staat. Die gaan echt niet achter het nummerbord kijken hoor. | |
| Wile_E_Coyote | dinsdag 4 maart 2003 @ 15:44 |
quote:Nogmaals: Bij de APK wordt je deel I gecontroleerd, juist voor dit soort slimmigheidjes. Als ze dan je vulnippel vinden en er staat geen G op je deel I wordt dit doorgegeven aan de RDW en ben je zuur.. En doorgeven doen ze het, want als ze het niet doen en jouw auto wordt gebruikt voor de steekproefherkeuring door de RDW, zijn ze hun APK vergunning kwijt | |
| UTO | dinsdag 4 maart 2003 @ 16:29 |
| Het valt mij op hoe onnozel sommige mensen lijken te zijn ("ze zien het echt niet hoor") [Dit bericht is gewijzigd door UTO op 04-03-2003 20:16] | |
| BigFloppyDonkeyDick | dinsdag 4 maart 2003 @ 19:05 |
| inderdaad erg schokkend. je bent gewoon niet slim bezig als je rond rijdt met je illegale beunhaas installatie. en besides, alleen laag- of niet geschoolde arbeiders rijden rond met een illegale installatie | |
| Wile_E_Coyote | dinsdag 4 maart 2003 @ 19:08 |
quote:Nee, niet waar, kijk maar: quote:Zie je wel? Gewoon een nuchtere nederlander die, als zijn illegale en dus niet verzekerde gastank ontploft, de rest van zijn leven schadevergoeding wil be... Oh nee, dat zei ie niet... | |
| creepy_stalker | woensdag 5 maart 2003 @ 16:28 |
quote:hehe, | |
| Trizone | woensdag 5 maart 2003 @ 16:42 |
quote:Is ook onzin, ik heb zelf een auto uit 94 met G3 installatie. Echter voor 1995 werden auto's niet met G3 uitgeleverd! | |
| mcDavid | woensdag 5 maart 2003 @ 22:35 |
| waarom niet gewoon allemaal een tankje waterstofgas achterin? wedden dat je auto van z'n plek komt? | |
| Wile_E_Coyote | donderdag 6 maart 2003 @ 08:59 |
quote:Ja, maar in welke richting? Ik wil liever vooruit dan, om met Van Speyk te spreken, de lucht in |