Iemand ervaring mee?
quote:1. Bij een beunhaas heb je geen garantie als je autootje kaboem zegt
Op zondag 2 maart 2003 18:16 schreef creepy_stalker het volgende:
Wat voor risico's kleven eraan om gewoon door een beunhaas LPG in te laten bouwen zonder het op kenteken te zetten? En dan gewoon elk jaar voor de apk het hele spul er tijdelijk uit te halen.Iemand ervaring mee?
- Belastingdienst
- Verzekeringsmaatschappij
Bij een controle ben je iig vet de pineut.
quote:Nee hoor
Op zondag 2 maart 2003 18:21 schreef amnesiac het volgende:
Je pleegt fraude tegen:- Belastingdienst
- VerzekeringsmaatschappijBij een controle ben je iig vet de pineut.
Je hebt immers je oude APK rapport van vorig jaar waar op staat dat de auto benzine is (hij haalt het er ieder jaar weer uit) En kun je dus zeggen dat het 'net' is geinstalleerd en daardoor nog niet is vermeld op de papieren
Er was een aantal maanden terug ook een topic hierover, moet je maar ff zoeken. De conclusie was (volgens mij) dat het wel ongestraft kon, dmv dat apk rapport
Of het inbouwen door een beunhaas een slimme zet is, dat is een 2e
quote:Maar: de autopapieren kloppen dan toch ook niet meer.
Op zondag 2 maart 2003 18:25 schreef renkie het volgende:[..]
Nee hoor
Je hebt immers je oude APK rapport van vorig jaar waar op staat dat de auto benzine is (hij haalt het er ieder jaar weer uit) En kun je dus zeggen dat het 'net' is geinstalleerd en daardoor nog niet is vermeld op de papieren
Er was een aantal maanden terug ook een topic hierover, moet je maar ff zoeken. De conclusie was (volgens mij) dat het wel ongestraft kon, dmv dat apk rapport
Of het inbouwen door een beunhaas een slimme zet is, dat is een 2e
quote:Scheelt je een vermogen aan belasting
Op zondag 2 maart 2003 18:28 schreef hallo_mensen het volgende:
wat zijn de voordelen?
Je bent zwaar zuur bij de verzekering, je krijgt een naheffing wegenbelasting waar je niet goed van wordt en je krijgt een proces-verbaal
quote:Blaat.
Op zondag 2 maart 2003 18:25 schreef renkie het volgende:[..]
Nee hoor
inderdaad: jam-mer
quote:Als je een dikke 5 liter V8 of een 6 Liter V12 rijd zal je dit een hoop schelen.....
Op zondag 2 maart 2003 18:20 schreef GeforceDDQ het volgende:
Als je een G3 installatie neemt, is de wegenbelasting toch ook weer lager ? Dus waarom zou je dat doen ?
Maar met dat soort motoren loopt het vaak niet lekker, een neef van me heeft een 5.7 V8 op LPG laten lopen, ze hebben er een te kleine gasklok in gehangen en nu slaat ie heel erg snel af (een automaat mag niet afslaan) en als je gas geeft trekt ie trager op...
Mijn broer heeft het ook gedaan met een 5.6 V8 en daar is precies hetzelfde probleem mee geweest....
Dus mocht je een grote motor hebben wees dan niet te gierig over een gasklok
quote:Mijn oom heeft hetzelfde meegemaakt met zn DAFje (30 jaar geleden ofzo
Op zondag 2 maart 2003 18:56 schreef hallo_mensen het volgende:[..]
Kostte em toen 1800 gulden ofzo.
Grote of kleine motor/auto, LPG rijden scheelt zeker zo'n 40% op de brandstofkosten. Doordat het niet op kenteken staat hoef ik dan niet de torenhoge wegenbelasting voor gas te betalen. Daar komt bij dat LPG (ook zonder G3) beter is voor het milieu dus de overheid zou eigenlijk helemaal geen extra wegenbelasting mogen vragen voor LPG auto's.
Mijn auto is weinig waard, dus een groot risico is het niet.
Qua veiligheid zal het ook wel loslopen. Natuurlijk moet de installatie in goed staat zijn, en het inbouwen moet netjes gebeuren. Echter, zooo moeilijk schijnt inbouwen nu ook weer niet te zijn.
G3 is een goed alternatief, echter alleen mogelijk in auto's uit 1995 en jonger...en die heb ik niet.
Natuurlijk is het 'slecht' om zoiets te doen; het is echter alleen maar fraude, ik doe er niemand pijn mee ofzo. Bij politiecontroles is de kans erg klein dat ze op LPG vermelding letten. Bij alcoholcontrole vragen ze tegenwoordig nieteens naar je rijbewijs. Kortom, het zal wel loslopen.
*Ik vraag me alleen af of ze er in het buitenland op letten, of bij grenscontroles..?
*Kost het erg veel moeite om het jaarlijks in en uit te bouwen bij de *APK? Is dit uberhaupt nodig? Speelt een garage politieagentje?
*Maakt het de verzekering uit dat er een illegale installatie inzit bij een eventueel ongeval? Het lijkt me dat ze daar nieteens naar kijken? Ze vragen er in ieder geval niet naar bij het aanvragen van een verzekering.
Dat je flink moet betalen als je gepakt wordt lijkt me logisch, das met rode diesel ook zo. De pakkans is echter miniem.
quote:wat is een gasklok ?
Op zondag 2 maart 2003 18:54 schreef Darknezz het volgende:[..]
Als je een dikke 5 liter V8 of een 6 Liter V12 rijd zal je dit een hoop schelen.....
Maar met dat soort motoren loopt het vaak niet lekker, een neef van me heeft een 5.7 V8 op LPG laten lopen, ze hebben er een te kleine gasklok in gehangen en nu slaat ie heel erg snel af (een automaat mag niet afslaan) en als je gas geeft trekt ie trager op...
Mijn broer heeft het ook gedaan met een 5.6 V8 en daar is precies hetzelfde probleem mee geweest....
Dus mocht je een grote motor hebben wees dan niet te gierig over een gasklok
quote:De houderschapsbelasting op G3 is gelijk of iets hoger aan benzine. Dat scheelt nauwelijks iets. En ja, ik heb G3 gereden..
Op zondag 2 maart 2003 19:19 schreef creepy_stalker het volgende:
ff reageren;Grote of kleine motor/auto, LPG rijden scheelt zeker zo'n 40% op de brandstofkosten. Doordat het niet op kenteken staat hoef ik dan niet de torenhoge wegenbelasting voor gas te betalen. Daar komt bij dat LPG (ook zonder G3) beter is voor het milieu dus de overheid zou eigenlijk helemaal geen extra wegenbelasting mogen vragen voor LPG auto's.
quote:Zelf weten. Jij verbrandt levend, wij niet..
Mijn auto is weinig waard, dus een groot risico is het niet.
Qua veiligheid zal het ook wel loslopen. Natuurlijk moet de installatie in goed staat zijn, en het inbouwen moet netjes gebeuren. Echter, zooo moeilijk schijnt inbouwen nu ook weer niet te zijn.
quote:Des te leuker als ze je pakken want dan gaan ze ervan uit dat je sinds de datum deel I op gas hebt gereden en krijg je een navordering die dus echt niet leuk meer is..
G3 is een goed alternatief, echter alleen mogelijk in auto's uit 1995 en jonger...en die heb ik niet.
quote:Bij verkeerscontroles vragen ze je kentekenbewijs. Als ze je aanhouden (dus niet bij een alcoholcontrole, maar bijvoorbeeld omdat je een kapot lampje hebt) controleren ze je. Voordat ze je aanhouden worden bovendien je gegevens opgevraagd. Zien ze een gasnippel maar horen ze van de RDW geen gas gegevens, ben je zuur. Bovendien is het zo, dat als ze je flitsen en op de foto is een gasvulnippel te zien maar bij de RDW is niks bekend van LPG, dat je ook de lul bent..
Natuurlijk is het 'slecht' om zoiets te doen; het is echter alleen maar fraude, ik doe er niemand pijn mee ofzo. Bij politiecontroles is de kans erg klein dat ze op LPG vermelding letten. Bij alcoholcontrole vragen ze tegenwoordig nieteens naar je rijbewijs. Kortom, het zal wel loslopen.
quote:Nee. Maar als je in het buitenland een ongeluk krijgt, wel.
*Ik vraag me alleen af of ze er in het buitenland op letten, of bij grenscontroles..?
quote:Bij APK wordt je deel 1 gecontroleerd. Dus ja, de garage speelt in zoverre politieagentje
*Kost het erg veel moeite om het jaarlijks in en uit te bouwen bij de *APK? Is dit uberhaupt nodig? Speelt een garage politieagentje?
quote:Ten eerste vragen ze bij een verzekering altijd naar de brandstofsoort omdat een gastank meeverzekerd moet kunnen worden. Ten tweede ben je zwaar de lul als bij een ongeluk je auto in de fik vliegt en ontploft door je tank. Of als je auto geparkeerd staat en je ondeugdelijke gastank ontploft, dan betaalt de verzekering niet uit en kun je zelf opdraaien voor de schade aan andermans eigendommen. En als je naast een nieuwe BMW geparkeerd staat ben je de rest van je leven aan het afbetalen..
*Maakt het de verzekering uit dat er een illegale installatie inzit bij een eventueel ongeval? Het lijkt me dat ze daar nieteens naar kijken? Ze vragen er in ieder geval niet naar bij het aanvragen van een verzekering.
quote:De pakkans is veel groter dan je denkt.
Dat je flink moet betalen als je gepakt wordt lijkt me logisch, das met rode diesel ook zo. De pakkans is echter miniem.
Een oom van me handelt in oude volvo's (100 serie, katterug en duett etc) en daar ligt ookv aak genoeg gas in.
Mustang / Camaro uit ca '70 -> gas erin
Zelfs mn oom had gas in zn DAFje, ken je nagaan....
quote:Moet je hier effe over nadenken:
Op zondag 2 maart 2003 19:19 schreef creepy_stalker het volgende:
ff reageren;bladiebla dom verhaal
*Maakt het de verzekering uit dat er een illegale installatie inzit bij een eventueel ongeval? Het lijkt me dat ze daar nieteens naar kijken? Ze vragen er in ieder geval niet naar bij het aanvragen van een verzekering.Dat je flink moet betalen als je gepakt wordt lijkt me logisch, das met rode diesel ook zo. De pakkans is echter miniem.
Een verzekering zal elke gelegenheid om niet te betalen met 2 handen aangrijpen. Als blijkt dat jij een (zwaar) ongeval veroorzaakt of krijgt en men komt er uiteraard achter dat jou papieren en auto niet goedgekeurd zijn dan wordt er niets uitbetaald.
Hou even in je achterhoofd wat de schade zou zijn mocht je toevallig iemand doodrijden (o ja, dat doe jij natuurlijk niet he?)
En had je al bedacht wat de boete wordt als je WEL toevallig een agent tegenkomt die effe door je papieren gaat bladeren? Doorgaans krijg je een belastingaanslag voor alle belasting die je niet betaald hebt en in jouw geval zal de overheid jou met terugwerkende kracht alle belasting laten betalen voor een auto met LPG voor de leeftijd van je auto. Dat is dus een bedragje van 10-15 jaar LPG wegenbelasting.
En dan nog het proces verbaal wegens de fraude die je pleegt.
Iemand die ik kende had zijn auto geschorst, maar moest toch effe 2km verderop naar de garage. En toevallig kwam er net een agent die m aanhield, nergens om eigenlijk, gewoon controle...woeps
Verder zal een fatsoenlijke garage jouw auto niet goedkeuren, want geen enkele garage riskeert zijn business om jou die paar centen te besparen. Er kan namelijk altijd een steekproef door de APKdienst plaatsvinden. Als jij een garage vindt die je auto zo wel effe wil goedkeuren zullen ze naar de rest van de auto ook wel niet kijken..
Ik zou zeggen, Go for it! sukkel
Reken erop dat met name een verzekeraar niet onnozel is als er schade danwel een ongeluk plaats vind met je auto. Verzekeraars hebben namelijk het uitbetalen van schades niet op nummer 1 staan en zoeken alles tot op het bot uit.
Bovendien lijkt mij een installatie die makkelijk in en uit te bouwen is niet echt veilig. Alles wat vaak los en vast moet is aan slijtage onderhevig en je zal net die ene keer vergeten iets te checken of goed vast te zetten.
Mijn tip koop een diesel en plaats een verborgen tank vul deze met "rooie diesel" en plaats electrische kleppen die met een schakelaar van bijv. "mistlampen" om te zetten is zodat de auto weer witte diesel pakt als je een controle ziet aankomen ff omzetten en beetje toeren maken dan pompt je dieselfilter weer vol witte diesel
quote:LEZEN, het gaat hier over G3. Die auto's van je oom daar ligt een gewone gasinstallatie in omdat dat super voordelig is; deze auto's zijn niet meer wegenbelastingplichtig dus ga je daar geen dure G3 installatie inbouwen ook al zou het mogen.
Op zondag 2 maart 2003 19:36 schreef daNpy het volgende:
Waarom alleen bij auto's van 1995 of jonger?Een oom van me handelt in oude volvo's (100 serie, katterug en duett etc) en daar ligt ookv aak genoeg gas in.
Mustang / Camaro uit ca '70 -> gas erin
Zelfs mn oom had gas in zn DAFje, ken je nagaan....
Trouwens, als je een normale beunhaas hebt is het echt wel veilig om gas in te bouwen. Het ontploft echt niet zomaar.
"Het ontploft niet zomaar"
Dat doet er allemaal niet toe, als je auto om wat voor reden dan ook in de fik vliegt of achteruit tegen een rij nieuwe autos rijdt omdat je handrem er niet opstond of dat je op een andere manier bij een ongeval betrokken bent: je auto is niet goedgekeurd en thats it! U bent de zwakste schakel
[Dit bericht is gewijzigd door UTO op 02-03-2003 19:43]
quote:Ow, alleen G3, dat had ik niet uit het verhaal begrepen
Op zondag 2 maart 2003 19:41 schreef Smirnoff_ice het volgende:[..]
LEZEN, het gaat hier over G3. Die auto's van je oom daar ligt een gewone gasinstallatie in omdat dat super voordelig is; deze auto's zijn niet meer wegenbelastingplichtig dus ga je daar geen dure G3 installatie inbouwen ook al zou het mogen.
Trouwens, als je een normale beunhaas hebt is het echt wel veilig om gas in te bouwen. Het ontploft echt niet zomaar.
quote:Zie het maar als een brandstof toevoer....
Op zondag 2 maart 2003 19:25 schreef hallo_mensen het volgende:[..]
wat is een gasklok ?
Ik rijd zelf een wagen op benzine. Maar het systeem met rooie diesel is mij bekend uit de scheepvaart. Daar is eenmaal een bekeuring krijgen al voldoende om bij lange na niet betaalbaar meer te zijn. Er word bij bekeuring met rooie diesel namelijk naar de tankinhoud gekeken.
Streep dat maar eens tegen elkaar af gemiddelde boot 1500 liter brandstof gemiddelde auto 55 60 liter Als je dus een keer met je wagen gepakt word valt de boete nog mee dus als ie zo graag illegaal wil is dit het meest ideaal.
quote:Belangrijkste functie van een gasklok of verdamper is het omzetten van vloeibare LPG in gasvormig.
Op zondag 2 maart 2003 19:25 schreef hallo_mensen het volgende:[..]
wat is een gasklok ?
sukkel
De vulnippel zou dus verborgen moeten zijn. En bij een ongeluk ben ik dus zwaar de lul. Naja, dan ist misschien beter om het maar niet te doen
Al blijft het verleidelijk, vooral met de olie prijsstijgingen die op komst zijn...
Oh, en die naheffingen van wegenbelasting zullen ze heus niet doen voor de leeftijd van de auto, maar voor hoelang het ding al op mijn naam staat + een dikke boete natuurlijk. Maar dus geen naheffing vanaf 1991 terwijl ik er nog maar een jaar in rij. Lijkt me
quote:Nee. Je krijgt een naheffing voor de leeftijd van de auto, omdat je niet kunt aantonen dat JIJ die illegale tank erin hebt gezet. Ze gaan er dan van uit dat je hem zo hebt gekocht en dat het vanaf het begin zo is geweest.
Op maandag 3 maart 2003 12:02 schreef creepy_stalker het volgende:
Nounou, en nu ben ik gelijk een sukkelIk ben gewoon een nuchtere nederlander die geld wil besparen waar mogelijk.
De vulnippel zou dus verborgen moeten zijn. En bij een ongeluk ben ik dus zwaar de lul. Naja, dan ist misschien beter om het maar niet te doen
Al blijft het verleidelijk, vooral met de olie prijsstijgingen die op komst zijn...Oh, en die naheffingen van wegenbelasting zullen ze heus niet doen voor de leeftijd van de auto, maar voor hoelang het ding al op mijn naam staat + een dikke boete natuurlijk. Maar dus geen naheffing vanaf 1991 terwijl ik er nog maar een jaar in rij. Lijkt me
En met een verborgen vulnippel heb je grote kans dat je een keer de lul bent bij een tankstation. Als jij je klep opentrekt om gas te gaan tanken zijn ze er als de kippen bij om even je kenteken door te geven aan de RDW.
quote:Je moet natuurlijk ook niet langs de snelweg of een ander groot tankstation gaan tanken
Op maandag 3 maart 2003 12:13 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
En met een verborgen vulnippel heb je grote kans dat je een keer de lul bent bij een tankstation. Als jij je klep opentrekt om gas te gaan tanken zijn ze er als de kippen bij om even je kenteken door te geven aan de RDW.
Of gewoon als net als een james bond doen, achter je kentekenplaat
Verder inderdaad de naheffing, die wordt berekent aan de hand van het overschrijvingsbewijs(datum tenaamstelling). En de verzekering zal ook nog wel wat willen vangen inderdaad. Ook niet te vergeten is nog eens de boete die de politie je op kan leggen.
En daarbij zou ik me niet veilig voelen met zo'n bom achter me kont
quote:Het prijsverschil is zo minimaal dat G3 eigenlijk altijd goedkoper rijdt dan benzine (en diesel).
Op zondag 2 maart 2003 19:29 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
De houderschapsbelasting op G3 is gelijk of iets hoger aan benzine. Dat scheelt nauwelijks iets. En ja, ik heb G3 gereden..
Ze staan wel eens bij bezine stations verdekt de kentekens in de computer in te voeren (van degene die gas tanken).
Daar heeft menig tankstationhouder wat op gevonden: ze zetten een vuilnisbak op de tankinstallatie zodra er politie staat te controlleren.
quote:of de esso vlag hangt halfstok
Op maandag 3 maart 2003 15:07 schreef sop het volgende:
Even een tip:
Er wordt wel degelijk door politie gecontroleerd op kenteken i.c.m. LPG.Ze staan wel eens bij bezine stations verdekt de kentekens in de computer in te voeren (van degene die gas tanken).
Daar heeft menig tankstationhouder wat op gevonden: ze zetten een vuilnisbak op de tankinstallatie zodra er politie staat te controlleren.
maare, een gasnippel kan je altijd wel 1 hebben.... als het gas eruit zou zijn heb je altijd nog een gat over...
quote:is totaal niet boeient, ze checken alleen maar de tank die zit waar hij normaal ook zit.....(peilen) als dat goed is, wat zo is door je 2de tankje dan is er niets aan de hand./...... al met al een stuk beter idee dan je illegale lpg
Op zondag 2 maart 2003 19:41 schreef UTO het volgende:
rode diesel krijg je niet meer uit de motor dus dat werkt ook echt niet"Het ontploft niet zomaar"
quote:Je kunt die gasnippel ook achter je jamesbond wegklap nummerbord frotten, zie je niks van.
Op maandag 3 maart 2003 16:01 schreef TheOneAndOnly het volgende:[..]
of de esso vlag hangt halfstok
maare, een gasnippel kan je altijd wel 1 hebben.... als het gas eruit zou zijn heb je altijd nog een gat over...
quote:Dan pakken ze je bij de APK...
Op dinsdag 4 maart 2003 11:47 schreef sop het volgende:[..]
Je kunt die gasnippel ook achter je jamesbond wegklap nummerbord frotten, zie je niks van.
quote:Alsof de politie bij de APK staat. Die gaan echt niet achter het nummerbord kijken hoor.
Op dinsdag 4 maart 2003 11:48 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Dan pakken ze je bij de APK...
quote:Nogmaals: Bij de APK wordt je deel I gecontroleerd, juist voor dit soort slimmigheidjes. Als ze dan je vulnippel vinden en er staat geen G op je deel I wordt dit doorgegeven aan de RDW en ben je zuur..
Op dinsdag 4 maart 2003 15:43 schreef sop het volgende:[..]
Alsof de politie bij de APK staat. Die gaan echt niet achter het nummerbord kijken hoor.
En doorgeven doen ze het, want als ze het niet doen en jouw auto wordt gebruikt voor de steekproefherkeuring door de RDW, zijn ze hun APK vergunning kwijt
[Dit bericht is gewijzigd door UTO op 04-03-2003 20:16]
quote:Nee, niet waar, kijk maar:
Op dinsdag 4 maart 2003 19:05 schreef BigFloppyDonkeyDick het volgende:
inderdaad erg schokkend. je bent gewoon niet slim bezig als je rond rijdt met je illegale beunhaas installatie. en besides, alleen laag- of niet geschoolde arbeiders rijden rond met een illegale installatie
quote:Zie je wel? Gewoon een nuchtere nederlander die, als zijn illegale en dus niet verzekerde gastank ontploft, de rest van zijn leven schadevergoeding wil be...
Op maandag 3 maart 2003 12:02 schreef creepy_stalker het volgende:
Nounou, en nu ben ik gelijk een sukkelIk ben gewoon een nuchtere nederlander die geld wil besparen waar mogelijk.
Oh nee, dat zei ie niet...
quote:hehe,
Op dinsdag 4 maart 2003 19:08 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Zie je wel? Gewoon een nuchtere nederlander die, als zijn illegale en dus niet verzekerde gastank ontploft, de rest van zijn leven schadevergoeding wil be...Oh nee, dat zei ie niet...
quote:Is ook onzin, ik heb zelf een auto uit 94 met G3 installatie.
Op zondag 2 maart 2003 19:42 schreef daNpy het volgende:[..]
Ow, alleen G3, dat had ik niet uit het verhaal begrepen
quote:Ja, maar in welke richting? Ik wil liever vooruit dan, om met Van Speyk te spreken, de lucht in
Op woensdag 5 maart 2003 22:35 schreef mcDavid het volgende:
waarom niet gewoon allemaal een tankje waterstofgas achterin?wedden dat je auto van z'n plek komt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |